Turboya giren borudan pek belli olmaz zaten bu miller kendinden balanslı içinde bilyalar var, bu bilyalar ball veya journal bilya olarak değişir (Türkçe karşılıklarını tam hatırlamıyorum). Yüksek ihtimal pallere dışarıdan bakılmıştır onda da belli olmaz ki zaten problem milin oynamasından kaynaklı değil oradaki yatakların kırılması ve içeriye yağ sızdırması. Milde oynama olsa zaten turbo görevini yerine getirmez basınç yaratamaz egzozla kompresyonu ayıramaz.
Ekli dosyayı görüntüle 79002
Fotoğrafta görünen mil yatakları basınca dayanamayıp çatlamaya, kırılmaya başlıyor (iki bronz renkteki işaretli parçalar). Yatakların arasında milin üstünden yukarıdan aşağıya doğru bir yağ dolaşımı var. Yatakların görevi mili yerinde tutmak ve yağ kaçaklarını önlemek. Çatlaklar oluşunca türbin pervanesi ve kompresör pervanesi olarak belirtilen yerlere yağ gitmeye başlıyor (sol taraf temiz hava çeker sağ taraf egzoz çıkışı). Bu yağın bir kısmı yanıyor, bir kısmı da olduğu gibi egzozdan geçiyor.
Ekli dosyayı görüntüle 79003
Yağ girişi Oil Inlet, çıkışı da aşağıdaki outlet kısmındandır. Dediğim gibi Ball bearing olarak belirtilen bilyalar (burada yatak görevi de görmüş) da mili dönerken tutan elemanlar. Yağlama işlemi gerçekleşirken sıcaklıktan ve yağ akışından kaynaklı bir basınç ortaya çıkıyor. Yataklar da görevini yitirince bu basınç dağılıyor, ve yağ karşıt basıncın (yatakların olduğu kısım kırıldığından basınç dağılıyor) daha az olduğu yönlere yöneliyor. Daha az olan yerler de az önce bahsettiğim yerler.
Yani diyeceğim şu ki dışarıdan bakmayla milin hasarlı olup olmadığına karar veremeyiz. Bu parçalar balans oluşturması açısından ağır, ve çok yer olmadığı için dip dibe yekpare birbirlerine bağlanmış parçalardır. Eğer mil bu denli hasar görseydi aracınız çalışmazdı zaten, aracınızda turboyu ölçen 5'ten fazla sensör var, iç-dış basınç, sıcaklık, oksijen, yağ basıncı, egzoz akışı vs. gibi. Yüksek ihtimal ustamız biraz sıkışık olduğundan genel bir inceleme yapıp böyle bir kanıya varmış ancak durum pek öyle değil gibi.
Aracınızı bu haldeyken pek sıkıştırarak kullanmayın yüksek yağ basıncı turbonun içini tamamen dağıtabilir yağlama kesebilir hiç gerek yok en kısa zamanda bilgili ve detaylı inceleyecek bir ustaya gözükmeniz tavsiyemdir. Bunla geçmiş olsun diyelim, iyi sürüşler
.
Edit: Yağlama kısmının uyarıları olmaz motor turbo şanzıman için geçerli sadece basınç ve sıcaklık bilgisi alırsınız araç size şurda şurda kaçak var demez o yüzden problemin nerede olduğundan emin olsanızda yine de test yaptırmayı ihmal etmeyin, boşuna masrafa girmemiş olursunuz.