http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/bakim-kilavuzu/soguk-havada-isinize-yarayacak-ipuclari
Havalar soğuduğunda, lastik hava basınçlarınız düşmektedir. Örneğin, bir lastik 20ºC’de 2 bar (29 psi) şişirildiyse, lastik hava basıncı 0ºC’de sadece 1,8 bar (26 psi) okunabilmektedir. Lastik hava basınçlarınız soğuk havada kontrol ettiğinizde düşükse, taşıt imalatçısının tavsiyelerine göre lastikleri yeniden şişiriniz.
Kış aylarında lastiklerin şişirilmesi
Tavsiyemiz:
Lastik hava basınçlarınızı soğuk lastiklerle ayarlarken (dışarıdaki ortam sıcaklığında lastik sıcaklığı) araç üreticisinin tavsiye edilen basınçlarına ayarlayınız.
Lastik hava basınçlarınızı sıcak bir garaj veya atölyede ayarlarsanız, araç üreticisinin tavsiye edilen basınçlarına 0,2 bar (3 psi) ilave ediniz. Bu ise sizin soğuk havayı telafi etmenizi ve doğru hava basıncıyla kullanmanızı sağlayacaktır.
--------------------------------------------------------------
NOT: Lastik basınçlarının fabrika tarafından beyan edilmesinin sebebi, taşıtınızın AŞIRI DÖNER / AZ DÖNER karakteristiğini korumaktır. Yani:
- sert / yumuşak gibi subjektif kriterler yerine,
- taşıtınızın boş/dolu olmasına göre fabrikanın öngördüğü (depo kapağında, kitabında yazan) değerler,
- Michelin uyarısı da dikkate alınarak yapılan ilave
Taşıtınızın az döner / çok döner öngörülen özelliğini viraj vb. durumlarda korumasını, yani güvenliğinizi sağlamak için gereklidir.
29-31-32 demişsiniz ama, benim lastikler kışın 34 yazın 33 olarak ayarlıdır. malum inik lastikler ani manevralarda, sağa sola kaçışlarda yanağın üzerine biniyor bu da sürüş ve tutuş kabiliyeti ile araca hakimiyeti oldukça azaltıyor. çukura girişler de yanakta balon oluşma riski de cabası.Olmazsa bir lastikciye gidip emin olun ben hep eski lastiklerimde de ayni petrolden hava bastim ona gore kiyaslama yaptim ama sanki ön lastikler ozellikle inik gibi duruyor herhalde modeli boyle deyip alistim direksiyonu tam sag tam sol yapinca hele resmen yanakta eziliyor siz 32 yapin fazla takmayin kafaniza cunku surat arttikca tutunma yuzeyi azaliyor dururken ki gibi degil
Lastik basınçları sadece jant ölçüsüne göre değişen bişey değil., fabrika o etiketi aracın donanımları, opsiyonları, motor seçeneğine göre belirleyip, üretim öncesi test edip yapıştırıyor.,Tekrar mrb arkadaşlar. Aracımın detayları imzada yazdığı gibi. Ekspertiz raporunda ölçülen ağırlığı: 1368 kg ! (ruhsatta 1251 yazıyor)
Basınç etiketi ise ekteki resimde. Bu etiketteki PS değerlerinin 16" janta göre yazıldığını düşünüyorum 16-17 diye bir ayrımda yapılmamış... Bir kaç defa servisi aradım, jant 16-17 farketmeden kapıdaki değerlere uymam gerektiğini söylediler. İnandırıcı bulamıyorum çünkü araç aynı seriye göre hafif sayılmaz ama cevap servisten geldiği için bir süre o değerlerde kullanmıştım aracı. Sonrasında tüm lastiklere ön:33 arka:35 kullandım.
17" jantlar, 1300-1400 kg ağırlıktaki ve güç olarak 70-80kw civarındaki araçlar için doğru basınç değerlerinin @forzaGilles 'ın açıklamasındaki gibi;
" -Kısmi yükte lastik basıncı: önler 35 psi, arkalar 35psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)
-Kısmi yükte konfor lastik basıncı: önler 30psi, arkalar 30psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)
-Tam yükte lastik basıncı: önler 35psi, arkalar 41psi (5 yolcu ve bagaj dolu) """ olduğunu düşünüyorum.
2. bir durum ise kullandığımız lastiğe göre basınçlar TAHMİNİMCE 1 - 3 PS arası fark yaratıyor. P7 kullanıyordum, lastikleri yeni değiştirdim ASY 5 aldım. Aynı havalar asy5'e daha düşük gibi. Direksiyondan basıncın düşük olduğunu hissediyorum. En kısa zamanda önler 35ps, arkalar 37ps olacak şekilde güncelleyeceğim. (çoğunlukla arkada 2 yolcum oluyor, önde tek ben) Bakalım nasıl olacak...
Ekli dosyayı görüntüle 20380
Motor ağırlıkları ne kadar oynayabilir hocam ? Yani 1.2 ile 1.4 arasında 200kg motor farkı olabilir mi ? Golfleri incelediğimde 2.0 hariç diğerlerinde toplam araç ağırlığı sanırım 50-100 kg oynuyor.......
Daha geçen gün showroom'da 17" Dijon jantlı 1.0 TSI Highline aracın lastik basınç etiketine baktığımda sizin etiketle aynı değerlere sahipti., ama showroomdaki diğer Highline 1.6 TDI araçta ise farklı değerde lastik basınç etiketi mevcuttu.. 1.2 tsi motorun ağırlığı ile TDI motorun veya 1.0 tsi motorun veya 1.4 tsi motorun ağırlıkları birbirinden tamamen farklı olduğundan lastik basınçları değişmektedir., Aracın mevcut jantı tek başına bir etken değildir..!!
Yani fabrika o etiketi yapıştırırken sadece jant ölçüsüne göre değil aynı zamanda motor seçeneği dikkate alarak yapılan bişey bu., Özetle aracınızın etiket değerleri doğrudur., Ama araca sonradan 17" jant takıldıysa o zaman işler değişir.....
Stepne dahil 17" Madrid jant mevcutsa %90 ihtimalle aldığınız kişi doğru söylüyordur, yani araç üretim esnasında 17 jant ile sipariş verilmiş o şekilde gelmiştir.. Yok ben kesin emin olmak istiyorum derseniz., kullanım klavuzunun olduğu deri çantanın içinde servis bakım kitapçığı olur., o servis bakım kitapçığının ilk sayfasını açtığınızda aracınıza özel donanımlara ve opsiyonların yazılı olduğu bir araç bilgi etiketi yapıştırılmıştır., Servis bakım kitapçığına yapıştırılan o etiketteki 3 haneli kodların her biri aracın özelliklerini ve donanımlarını ifade eder., o 3 haneli kodları şu siteye tek tek girerek http://vag-codes.info/ aracın mevcut jantının fabrikasyon montaj mı yoksa sonradan keyfe keder eski sahibi tarafından mı takılmış öğrene bilirsiniz.. Diğer alternatif stepne havuzuna da ikinci bir "araç bilgi etiketi" yapıştırılmıştır., Ancak bazı araçlarda stepne havuzundaki araç bilgi etiketi yırtılmış olabiliyor veya kaybolmuş olabiliyor..stepne dahil 17" madrid mevcut.
Aracı aldığım arkadaş; Araç comf. ama hemen hemen Allstar donanımlı olarak sipariş verdik demişti. (geri görüş kamera, led farlar ve katlanır aynalar yok) Sunroof dahil bir çok özellik aracımda mevcut hocam.
Şimdi bu durumda jant sonradan mı takılmış oluyor, fabrikadan mı 17"le çıkmış oluyor onu nasıl anlarım ? Daha dorusu fabrikadan araç çıkarken üzerindeki 17"e göremi etiketi bastı yoksa standart 16"mi etiket onu nasıl anlayabiliriz ? Etikette 16-17 ayrımı yok :/
Motor ağırlıkları arasında hafife alınmyacak kadar farklar vardır., Örneğin benim 1.6 TDI Highline aracım 1321kg. (dizel araç her zaman daha ağır olur)., Manuel şanzıman ile DSG şanzıman arasında her zaman ağırlık farkları olur., Otomatik şanzımanlar doğal olarak daha ağır olurlar..Motor ağırlıkları ne kadar oynayabilir hocam ? Yani 1.2 ile 1.4 arasında 200kg motor farkı olabilir mi ? Golfleri incelediğimde 2.0 hariç diğerlerinde toplam araç ağırlığı sanırım 50-100 kg oynuyor...
stepne dahil 17" madrid mevcut.
Aracı aldığım arkadaş; Araç comf. ama hemen hemen Allstar donanımlı olarak sipariş verdik demişti. (geri görüş kamera, led farlar ve katlanır aynalar yok) Sunroof dahil bir çok özellik aracımda mevcut hocam.
Şimdi bu durumda jant sonradan mı takılmış oluyor, fabrikadan mı 17"le çıkmış oluyor onu nasıl anlarım ? Daha dorusu fabrikadan araç çıkarken üzerindeki 17"e göremi etiketi bastı yoksa standart 16"mi etiket onu nasıl anlayabiliriz ? Etikette 16-17 ayrımı yok :/