Yeni aldığım Golf 7 aracımda siyaha yakın duman ve yağ eksiltme


Aaabig09

Yeni Üye
Katılım
19 Eyl 2024
Mesajlar
23
Tepkime puanı
7
Konum
Afyonkarahisar-Aydın
İsim
İlker
Araç
Golf 7 2014 Model
Öncelikle herkese Merhaba ilk defa konu açıyorum yanlış yaptığım bir şey varsa affola.
2014 1.2tsi 125bin km aracımda görseldeki gibi siyaha yakın duman atma ve yağ eksiltme problemi var exper alırken söylemedi .Turbodan kaynaklı olduğunu düşünüyorum sizinde düşüncerizi almak isterim.oncesinde yazilimla kullanildigini tahmin ediyoruz.
Motorda sesli gürültülü çalışma yok ayrıca bujilerde yağlanmada mavcut
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4063.jpeg
    IMG_4063.jpeg
    94.4 KB · Görüntüleme: 146
  • IMG_4064.jpeg
    IMG_4064.jpeg
    89.2 KB · Görüntüleme: 142
  • IMG_4065.png
    IMG_4065.png
    554.1 KB · Görüntüleme: 143
Son düzenleme:

Çok teşekkürler yazınız okullara ders niteliğinde olmuş sevindirici grupta bu denli bilgili arkadaşların olması.
Umarım sorun turbodadır tahminleriniz üzerine ,aracı şu 1-2 ay yaptırıcak durumum yok yaptırana kadar olabildiğince az ve zorlamadan kullanayım o zaman.
Ben teşekkür ederim hazır bilgi bulunurken bize de bilgilendirmek düşüyor haliyle :).

Sorun çok çok yüksek ihtimalle turboda motor içi olsaydı yağ tamamen yanıp çıkar mavimsi dumana neden olurdu. Dışarıda da yağ görünmemesinin sebebi yağın içeri akması, iç kanama gibi düşünebiliriz. Sıkıştırmadan maksimum 3000 3500 devir sürüş yapmanız problemin ilerlemesine bir nebze engel olacaktır.
 
Upvote 0

Ben teşekkür ederim hazır bilgi bulunurken bize de bilgilendirmek düşüyor haliyle :).

Sorun çok çok yüksek ihtimalle turboda motor içi olsaydı yağ tamamen yanıp çıkar mavimsi dumana neden olurdu. Dışarıda da yağ görünmemesinin sebebi yağın içeri akması, iç kanama gibi düşünebiliriz. Sıkıştırmadan maksimum 3000 3500 devir sürüş yapmanız problemin ilerlemesine bir nebze engel olacaktır.
Aldığımdan beri zaten 3500 deviri görmedim bile zaten egzozdan dizel partikülü gibi yağ atıyor zaten yere fotoğtafta göründüğü gibi içi hep yağlı kesiciye girdiğinde de o sulu yağı direkt yere akıtıyor
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4108.png
    IMG_4108.png
    1 MB · Görüntüleme: 30
Upvote 0
Aldığımdan beri zaten 3500 deviri görmedim bile zaten egzozdan dizel partikülü gibi yağ atıyor zaten yere fotoğtafta göründüğü gibi içi hep yağlı kesiciye girdiğinde de o sulu yağı direkt yere akıtıyor
Sorun turboda hocam. Kurumla karışık su gibi yağ geliyorsa turbonun soğutma ve yağlama kısmı zarar görmüş. Turbo da motor gibi antifrizle soğur. Suya benzerse bir önceki gönderide fotoğrafla anlattığım Oil inlet-outlet kısımları zarar görmüş. Dediğim gibi yapacak pek bir şey kalmamış çözüm turbo değişimi gibi görünüyor.
 
Upvote 0
Sorun turboda hocam. Kurumla karışık su gibi yağ geliyorsa turbonun soğutma ve yağlama kısmı zarar görmüş. Turbo da motor gibi antifrizle soğur. Suya benzerse bir önceki gönderide fotoğrafla anlattığım Oil inlet-outlet kısımları zarar görmüş. Dediğim gibi yapacak pek bir şey kalmamış çözüm turbo değişimi gibi görünüyor.
Anladım böyle bir durumda turbo tamiri yerine değişim mi tercih edilmeli sizce
 
Upvote 0
Anladım böyle bir durumda turbo tamiri yerine değişim mi tercih edilmeli sizce
Yani turboda kaçak olduğu bariz, hatta yağ ve su karışıyor anladığım kadarıyla. Eğer metal aksamlarda bir çatlak varsa evet değişim tercih değil zorunluluktur. Sizde de problem bu yatakların hasar görmüş olması. Turbonuz sonradan takılmış özel bir turbo olsaydı evet tamir yapılabilirdi ancak aracın orijinal turbosu çok komplike ve tamir göremeyecek kadar dar, ne o turboyu açabilecek usta var, ne de tamir yapabilecek ki bu tür turbolar açılmaz bile. En iyisi değişim, dediğim gibi 1.4TSI turbolarıyla birebir uyum sağlıyor tercih edebilirsiniz.
 
Upvote 0
Yani turboda kaçak olduğu bariz, hatta yağ ve su karışıyor anladığım kadarıyla. Eğer metal aksamlarda bir çatlak varsa evet değişim tercih değil zorunluluktur. Sizde de problem bu yatakların hasar görmüş olması. Turbonuz sonradan takılmış özel bir turbo olsaydı evet tamir yapılabilirdi ancak aracın orijinal turbosu çok komplike ve tamir göremeyecek kadar dar, ne o turboyu açabilecek usta var, ne de tamir yapabilecek ki bu tür turbolar açılmaz bile. En iyisi değişim, dediğim gibi 1.4TSI turbolarıyla birebir uyum sağlıyor tercih edebilirsiniz.
Tamamdır tüm msjlarınız için teşekkür ederim dediğiniz gibi yapmaya çalışıcam problem turbodaysa 🙏
 
Upvote 0
Öncelikle herkese Merhaba ilk defa konu açıyorum yanlış yaptığım bir şey varsa affola.
2014 1.2tsi 125bin km aracımda görseldeki gibi siyaha yakın duman atma ve yağ eksiltme problemi var exper alırken söylemedi .Turbodan kaynaklı olduğunu düşünüyorum sizinde düşüncerizi almak isterim.oncesinde yazilimla kullanildigini tahmin ediyoruz.
Motorda sesli gürültülü çalışma yok ayrıca bujilerde yağlanmada mavcut
Aracınız yağ yakıyor motor rektefiye olacak
125 bin km de bu motorun bu halde olması garip ya km yanlış yada araç yazlımlı sert kullanılmış
 
Upvote 0
Hocam bende de aynısı oldu motor segman ve pistonlar değişecek şu anın parası ile 40 bin gibi masrafı var. Boşuna turbo yaptırmayın
40000 liraya iyi yapıyorlar üstat ben 3 hanelere yaklaşmıştır diye düşünmüştüm duman atması muhtemelen kalın yağ koydu önceki sahibi veya riseoil gibi bişi onun pisliğini atıyor diye düşünüyorum yada yazılım atılmış sonra orjinale dönülmüşte olabilir

hocam yağ yakıyor araç resimi büyütünce baktım yağ yakıyor kurum diye düşünmüştüm yukarda bir arkadaş söylemiş sert kullanılmış bariz belli birde km doğru mu ?
yağ eksiltmesi 5000 lere yakınsa bence rektefiye ettirmeyin ama karar sizin tabi

benim aracımda satışta ben karşı taraf bilgisi yoksa anladığımda söylüyorum yağ eksiltme mevzusunu anlatıyorum benim araç ortalama 5 binde eksiltiyor

ben alırken de söylenmedi kötü bir durum
dava açılsa da ben bişi çıkacağını düşünmüyorum ama çıkarsa da bize emsal olur
 
Son düzenleme:
Upvote 0
40000 liraya iyi yapıyorlar üstat ben 3 hanelere yaklaşmıştır diye düşünmüştüm duman atması muhtemelen kalın yağ koydu önceki sahibi veya riseoil gibi bişi onun pisliğini atıyor diye düşünüyorum yada yazılım atılmış sonra orjinale dönülmüşte olabilir

benim aracımda satışta ben karşı taraf bilgisi yoksa anladığımda söylüyorum yağ eksiltme mevzusunu anlatıyorum benim araç ortalama 5 binde eksiltiyor

ben alırken de söylenmedi kötü bir durum
dava açılsa da ben bişi çıkacağını düşünmüyorum ama çıkarsa da bize emsal olur
Kalin yagi atma gibi bir durumu yok 500km once yag bakimi yaptim icerisinden lm 4.30 yag var durumu degistirmedi, evet cok uzucu bir durum karakter meselesi
 
Upvote 0
Kalin yagi atma gibi bir durumu yok 500km once yag bakimi yaptim icerisinden lm 4.30 yag var durumu degistirmedi, evet cok uzucu bir durum karakter meselesi
hocam resimlere baktımda kalın yağlık bişi yok segman piston senn konu rektefiye olması lazım

ama önerim 5000 km de 1 lt re filansa üzülmeyin sizi çok iyi anlıyorum bende yaşadım o hissi çokda araştırdım
ama öyle 1500 2000 km de 1 litre eksiltiyor ise bir sorun vardır buda rektefiye olması gerek , bazı postlarda sahte yağ kullanımından da olabieceği yazıyordu
 
Upvote 0
Öncelikle herkese Merhaba ilk defa konu açıyorum yanlış yaptığım bir şey varsa affola.
2014 1.2tsi 125bin km aracımda görseldeki gibi siyaha yakın duman atma ve yağ eksiltme problemi var exper alırken söylemedi .Turbodan kaynaklı olduğunu düşünüyorum sizinde düşüncerizi almak isterim.oncesinde yazilimla kullanildigini tahmin ediyoruz.
Motorda sesli gürültülü çalışma yok ayrıca bujilerde yağlanmada mavcut
Hocam merhabalar, bende yaklaşık 5 ay önce golf 7,5 Rline dönüşüm 2013 1.2 tsi aldım. Bende siyah duman yoktu fakat yağ yakma vardı. Aldığım arkadaş samimim olduğum tamirci olan bir arkadaşımdı. Verirken dedi ki kronik yağ yakıyor 5 binde 1 yağ eklersin dedi tamam dedim expere sokmadım aracı. İlk 5 binden sonra aracı periyodik bakıma soktum tüm yağı boşalttılar falan bakımdan sonra araba 1000-2000 km'de bir yağ istemeye başladı. Benzin kadar yağ istiyordu neredeyse. Neyse sonra bir gün arabada güçten aşırı düşme ve tekleme oldu. Buji yağlama yaptığı için bunun sonucunda sıcak yağdan sonra buji eritmiş araba. 3 kere böyle buji değiştirdim sonrasında araba rektefiyeye gitti. Benim arabada 5 farklı yazılım ve 200 bg yapmışlar arabayı ççok fazla da dikkatli kullanmışlar araba bende 10 bin km yapmadan rektefiyeye gitti. Silindir kapağının üstünde bıjilerde yağlanma varsa ilerleyen süreçte bu silindir içine yağ alıyor normalde almaz nasıl alıyor segman deforme oluyor hatta kırılıyor silindir içine yağ giriyor öylece. Yağ girdikten sonra silindir içinde basınç oranı değişiyor çok fazla artıyor bunun sonucunda piston kırılıyor. Çok yüksek hızlarda blokta kırabilir. Eğer arabanda şakır şakır ses geliyorsa bil ki segmanların kırılmış. Vakit kaybetmeden götür rektefiyeye hasarın boyutu artmadan piston kırmadan daha az maliyetle kurtarırsın rektefiye işini. Benim segmanlar, pistonlar, gömlekler, devir daim, triger değişti rektefiyede. Gömlekleri benim arabaya özel ürettirdim. Orjinal malzemelerle güzel işçilikle 93 bin e kapattık rektefiyeyi. Şimdi rodaj süresindeyim. Eski yazılımı 7 bine sildirdim araba şuan fabrikasyon halinde. Rodaj bitsin uyumlu arabayı boğmayacak bir yazılım atacağım. Belki turboyu hibritlerim. Arabada şuan sadece downpipe var.
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt