Auto Hold Balata Ömrünü Kısaltır mı?


35tt128

Yeni Üye
Katılım
30 Kas 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
4
Konum
izmir
İsim
Tuğberk Tuna
Araç
Golf 8.5 impression
golf 8.5 impression aracımda autohold sürekli açık geziyorum büyük rahatlık. bir kaç arkadaşım kapat frenlerin hızlı biter falan dedi. varmıdır esasını bilen?ben zararı yoktur diye düşünüyorum öncesinde 1 sene otomatik araba kullandım ondada ayağımız sürekli frende sonuçta…
 

Hocam aracım 2019 model 47bin kilometrede. İlk defa balata değişimi yaptım ama önler değil arkalar değişti. :)
Bana çok ilginç geldi arkaların önden hızlı bitmesi. Freni de sık kullanan, zaman zaman da yüksek sürat yapıp sağlam fren yapan birisiyim.
Biraz araştırdım ve bazılarına danıştım; autohold, (yarı) otonom sürüş sistemleri, espyi devreye sokan durumlar vs. arka balataların daha hızlı bitmesine sebep olabiliyormuş.
Ben ilk zamanlar auto holdu sadece ihtiyaç duyduğum zamanlar açıyordum, park manevralarında garç gurç sesleri sevmediğim için. Fakat şanzımanı koruduğunu söyleyip kullanmamı tavsiye ettiler o zamandan beri pek de sevmeyerek sürekli açık vaziyette kullanıyorum.
 
golf 8.5 impression aracımda autohold sürekli açık geziyorum büyük rahatlık. bir kaç arkadaşım kapat frenlerin hızlı biter falan dedi. varmıdır esasını bilen?ben zararı yoktur diye düşünüyorum öncesinde 1 sene otomatik araba kullandım ondada ayağımız sürekli frende sonuçta…
Hocam etkiler mi bilmiyorum. Ama etkilese ne olur? Arabanın en güzel nimetlerini eskiyecek diye kullanmayacak mıyız? :)
Balata 60 bin gideceğine 50 bin gider.

Autohold gerçekten büyük nimet. Şehir içinde büyük kullanım kolaylığı sağlıyor.
Keyfinize bakın :)
 
Son düzenleme:
Manuel olarak freni bırakmaktan , Autohold 'un tutunmayı bırakması daha iyidir.

Sürtünme gerçekleşmez.

Autohold aracı her daim net tutar ve net bırakır.

Ortada bir sürtünme varsa da, Autohold'un devre dışı kullanımında yapılan frenden daha azdır.

Buna ek olarak eğimli yolda autohold, aracı daha net tutup bıraktığı için baskı balata/kavrama aşınmasını daha aza indirir.(süre olarak kullanıcıya ve kullanılan yere göre değişecektik.)

Arka balatanın ön balataya göre geç aşınmasının temel nedeni , araç ağırlığında dağılımın yani ağırlığın önde oluşudur. Buna ek olarak frenleme anında da ağırlığın öne binmesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum.

Bu sebeple Autohold masum bir şekilde konfor sağlayarak görevini yerine getirir.

( https://www.golftutkusu.com/topic/24924-araba-asagi-kaymasi-gerekirken-yukari-dogru-kaydi/
https://www.golftutkusu.com/topic/24627-golf-8-5-impression-vites-gecis-sesi/
Not: açılan konulara cevap verenlere dönüş ve tepki verilmesi rica olunur.)
 
Auto Hold balata ömrünü kısaltmıyor..!!

Sorun arka fren bakatalarının (et kalınlığının) ön balatalara göre daha az olmasıdır.
 
Auto Hold balata ömrünü kısaltmıyor..!!

Sorun arka fren bakatalarının (et kalınlığının) ön balatalara göre daha az olmasıdır.
Saçma zaten niye azaltsın ki???

Auto Hold = Sen dururken senin yerine frene basan sistem

Bu sistem senin frene basmanla aynı prensipte. Sen dururken frene basman hiçbir şeyi değiştirmez.
 
Auto Hold balata ömrünü kısaltmıyor..!!

Sorun arka fren bakatalarının (et kalınlığının) ön balatalara göre daha az olmasıdır.
Golf 7'de 127 bin km'de arka balatayı değiştirmişim.
Daha önce aşağıdaki konuda yaptığım tespitte Golf 7,5 fren balatalarında kalite değişti. Daha doğrusu Golf 7'de ses şikayeti nedeniyle zamanla balata yumuşadı ve erken bitmeler başladı.
https://www.golftutkusu.com/topic/15393-70-000-km-fabrikasyon-on-balata-durumu/
 
Yetkili servisler Bitti deyince bitmiyor bu balatalar

Yukarda @forzaGilles in dedigi gibi sıfır balatalarda önler daha kalın arkalar daha ince üretiliyor.

kullanım sonrası Önler yarısına indiginde
Yine hallice bir yarı kullanım ömrü daha kalıyor

Ama arkalar yarıya indiginde tamam bitmis deniyor. Yavvv abicim arkalar zaten fabrikasyon daha ince üretim zaten.

Bana 70.000 km de arka balataların bitmiş demisti doğuş servis (şimdiki arca)

Üzerine 35.000 km daha yaptım 105 bin km yi devirdim.

Sıfır ön/arka balata görseli

IMG_20250314_200416.jpg
 
Ön-arka balata kalınlık farkı olabilir, mantıklı.
Arka balatlarımın gerçekten bitmiş halinin fotoğrafını paylaşayım, yenisi ile arasındaki farkı da görebilirsiniz.
Tekrar belirteyim, üstündeki balatalar fabrikasyon balataları ve 47bin kilometrede bitti.
Servis bir arkadaşıma bu durumun Auto Hold sebebiyle olduğunu söylemiş bu arada.
Screenshot_20250314_214820_Instagram.jpgScreenshot_20250314_214759_Instagram.jpgScreenshot_20250314_214745_Instagram.jpg
 
golf 8.5 impression aracımda autohold sürekli açık geziyorum büyük rahatlık. bir kaç arkadaşım kapat frenlerin hızlı biter falan dedi. varmıdır esasını bilen?ben zararı yoktur diye düşünüyorum öncesinde 1 sene otomatik araba kullandım ondada ayağımız sürekli frende sonuçta…
Kendi deneyimi söyleyim, ön balatalar 80 bin km yaklaştı 5ml kalınlığında arka balataları 20 bin km oldu kullanıyorum değiştireli 4 ml kalmış enteresan. bu süre zarfında auto hold kullandım şiddi şekilde balata yediğini düşünüyorum.
 
Burada devreye girdiklerinde

*** Auto hold un Sadece arka 2 tekerden

***Elektronik park freninin ön+arka 4 tekerden

Kitleme yaptığını hatırlarsak

Auto holdun arka balataları yedigi durumunu kabullenebiliriz.

Ama Arka balata yeme miktarı ne derece şiddetli ? bilmek zor?
 
Arkadaşlar auto hold dediğiniz şey sadece sizin yerinize fren yapan bir sistem değil mi? Örneğin bir yokuşta durdunuz burada ayağınızla frene basmanız yada sistemin otomatik frene basması arasında ne gibi bir balata tüketim farkı olabilir? Tamam siz frene bastığınızda 4 teker tutuyor, auto hold ise sadece arka iki teker. Fakat araç zaten sabit, hareket yok, yani 4 teker yada 2 teker fark etmiyor çünkü tüketim yok. Bunu savunan arkadaşlar teknik olarak fikirlerini paylaşa bilir mi? Daha faydalı bir tartışma olabilir böylece.

Ön ve arkaların farklı kalınlıkta olması anlaşılabilir bir durum. Bunun nedeni ağırlık farkı ve yük altında kalma durumu olabilir. Yada fren mekanizmasında ön tekerler arkalardan daha fazla kullanıldığı için dengeleme yapılmaya çalışılmış olabilir frenler eşit çalışmıyor çünkü.
 

Auto Hold isterse tek tekerin balatasını tutsun, Aşınma falan olma ihtimali %00,1 gibi bişey,

Aksi durumda Albert Einstein, Isaac Newton ve Guillaume Amontons yanıldığını varsaymamız gerekir.
 

Geri
Üst