Yeni aldığım Golf 7 aracımda siyaha yakın duman ve yağ eksiltme


Aaabig09

Yeni Üye
Katılım
19 Eyl 2024
Mesajlar
23
Tepkime puanı
7
Konum
Afyonkarahisar-Aydın
İsim
İlker
Araç
Golf 7 2014 Model
Öncelikle herkese Merhaba ilk defa konu açıyorum yanlış yaptığım bir şey varsa affola.
2014 1.2tsi 125bin km aracımda görseldeki gibi siyaha yakın duman atma ve yağ eksiltme problemi var exper alırken söylemedi .Turbodan kaynaklı olduğunu düşünüyorum sizinde düşüncerizi almak isterim.oncesinde yazilimla kullanildigini tahmin ediyoruz.
Motorda sesli gürültülü çalışma yok ayrıca bujilerde yağlanmada mavcut
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4063.jpeg
    IMG_4063.jpeg
    94.4 KB · Görüntüleme: 146
  • IMG_4064.jpeg
    IMG_4064.jpeg
    89.2 KB · Görüntüleme: 142
  • IMG_4065.png
    IMG_4065.png
    554.1 KB · Görüntüleme: 143
Son düzenleme:

oncelikle hayirli olsun ve sonrasinda gecmis olsun, bilgisayara baglaninca herhangi bir ariza kodu varmi? arkadasin dedigi gibi karaduman zengin karisimdan dolayi olabilir, oksijen sensoru yapabilir ama enjektorlerden biri yada bir kaci iseme yaptigi icinde fazla yakit giriyor olabilir silindirlere, su anda yakit tuketimi yol bilgisayarinda nekadar gosteriyor acaba? ancak yag tuketimi bence fazla ve bujilerdeki yaglanma akillara acaba baska ciddi bir problem mi diye getiriyor peki ne olabilir diger arkadasin dedigi gibi sekmanlardan dolayida kaynaklana bilir yada conta sorunundan dolayida yapar . nasil anlasilir ? eger yaglanma bujinin uc kisminda ise yag segmanlarindan eger govdede ise contadan diyebiliriz. Benim bildiklerim maalesef bukadar umarim daha bilgili ve tecrubeli arkadaslar yazdiklarimi teyit eder yada yanlis yerleri duzeltirlerse hepimiz icin faydali olur.
 
Upvote 0

oncelikle hayirli olsun ve sonrasinda gecmis olsun, bilgisayara baglaninca herhangi bir ariza kodu varmi? arkadasin dedigi gibi karaduman zengin karisimdan dolayi olabilir, oksijen sensoru yapabilir ama enjektorlerden biri yada bir kaci iseme yaptigi icinde fazla yakit giriyor olabilir silindirlere, su anda yakit tuketimi yol bilgisayarinda nekadar gosteriyor acaba? ancak yag tuketimi bence fazla ve bujilerdeki yaglanma akillara acaba baska ciddi bir problem mi diye getiriyor peki ne olabilir diger arkadasin dedigi gibi sekmanlardan dolayida kaynaklana bilir yada conta sorunundan dolayida yapar . nasil anlasilir ? eger yaglanma bujinin uc kisminda ise yag segmanlarindan eger govdede ise contadan diyebiliriz. Benim bildiklerim maalesef bukadar umarim daha bilgili ve tecrubeli arkadaslar yazdiklarimi teyit eder yada yanlis yerleri duzeltirlerse hepimiz icin faydali olur.
Tesekkurler ariza kodu vermiyor maf sensorunden yapabilir mi ama ariza kodu yok hicbir sekilde , yakit olarakta bana kalirsa fazla yakiyor 100km/6litre civari ve sakin kullanimda yag uc kisma daha yakindi fakat uzun suredir degismemis bujiler etkiler mi bilmiyorum biraz etrafimdaki insanlarla soru cevap yaptim cogunlugu turbo dedi dumanın renginden ötürü umarım öyledir
 
Upvote 0
Hocam oncelikle Hayirli olsun ve gecmis olsun
benzinli bir aracin 1000km de 1 litre yag yakmasi vede eksozdan cikan siyah duman normal deyil iyi bir motor ustasi bul araci goster
Araci alirken expertiz yapilmadi mi? Yapildiysa aracin attigi siyah duman gozukmedimi Senin aracin motoru sikintili
Hocam bence
 
Upvote 0
Hocam oncelikle Hayirli olsun ve gecmis olsun
benzinli bir aracin 1000km de 1 litre yag yakmasi vede eksozdan cikan siyah duman normal deyil iyi bir motor ustasi bul araci goster
Araci alirken expertiz yapilmadi mi? Yapildiysa aracin attigi siyah duman gozukmedimi Senin aracin motoru sikintili
Hocam bence
Ben pek anlamıyordum almadan önce sorunlarla tanışınca nryin ne olduğunu öğrendim exper söylemedi alıp geldikten sonra çevremdeki insanlar bakıp görünce söyledi öyle fark ettik
 
Upvote 0
Ben pek anlamıyordum almadan önce sorunlarla tanışınca nryin ne olduğunu öğrendim exper söylemedi alıp geldikten sonra çevremdeki insanlar bakıp görünce söyledi öyle fark ettik
Gecmis olsun dogru durust isini yapmayan expertler yuzunden bu durumlara dusuluyor
Insanin sevincini kursagina tikiyorlar
 
Upvote 0
Tesekkurler ariza kodu vermiyor maf sensorunden yapabilir mi ama ariza kodu yok hicbir sekilde , yakit olarakta bana kalirsa fazla yakiyor 100km/6litre civari ve sakin kullanimda yag uc kisma daha yakindi fakat uzun suredir degismemis bujiler etkiler mi bilmiyorum biraz etrafimdaki insanlarla soru cevap yaptim cogunlugu turbo dedi dumanın renginden ötürü umarım öyledir
Maf sensoru motora giren hava debisini olcer geneldr rolanti dalgalanmasi, bogulma ve stop etme sikayetleri uretir, oksijen sensoru (lambda) egzoz tarafinda bulunup atilan egzoz gazindali oksijen miktarini olcerek hava/yakit karisimi hakkinda motorun beynine bilgi verir. Turbodan dolayida tabiki karaduman atabilir gerekli havayi basamiyorsa buda sebep olabilir lakin turbo yağ basiyorsa turbo etrafinda hortumlarinda bir yaglanma yag lekesi gorulur genelde, iyi bir ustaya goturup akliniza takilan heryeri kontrol ettirmek faydaniza olacaktir tabiki, ek bir hatirlatma olarak yasadiginiz yerde yetkili servis var ise ariza/arizalari tespit ettirebilirsiniz onarim yaptirmadiginiz durumda ariza tespit ucreti oduyorsunuz (en son boyle idi). bu arizalar ile aracin performansi nasil peki ? Tekleme, performans dusuklugu birsey var mi aracta?
 
Upvote 0
Maf sensoru motora giren hava debisini olcer geneldr rolanti dalgalanmasi, bogulma ve stop etme sikayetleri uretir, oksijen sensoru (lambda) egzoz tarafinda bulunup atilan egzoz gazindali oksijen miktarini olcerek hava/yakit karisimi hakkinda motorun beynine bilgi verir. Turbodan dolayida tabiki karaduman atabilir gerekli havayi basamiyorsa buda sebep olabilir lakin turbo yağ basiyorsa turbo etrafinda hortumlarinda bir yaglanma yag lekesi gorulur genelde, iyi bir ustaya goturup akliniza takilan heryeri kontrol ettirmek faydaniza olacaktir tabiki, ek bir hatirlatma olarak yasadiginiz yerde yetkili servis var ise ariza/arizalari tespit ettirebilirsiniz onarim yaptirmadiginiz durumda ariza tespit ucreti oduyorsunuz (en son boyle idi). bu arizalar ile aracin performansi nasil peki ? Tekleme, performans dusuklugu birsey var mi aracta?
Öncelikle güzel açıklamanız için teşekkürler,
Turboyla gaz kelebegini baglayan borunun icerisinde bir miktar yag vardi o bolgede tek bildigim bu , yasadigim yerde yetkili servis yok cok ufak bir ilceye atandim ama dediginiz mantikli 1.2turbolu bir araba daha onceden surmedim ama gozle gorunur bir performans dusuklugu yok teklemese bulunmuyor
 
Upvote 0
Öncelikle herkese Merhaba ilk defa konu açıyorum yanlış yaptığım bir şey varsa affola.
2014 1.2tsi 125bin km aracımda görseldeki gibi siyaha yakın duman atma ve yağ eksiltme problemi var exper alırken söylemedi .Turbodan kaynaklı olduğunu düşünüyorum sizinde düşüncerizi almak isterim.oncesinde yazilimla kullanildigini tahmin ediyoruz.
Motorda sesli gürültülü çalışma yok ayrıca bujilerde yağlanmada mavcut
Öncelikle geçmiş olsun. Eğer yağ eksiltme ve duman bi aradaysa %90 problem turbodadır, turbonun yağlama sistemi turbonun milini yağlar, oradaki kaçaklardan biri ya egzoz kısmına ya da kompresyon kısmına kaçıyordur. Dumanla birlikte geliyorsa yüksek ihtimal kompresyon kısmına kaçıyor, motorda yanıyordur, komple emme manifoldu, intercooler vs. yağ sarmış olabilir. Durum ciddileştiği zaman egzozdan yağ atmasına kadar ilerler. Kısa zamanda kontrol etmenizi tavsiye ederim, yoksa yatak sarmaya doğru gidebilir. Eski yağın üstüne yeni yağ eklemesi de çok etkili olmayacaktır. Eğer yazılım varsa AFR(Air Fuel Ratio/Hava Yakıt Oranı) ayarları içeri çok benzin göndertiyordur, duman atmasın içeri giren benzin yansın diye de turboyu açıyorlar, stok turbo kaldıramıyor o kadar basıncı mil kırıyor pal kırıyor. Custom turbo varsa zaten sonuç kaçınılmaz, hacimsiz motorlara böyle turbolar zaten en baştan durumu belli ediyor. Yapacak bir şey kalmamış, motorda problemler artmadan kontrolünü sağlayın, size bir motora mal olmasın. Güzel güçler almak istiyorsanız bir sonraki turbonuzu IS20 veya 1.4TSI turbosu düşünebilirsiniz :). Aracın da yazılımı yenilenirse ilk günkü gibi olur. Tekrardan geçmiş olsun, iyi sürüşler.

Edit: Aracın kilometresi ve yılıyla bağlantılı eğer çok sıkıştırıldıysa çok anormal bir durum değil, zaten sıkı kullanılan bir aracın turbosunun ortalama ömrü 170-200k kilometre.
 
Upvote 0
we
Öncelikle geçmiş olsun. Eğer yağ eksiltme ve duman bi aradaysa %90 problem turbodadır, turbonun yağlama sistemi turbonun milini yağlar, oradaki kaçaklardan biri ya egzoz kısmına ya da kompresyon kısmına kaçıyordur. Dumanla birlikte geliyorsa yüksek ihtimal kompresyon kısmına kaçıyor, motorda yanıyordur, komple emme manifoldu, intercooler vs. yağ sarmış olabilir. Durum ciddileştiği zaman egzozdan yağ atmasına kadar ilerler. Kısa zamanda kontrol etmenizi tavsiye ederim, yoksa yatak sarmaya doğru gidebilir. Eski yağın üstüne yeni yağ eklemesi de çok etkili olmayacaktır. Eğer yazılım varsa AFR(Air Fuel Ratio/Hava Yakıt Oranı) ayarları içeri çok benzin göndertiyordur, duman atmasın içeri giren benzin yansın diye de turboyu açıyorlar, stok turbo kaldıramıyor o kadar basıncı mil kırıyor pal kırıyor. Custom turbo varsa zaten sonuç kaçınılmaz, hacimsiz motorlara böyle turbolar zaten en baştan durumu belli ediyor. Yapacak bir şey kalmamış, motorda problemler artmadan kontrolünü sağlayın, size bir motora mal olmasın. Güzel güçler almak istiyorsanız bir sonraki turbonuzu IS20 veya 1.4TSI turbosu düşünebilirsiniz :). Aracın da yazılımı yenilenirse ilk günkü gibi olur. Tekrardan geçmiş olsun, iyi sürüşler.

Edit: Aracın kilometresi ve yılıyla bağlantılı eğer çok sıkıştırıldıysa çok anormal bir durum değil, zaten sıkı kullanılan bir aracın turbosunun ortalama ömrü 170-200k kilometre.
degerlik yorumunuz icin tesekkurler basta yazilimdan oldugunu dusunerekten yazilimciya gidip orijinal yazilima donmesini istedim duman atma degismedi yazilimcinin dedigine gore oncesinde yazilim varmis ama orijinale dondukten sonra performansta degisiklik olmadi.Ayrica 1.4 turbosunu taktirsam araci satarken sıkımtı yaratır mı
 
Upvote 0
we

degerlik yorumunuz icin tesekkurler basta yazilimdan oldugunu dusunerekten yazilimciya gidip orijinal yazilima donmesini istedim duman atma degismedi yazilimcinin dedigine gore oncesinde yazilim varmis ama orijinale dondukten sonra performansta degisiklik olmadi.Ayrica 1.4 turbosunu taktirsam araci satarken sıkımtı yaratır mı
Dumanın artık yazılımla pek alakası kalmamış, turbonun yağı dışarı atarken çıkardığı duman, kurumla karışıyor. Normalde yanan yağ mavi dumana neden olur ancak yağ hem turbonun kompresyon kısmına hem de egzoz kısmına kaçtığı için gelen yağın büyük bir kısmı doğru düzgün yanmıyor bile direkt egzoza gidiyor. Belirttiğim gibi kaçak arttıkça egzozdan yağ gelmeye başlayacak. Yazılımın etkisiyle turbo basıncı kaldıramamış, mil (kompresyon ve egzozu birbirinden ayıran ve havanın dönüşünü sağlayan pal isimli pervanelerin takılı olduğu parça) kırılıyor, mili yağlayan yağ kanallarındaki yağ da içeri sızıp pallere gidiyor. Paller de ya giriş ya çıkış olduğu için dumana neden oluyorlar. Performans ise aldığınız beygire bağlı eğer +100 / 150 beygir almıyorsanız zaten gözle görülür bir değişim göremezsiniz tahmini 30-40 beygir değişikliğe neden oluyordur yazılım. Ancak ciddi güçler aldıysanız yazılım tam sıfırlanmamış ya da turbonun basıncı hala açıktır. Son olarak 1.4TSI turbosuna gelecek olursak hayır, ne kullanırken ne de satarken sıkıntıya neden olmaz. VW grubunun parçaları Lego gibidir, hepsi hepsine uyar 1.2'ye 1.4 turbosu, 1.4'e 2.0 turbosu, 1.6 TDI'lara 2.0 turbosu hepsi hepsinin aynısı. Hatta örneğin tüm 1.6 TDI'lar ve 2.0 TDI'ların balans şaftları, partikül filtreleri, manifoldları aynı. Aracınızda eksi yönlü bir değişikliğe neden olmaz. Satarken ise alıcının ne istediğine bağlı ancak biri arabayı görmeye geldiğinde sıkıntı olacak bir şey olmaz zaten aracın OEM turbosu. Farketmeyebilirler bile :D ikisi de VW tarafından üretiliyor, ikisi de tak-çalıştır uyumlu.

Edit: Turbonun revize olma gibi bir durumu yok her türlü değişecek.
 
Upvote 0
Dumanın artık yazılımla pek alakası kalmamış, turbonun yağı dışarı atarken çıkardığı duman, kurumla karışıyor. Normalde yanan yağ mavi dumana neden olur ancak yağ hem turbonun kompresyon kısmına hem de egzoz kısmına kaçtığı için gelen yağın büyük bir kısmı doğru düzgün yanmıyor bile direkt egzoza gidiyor. Belirttiğim gibi kaçak arttıkça egzozdan yağ gelmeye başlayacak. Yazılımın etkisiyle turbo basıncı kaldıramamış, mil (kompresyon ve egzozu birbirinden ayıran ve havanın dönüşünü sağlayan pal isimli pervanelerin takılı olduğu parça) kırılıyor, mili yağlayan yağ kanallarındaki yağ da içeri sızıp pallere gidiyor. Paller de ya giriş ya çıkış olduğu için dumana neden oluyorlar. Performans ise aldığınız beygire bağlı eğer +100 / 150 beygir almıyorsanız zaten gözle görülür bir değişim göremezsiniz tahmini 30-40 beygir değişikliğe neden oluyordur yazılım. Ancak ciddi güçler aldıysanız yazılım tam sıfırlanmamış ya da turbonun basıncı hala açıktır. Son olarak 1.4TSI turbosuna gelecek olursak hayır, ne kullanırken ne de satarken sıkıntıya neden olmaz. VW grubunun parçaları Lego gibidir, hepsi hepsine uyar 1.2'ye 1.4 turbosu, 1.4'e 2.0 turbosu, 1.6 TDI'lara 2.0 turbosu hepsi hepsinin aynısı. Hatta örneğin tüm 1.6 TDI'lar ve 2.0 TDI'ların balans şaftları, partikül filtreleri, manifoldları aynı. Aracınızda eksi yönlü bir değişikliğe neden olmaz. Satarken ise alıcının ne istediğine bağlı ancak biri arabayı görmeye geldiğinde sıkıntı olacak bir şey olmaz zaten aracın OEM turbosu. Farketmeyebilirler bile :D ikisi de VW tarafından üretiliyor, ikisi de tak-çalıştır uyumlu.

Edit: Turbonun revize olma gibi bir durumu yok her türlü değişecek.
Anladim aciklamariniz tatmin edici debriaji degistirirken ustaya turbodan suphelendigimi soyledim 1gunluk musaitligi oldugu icin turbo ile ugrasmak istemedigini dusunuyorum ,,
Turboya giren boruyu cikartarak milde oynama olmadigini soyledi turboyu sokup bakmadi yani.ama birgun de hallolmucagi icin oynama varsa bile soylicegini dusunmuyorum
 
Upvote 0
Bana turbo kesmiş gibi geliyor. Piston segman girmeden önce kamera ile pistonlara bakan yerler var onunla baktırabilir ve kompresyon testi yaptırabilirsiniz. Hebele hübele diye segman atıcaz diyenlere bırakmayın bence önce test yaptırın
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Hocam öncelikle geçmiş olsun. Geçen sene bende bi hevesle aldığım 230 binde 2013 model 1.2 tsi aracım 500 kilometrede 1 litre yağ yakıyor ve egzozdan siyah duman ve bagaja kurum atıyor diye soğumuştum binmiyordum en sonunda turbo olabilir dediler söktürüp turboya baktırdım turbo sağlammış sökmeye de 4 binden aşşağı almıyolar bende turbo bakımını yaptırdım hazır teste sokmuşken şimdide motor rektefiye olucak usta yarın açıcak bakalım ne maliyet çıkıcak. Anlayacağın karşı tarafın bunları bizden saklamasından dolayı uğraştığımız işler. İnsanı arabadan soğutuyolar
 
Upvote 0
Anladim aciklamariniz tatmin edici debriaji degistirirken ustaya turbodan suphelendigimi soyledim 1gunluk musaitligi oldugu icin turbo ile ugrasmak istemedigini dusunuyorum ,,
Turboya giren boruyu cikartarak milde oynama olmadigini soyledi turboyu sokup bakmadi yani.ama birgun de hallolmucagi icin oynama varsa bile soylicegini dusunmuyorum
Turboya giren borudan pek belli olmaz zaten bu miller kendinden balanslı içinde bilyalar var, bu bilyalar ball veya journal bilya olarak değişir (Türkçe karşılıklarını tam hatırlamıyorum). Yüksek ihtimal pallere dışarıdan bakılmıştır onda da belli olmaz ki zaten problem milin oynamasından kaynaklı değil oradaki yatakların kırılması ve içeriye yağ sızdırması. Milde oynama olsa zaten turbo görevini yerine getirmez basınç yaratamaz egzozla kompresyonu ayıramaz.

a.jpg
Fotoğrafta görünen mil yatakları basınca dayanamayıp çatlamaya, kırılmaya başlıyor (iki bronz renkteki işaretli parçalar). Yatakların arasında milin üstünden yukarıdan aşağıya doğru bir yağ dolaşımı var. Yatakların görevi mili yerinde tutmak ve yağ kaçaklarını önlemek. Çatlaklar oluşunca türbin pervanesi ve kompresör pervanesi olarak belirtilen yerlere yağ gitmeye başlıyor (sol taraf temiz hava çeker sağ taraf egzoz çıkışı). Bu yağın bir kısmı yanıyor, bir kısmı da olduğu gibi egzozdan geçiyor.
turbo-install.jpg
Yağ girişi Oil Inlet, çıkışı da aşağıdaki outlet kısmındandır. Dediğim gibi Ball bearing olarak belirtilen bilyalar (burada yatak görevi de görmüş) da mili dönerken tutan elemanlar. Yağlama işlemi gerçekleşirken sıcaklıktan ve yağ akışından kaynaklı bir basınç ortaya çıkıyor. Yataklar da görevini yitirince bu basınç dağılıyor, ve yağ karşıt basıncın (yatakların olduğu kısım kırıldığından basınç dağılıyor) daha az olduğu yönlere yöneliyor. Daha az olan yerler de az önce bahsettiğim yerler.

Yani diyeceğim şu ki dışarıdan bakmayla milin hasarlı olup olmadığına karar veremeyiz. Bu parçalar balans oluşturması açısından ağır, ve çok yer olmadığı için dip dibe yekpare birbirlerine bağlanmış parçalardır. Eğer mil bu denli hasar görseydi aracınız çalışmazdı zaten, aracınızda turboyu ölçen 5'ten fazla sensör var, iç-dış basınç, sıcaklık, oksijen, yağ basıncı, egzoz akışı vs. gibi. Yüksek ihtimal ustamız biraz sıkışık olduğundan genel bir inceleme yapıp böyle bir kanıya varmış ancak durum pek öyle değil gibi.

Aracınızı bu haldeyken pek sıkıştırarak kullanmayın yüksek yağ basıncı turbonun içini tamamen dağıtabilir yağlama kesebilir hiç gerek yok en kısa zamanda bilgili ve detaylı inceleyecek bir ustaya gözükmeniz tavsiyemdir. Bunla geçmiş olsun diyelim, iyi sürüşler :).

Edit: Yağlama kısmının uyarıları olmaz motor turbo şanzıman için geçerli sadece basınç ve sıcaklık bilgisi alırsınız araç size şurda şurda kaçak var demez o yüzden problemin nerede olduğundan emin olsanızda yine de test yaptırmayı ihmal etmeyin, boşuna masrafa girmemiş olursunuz.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Turboya giren borudan pek belli olmaz zaten bu miller kendinden balanslı içinde bilyalar var, bu bilyalar ball veya journal bilya olarak değişir (Türkçe karşılıklarını tam hatırlamıyorum). Yüksek ihtimal pallere dışarıdan bakılmıştır onda da belli olmaz ki zaten problem milin oynamasından kaynaklı değil oradaki yatakların kırılması ve içeriye yağ sızdırması. Milde oynama olsa zaten turbo görevini yerine getirmez basınç yaratamaz egzozla kompresyonu ayıramaz.

Ekli dosyayı görüntüle 79002
Fotoğrafta görünen mil yatakları basınca dayanamayıp çatlamaya, kırılmaya başlıyor (iki bronz renkteki işaretli parçalar). Yatakların arasında milin üstünden yukarıdan aşağıya doğru bir yağ dolaşımı var. Yatakların görevi mili yerinde tutmak ve yağ kaçaklarını önlemek. Çatlaklar oluşunca türbin pervanesi ve kompresör pervanesi olarak belirtilen yerlere yağ gitmeye başlıyor (sol taraf temiz hava çeker sağ taraf egzoz çıkışı). Bu yağın bir kısmı yanıyor, bir kısmı da olduğu gibi egzozdan geçiyor.
Ekli dosyayı görüntüle 79003
Yağ girişi Oil Inlet, çıkışı da aşağıdaki outlet kısmındandır. Dediğim gibi Ball bearing olarak belirtilen bilyalar (burada yatak görevi de görmüş) da mili dönerken tutan elemanlar. Yağlama işlemi gerçekleşirken sıcaklıktan ve yağ akışından kaynaklı bir basınç ortaya çıkıyor. Yataklar da görevini yitirince bu basınç dağılıyor, ve yağ karşıt basıncın (yatakların olduğu kısım kırıldığından basınç dağılıyor) daha az olduğu yönlere yöneliyor. Daha az olan yerler de az önce bahsettiğim yerler.

Yani diyeceğim şu ki dışarıdan bakmayla milin hasarlı olup olmadığına karar veremeyiz. Bu parçalar balans oluşturması açısından ağır, ve çok yer olmadığı için dip dibe yekpare birbirlerine bağlanmış parçalardır. Eğer mil bu denli hasar görseydi aracınız çalışmazdı zaten, aracınızda turboyu ölçen 5'ten fazla sensör var, iç-dış basınç, sıcaklık, oksijen, yağ basıncı, egzoz akışı vs. gibi. Yüksek ihtimal ustamız biraz sıkışık olduğundan genel bir inceleme yapıp böyle bir kanıya varmış ancak durum pek öyle değil gibi.

Aracınızı bu haldeyken pek sıkıştırarak kullanmayın yüksek yağ basıncı turbonun içini tamamen dağıtabilir yağlama kesebilir hiç gerek yok en kısa zamanda bilgili ve detaylı inceleyecek bir ustaya gözükmeniz tavsiyemdir. Bunla geçmiş olsun diyelim, iyi sürüşler :).

Edit: Yağlama kısmının uyarıları olmaz motor turbo şanzıman için geçerli sadece basınç ve sıcaklık bilgisi alırsınız araç size şurda şurda kaçak var demez o yüzden problemin nerede olduğundan emin olsanızda yine de test yaptırmayı ihmal etmeyin, boşuna masrafa girmemiş olursunuz.
Çok teşekkürler yazınız okullara ders niteliğinde olmuş sevindirici grupta bu denli bilgili arkadaşların olması.
Umarım sorun turbodadır tahminleriniz üzerine ,aracı şu 1-2 ay yaptırıcak durumum yok yaptırana kadar olabildiğince az ve zorlamadan kullanayım o zaman.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt