- Katılım
- 2 Mar 2017
- Mesajlar
- 5,116
- Tepkime puanı
- 6,534
- İsim
- Ogz
İstisna değil aslında..Hocam tek bir faktör yok her şey olabiliyor. Tek bir istisna ile kaide bozulmaz.
Bı de forumda yazılan her şeyi günlük takip ediyorum zaten. Görmüştüm yazdığınız şeyi. Auto hold dediğimiz şey tekerlek hareket halinde iken hiç sıkmıyor zaten. Buna dayanarak arkalar ince olması sebebiyle bitiyor dedim. Tek sebep bu normalde ama takılan ön balatanız daha ince olabilir, arkası daha kalın olabilir, yol koşulları önün daha çok aşınmasına sebep olmuştur vb. Klasik fizik gibi her şeyi ihmal edemeyiz
Evet, ön balatanın arka balataya göre ince olduğunu zaten forumda ileten ilk kişi olabilirim.
Sorun, balatalar kontrol edilirken öne göre mukayese edilerek arka balata erken bitti durumunun doğması ile oluşuyor.
Farkı göremeyen için de acaba neden bitti, Auto hold mu bitirdi gibi sorular akla geliyor..
Geçmişte balata yapışması ya da yıkama sonrası duyulan tiz ses harici bir sıyırma sesi duyuldu sokağı inletecek yükseklikte. Bunun sebebi balata yapısıydı ve servise yapılan şikayetlerde servis bültenlerinde balatanın başka kodlu yani güncellenmiş balatayla değişimi yazmakta. Yani balatalar zamanla güncellendi. Metal parça oranı azaltıldı. Bu da o metal metale sürtme sesinden çok lastiğin metale sürtme sesine yani garç gurç gibi bir sese evrildi.
Özetlersek Auto hold'un balata bitirdiğini söylersem kendimle çelişirim. Hem kendi tecrübem, hem de birçok kullanıcının arka balataları önden sonra bitti, bitti zannedildi ya da daha da kullanmaya devam ediyor .
Bir de şu detay var. Servis çalışanı bunu ne kadar biliyor. Servise göre balata bitmesi ile kullanıcıya göre değişken oluyor. Bunun detayları da var onu da bir yerlerde yazdım daha sonra anlatırım..