ANA KONU


@mustafacagri Eksilmediği sürece disk neden değişsin hocam balata değişince? Aracı agresif kullanmıyorsanız belki birkaç balata değişiminden sonra anca disk değişimi gerekebilir.

@BUSAH Hocam balatalar iyiyse sesi disk yapıyor da olabilir. Sonuçta birbirini tutan iki parça, birinde sorun yoksa diğerinde sorun olma ihtimali teorik olarak daha fazla ama usta neden daha net bir bilgi vermedi bilemedim. @forzaGilles hocam aydınlatacaktır diye düşünüyorum...
Hocam aslında disk ve balataların daha bitmesine zaman olduğunu, balata değişince de diskin de torna veya değişim yapılması gerektiğini söylemişti. Yanlışsa doğrusunu öğrenmek isterim :) bir de şu frene basınca cik cik cik ötme sesinden kurtulmak istiyorum 😂

 

@mustafacagri Doğrudur belki de hocam ama benim şimdiye kadar hiçbir balata değişimimde diskle alakalı bir muhabbet geçmedi. Üstatlardan cevap bekleyelim. :)  

 
@Savatage Kasımdan beri aldığı malı onca fiyat artışına rağmen elden çıkarmayıp pik noktasını beklemek de ayrı meziyet. Galerici işi gereği al-sat yaparak mal/para devir etmesi lazım ki çark dönsün. Ancak bu arkadaş öngörü sahibiymiş, kabul etmek lazım.  Ya da gerçekten ihtiyacı yok..! 

İlandaki araca gelirsek:

Ben de Aralık sonunda alırken 1.5tsi fiyatı 1.6tdi dan 8000tl daha pahalıydı, demekki ekimden aralığa 2000tl makas açılmış. Şuan 1.6tdi olmadığından orantılamak gerekirse de aradaki fark bugün olsun hadi 15000tl. Bu galerici artık dizeli olmadığının farkında olacak ki araca 372.000tl yazmış.

Halbuki 2019 model aynı paket ve opsiyon sıfır 1.5tsi malum sitede 330.000tl! (Üstelik 2020 çıkışlı!) 

Demek ki ilk paragraftaki gibi ön görü sahibi değil, satışa ihtiyacı olmadığından abuk-sabuk fiyat biçiyor.. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hocam bana balataların hammaddesi bu sesi yaptıran dediği için disk aklıma bile gelmedi, Ön balatayı değiştirirsem diski de tornaya göndermem gerekiyor demişti bu arada @mustafacagrihocamın dediği gibi
Torna yapmak riskler taşır., sağlıklı olmaz., işi bilen usta zaten torna nın T si bile ağzından çıkmaz., milimetrik hesaplamalar yapılarak üretilen bir diski basit bir torna makinasıyla düzeltilemez., fren diski onarım yapılmaya müsait bir parça değildir.,

Diskte sorun yoksa kaliteli bir marka balata ile sorun hallolur ama diskte sorun varsa disk değişimi şart olur., 

Burada esas önemli olan balata veya disk değişiminde sorun yaşamamak o kadar masraf edip ses şikayetleri ile yeniden yaşamamak için ya servisten orjinal parça almanız yada dışardan alıcaksanız ATE marka almalısınız., 

Dışarda satılan Ferodo, TRW, Textar, Brembo, Valeo, Bosch, Jurid vs. tamamı çöp., evet bu markalar kaliteli markalar ancak dış piyasaya için ürettikleri ürenler tamamına yakını Çin, Tunus gibi 3. dünya ülkelerinde üretiyorlar., 

Örneğin servisten aldığınız orjinal fren balatası trw veya textar marka olabilir ama orjinal servis için üretikleri balata ve diskler ile dış piyasa için ürettikler ürünler arasında dağlar kadar kalite farkı oluyor., 

ATE alırsanız ister servis malı olsun ister dış piyasaya ürettiği olsun hepsi aynı kalite standardında üretim yapıyor., 

***serviste satılan eco seri balata ve diskler yine aynı mantık kalitesi düşük dandik ürün.. 

Özetle fren işinde servisten orjinal yedek parça (eco seri olmayan) veya Ate marka., bunların haricindekiler boşuna zaman ve para kaybı..

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
1- Fabrlkasyon oem balata yada servisin vw Ag mühürlü balatası

2- ferodo/trw/textar

3-ATE

4-Bosch??(sırıttı kabul)

Bunları aynı kullanıcı aynı şartlarda ayrı ayrı tek tek tecrübe edip herbirinde kaç km yol yapabildigi saptaması sonrası 

Hangisinin ne kadar ÇÖP olduğu sonucuna varabiliriz

Balata icin çöp kavramı max km ile ölçülür

Ben şimdi 

Ferodoya 1k para verip 1k yol yapıyorsam 

Ate ye  2k verip 2k yol yapmam şart

1,5 k yol yaparsa Ate çöp olur. Ölçmek lazım ?

Aynı şey oem vw Ag servis balatası içinde gecerli .

Ate nin 2k ömrünü test etmeden , Atenin  en iyi olmasını kanıtlamak şimdilik zor. Yada ateistçe bir yaklaşılma inanmak zor.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
1- Fabrlkasyon oem balata yada servisin vw Ag mühürlü balatası

2- ferodo/trw/textar

3-ATE

4-Bosch??(sırıttı kabul)

Bunları aynı kullanıcı aynı şartlarda ayrı ayrı tek tek tecrübe edip herbirinde kaç km yol yapabildigi saptaması sonrası 

Hangisinin ne kadar ÇÖP olduğu sonucuna varabiliriz

Balata icin çöp kavramı max km ile ölçülür

Ben şimdi 

Ferodoya 1k para verip 1k yol yapıyorsam 

Ate ye  2k verip 2k yol yapmam şart

1,5 k yol yaparsa Ate çöp olur. Ölçmek lazım ?

Aynı şey oem vw Ag servis balatası içinde gecerli .

Ate nin 2k ömrünü test etmeden , Atenin  en iyi olmasını kanıtlamak şimdilik zor. Yada ateistçe bir yaklaşılma inanmak zor.
Balata da bu yaklaşım yanlış olur hocam., 

Ate pahalı ee bu kadar fazla para verdim diye daha uzun km dayanacak öyle bişey çok yanlış olur., 

Ate gibi kaliteli balatada metal oranı az olur., metal oranı az olduğu için diski yormaz, bunun neticesinde diskin ömründen çalmaz., tek fark bu.,

Bir de (standart marka) ısınmış balata ve disk ani frenlemede kısa sürede şişerken kaliteli balata ve diskte bu hemen olmaz.,

Sizin yaklaşımınız ile; “Standart bir balataya 200-300 vereceğime., kaliteli balataya 500-600 lira ödedim., o zaman bu daha uzun km yapmalı” diye malesef öyle bir dünya yok., kapitalizim dünyasında yaşıyoruz.. :)  

Ama şu olur standart 200-300 liralık ortalama bir balatada metal oranı daha fazla olacağı için kaliteli bir balataya göre çok daha uzun km dayanır ama o diskten hayır gelmez.. anasını ağlatır.. 

1) ortalama kalitede standart balata 

2) daha iyisini isteyenler için kaliteli balata 

3) hem kaliteli olsun hem de daha uzun km dayansın o zaman (ceramic balata) ama bunun bedeli bedava değil tabii.,

Kapitalizim der ki; bunu sana hizmet olarak sunarım ama 3 katını ödersin.. :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@forzaGilles yani sonuçta yine ömüre geldik . 

balata ömründen disk ömrüne revize ettik olayı o zaman.

ate ile  2k disk ömrü var ise güzel 

 
Merhaba,

2015 golf 7 1.4 125bg dsg aracımın bugün 5. periodik servis bakımını yapırdım.Araç tesliminde akünün zayıf olduğu söylendi.Hafta içi servis kullandığımdan araç genelde yatıyor ve havalar soğumaya başladıkça içimden bir ses malum olanın yaklaşacağını ve en olmaz zamanda sıkıntı çıkaracağını düşündürüyor.Aracı eşim de arada  kullandığından gereksiz risk almak istemiyorum.

Gerçi şu ana kadar henüz akü ile ilgili bir uyarı vermedi araç ama dikkatimi çeken bir süredir menüden açık olmasına rağmen aracı açıp/kitlediğimde leaving home özelliği de çalışmıyor.Servisten çıkmadan birden aklıma daha önce serviste akü değişimi ( eko serisi) yaptığım geldi ve sistemden kontrol ettiğimizde akü değişiminin 2. yılı doldurduğunu gördük (2,5 sene olmuş).

Yeni akü için fiyat sorduğumda araç yaşından ötürü yapılan indirimle 800 küsur tl bir fiyat söylendi.Bunun eko serisi mi yoksa org.mi olduğunu  sorduğumda boş bir bakışla karşılaştım ve bilgilendirme için teşekür edip çıktım.

Sizce bu durumda ne yapmalıyım?

Şu ana kadarki ortalama ömürlerine baktığımda her akü yaklaşık 2 sene dayanıyor bana (sanırım aracın bazı aralıklarda uzun süre yatmasının bunda payı var).

Sizce bir uyarı beklemeden servisten aküyü değiştirmeliyim (araç full servis bakımlı dsg den mütevellit) 

Piyasadaki muadil akü modelleri ve fiyatları hakkında hiçbir bilgim yok.Ayrıca iyi niyet garantisine zeval getirir mi onu da kestiremiyorum.

Konu ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 
Merhaba,

2015 golf 7 1.4 125bg dsg aracımın bugün 5. periodik servis bakımını yapırdım.Araç tesliminde akünün zayıf olduğu söylendi.Hafta içi servis kullandığımdan araç genelde yatıyor ve havalar soğumaya başladıkça içimden bir ses malum olanın yaklaşacağını ve en olmaz zamanda sıkıntı çıkaracağını düşündürüyor.Aracı eşim de arada  kullandığından gereksiz risk almak istemiyorum.

Gerçi şu ana kadar henüz akü ile ilgili bir uyarı vermedi araç ama dikkatimi çeken bir süredir menüden açık olmasına rağmen aracı açıp/kitlediğimde leaving home özelliği de çalışmıyor.Servisten çıkmadan birden aklıma daha önce serviste akü değişimi ( eko serisi) yaptığım geldi ve sistemden kontrol ettiğimizde akü değişiminin 2. yılı doldurduğunu gördük (2,5 sene olmuş).

Yeni akü için fiyat sorduğumda araç yaşından ötürü yapılan indirimle 800 küsur tl bir fiyat söylendi.Bunun eko serisi mi yoksa org.mi olduğunu  sorduğumda boş bir bakışla karşılaştım ve bilgilendirme için teşekür edip çıktım.

Sizce bu durumda ne yapmalıyım?

Şu ana kadarki ortalama ömürlerine baktığımda her akü yaklaşık 2 sene dayanıyor bana (sanırım aracın bazı aralıklarda uzun süre yatmasının bunda payı var).

Sizce bir uyarı beklemeden servisten aküyü değiştirmeliyim (araç full servis bakımlı dsg den mütevellit) 

Piyasadaki muadil akü modelleri ve fiyatları hakkında hiçbir bilgim yok.Ayrıca iyi niyet garantisine zeval getirir mi onu da kestiremiyorum.

Konu ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Çözümü basit serviste satılan Eko seri akülerin parça kodu JZW ile başlar., 

Golf ‘te akü zayıfladığı zaman pek uyarı vermiyor., bi sabah bi balıyorsunuz aniden akü bitmiş.,

Görüştüğünüz kişiye sorunuz 800 lira dediği akünün parça kodunu sorunuz JZW ile başlıyorsa o akü eko seridir., Zaten eko seri akünün üzerinde de (economy batterie) yazar., 

Çok yüksek ihtimalle 800 lira dedikleri akü eko seridir. 

Orjinal olanı 1200 den aşşağı değildir., 

Dışardan akü aldığınızda garantiye bişey olmaz., bundan dolayı içinizde şüphe olmasın., 

Hee aküyü serviste değiştirirseniz şöyle bir avantajınız “olabilir” dsg arıza verirse adamlar bakar bu müşteri aküyü bilee serviste değiştirmiş olayı dallandırıp uzatmadan iyi niyet kapsamında onarımı gerçekleştirirler., (olabilir diyorum yani kesin olur demiyorum) 

Akünüz kaç amper bilmiyorum ama dışardan Varta gibi kaliteli bir akü almaya kalkarsanız 700-900 gibi bir rakam tutar., akünün amperi nedir., akü EFB mi AGM mi bilseydik net bir rakam söyleyebilirdik., 

Gerçi akünüz değiştiği için ilk akünüz EFB mi AGM mi bilemeyiz., çünkü eko seri aküler sadece EFB tip üretiliyor., 

Gerçi TSI araçlarda genelde EFB kullanılıyor., yüksek ihtimal ilk akü EFB tip aküdür., 

Bu öğrenmesi basit servisten (yedek parça bölümünden) aracın orjinal aküsü için (eko seri olmayan) fiyat aldığınız zaman akünün parça kodunu sorunuz., o zaman aracın ilk aküsünün (fabrikanın taktığı) öğrendiğiniz parça kodunu söylerseniz size akünün EFB tip mi AGM tip mi kesin olarak söylebilirim..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Arkadaşlar,akşam üzeri arabadan indim ve şöför kapı camı açıktı,anahtardan kilitleme tuşuna uzun süre basmama rağmen cam kapanmadı.Hatta birkac kez denedim sonuc aynı cam kapanmıyor.Daha önce böyle bir sorun yoktu.
2.sorun ise söför kapı camı bazen tek tuşla açılıp kapanıyor bazen ise ne kadar tuşa basarsam o kadar cam inip kalkıyor.Teyp ayarlarındanda hicbirşey yapmadım.Neden böyle oldu acaba.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@slck Hocam kalibrasyon bozulmuş olabilir. Camların hepsini komple indirip tekrar kaldırın. Sonra birde yarım kontaktayken yapılıyordu sanırım. 

 
[mention=255]slck[/mention] Hocam kalibrasyon bozulmuş olabilir. Camların hepsini komple indirip tekrar kaldırın. Sonra birde yarım kontaktayken yapılıyordu sanırım. 
Cevap için teşekkürler hocam.Dediğiniz gibi camları sonuna kadar hiç indirmem bundan dolayı olmuş olabilir.Akü de 4.5yıllık bununla alakası yoktur heralde.Yarın denedikten sonra durumu görecem artık.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar,akşam üzeri arabadan indim ve şöför kapı camı açıktı,anahtardan kilitleme tuşuna uzun süre basmama rağmen cam kapanmadı.Hatta birkac kez denedim sonuc aynı cam kapanmıyor.Daha önce böyle bir sorun yoktu.
2.sorun ise söför kapı camı bazen tek tuşla açılıp kapanıyor bazen ise ne kadar tuşa basarsam o kadar cam inip kalkıyor.Teyp ayarlarındanda hicbirşey yapmadım.Neden böyle oldu acaba.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
2'nin cevabı

Cam otomatiğini resetlemeniz gerek!
Bunun için Şoför camını kapıdaki düğmeden sonuna kadar kapatın kapandıktan sonra hala kapatıyormuş gibi 4-5sn daha bekleyin.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst