Eşekten ata geçmek: Megane'dan Volvo XC70'e


@SCC

İyi günlerde , kazasız nazarsız.

Bu tarz volvo bir araç alındığında

Gerektiginde sanayide ameliyatını yapacak her türlü yan sanayi +çıkma+orjinal parcayı her an temin edecek bir Volvo ustasının zula da olması gerekir.

Sanırım bu durumu halletmişsinizdir?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Hayırlı uğurlu olsun Serhat hocam. Tabiri caizse tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş. Ne güzel denk gelmiş. Hikayenize binaen, önceki araçlarınız sanki bu araca ulaşmak için elinizden geçmiş. :) Maşallah, kazasız belasız güzel günlerde kullanın. 🧿
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hepinize iyi dilekleri için teşekkür ederim; daha iyileri sizlerin olsun.

İnanın arabadan inesim gelmiyor fakat kilometresi de çok çabuk yükselsin istemiyorum. Müthiş bir çelişkinin içine düştüm :) (Ne dertler var)

(Araya küçük bir soru: Otomatik vites şanzımanlı arabalarda, ışıklarda beklerken boşa almak gerçekten faydalı mı yoksa şehir efsanesi mi?)

Hafta sonu annemle babamı gezdirmek için 900 metre yüksekliğe çıkardım; hem de karda (eski) lastiklerin tutuşunu görmek istedim. Bitik yaz lastiklerine rağmen fena değildi.

Image (2).jpeg

Bu süreçte 'önce güvenlik' diyerek lastikleri yenileyip araç içi kamerayı çektim ve servisin Mart ayında geçerli olan "ücretsiz check up" kampanyasına gittim. Amaçlarım şunlardı:

  • Uzun yola çıkmadan aracı kontrol ettirmek
  • Servistekilerle tanışmak
  • Bakım fiyatı almak
  • Arka silecek kapağının ve deri bakım kitinin fiyatını sormak

Image.jpeg

  • Servis çalışanları arabanın temizliğine ve diriliğine şaşırdı. Alt hareketli takımlar, yağ kaçakları, sıvılar, diskler ve balatalar kontrol edilip hiçbir sorun bulunmadı ve yola sorunsuz gidebileceğimi ilettiler. Şaftın paslandığını ve ileride sadece belki bunun değişebileceğini belirttiler. Tahmini 60.000 TL civarı olacağını eklediler.
  • Yıllık bakım ücretine 18.500 TL fiyat verdiler. Telefondaki Volvo uygulamasında yağda %50, işçilikte %25 indirimim olduğunu belirtince bakım zamanı geldiğinde revize fiyat vereceklerini belirttiler.
  • Arka silecek kapağı ellerinde yokmuş; sipariş verilecekti (internette 190 TL'ye bulup stok teyidi yaptığım için peşine düşmedim) öyle kaldı. Deri bakım kitinin de Würth'ün piyasada bulunabilen bir ürünü olduğunu öğrenince almadım.
Image (1).jpeg


Babam da Tempra SX AK'sını 19 yıl kullanmıştı. Ben de bunu kullanırım galiba :)

@SCC

İyi günlerde , kazasız nazarsız.

Bu tarz volvo bir araç alındığında

Gerektiginde sanayide ameliyatını yapacak her türlü yan sanayi +çıkma+orjinal parcayı her an temin edecek bir Volvo ustasının zula da olması gerekir.

Sanırım bu durumu halletmişsinizdir?

Serviste de sanayide de tanıdık buldum hocam. Pek bir şeyine bakmadım ama arayıp bulamadığım bir parçası olmadı henüz.
 
Son düzenleme:
(Araya küçük bir soru: Otomatik vites şanzımanlı arabalarda, ışıklarda beklerken boşa almak gerçekten faydalı mı yoksa şehir efsanesi mi?)

Geartronic tam otomatik şanzıman var aracınızda. Tıpkı Golf 5'teki tiptronik gibi. Yani çift kavrama yok. https://www.volvocars.com/tr/support/car/xc70/article/5ad3360df78e60cac0a801e8016632f9/

Durduğunuzda tam fren yapmanız yeterli. Park ederken özellikle yokuş (aşağı yukarı) boşa alıp el frenine yükü bindirip bırakmak daha iyi gelebilir. Düz yolda gerek yok. Yokuş durumunu de deneyerek fark edip etmediğini test edebilirsiniz.

İnanın arabadan inesim gelmiyor fakat kilometresi de çok çabuk yükselsin istemiyorum. Müthiş bir çelişkinin içine düştüm :) (Ne dertler var)

Bilinçli kullanım ve zamanında bakım yapıldığı sürece kilometreye çok takılmaya gerek yok.
Golf ile 180bin olduk.. Satmayacağım için de kilometre yükselmesin diye bir çabam yok. Yol bile uzatıyorum. Ben keyifle kullanıyorum. Umarım herkese de keyifle kullanacağı uzun ömürlü araçlar nasip olur..

Tekrar hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst