Golf 7 sürekli 1000 devir çalışıyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Oki19
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ekli dosyayı görüntüle 82250Evet abiler bu araç 2015 model 1.6 tdi golf 7. Sabah ilk marş araç 26 saat hiç çalışmadı. 1. Resim’de1.050dv - 2. Resim 5 dakika sonra 1.050dv - 3. resimden sonra 1.100dv’e çıktı. 1. Resim ve 7. Resim arası toplam 25 dakika. Son resimde motor sıcaklığı 90 derece yağ sıcaklığı ise 60 derece. 5. Resim’den 6. Resim’e 2 km hareket ettim. 6. Resimden 7. Resime’de 2 km hareket ettim. Üstelik bu 2 hareketi’de S modda biraz sıkıştırarak gittim klima kesinlikle açmadım. Araç fan açmadı yani rejenerasyon yapmıyor ki cumartesi gecesi deliler gibi bastım partikül filtresi doluluk oranı %40’ın altındadır. 7. Resimde aracı stop ettim ve tekrar marş bastım sonuç 1.100 devirden 0.900 devire direkt düştü anlık tüketim 0.9 - 1.0 arası gezerken 0.5-0.6 oranına geldi acaba yükselirmi dedim 5 dakika rölantide bekledim ama yükselmedi. Ben her marş’a basacağım zaman bu sorunu düşünmekten yoruldum. Yani nasıl olurdu bir araç 25 dakika’da devir düşürmez gerçekten bunun tek çözümü yaz mevsimini beklemek olamaz.

Aynı durumla karşılaşmadım çünkü hava sıcaklığı eksinin altında değil.

Ancak daha önceki yıllarda (eksi sıcaklıkları da göz önüne alarak) bunun olmadığını söylüyorsunuz. Bu sebeple başka seçenekler düşünmek durumunda kalıyorum.

Araçtan araca değişiklik olabilir ya da zamanla güncelleme vs. de olmuş olabilir. Aşağıdaki videoya bakınız. Araç durduğu yerde devrin düştüğü görünüyor..

Start stop devreye girebiliyorsa, tekrar motor çalışınca yine yüksek devirde mi kalıyor, yoksa illa ki tamamen aracı kapatıp tekrar marş basınca mı düşüyor?
 
Son düzenleme:

Ben daha önce de yazmıştım aynı durum benim aracımda da söz konusu 2016 model 1.6 dsg ilk sahibiyim, bende yıllardan beri durum aynı, servis e sordum normal olduğunu söyledi. Bende bu şekilde kullanıyorum
 

GOLF 7 1.6 TDİ Gaz kelebeği :)
Benzin/Dizel Motorları arasındaki çalışma sitemi farklılığı nedeniyle (benzin motoru stokiyometrik oranda çalışmak zorunda olduğu için) benzin motorlarında hava miktarını da yüke göre ayarlamak zorundasınız, o nedenle motor yükü için hava miktarı değiştirilmelidir bu da en kolay gaz kelebeği ile yapılır yani gaz kelebeği zorunludur (BMW nin bazı motorlarında bunu değişlen supap zamanlaması ile yapıp gaz kelebeğini kullanmıyorlar ama bu çok istisnai bir motor). Dolayısıyla genel olarak tüm benzin motorlarında gaz kelebeği olmak zorunda.

Dizel motorunda ise stokiyometrik oran diye bir zorunluluk yok, motor yükü için sadece yakıt miktarı ayarlanır, gaz kelebeği kullanılmaz. Gaz kelebeği motorun çalışması için gerekli değildir yani.

Yani buradaki gaz kelebeği benzin motorundaki işlevi anlamında gaz kelebeği değil. Sadece adı aynı.

Buradaki gaz kelebeği

motoru stop etme,
rejenerasyon
motorun hızlı ısınması

vb. işlemlerde kullanılmak için ekstradan konulmuş bir parça.

Bildiğimiz gaz kelebeği görevi yok (gaza bastığınızda açılıp kapanan gaza basma miktarınıza göre motor yükünü (hava miktarını) ayarlayan bir kelebek değil bu.

Dolayısıyla yüksek devirde kalmasının bu kelebek ile ilgili olma ihtimali çok düşük. Çünkü bu kelebek benzin motorundaki gibi "doğrudan" gaz pedalı ile kumanda edilmiyor.
 
Son düzenleme:
Bir kaç yıl önce yeni bir motor yazılımı çıkmıştı. Katalitik konvertörün erken yaşlanmasını önlemek için diyordu hatırladığım kadarıyla. Bunla alakalı olabilir belki.
 
Aynı durumla karşılaşmadım çünkü hava sıcaklığı eksinin altında değil.

Ancak daha önceki yıllarda (eksi sıcaklıkları da göz önüne alarak) bunun olmadığını söylüyorsunuz. Bu sebeple başka seçenekler düşünmek durumunda kalıyorum.

Araçtan araca değişiklik olabilir ya da zamanla güncelleme vs. de olmuş olabilir. Aşağıdaki videoya bakınız. Araç durduğu yerde devrin düştüğü görünüyor..

Start stop devreye girebiliyorsa, tekrar motor çalışınca yine yüksek devirde mi kalıyor, yoksa illa ki tamamen aracı kapatıp tekrar marş basınca mı düşüyor?
Bu tip karşılaştırmalar doğru sonuç vermeyebilir. Motorda olan onlarca olay var. Özellikle egzoz emisyonları, DPF durumu, şarj durumu vb. bir sürü değişken şartlara göre motor yazılımı müdahale ediyor.

Belki bizim araçlarda rejenerasyon yarım kalıyor onunla ilgili bir moda giriyor ECU, belki başka bir şey.
 
Ekli dosyayı görüntüle 82250Evet abiler bu araç 2015 model 1.6 tdi golf 7. Sabah ilk marş araç 26 saat hiç çalışmadı. 1. Resim’de1.050dv - 2. Resim 5 dakika sonra 1.050dv - 3. resimden sonra 1.100dv’e çıktı. 1. Resim ve 7. Resim arası toplam 25 dakika. Son resimde motor sıcaklığı 90 derece yağ sıcaklığı ise 60 derece. 5. Resim’den 6. Resim’e 2 km hareket ettim. 6. Resimden 7. Resime’de 2 km hareket ettim. Üstelik bu 2 hareketi’de S modda biraz sıkıştırarak gittim klima kesinlikle açmadım. Araç fan açmadı yani rejenerasyon yapmıyor ki cumartesi gecesi deliler gibi bastım partikül filtresi doluluk oranı %40’ın altındadır. 7. Resimde aracı stop ettim ve tekrar marş bastım sonuç 1.100 devirden 0.900 devire direkt düştü anlık tüketim 0.9 - 1.0 arası gezerken 0.5-0.6 oranına geldi acaba yükselirmi dedim 5 dakika rölantide bekledim ama yükselmedi. Ben her marş’a basacağım zaman bu sorunu düşünmekten yoruldum. Yani nasıl olurdu bir araç 25 dakika’da devir düşürmez gerçekten bunun tek çözümü yaz mevsimini beklemek olamaz.
Sorunu çok güzel anlatmışsınız tam olarak bu şekilde. Bugün -10 derecede çalıştırdım 1.050 dv olarak çalıştı. 50 km yol yaptım yine düşmedi ve bu bence hiç normal değil. 5 yıldır kullandığım araç bu kış böyle yapmaya başladı normal olsa öncedende yapardı.
 
Kalorifer’i akşam soğuk konumda AC açık 1 dakika çalıştırdım o şekilde klimayı kapatım ve aracı stop ettim. Aracı 12 saat sonra tekrar çalıştırdım 10-15 dakika durduğu yerde çalıştı gaz verdim ama hala 1000 devirde çalışmaya devam ediyordu. Bence bu sorun klimanın sıcak ya da soğuk kısmı ile alakalı bir şey değil

Bende de klima açık olmasa bile motor soğukken, hava da +4 'ün altındaysa , sürücüden ısınma talebi varsa, (sadece kalorifer A/c kapalı) motor soğuk da olsa bir süre kullanılmış da olsa rölanti devrini yükseltebilir, ısıl denge amaçlı motorun soğumasinin istenmediği veya kalorifer performansı düşmesin diye yapılmış bir algoritma/ yazılım var muhtemelen. Bundan önceki aracım da dizeldi (2lt), ona rağmen 1.6 tdi çok daha çabuk ısınıp sıcak hava ufleyebiliyor, bunu da muhtemelen kalorifer açınca aracın dpf temizliği kadar olmasa da normale göre daha zengin çalışmasına bağlıyorum.
 
..., ısıl denge amaçlı motorun soğumasinin istenmediği veya kalorifer performansı düşmesin diye yapılmış bir algoritma/ yazılım var muhtemelen...
Tam olarak bu. Servis çalışanı mısınız yoksa :)
 
Tam olur normaldir derken bugün -13 derece havada ilk defa 1200 1300 devir rölanti gördüm. Hararet tepeye geldi yağ 103 104 gördü 160 180km/h 3000 4000 devir yol gittim durduğumda hala aynıydı, durdurdum bir daha çalıştırdım düzeldi. Yüksek ihtimal aracın fazladan ya soğumaması ya da kaloriferle alakalı bir durum.
 
Aynı durumla karşılaşmadım çünkü hava sıcaklığı eksinin altında değil.

Ancak daha önceki yıllarda (eksi sıcaklıkları da göz önüne alarak) bunun olmadığını söylüyorsunuz. Bu sebeple başka seçenekler düşünmek durumunda kalıyorum.

Araçtan araca değişiklik olabilir ya da zamanla güncelleme vs. de olmuş olabilir. Aşağıdaki videoya bakınız. Araç durduğu yerde devrin düştüğü görünüyor..

Start stop devreye girebiliyorsa, tekrar motor çalışınca yine yüksek devirde mi kalıyor, yoksa illa ki tamamen aracı kapatıp tekrar marş basınca mı düşüyor?
Start stop devreye giriyor lakin 1.000 devirde kalıyor
 
1.0 Tsi T-Cross ' ta da durum aynı. Aralık başlarından itibaren rolanti devri 1000 rpm altına hiç düşmedi.

Bence tamamen soğuk hava kaynaklı.

Bu kış önceki senelere göre daha soğuk geçiyor.

Bundan sonraki kışlar daha da soğuk geçecek gibi görünüyor. İklim değişikliği kendini iyice hissettirmeye başladı.

Dünya genelinde abuk sabuk hava olayları yaşanıyor.

30 - 40 sene sonrası yaşanacakları düşünmek bile istemiyorum.


.
 
Tam olarak bu. Servis çalışanı mısınız yoksa :)

Yok, ben de kendi halinde bir kullanıcıyım, bu şekilde olan tepkiler bana normal, hatta konfora yönelik olduğunu hissettirdiği için hiç kurcalama gereği düşünmedim.
 
Sanırım
Sorunu çok güzel anlatmışsınız tam olarak bu şekilde. Bugün -10 derecede çalıştırdım 1.050 dv olarak çalıştı. 50 km yol yaptım yine düşmedi ve bu bence hiç normal değil. 5 yıldır kullandığım araç bu kış böyle yapmaya başladı normal olsa öncedende yapardı.
Sanırım sorunu buldum. Klima komprasör arızası olabilir. Bu gün 2 tane olay denedim bakalım sabah ne olacak…
 

Sanırım

Sanırım sorunu buldum. Klima komprasör arızası olabilir. Bu gün 2 tane olay denedim bakalım sabah ne olacak…
Boşu boşuna değiştirmeyin hemen bence. Dizel motorlardaki benzer durumda arızalı bir parça yok.

Her şey normal çalışıyor ise kesin emin olmadan kompresör gibi parça değiştirmek iyi bir çözüm olmaz.
 

Geri
Üst