Golf 7.5 2019 Tdi - Egzoz Klapesi Ses Problemi


Ghoost

Yeni Üye
Katılım
26 Kas 2024
Mesajlar
19
Tepkime puanı
3
Konum
Konya
İsim
Yunus Emre
Araç
Golf 2019 TDİ
Arkadaşlar merhaba yaklaşık 15 gün önce 2019 model bir araç alarak Golftutkusu ailesine katıldım. Sanırım sorunlu bir araç aldım satıcı telefonlarıma bakmıyor araçta karşılaştığım problemleri çözmek istiyorum.

Aracım Golf 2019 Tdi Highline model olup şuan 73500 km'dedir.

Araçta şu an canımı sıkan 2 ses mevcut, bunlar aynı ses mi veya birbiri ile bağlantılı mı bilmiyorum yardımınıza ihtiyacım var bu konuda.

1. ses problemim aracı hiç çalıştırmadan kontağı açıyorum ve kapatırken gurç gurç diye arka arkaya 2 veya nadiren 3 kere videodaki sesi alıyorum. Ses epey yüksek çıkıyor bazen az çıkıyor.
2. ses problemim araç rölantideyken hafif gaz(1000-1200 devir aralığı gibi) verdiğim zaman civata sesi gibi egzozdan olduğunu düşündüğüm bir ses geliyor.

1. problem kontak açıp kapattıktan sonra gelen iğrenç ses,

2. problem araç rölantideyken hafif gaz vermemle başlayan ses, bu ses aracın altında veya arkasından ekzoz içinden geliyor gibi,

Yardımlarınızı bekliyorum, herkese şimdiden teşekkürler.


Edit:

Problem şu an için EGZOZ KLAPESİ, video ekliyorum ve çözüm önerilerinizi bekliyorum. Egzozcu 1. ve 2. sesin aynı ses olduğunu ve Ekzoz Klapesinden geldiğini belirtti. Videodaki alana yağ sıkarak çözmeye çalıştı, problem çözülmedi. Klaperi komple servisten bulup getirirsem değişim sağlayarak problemi çözebileceğini belirtti.

 
Son düzenleme:

Evet hocam videoda ses gelen yer belli, kendim bir kanal bulup veya aracı krikoya alıp önce wd-40 sıkacağım biraz bekledikten sonrada balata spreyi ile temizlik yapıp işlemi sonlandırmayı düşünüyorum.
Eğer bu çözüm olmazsa ikinci bir plan olarak egzozu tam klapesinin önünden kestirip içini de wd-40 ve balata spreyi ile temizleyip tekrar egzozu kaynattırmak. Başkada çözüm gelmiyor aklıma.
Ihtiyacın olan parçanın numarasını biliyor musun?
 
Upvote 0

168 € yurtdışında sıfırı. Burda 200 € ise, değmez getirtmeye. Yazılımcı iptal ettirsene? Sürekli açık vaziyette kalır. Hiç değiştirmeden sorundan kurtulabilirsin. Beyinden silmeye müsaade ediyorsa...
 
Upvote 0
168 € yurtdışında sıfırı. Burda 200 € ise, değmez getirtmeye. Yazılımcı iptal ettirsene? Sürekli açık vaziyette kalır. Hiç değiştirmeden sorundan kurtulabilirsin. Beyinden silmeye müsaade ediyorsa...
Hocam bu parçanın tam olarak işlevini bilmiyorum, iptal edildiği zaman araca bir zararı olacak mı, şu haliyle araca ne gibi bir faydası var bilmiyorum. Gittiğim ustalardan birisi de parçayı komple egzozcuya kestirip düz boru kaynatmamı tavsiye etmişti. Şu an yaşadığım yerde yazılımla bunu iptal edebilecek birisinin olduğunu sanmıyorum internetten araştırma yapayım Konya tarafında yapan birilerini bulabilirsem telefonla bilgi alayım.
 
Upvote 0
Motor egzozunu, kendisini kapatarak, basınçla tekrar dönüp motor yanma odasına girip, tıpkı EGR gibi görev yapıyor. 180€ yazık. Gönder gitsin...
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Hocam bu parçanın tam olarak işlevini bilmiyorum, iptal edildiği zaman araca bir zararı olacak mı, şu haliyle araca ne gibi bir faydası var bilmiyorum. Gittiğim ustalardan birisi de parçayı komple egzozcuya kestirip düz boru kaynatmamı tavsiye etmişti. Şu an yaşadığım yerde yazılımla bunu iptal edebilecek birisinin olduğunu sanmıyorum internetten araştırma yapayım Konya tarafında yapan birilerini bulabilirsem telefonla bilgi alayım.
Yazılım iptali yapıldığında klape hep açık kalmalı bunu teknik olarak bilen birini bulmanız şart.Günümüzde her türlü masraftan kaçan firmanın onu oraya boşa koymadığı kesin.Emisyon ve motor verimliliği akla ilk gelenler
Ben olsam söküp tamirinin yollarını arardım.Sanayidekiler işe kısa emek çok para olarak bakıyor genelde artık
Son çare çalışıyosa dokunma felsefesi.Sesi ise çalışan parça kabulüyle görmezden gelme kalıyor.
Görünüşe göre egsoz içindeki kapak aç-kapa da boruda bi yere çarpıyor.En kısa sürede çözülür umarım
 

Ekli dosyalar

  • thumb (1).jpg
    thumb (1).jpg
    24.4 KB · Görüntüleme: 5
Upvote 0
Yazılım iptali yapıldığında klape hep açık kalmalı bunu teknik olarak bilen birini bulmanız şart.Günümüzde her türlü masraftan kaçan firmanın onu oraya boşa koymadığı kesin.Emisyon ve motor verimliliği akla ilk gelenler
Ben olsam söküp tamirinin yollarını arardım.Sanayidekiler işe kısa emek çok para olarak bakıyor genelde artık
Son çare çalışıyosa dokunma felsefesi.Sesi ise çalışan parça kabulüyle görmezden gelme kalıyor.
Görünüşe göre egsoz içindeki kapak aç-kapa da boruda bi yere çarpıyor.En kısa sürede çözülür umarım
Bende sizin gibi düşünüyorum hocam onu oraya koyan bir sebeple koymuş ve işlevi var.
Önce dıştan wd-40 ve balata spreyi ile temizlik yapmayı düşünüyorum. Sorun çözülmezse egzozcuya o bölgeyi kestirip içeride açılıp kapanan kapağa erişip temizliğini yapıp tekrar egzozu kaynattırmak. İnşallah çözülür durumu bilgilendireceğim buradan.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt