ANA KONU


arkadaşlar araçların özellikleri ile ilgili ayrı ayrı konu açmak daha iyi olmazmı ?

 

silvershadow dedi:
Güzergah: Kuşadası-İzmir dönüşü.

2 kişi ve 5kglık bir prenses, bagaj 35-40 kg,

klima 3 kademe açık, yolun son 7 km. si şehir içi yoğun trafik
Hocam Ortalama hız neydi  ?

Birde şöyle ist içi olsada trafikli yokuşlu ortaya karışık bir değer görseydim dahada güzel olurdu :)

 
Redline dedi:
Güzergah: Kuşadası-İzmir dönüşü.

2 kişi ve 5kglık bir prenses, bagaj 35-40 kg,

klima 3 kademe açık, yolun son 7 km. si şehir içi yoğun trafik
Hocam Ortalama hız neydi  ?

Birde şöyle ist içi olsada trafikli yokuşlu ortaya karışık bir değer görseydim dahada güzel olurdu :)
İstanbul içi önemli değil hocam. En önemli şey ortalama hız.

10-15 ortalama hızda 10 litreye yakın tüketim olur.

15-20 ortalama hız ile 8 litre civarı

20-25 ortalama ile 7 litre civarı

25 üzerinde ortalama ile çok güzel değerler yakalayabilirsiniz.

 
yusuf dedi:
Güzergah: Kuşadası-İzmir dönüşü.

2 kişi ve 5kglık bir prenses, bagaj 35-40 kg,

klima 3 kademe açık, yolun son 7 km. si şehir içi yoğun trafik
Hocam Ortalama hız neydi  ?

Birde şöyle ist içi olsada trafikli yokuşlu ortaya karışık bir değer görseydim dahada güzel olurdu :)
İstanbul içi önemli değil hocam. En önemli şey ortalama hız.

10-15 ortalama hızda 10 litreye yakın tüketim olur.

15-20 ortalama hız ile 8 litre civarı

20-25 ortalama ile 7 litre civarı

25 üzerinde ortalama ile çok güzel değerler yakalayabilirsiniz.
2012 honda jazz 1.4  manuel de ortalamam 28km ile 5.6-5-9 arasındaydı istanbul içi trafik tabiki, bakalım golf 1.2 manuel de'de bu ortalamayı yakalayabilecekmiyim  8)

 
Redline Hocam o hız ortalaması ile 5.5 - 6.5 litre civarı tüketiminiz olacağını düşünüyorum. Bakalım haklı çıkacak mıyım.

 
Değerli Hocam;

Geldiğim yol otoban değildi.

İlk 5-6 km iniş çıkışlıdır.

10-15 km'si şehirler arası gidiş dönüş, geri kalanı duble yol ve 4-5 trafik ışığı ve son  6 km tampon tampona sıkışık dur kalk ile elde edilmiştir.

Son 7 km olmasa o değer 4.9 olabilirdi.

Şurası da kesin; klima tam 1 litre değilse bile yakın bir fark yaratıyor yakıt tüketimine artı olarak...

CC 70 km/s hıza sabitlendi şehir içi meskun mahal geçişlerinde 50 km hız sınırına uyuldu..

 
Değerli Hocam;

Araçların donanım seviyesine göre mi demek istediniz? sahip olduğu opsiyonel donanımlarına göre mi?

 
Euro 6 Motorlar piyasaya sürüldüğünde hazırladığım tabloyu paylaşayım.

WnQ4G2.jpg


 
Şu an...

DH'deki mesajlarımı tek tek silmekle ve konumuza aktarmakla ilgileniyorum.

 
Golf 7 de ilk hareketten sonra frenlerden gelen tiz sesin kaynağı nedir?


MK7 ile ilgili az bilinen gizli özelliklerden ve yeni teknolojilerden biri:

Yağışlı havalarda, ıslak zeminde panik fren ya da blok fren yaptığımızda  kaçınılmaz olarak lastiklerin zeminle tutunma problemi yaşaması bilindik bir sorundur.

Fakat bu sorun kanalları daha fazla suyu zeminle lastik arasında yastık oluşturmayacak şekilde özel drenaj kanallarına sahip yağmur veya kış lastikleriyle hafifletilse de kuru havadaki performansı gösteremez.

Bir başka yönden de yağışlı havalarda veya yüksek su geçişlerinden sonra veya aracımızı yıkadıktan sonra; aracın diskleri (veya kampanaları) ile balataları arasında kalan su da aynı şekilde performans kaybına yol açarak fren mesafesinin uzamasına neden olur.

Bunu engellemek için su geçişinden veya aracımızı yıkadıktan sonra kısa ve sert frenlemelerle disk ve balatalar üzerinde ve arasındaki suyun tahliyesi sağlanır.

İleri sürücülük tekniklerine sahip olanlar ya da yarışçılar  fren sistemlerini kuru tutmak için ama özellikle yağış altında seyrederken sol ayakla kısa frenlemelerle hem fren sistemini kurutmayı hem de ısıtmayı amaçlarlar. Fakat standart sürücüler için tüm bu ayrıntılar anlamsız ve gerekliliklerse gereksiz ayrıntı ve saçmalık sayılabilir.

Yıllarca yapılan mühendislik çalışmalarının sonucu olarak şu an MK7'lerde kullanılan sistemle bu performans kaybının kontrol edilebilir kısmı kontrol altına alınmış, standart sürücülerin de ne zaman ihtiyaçları olacağı belli olmayan ama ihtiyaç olduğunda fren sistemlerinden doğan performans kaybını tolarize etmekte şu sistem geliştirilmiştir.

Aracın üzerinde bulunan nem sensörleri ile silecekleriniz açık olduğunda yağışlı havalarda kaliperlerin basıncını kritik seviyeye getirip disklere çok yaklaştırarak ve hatta hafifçe değerek üzerindeki nem ve suyu atmasını sağlar.

Sabahları bu sesi duyma nedenmiz ise yağış olmasa da nemin sabah saatlerinde yükselen hava sıcaklığına rağmen daha geç ısınıp soğuduklarından daha soğuk olan metal yüzeyler üzerinde yoğuşarak damlalar halinde birikmesidir (ki iklim bilimciler çiğin oluşumunu dedikleri şey tam da budur) ve aracın nem sensörleri bunu yanlış alarm olarak alır ve ortamdaki yüksek nemi algılayarak yağmur yağdığını, su birikintisinden geçildiğini ve en kısa sürede disklerin, balataların kurutulması gerektiğini algılar, işte duyduğunuz tiz sürtme sesinin kaynağı budur.

 
Bazı Golf 7 ön tamponun tekere yakın olan tarafında park sensörü var bazılarında yok.. Peki neden?

Onlar Park assist donanımı olan araçlarda bulunan fazladan önde ve arkada 2'şer tane olmak üzere 4 tane sensördür.

Normalde park sensörü sayısı önde ve arkada 4'er tane olmak üzere 8 adet iken;

Park assist (kendi kendine park etme) opsiyonu olan araçta 12 adettir

VVM8PZ.jpg


 

siteye alınan reklamımız hayırlı olsun bu arada şimdi gördüm. google'da ilk sıralar, ardından bu. daha güzel günler olur inşallah.

 

Geri
Üst Alt