Golf 7 sürekli 1000 devir çalışıyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Oki19
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

İlk çalıştırmada motor soğuk zaten. Biraz yol gittikten sonra oluşan sıcaklıkta fotodaki gibi normal düzeyde. Motor sıcaklığı ve devir bu şekilde.
Kontak kapatmadığım sürece devir düşmediği için Ustaya giderken hiç kapatmıyorum orda ustaya gösteriyorum o kontak kapatıp çalıştırınca normale döndüğünü görüyor.
Hava sıcaklığı etken olabilir mi?
Aracımla hiç 5 °C altında bir çalıştırmam olmadığı için oluyor olabilir. Bir de sıcak havada gözlemleyiniz.
 

İlk çalıştırmada motor soğuk zaten. Biraz yol gittikten sonra oluşan sıcaklıkta fotodaki gibi normal düzeyde. Motor sıcaklığı ve devir bu şekilde.
Kontak kapatmadığım sürece devir düşmediği için Ustaya giderken hiç kapatmıyorum orda ustaya gösteriyorum o kontak kapatıp çalıştırınca normale döndüğünü görüyor.
Bende de durum aynı bu şekilde konunun takipçisiyim
 
Kalorifer de açıksa motorun hızlı ısınması ve kaloriferin çabucak sıcak hava vermesi için yüksek çalışıyor, kaloriferi kapatıp bir süre beklerseniz motor da belirli bir sıcaklığa ulaştıysa düşüyor normal devrine.
 
Kalorifer de açıksa motorun hızlı ısınması ve kaloriferin çabucak sıcak hava vermesi için yüksek çalışıyor, kaloriferi kapatıp bir süre beklerseniz motor da belirli bir sıcaklığa ulaştıysa düşüyor normal devrine.
Kalorifer’i akşam soğuk konumda AC açık 1 dakika çalıştırdım o şekilde klimayı kapatım ve aracı stop ettim. Aracı 12 saat sonra tekrar çalıştırdım 10-15 dakika durduğu yerde çalıştı gaz verdim ama hala 1000 devirde çalışmaya devam ediyordu. Bence bu sorun klimanın sıcak ya da soğuk kısmı ile alakalı bir şey değil
 
Bu konuya örnek bir görsel ekliyorum..
IMG_20250221_100156.jpg

Bu görsel araç ilk çalışma anında, görüldüğü üzere zaman olarak yaklaşık 5 dakika içerisinde , hava sıcaklığının 5-10 °C aralığında hiçbir donanım çalışmıyorken, dpf aktif değilken oluşan devir durumu.
Görüldüğü üzere devir yavaş yavaş düşüyor.

Ek Bilgi olarak akü yeni , doluluk %90.

Bir de -27 °C durumuna bakalım. Onda 1000 devirden daha fazla çeviriyor.

Dün akşam 3°C gördüm ve devir yine aynı yukarıdaki gibi azaldı. Ancak aracın motor yağı sıcaklığı yaklaşık 15 dakika sürüş sonrasında ancak 50°C'ye ulaştı..
 
Bu konuya örnek bir görsel ekliyorum..
Ekli dosyayı görüntüle 82225

Bu görsel araç ilk çalışma anında, görüldüğü üzere zaman olarak yaklaşık 5 dakika içerisinde , hava sıcaklığının 5-10 °C aralığında hiçbir donanım çalışmıyorken, dpf aktif değilken oluşan devir durumu.
Görüldüğü üzere devir yavaş yavaş düşüyor.

Ek Bilgi olarak akü yeni , doluluk %90.

Bir de -27 °C durumuna bakalım. Onda 1000 devirden daha fazla çeviriyor.

Dün akşam 3°C gördüm ve devir yine aynı yukarıdaki gibi azaldı. Ancak aracın motor yağı sıcaklığı yaklaşık 15 dakika sürüş sonrasında ancak 50°C'ye ulaştı..
Hocam sendeki durum zaten olması gereken yani normal durum. Benim bahsettiğim sorun ise sendeki gibi olmaması. Kısaca şöyle anlatayım; araç 5 Yıldır bende. Bu kış olmaya başladı bu durum. Araç devrini ilk çalıştırmada motor sıcaklığı ne ise ona göre ayarlıyor ve birdaha düzeltme yapmıyor. Eğer motor soğuksa ilk çalıştırmada örneğin araç 1000 devirde çalıştı ve bu şekilde kullandıktan sonra yağ sıcaklığı arttıkça devirin 800 civarına inmesi gerekir. Fakat yağ sıcaklığı 90a ulaşsa bile 50km yol gitsen bile ilk çalıştığı devrini koruyor.
Bu esnada DPF aktif değil, klima vs tüm donanımlar kapalı.
 
Hocam sendeki durum zaten olması gereken yani normal durum. Benim bahsettiğim sorun ise sendeki gibi olmaması. Kısaca şöyle anlatayım; araç 5 Yıldır bende. Bu kış olmaya başladı bu durum. Araç devrini ilk çalıştırmada motor sıcaklığı ne ise ona göre ayarlıyor ve birdaha düzeltme yapmıyor. Eğer motor soğuksa ilk çalıştırmada örneğin araç 1000 devirde çalıştı ve bu şekilde kullandıktan sonra yağ sıcaklığı arttıkça devirin 800 civarına inmesi gerekir. Fakat yağ sıcaklığı 90a ulaşsa bile 50km yol gitsen bile ilk çalıştığı devrini koruyor.
Bu esnada DPF aktif değil, klima vs tüm donanımlar kapalı.

Gaz kelebeği ilk calismada tam kapayamiyor olabilir mi, salmıyor mu acaba? Net olarak bir şey diyemiyorum. Dediğiniz gibi bendeki durum olağan. Olasılıkları düşününce bir tek - sıcaklıklar ya da akü durumu geliyor. Diğer durum alternatör vs. Akü voltaj ölçme durumuna gidiniz bir de.. dediğim gibi akü eski ise yükleme yapmak için enerji ihtiyacı yüksek olduğu için yüksek devirde tutuyor olabilir. Örneğin ayna ısıtma biz kapalı mı? Açık unutulmuş olabilir. Başka bir de start stop ekranını takip ediniz , konfor tüketicilerine bakınız ekstra bir şey yazıyor mu diye..
Sıcaklık ile alakalı değilse havalar ısınınca ne oluyor onu görmek lazım.
Cihaz kontrolü yapılıp sıcaklık sensörlerine bakılabilir.
Bir de şunu ekleyeyim. Genellikle rejenerasyonu yolda yaparım. Bir gün eve gelmeme yakın devreye girdi ve durur vaziyette tamamlasın az kaldı diye düşündüm. Bekledim 1000 devirde kaldı sürekli. Sonra bu kadar uzun olmaması lazım derken bir gaz verdim bıraktım aşağıya düştü.. siz partikül filtresi temizleme yapmışsınız. Bunu ilk çalıştırmada hesaplayamıyor gibi bir durum olabilir.. bir şeyleri bağlamaya çalışıyorum ama bazıları mantıksız gelebilir bazıları da çözüm olabilir.
 
Gaz kelebeği ilk calismada tam kapayamiyor olabilir mi, salmıyor mu acaba? Net olarak bir şey diyemiyorum. Dediğiniz gibi bendeki durum olağan. Olasılıkları düşününce bir tek - sıcaklıklar ya da akü durumu geliyor. Diğer durum alternatör vs. Akü voltaj ölçme durumuna gidiniz bir de.. dediğim gibi akü eski ise yükleme yapmak için enerji ihtiyacı yüksek olduğu için yüksek devirde tutuyor olabilir. Örneğin ayna ısıtma biz kapalı mı? Açık unutulmuş olabilir. Başka bir de start stop ekranını takip ediniz , konfor tüketicilerine bakınız ekstra bir şey yazıyor mu diye..
Sıcaklık ile alakalı değilse havalar ısınınca ne oluyor onu görmek lazım.
Cihaz kontrolü yapılıp sıcaklık sensörlerine bakılabilir.
Bir de şunu ekleyeyim. Genellikle rejenerasyonu yolda yaparım. Bir gün eve gelmeme yakın devreye girdi ve durur vaziyette tamamlasın az kaldı diye düşündüm. Bekledim 1000 devirde kaldı sürekli. Sonra bu kadar uzun olmaması lazım derken bir gaz verdim bıraktım aşağıya düştü.. siz partikül filtresi temizleme yapmışsınız. Bunu ilk çalıştırmada hesaplayamıyor gibi bir durum olabilir.. bir şeyleri bağlamaya çalışıyorum ama bazıları mantıksız gelebilir bazıları da çözüm olabilir.
Teşekkür ederim fakat söylediğiniz tüm ihtimaller üzerine gittim kontrolünü yaptım açık bir aksam vs yok . Partikül temizliğinden sonra aracın kendisine temizlik yaptırıldı. Denemediğim gaz kelebeği ve yazılım kaldı.
 
Bir sorun yok bence. 2013 1.6 TDI 90 benim aracım bu aralar aynı şekilde o da.

DPF Rej, elektrik tüketimi, hava sıcaklığı vb. sebeplerden yapıyor muhtemelen. Hava sıcaklıkları normale dönmeden bir şey yaptırmayın bence.

Havalar iyice ısındıktan sonra yine de devam ederse gösterirsiniz servise.
 
Evet olaya benide ekleyin bende de ara ara 1k devir de çalışıyor araç kendi keyfine göre normal devrine iniyor sanirim çalışma prensibi böyle
 
Bu konuya örnek bir görsel ekliyorum..
Ekli dosyayı görüntüle 82225

Bu görsel araç ilk çalışma anında, görüldüğü üzere zaman olarak yaklaşık 5 dakika içerisinde , hava sıcaklığının 5-10 °C aralığında hiçbir donanım çalışmıyorken, dpf aktif değilken oluşan devir durumu.
Görüldüğü üzere devir yavaş yavaş düşüyor.

Ek Bilgi olarak akü yeni , doluluk %90.

Bir de -27 °C durumuna bakalım. Onda 1000 devirden daha fazla çeviriyor.

Dün akşam 3°C gördüm ve devir yine aynı yukarıdaki gibi azaldı. Ancak aracın motor yağı sıcaklığı yaklaşık 15 dakika sürüş sonrasında ancak 50°C'ye ulaştı..
Bizde sürekli olarak 1. Görseldeki gibi kalıyor. Taki aradan biraz zaman geçtikten sonra stop edip tekrar marş basıncaya kadar 4. Görsel’e düşmüyor. Bütün far, ayna ısıtıcı, klima, radyo vs her şey kapalı ama sorun devam ediyor. Gerçekten can sıkıcı rejenerasyon yaptı bu hafta fan açtı devir düştü yükseldi 0.900 dv’e düştü ama sabahı yine aynı. Bende gaz kelebeği’ne ihtimal veriyorum
 
Dizel motorda gaz kelebeği yok.
 

IMG_2017.pngEvet abiler bu araç 2015 model 1.6 tdi golf 7. Sabah ilk marş araç 26 saat hiç çalışmadı. 1. Resim’de1.050dv - 2. Resim 5 dakika sonra 1.050dv - 3. resimden sonra 1.100dv’e çıktı. 1. Resim ve 7. Resim arası toplam 25 dakika. Son resimde motor sıcaklığı 90 derece yağ sıcaklığı ise 60 derece. 5. Resim’den 6. Resim’e 2 km hareket ettim. 6. Resimden 7. Resime’de 2 km hareket ettim. Üstelik bu 2 hareketi’de S modda biraz sıkıştırarak gittim klima kesinlikle açmadım. Araç fan açmadı yani rejenerasyon yapmıyor ki cumartesi gecesi deliler gibi bastım partikül filtresi doluluk oranı %40’ın altındadır. 7. Resimde aracı stop ettim ve tekrar marş bastım sonuç 1.100 devirden 0.900 devire direkt düştü anlık tüketim 0.9 - 1.0 arası gezerken 0.5-0.6 oranına geldi acaba yükselirmi dedim 5 dakika rölantide bekledim ama yükselmedi. Ben her marş’a basacağım zaman bu sorunu düşünmekten yoruldum. Yani nasıl olurdu bir araç 25 dakika’da devir düşürmez gerçekten bunun tek çözümü yaz mevsimini beklemek olamaz.
 

Geri
Üst