Auto Hold Balata Ömrünü Kısaltır mı?


Yetkili servisler Bitti deyince bitmiyor bu balatalar

Yukarda @forzaGilles in dedigi gibi sıfır balatalarda önler daha kalın arkalar daha ince üretiliyor.

kullanım sonrası Önler yarısına indiginde
Yine hallice bir yarı kullanım ömrü daha kalıyor

Ama arkalar yarıya indiginde tamam bitmis deniyor. Yavvv abicim arkalar zaten fabrikasyon daha ince üretim zaten.

Bana 70.000 km de arka balataların bitmiş demisti doğuş servis (şimdiki arca)

Üzerine 35.000 km daha yaptım 105 bin km yi devirdim.

Sıfır ön/arka balata görseli

Ekli dosyayı görüntüle 82664

Evet, konunuzda balata farkını iletmiştim.
Konu linkini de ekledim. Buraya da birkaç akıntı ekleyeyim..https://www.golftutkusu.com/topic/15393-70-000-km-fabrikasyon-on-balata-durumu/
69.900 km ye gelen golf aracımdaki ön balata durumu ?

İlk resim

Alıp gerektiginde takmak icin zulaya attığım sıfır balata

Balatanının km yaptıkca esas kullanılan (aşınan kısmı) yani sarı bölge

Balatanın sırtını yasladığı metal gövde (kırmızı bölge)

Sıfır balatada

Metal gövde = 1k

Aşınacak bitecek kısım = 3 k

2. Resimde

Balata anca 3k dan 2k ya düsmüş

Yani 70.000 km kayıp sadece 1k

Kalan 2k ile 140.000 daha yaparsa

Totalde 210.000 km yapmıs olacak ??

Matemetik / geometri bunu diyorda ???

+100.000 km bile öpüp başa koyulacak bir deger bir balata icin

Ekli dosyayı görüntüle 48109

Ekli dosyayı görüntüle 48110

Manuel olarak freni bırakmaktan , Autohold 'un tutunmayı bırakması daha iyidir.

Sürtünme gerçekleşmez.

Autohold aracı her daim net tutar ve net bırakır.

Ortada bir sürtünme varsa da, Autohold'un devre dışı kullanımında yapılan frenden daha azdır.

Buna ek olarak eğimli yolda autohold, aracı daha net tutup bıraktığı için baskı balata/kavrama aşınmasını daha aza indirir.(süre olarak kullanıcıya ve kullanılan yere göre değişecektik.)

Arka balatanın ön balataya göre geç aşınmasının temel nedeni , araç ağırlığında dağılımın yani ağırlığın önde oluşudur. Buna ek olarak frenleme anında da ağırlığın öne binmesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum.

Bu sebeple Autohold masum bir şekilde konfor sağlayarak görevini yerine getirir.

@ogzogz

İşte bütün mesele gel sırtımı kesele hikayesine örnek

Arkalar bende 2 katı fazla eridi / aşındı

Önler frenlemede araç ağırlının binmesi nedeni ile çabuk aşınır diyoruz ama

Ters orantı durumu var

Arkalar şu durumda hemen ekleyim. (Önler 2k kalmısken yukarda resimleri var)

Arkada Durum 1k dan az (metal gövdeye eşit bile degil 0,9 k kalmış)

Ekli dosyayı görüntüle 48121

@SavatageSiz autohold kullanıyor musunuz?

Ekli dosyayı görüntüle 48123

Balatalar birebir ölçülerde değiller. Keza diskler de öyle.. ölçekleme durumu farklılık gösterebilir.

Direkt olarak autoholda bağlanacak bir durum olmadığını düşünüyorum.

DSG/manuel farklılıklar oluşturabilir. Kullanım da buna etken, nasıl ki @mehmetmert Hocamın 3 defa değiştirdiğini ve nasıl kullanım yaptığını da az çok bilmeyenimiz yok ama arka balatanın değişmediğini söylüyor. :)

Gelelim fotoğrafa, çekim acısı ve gölge sebebiyle öyle görünüyor olabilir.

Aşağıda soldaki sizin paylaştığınız arka balata. Ortadaki de sizin paylaştığınızın rengiyle oynanmış hali.. sağdaki benim 116bin km civarında halen kullandığım servisin değişime gerek duymadığı arka balata.

Ekli dosyayı görüntüle 48122
Bu arada kullanılan balataların aynı olmadığı yandaki oyuk yerlerden anlaşılabilir.

Benim ön balatalar 3 sene önce 90binde uyarı vs. vermeden değişti. Sebebi önümüzdeki 15binde biteceği öngörüldü ve 1-2 ay sonra muayene var diye değiştirmek istedim.

Arka balatalar genel olarak 2013'ten bu yana duyduğum ortalama bir kullanımda 100binleri geçeceği yöndeydi..

Şimdi ağırlık dağılımı vs. bahsettim..

Ancak, bir de şöyle bir durum vardı ve açıkçası bu durum biraz da buna bağlanabilir..

Bir zamanlar balata şikayetleri vardı arka ses yapıyor diye, halen de ara ara yazanlar oluyor. Bunun asıl sebebi yıkama sonrası ya da ıslanmış tozlanmış vs. balata ile pas tutmuş diskin ses yapmasıydı.

Bunun üzerine şikayet olanlara balata değişimi yani farklı malzeme içeren balata ile değişimi yapıyorlardı.

Tahmin edileceği üzere sesi azaltmak için metal oranı az olan ,yumuşak bir tutunma sağlayan balata ile değiştirilmiş güncellenmiş olabilir ve dolayısıyla malzeme farklılığı da balatanın diğerine göre erken erimesine yön vermiş olabilir.

@ogzogz @Nfk

Ok !

En baştan bunu belirtsem kendimlede celişmezdim

Auto holdu 2. Plana attım mecburen

Elimde sıfır

Ön + arka balata var.

Arka balatının önden daha cabuk bitmesi durumu

Ancak böyle açıklanabilir o zaman

Sıfır Ön balatanın kalınlıgı , sıfır arka balatadan hallice fazla.

Yani arka balatalar zaten en baştan ince

Aynı km de aynı aşınmayı gösterseler bile 70.000 km sonunda arka balataya bakıp ?? Çok azalmış gibi olması yukarda anlattıgım durumla örtüsüyor. Yani bastan ince !!!

Şu durumdan kacamadık yanlız

Arka balata daha önce biter ! Ya da Bitebilir? . En azından bende öyle @Nfkda da aynısı olmus

Ekli dosyayı görüntüle 48139

@Savatage yukarıda da paylaştığımEkli dosyayı görüntüle 48123balataların ölçüleri aynı değiller oran olarak. Bu sebeple yanılgıya düşülüyor.

Bir de autohold kullanmamakla kullanmak durumu @Nfk Hocamın devamlı kullanıyor olması vs. Yani autohold durumunu da çelişkiye düşürüyor.

Şimdi en son olarak yukarıda son yorumumda belirttiğim malzeme içeriği ya da güncellenmiş malzeme sebebiyle olma olasılığını doğuruyor.

Elbette ki bunlar tecrübelerin sonucu. Ancak kullanıcı kullanılan yer disk durumu (belki çok ıslanıp ya da nemlı kalması, sık paslanıp temizlenme ihtiyacı duyduğu için daha fazla temas durumu vs.) doğuyor olabilir.

Ancak galiba net olarak autoholddan oluyor ya da çok fren yaptım balata bitmedi, veya veya .. gibi sonuçlar ile veriler değişkenlik gösterebilmekte.

Artık bu kadar yazılan arasından ne alırsak sebep o diyebiliriz.

Önden önce arka balata bitiren araçlar 2017 model mi hepsi? Bence 2017 modelde arka fren acisindan kaynakli bir uretim hatasi olustu…

Üretim hatası demiyelim de, geride bahsettiğim müşteri geri dönüşleriyle belki facelift yani 7.5'ta, belki de daha önce şikayetlere göre erken de olabilir. Ses giderebilmek için güncellemeye , daha yumuşak bir balataya geçiş yapılarak çözmüş olabilirler.

Çünkü aynı model balata olmadığı eklediğim resimlerde görünüyor.

Ya da bunlardan bağımsız olarak kalite değişimi ile erken bitmesine yönelik yapılmış bir strateji de olabilir.

@mehmetmert Size farklı modellerde araç gelme olasılığı vardır kontrol edebilirsiniz. Durumun balata farklılığı olması muhtemeldir.

Aşağıya (soldaki) 2013 115bin km'deki halen kullandığım aracın arka balatası ile ,erken bittiği düşünülen (ki bana göre daha gideri var olan) 70bin km'deki 2017 aracın arka balata resimlerini tekrar ekledim.

Ekli dosyayı görüntüle 48325

Aşağıdaki 45bin km'de değişen arka balata resmi var ve kendi kullandığım (yukarıdaki sol resimde olan servis kontrolünde değişimine gerek duyulmayan ) balatayı baz alarak daha dayanabileceğini ancak ne kadar dayanabileceğini kestiremediğim balata örneği..




Aşağıdaki örnek olarak yabancı bir kaynaktan, 2. el olarak satılan 25bin km kullanılmış ve ilanda 35binden fazla dayanabileceği şeklinde not düşülerek paylaşılan arka fren balataları..

53704a6e-4a32-4865-a96c-7d3f114e9235.jpg
4d775fab-8d9e-4c1f-84d5-bd78ce995834.jpg


Aşağıya birkaç farklı arka balata resimleri de ekleyeyim.

Ekli dosyayı görüntüle 48326

Konuyu merak edenler araçlarının değişmemiş arka balata resimlerini, model yılı, motor, vites, kilometre bilgileri ile paylaşabilirlerse en azından bu açıdan değerlendirmiş oluruz.( elbette ki kullanım tarzı ve koşulları farklılık gösterecektir. Sadece basit yollu bir değerlendirme olacaktır)

Ayrıca not olarak balatanın gözle kontrolünde aşağıdaki resim fikir verebilir.

fren-balatasi-bitmis.jpg


(Yukarıdaki örnek ön balatadır. Arka balatalar için de aynı görüntü geçerlidir)

Elbette ki bitmiş balata resmini görmeden değiştirmek gerekir.
 

ben hiç auto hold kullanmıyorum benim de ilk önce arkalar bitti. tek başına auto hold kaynaklı olmayabilir.
Auto hold ile akasi yok. Üstte yazılanlar gibi araba dururken frene basmak balata bitirmez.

Balata bitiren şey bizim durmamız sırasında disk ile balata arasındaki sürtünme. Auto hold ise sen dururken frene basıyor.

Mantık çerçevesine sığmıyor nasıl bunu düşünüyorsunuz anlamıyorum
 
30 yılı aşkın sürüş deneyimime dayanarak söylüyorum ki, arka frenlerimde hiçbir zaman arka jantlarda fren tozu olmazdı, ta ki Golf alana kadar. Golf alındıktan sonra arka jantlardaki fren tozunu görünce şaşırdım ve araştırınca, evet, suçlu oto Hold oldu. Çünkü oto hold kapattıktan, kullanmayı bıraktıktan sonra fren tozlarının neredeyse hiç olmadığını gördüm. Net bir şekilde tek şüpheli oto hold oldu.
 
Bende autohold’u arabayı aldığımdan beri kullanıyorum çok rahatlık.Autohold araba dururken sadece tutma görevi yapıyor sürtünme yoksa balata aşınmaz diye düşünüyorum.
Kendi arabamda bina otoparkına çekerken park esnasında 3-5 gün arabayı kullanmayacaksam autohold pasif stop edip mekanik el freni çekilmeden arabayı terk ediyorum.
 
AutoHold 4 tekeri frenliyor. Sizin en son frene bastığınızdaki basıncı sabit tutuyor.

Devrede iken balata bir miktar fazla aşınabilir çünkü harekete geçerken frenleri sıkıyor olduğu için dururken değil ama kalkışlarda biraz balata yer. Kalkışta Garç gurç etmesinin sebebi.

Elektromekanik park freni sadece arka tekerlekleri frenler, önlerde park freni olmaz.
 
Son düzenleme:
*** Auto hold un Sadece arka 2 tekerden

***Elektronik park freninin ön+arka 4 tekerden
Bu olay tam tersi değil mi? Auto hold devreye girdiğinde freni bırakırsam araba hiç sarsılmıyor fakat el freni devreye girdiğinde ve freni bıraktığımda arabanın yükünün arka tekerlere bindiğini hissediyorum araba kayıyor biraz.
 
Fren balatalarının erken bitmesine ikinci bir alternatif yorum yapılabilir.
Eğer ki çok yokuşlu yollarda kullanıyorsanız tutunmayı geç bırakması ile oluşan sürtünme kaynaklı azalma olabilir.

Ben şahsen düz yollarda kullanıyorum aracı. Park ettiğim yerler düz, ışıklarda beklerken yol düz vs. kısaca yokuşlu yollarda duraklama ya da park etme durumu yok.

Auto hold'un gaz pedalına basınca devredışı kalma anında ince bir detay var.

Eğer ki kalkış anında gaz pedalına direkt basıp yola devam ediyorsanız balata sürtünmeye maruz kalacaktır.
Benim gibi ilk önce gaz pedalına dokunur gibi basıp çekip Auto hold devreden çıkınca gaza basarak kullanıyorsanız durum değişebilir.. Bu arada araç DSG.

Geçmişte de benzer bir şey yazmışım.
Aracınızı daima düz yollarda ve düz zeminler park ediyorsanız farklı, ara ara yokuş ve eğimlerde kullanıyorsanız farklı tepki verebilir.
Ben uyandırma usulü kullanıyorum. Yani gaza çok hafif dokunup bırakıyorum. Araç harekete başlayınca gaza basıyorum. Ancak bunu yokuslarda yaparsanız geri kaçar. Bu sebeple bu farka alışıp kullanmak gerekir.

Yani kısaca tutunan bir balataya motor gücü ile baskı yapmadan gaza dokunup uyandırıp daha sonra ilerlemek için gaza basarsanız durum değişebilir.
 
Son düzenleme:
30 yılı aşkın sürüş deneyimime dayanarak söylüyorum ki, arka frenlerimde hiçbir zaman arka jantlarda fren tozu olmazdı, ta ki Golf alana kadar. Golf alındıktan sonra arka jantlardaki fren tozunu görünce şaşırdım ve araştırınca, evet, suçlu oto Hold oldu. Çünkü oto hold kapattıktan, kullanmayı bıraktıktan sonra fren tozlarının neredeyse hiç olmadığını gördüm. Net bir şekilde tek şüpheli oto hold oldu.
Araba yeni aldığınız vakit olmasi normal şuan tekrar deneyin derim
 
AutoHold 4 tekeri frenliyor. Sizin en son frene bastığınızdaki basıncı sabit tutuyor.

Devrede iken balata bir miktar fazla aşınabilir çünkü harekete geçerken frenleri sıkıyor olduğu için dururken değil ama kalkışlarda biraz balata yer. Kalkışta Garç gurç etmesinin sebebi.

Elektromekanik park freni sadece arka tekerlekleri frenler, önlerde park freni olmaz.
Harekete geçerken araba haraket etmeden direk salıyor freni. Haraket halinde basılı kalmıyor hiç
 
O sizin sandığınız. Düzde belki veya yokuş aşağı durumlarda bu şekilde çalışabilir. Balata sıkılı iken diskin dönüp dönmediği yani ne zaman salıp salmadığını sürücünün her zaman anlaması mümkün değil.

Yokuş kalkışında ise mecburen HER ZAMAN balata sıkılı iken hareketi zorlayıp bırakacak (geri kaymasın diye). Yani her yokuş kalkışında balatayı bir miktar yıpratmak zorunda.

Auto Hold ne olursa olsun (düz - yokuş aşağı - yokuş yukarı) aracın "geri kaymasına müsaade etmemek" için tasarlanmış bir sistem.

Sistemin çalışma prensiplerini VW SSP lerde görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Manuel arabası olan forumdaşlara soruyorum,benim arabada autohold debriyajdan ayağı hafif kaldırınca salıyor gaza basmadan yani sizde de böylemi acaba.
 
2013 1.6 TDI da "gaza basmadığın/dokunmadığın sürece" kesinlikle bırakmaz. Bu biraz hatalı bir algoritma maalesef. Çünkü düz yolda veya yokuş aşağı iken bırakması için debriyajdan ayağını çekmek yetmiyor öncesinde mutlaka gaza basman gerekiyor.

Bu da dur kalklarda sürekli gaz-debriyajı kullanmak ve çoğunlukla kasılmaya sebep oluyor.

Sonraki modellerdeki manuel araçlardaki yazılım ve donanım farklı. Bunu düzelttiler. Sonraki modellerde debriyajdan ayağınızı çektiğinizde (düz veya yokuş aşağı) bırakabiliyor.

Yani modellere göre farklılık gösteriyor.
 
Manuel arabası olan forumdaşlara soruyorum,benim arabada autohold debriyajdan ayağı hafif kaldırınca salıyor gaza basmadan yani sizde de böylemi acaba.
Evet arabayı haraket ettirmeye yetecek güç oluştuğunda salıyor freni
 

hareket icin gaz pedalına dokunmayla beraber 0,2 ya da 0,3 saniye bile arka balataların temas halinde olma ihtimali olabilir mi ?
Yokuşta olabilir ama düz yolda hemen salıyor. O 0.2 saniye de nerdeyse bir şeyi değiştirmez sen durmak için 5-10 saniye basıyorsun. Arka balatanın ince olması sebebiyle erken bitiyor başka sebep yok
 

Geri
Üst