- Katılım
- 2 Mar 2017
- Mesajlar
- 5,113
- Tepkime puanı
- 6,532
- İsim
- Ogz
Yetkili servisler Bitti deyince bitmiyor bu balatalar
Yukarda @forzaGilles in dedigi gibi sıfır balatalarda önler daha kalın arkalar daha ince üretiliyor.
kullanım sonrası Önler yarısına indiginde
Yine hallice bir yarı kullanım ömrü daha kalıyor
Ama arkalar yarıya indiginde tamam bitmis deniyor. Yavvv abicim arkalar zaten fabrikasyon daha ince üretim zaten.
Bana 70.000 km de arka balataların bitmiş demisti doğuş servis (şimdiki arca)
Üzerine 35.000 km daha yaptım 105 bin km yi devirdim.
Sıfır ön/arka balata görseli
Ekli dosyayı görüntüle 82664
Evet, konunuzda balata farkını iletmiştim.
Konu linkini de ekledim. Buraya da birkaç akıntı ekleyeyim..https://www.golftutkusu.com/topic/15393-70-000-km-fabrikasyon-on-balata-durumu/
69.900 km ye gelen golf aracımdaki ön balata durumu ?
İlk resim
Alıp gerektiginde takmak icin zulaya attığım sıfır balata
Balatanının km yaptıkca esas kullanılan (aşınan kısmı) yani sarı bölge
Balatanın sırtını yasladığı metal gövde (kırmızı bölge)
Sıfır balatada
Metal gövde = 1k
Aşınacak bitecek kısım = 3 k
2. Resimde
Balata anca 3k dan 2k ya düsmüş
Yani 70.000 km kayıp sadece 1k
Kalan 2k ile 140.000 daha yaparsa
Totalde 210.000 km yapmıs olacak ??
Matemetik / geometri bunu diyorda ???
+100.000 km bile öpüp başa koyulacak bir deger bir balata icin
Ekli dosyayı görüntüle 48109
Ekli dosyayı görüntüle 48110
Manuel olarak freni bırakmaktan , Autohold 'un tutunmayı bırakması daha iyidir.
Sürtünme gerçekleşmez.
Autohold aracı her daim net tutar ve net bırakır.
Ortada bir sürtünme varsa da, Autohold'un devre dışı kullanımında yapılan frenden daha azdır.
Buna ek olarak eğimli yolda autohold, aracı daha net tutup bıraktığı için baskı balata/kavrama aşınmasını daha aza indirir.(süre olarak kullanıcıya ve kullanılan yere göre değişecektik.)
Arka balatanın ön balataya göre geç aşınmasının temel nedeni , araç ağırlığında dağılımın yani ağırlığın önde oluşudur. Buna ek olarak frenleme anında da ağırlığın öne binmesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum.
Bu sebeple Autohold masum bir şekilde konfor sağlayarak görevini yerine getirir.
@ogzogz
İşte bütün mesele gel sırtımı kesele hikayesine örnek
Arkalar bende 2 katı fazla eridi / aşındı
Önler frenlemede araç ağırlının binmesi nedeni ile çabuk aşınır diyoruz ama
Ters orantı durumu var
Arkalar şu durumda hemen ekleyim. (Önler 2k kalmısken yukarda resimleri var)
Arkada Durum 1k dan az (metal gövdeye eşit bile degil 0,9 k kalmış)
Ekli dosyayı görüntüle 48121
@SavatageSiz autohold kullanıyor musunuz?
Ekli dosyayı görüntüle 48123
Balatalar birebir ölçülerde değiller. Keza diskler de öyle.. ölçekleme durumu farklılık gösterebilir.
Direkt olarak autoholda bağlanacak bir durum olmadığını düşünüyorum.
DSG/manuel farklılıklar oluşturabilir. Kullanım da buna etken, nasıl ki @mehmetmert Hocamın 3 defa değiştirdiğini ve nasıl kullanım yaptığını da az çok bilmeyenimiz yok ama arka balatanın değişmediğini söylüyor.
Gelelim fotoğrafa, çekim acısı ve gölge sebebiyle öyle görünüyor olabilir.
Aşağıda soldaki sizin paylaştığınız arka balata. Ortadaki de sizin paylaştığınızın rengiyle oynanmış hali.. sağdaki benim 116bin km civarında halen kullandığım servisin değişime gerek duymadığı arka balata.
Ekli dosyayı görüntüle 48122
Bu arada kullanılan balataların aynı olmadığı yandaki oyuk yerlerden anlaşılabilir.
Benim ön balatalar 3 sene önce 90binde uyarı vs. vermeden değişti. Sebebi önümüzdeki 15binde biteceği öngörüldü ve 1-2 ay sonra muayene var diye değiştirmek istedim.
Arka balatalar genel olarak 2013'ten bu yana duyduğum ortalama bir kullanımda 100binleri geçeceği yöndeydi..
Şimdi ağırlık dağılımı vs. bahsettim..
Ancak, bir de şöyle bir durum vardı ve açıkçası bu durum biraz da buna bağlanabilir..
Bir zamanlar balata şikayetleri vardı arka ses yapıyor diye, halen de ara ara yazanlar oluyor. Bunun asıl sebebi yıkama sonrası ya da ıslanmış tozlanmış vs. balata ile pas tutmuş diskin ses yapmasıydı.
Bunun üzerine şikayet olanlara balata değişimi yani farklı malzeme içeren balata ile değişimi yapıyorlardı.
Tahmin edileceği üzere sesi azaltmak için metal oranı az olan ,yumuşak bir tutunma sağlayan balata ile değiştirilmiş güncellenmiş olabilir ve dolayısıyla malzeme farklılığı da balatanın diğerine göre erken erimesine yön vermiş olabilir.
@ogzogz @Nfk
Ok !
En baştan bunu belirtsem kendimlede celişmezdim
Auto holdu 2. Plana attım mecburen
Elimde sıfır
Ön + arka balata var.
Arka balatının önden daha cabuk bitmesi durumu
Ancak böyle açıklanabilir o zaman
Sıfır Ön balatanın kalınlıgı , sıfır arka balatadan hallice fazla.
Yani arka balatalar zaten en baştan ince
Aynı km de aynı aşınmayı gösterseler bile 70.000 km sonunda arka balataya bakıp ?? Çok azalmış gibi olması yukarda anlattıgım durumla örtüsüyor. Yani bastan ince !!!
Şu durumdan kacamadık yanlız
Arka balata daha önce biter ! Ya da Bitebilir? . En azından bende öyle @Nfkda da aynısı olmus
Ekli dosyayı görüntüle 48139
@Savatage yukarıda da paylaştığımEkli dosyayı görüntüle 48123balataların ölçüleri aynı değiller oran olarak. Bu sebeple yanılgıya düşülüyor.
Bir de autohold kullanmamakla kullanmak durumu @Nfk Hocamın devamlı kullanıyor olması vs. Yani autohold durumunu da çelişkiye düşürüyor.
Şimdi en son olarak yukarıda son yorumumda belirttiğim malzeme içeriği ya da güncellenmiş malzeme sebebiyle olma olasılığını doğuruyor.
Elbette ki bunlar tecrübelerin sonucu. Ancak kullanıcı kullanılan yer disk durumu (belki çok ıslanıp ya da nemlı kalması, sık paslanıp temizlenme ihtiyacı duyduğu için daha fazla temas durumu vs.) doğuyor olabilir.
Ancak galiba net olarak autoholddan oluyor ya da çok fren yaptım balata bitmedi, veya veya .. gibi sonuçlar ile veriler değişkenlik gösterebilmekte.
Artık bu kadar yazılan arasından ne alırsak sebep o diyebiliriz.
Önden önce arka balata bitiren araçlar 2017 model mi hepsi? Bence 2017 modelde arka fren acisindan kaynakli bir uretim hatasi olustu…
Üretim hatası demiyelim de, geride bahsettiğim müşteri geri dönüşleriyle belki facelift yani 7.5'ta, belki de daha önce şikayetlere göre erken de olabilir. Ses giderebilmek için güncellemeye , daha yumuşak bir balataya geçiş yapılarak çözmüş olabilirler.
Çünkü aynı model balata olmadığı eklediğim resimlerde görünüyor.
Ya da bunlardan bağımsız olarak kalite değişimi ile erken bitmesine yönelik yapılmış bir strateji de olabilir.
@mehmetmert Size farklı modellerde araç gelme olasılığı vardır kontrol edebilirsiniz. Durumun balata farklılığı olması muhtemeldir.
Aşağıya (soldaki) 2013 115bin km'deki halen kullandığım aracın arka balatası ile ,erken bittiği düşünülen (ki bana göre daha gideri var olan) 70bin km'deki 2017 aracın arka balata resimlerini tekrar ekledim.
Ekli dosyayı görüntüle 48325
Aşağıdaki 45bin km'de değişen arka balata resmi var ve kendi kullandığım (yukarıdaki sol resimde olan servis kontrolünde değişimine gerek duyulmayan ) balatayı baz alarak daha dayanabileceğini ancak ne kadar dayanabileceğini kestiremediğim balata örneği..
Aşağıdaki örnek olarak yabancı bir kaynaktan, 2. el olarak satılan 25bin km kullanılmış ve ilanda 35binden fazla dayanabileceği şeklinde not düşülerek paylaşılan arka fren balataları..
![]()
![]()
Aşağıya birkaç farklı arka balata resimleri de ekleyeyim.
Ekli dosyayı görüntüle 48326
Konuyu merak edenler araçlarının değişmemiş arka balata resimlerini, model yılı, motor, vites, kilometre bilgileri ile paylaşabilirlerse en azından bu açıdan değerlendirmiş oluruz.( elbette ki kullanım tarzı ve koşulları farklılık gösterecektir. Sadece basit yollu bir değerlendirme olacaktır)
Ayrıca not olarak balatanın gözle kontrolünde aşağıdaki resim fikir verebilir.
![]()
(Yukarıdaki örnek ön balatadır. Arka balatalar için de aynı görüntü geçerlidir)
Elbette ki bitmiş balata resmini görmeden değiştirmek gerekir.