Golf 7 sürekli 1000 devir çalışıyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Oki19
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Oki19

Yeni Üye
Katılım
12 Şub 2025
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
Konum
Ankara
İsim
Okan
Araç
Volkswagen Golf 7
Arkadaşlar merhaba. 2015 model Golf 7 aracım var. İlk çalıştırmada 1000 devir çalışıyor ve ne kadar ısınsada kaç km gidersem gideyim devir düşmüyor. Ancak kontak kapatıp tekrar çalıştırdığımda devir normale dönüyor. Sanayide gitmediğim usta kalmadı çözüm bulabilen olmadı. Isı sensörü değişti partikül temizliği yapıldı. Bilgisayara bağlıyorlar arıza göstermiyor. Benzer olay başına gelen var mı. Varsa nasıl çözdünüz sorunu kafayı yiycem tüm sanayiyle ahbap oldum 😬
 
Son düzenleme:

Arkadaşlar merhaba. 2015 model Golf 7 aracım var. İlk çalıştırmada 1000 devir çalışıyor ve ne kadar ısınsada kaç km gidersem gideyim devir düşmüyor. Ancak kontak kapatıp tekrar çalıştırdığımda devir normale dönüyor. Sanayide gitmediğim usta kalmadı çözüm bulabilen olmadı. Isı sensörü değişti partikül temizliği yapıldı. Bilgisayara bağlıyorlar arıza göstermiyor. Benzer olay başına gelen var mı. Varsa nasıl çözdünüz sorunu kafayı yiycem tüm sanayiyle ahbap oldum 😬
birebir aynı sorun var kışın oluyor havalar sıcak olunca normal devrinde çalışıyor yazılımsal bi sorun büyük ihtimalle boşuna parça değiştirip masraf etme
 
birebir aynı sorun var kışın oluyor havalar sıcak olunca normal devrinde çalışıyor yazılımsal bi sorun büyük ihtimalle boşuna parça değiştirip masraf etme
Yazılım atmayıda önerdiler fakat düzelme ihtimaline garanti vermedikleri için ve çok para istedikleri için henüz yazılım denemek istemedim. Forumda aynı konudan müzdarip olan arkadaşlar olmuş daha önce fakat çözebildilermi acaba en azından onu denerdik.
 
Yazılım atmayıda önerdiler fakat düzelme ihtimaline garanti vermedikleri için ve çok para istedikleri için henüz yazılım denemek istemedim. Forumda aynı konudan müzdarip olan arkadaşlar olmuş daha önce fakat çözebildilermi acaba en azından onu denerdik.
yetkili serviste yapıyorsa orda yaptırmak daha mantıklı
 
Arkadaşlar merhaba. 2015 model Golf 7 aracım var. İlk çalıştırmada 1000 devir çalışıyor ve ne kadar ısınsada kaç km gidersem gideyim devir düşmüyor. Ancak kontak kapatıp tekrar çalıştırdığımda devir normale dönüyor. Sanayide gitmediğim usta kalmadı çözüm bulabilen olmadı. Isı sensörü değişti partikül temizliği yapıldı. Bilgisayara bağlıyorlar arıza göstermiyor. Benzer olay başına gelen var mı. Varsa nasıl çözdünüz sorunu kafayı yiycem tüm sanayiyle ahbap oldum 😬
Bu bir sorun değildir, Mk7 TDI araçlarda hava soğukken 1.000 devirde çalışır ve siz motoru stop edip tekrar çalışırmadıkça devir düşmez,

Benzinli araçlarda bir süre sonra düşüyor ama dizelde motoru stop etmezseniz düşmüyor,

Sistemi bu şekilde ayarlamışlar, aracı sıfır km aldığımdan beri bu şekilde,

Doğru mı değil ama yapacak bir şeyiniz yok,

Boşu boşuna aracınızı sanayide kurcalatmayınız.
 
Bu bir sorun değildir, Mk7 TDI araçlarda hava soğukken 1.000 devirde çalışır ve siz motoru stop edip tekrar çalışırmadıkça devir düşmez,

Benzinli araçlarda bir süre sonra düşüyor ama dizelde motoru stop etmezseniz düşmüyor,

Sistemi bu şekilde ayarlamışlar, aracı sıfır km aldığımdan beri bu şekilde,

Doğru mı değil ama yapacak bir şeyiniz yok,

Boşu boşuna aracınızı sanayide kurcalatmayınız.

Aynen katılıyorum. Sıfır aldığımızdan beri böyle. Ayrıca, ekstra bir durum yoksa 1000 devirde iken de normal rölanti devri ile aynı yakıt tüketimine sahip.

Vardır bir teknik sebebi ve faydası.

Usta milleti böyle güzel ortalar bulunca hiç itiraz etmiyor, rövaşata vole topuk falan ne fantazi varsa deniyor besbelli. :)
 
Bu bir sorun değildir, Mk7 TDI araçlarda hava soğukken 1.000 devirde çalışır ve siz motoru stop edip tekrar çalışırmadıkça devir düşmez,

Benzinli araçlarda bir süre sonra düşüyor ama dizelde motoru stop etmezseniz düşmüyor,

Sistemi bu şekilde ayarlamışlar, aracı sıfır km aldığımdan beri bu şekilde,

Doğru mı değil ama yapacak bir şeyiniz yok,

Boşu boşuna aracınızı sanayide kurcalatmayınız.
Tamam bu durum kabul edilebilir bir sorun olabilir ama çevremde 1.6 tdi golf kullan kişilerin çoğunda bu şekilde bir problem yok. Sabah ya da akşam rolentide 5-10 dakika çalışmadan sonra araç 1.000 dv’den 0.900 dv lere düşüyor. Yani ben başta rejenerasyon diyordum ama her gün her günde yapması mantıksız sürekli hareket halinde ve basıyorum 10 kişiden 7’si rejenerasyon diyor ama bence değil. Araç bir şey algılamıyor ve sabit 1.000 dv de tutuyor ve bu esnada anlık tüketim ortalama 0.6-0.7 rejenerasyon’da anlık tüketimi yükseltiyor
 
Biraz daha detay gerekir..
Örneğin akü durumu, yeni eski
Araç çalıştırınca kullanılan donanımlar ,klima ısıtma vs.
Hangi hava sıcaklığında bu durumla karşılaşılıyor?
Araç bu devirdeyken multimedyada start stop durumu bilgilendirme kısmında ne yazıyor?

Kendi aracımdan örnek verecek olursam(1.6 TDI DSG 2013); hava sıcaklığı 20°C altında farklı , 15°C altında 10 °C altında farklı devirde olabiliyor..
akü durumu iyi ekstra bir donanım çalışmazken ve rejenerasyonda değilken durum bu şekilde..
Ve hava sıcaklığı farketmeksizin çalıştırdıktan 15saniye sonra yola çıkınca 2dk içinde ışıkta beklerken rölanti olması gereken devire düşüyor. Anlık tüketim de saatte 0.7lt'den başlayıp 0.5lt seviyesinde oluyor..
 
Bu bir sorun değildir, Mk7 TDI araçlarda hava soğukken 1.000 devirde çalışır ve siz motoru stop edip tekrar çalışırmadıkça devir düşmez,

Benzinli araçlarda bir süre sonra düşüyor ama dizelde motoru stop etmezseniz düşmüyor,

Sistemi bu şekilde ayarlamışlar, aracı sıfır km aldığımdan beri bu şekilde,

Doğru mı değil ama yapacak bir şeyiniz yok,

Boşu boşuna aracınızı sanayide kurcalatmayınız.
Araç 5 yıldır bende ve bunu daha önce yapmıyordu son 2 ay bu şekilde olmaya başladı
 
Biraz daha detay gerekir..
Örneğin akü durumu, yeni eski
Araç çalıştırınca kullanılan donanımlar ,klima ısıtma vs.
Hangi hava sıcaklığında bu durumla karşılaşılıyor?
Araç bu devirdeyken multimedyada start stop durumu bilgilendirme kısmında ne yazıyor?

Kendi aracımdan örnek verecek olursam(1.6 TDI DSG 2013); hava sıcaklığı 20°C altında farklı , 15°C altında 10 °C altında farklı devirde olabiliyor..
akü durumu iyi ekstra bir donanım çalışmazken ve rejenerasyonda değilken durum bu şekilde..
Ve hava sıcaklığı farketmeksizin çalıştırdıktan 15saniye sonra yola çıkınca 2dk içinde ışıkta beklerken rölanti olması gereken devire düşüyor. Anlık tüketim de saatte 0.7lt'den başlayıp 0.5lt seviyesinde oluyor..
Akü durumu iyi. Start stop vs normal çalışıyor. klima kapalı. Bilgisayara bağlattım araçta bir arıza göstermiyor herşey yolunda görünüyor
 
Biraz daha detay gerekir..
Örneğin akü durumu, yeni eski
Araç çalıştırınca kullanılan donanımlar ,klima ısıtma vs.
Hangi hava sıcaklığında bu durumla karşılaşılıyor?
Araç bu devirdeyken multimedyada start stop durumu bilgilendirme kısmında ne yazıyor?

Kendi aracımdan örnek verecek olursam(1.6 TDI DSG 2013); hava sıcaklığı 20°C altında farklı , 15°C altında 10 °C altında farklı devirde olabiliyor..
akü durumu iyi ekstra bir donanım çalışmazken ve rejenerasyonda değilken durum bu şekilde..
Ve hava sıcaklığı farketmeksizin çalıştırdıktan 15saniye sonra yola çıkınca 2dk içinde ışıkta beklerken rölanti olması gereken devire düşüyor. Anlık tüketim de saatte 0.7lt'den başlayıp 0.5lt seviyesinde oluyor..
Akü durumu iyi. Start stop vs normal çalışıyor. klima kapalı. Bilgisayara bağlattım araçta bir arıza göstermiyor herşey yolunda görünüyor
Bendeki durumu yukarıda paylaştım. Devamlı 1000 devir durumu yaz aylarında klima ve rejenerasyonda oluyor.

Ustaya nasıl gösterebiliyorsunuz? Yani ilk çalıştırma olduğu için usta ilk çalıştırmada durumu görmeden nasıl çözüm yoluna gidiyor?
İlk çalıştırma sıcaklığı nedir yaklaşık olarak?
Bir de bu durumu video ya da fotoğraf ile paylaşabilir misiniz?
 
Bu ara bende de öyle ara ara 1000 devirde kalıyor ilerleyip duruyorum normale dönüyor. 1000 devirde iken motor sesi değişiyor daha fazla yakıt gidiyor belli fakat tüketim aynı EGR devreye girip egzoz gazını yakıyor yada fazla yakıt veriyor bizi aldatıyor. Boğaz kelebeğinden de şüpheleniyorum tepkiler net değil geç düşüyor rolantiye ..

Parçaları sökerek tüm kurumu almadığınız sürece temizlik yapılmış sayılmaz günü kurtarmış olursunuz
 

Bendeki durumu yukarıda paylaştım. Devamlı 1000 devir durumu yaz aylarında klima ve rejenerasyonda oluyor.

Ustaya nasıl gösterebiliyorsunuz? Yani ilk çalıştırma olduğu için usta ilk çalıştırmada durumu görmeden nasıl çözüm yoluna gidiyor?
İlk çalıştırma sıcaklığı nedir yaklaşık olarak?
Bir de bu durumu video ya da fotoğraf ile paylaşabilir misiniz?
İlk çalıştırmada motor soğuk zaten. Biraz yol gittikten sonra oluşan sıcaklıkta fotodaki gibi normal düzeyde. Motor sıcaklığı ve devir bu şekilde.
Kontak kapatmadığım sürece devir düşmediği için Ustaya giderken hiç kapatmıyorum orda ustaya gösteriyorum o kontak kapatıp çalıştırınca normale döndüğünü görüyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5236.jpeg
    IMG_5236.jpeg
    145.6 KB · Görüntüleme: 8

Geri
Üst