burakca dedi:
Start stop kafasına göre bazen çalışıyor bazen çalışmıyor çok kısa mesafe bile kullansam aracı start stop çalışmadığı zamanlar stop edince fan açıyor bu normal bi durum mu? Geçen hafta servise sordum devirli kullanın diyor aracım 400 km de fazla yüklenmekte istemiyorum.
Start Stop Nedir? Kullanma kılavuzu
Start Stop manuel açma kapatma düğmesi (Kılavuz kitapçıkta Sayfa 193)
Sarı ışık yanan yukarıdan aşağıya doğru ikinci tuş
Vites konsolundaki düğmelerin beyaz yandığında aktif, turuncu ışığı yandığında aktif değil/kapalı
ve MFA ekranında A harfinin üzerinde tek çapraz çizgi ile devrede olmadığı gösterilir.
Devreye neden girmediği ise medya ekranındaki araç bilgi kısmında yazar.
Genel Bilgiler:
30-40 dk minimum maximum trafikte kaldınız park ettiniz araçtan indiniz sol ön Lastiğin ordan pıs pıs diye ses geliyor nedenini bilen varmı.
Turbo nun yağlanmasına devam etmeye yarayan elektrikli pompanın sesidir o.
Start stop nedeniyle veya uzun süre yol aldıktan düşük devirde bir süre çalıştırarak yüksek devirde çalışan turbo türbininin yataklarının yağsız kalarak zarar görmesini engellemek işlevine sahiptir.
Siz yine de birkaç saatlik uzun yoldan gelince yine de 5 dk kadar start stop u kapatıp rölantide çalıştırın diyor kılavuz kitapçıkta.
Start stop alışık olduğumuz kömürlü marş motoru mantığına sahip değil.
Start stop çok ciddi teknolojilerden biri bana kalırsa.
Çünkü her biri diğerine bağlı pek çok teknolojik geliştirmeyle sağlıklı çalışabilir.
İlk olarak bu sistem geleneksel marş sistemi gibi değil.
İlk başta araçlarımız turbolu ve turbonun rölanti devrinde mil yatakları yağlanır.
Siz veya start stop aniden yüksek devirlerden sonra kapatması halinde yağlanma gerçekleşmeyeceğinden kısa sürede arıza kaçınılmaz olduğundan motordan bağımsız bir yağlama sistemine sahip.
Dolayısıyla start stop motora, turboya zarar vermeyecek yapıya kavuşturulmuştur.
Kılavuz kitaçıkta böyle bir ibare yok ama Volkswagenim.com adresinde bir aralar yakıt tasarrufu önerileri arasında 10 saniyeyi geçmeyecekse start stop'un efektif olmayabileceğini çünkü ilk çalıştırma sırasında yapılan yakıt takviyesi nedeniyle kısa süreli pik yaptığı ancak her çalıştırmanın 10 saniyelik yakıt tüketimine eşdeğer olduğunu aktarmışlardı.
Start stop devreye girmeme koşulları....
*Motor yeteri sıcaklığa ulasmadiysa
*havalandırma ortam sıcaklığına göre yüksek yada düşükse ve açıksa
*araç aşırı eğimli bir pozisyondaysa
*vites konunun yanındaki butondan kapatıldığında
*debriyaj pedalına basılıyorsa (manuel araçlar için)
* araç çok yavaş da olsa kayıyorsa yani tamamen durmadıysa
* araçta buğu çözme açıksa
* emniyet kemeri takılı değilse
* kaput veya kapı açıksa
*DSG şanzımanlı araçlarda: Ön tekerlekler çok fazla çevrilmiş olmamalıdır.
*DSG şanzımanlı araçlarda, Auto Hold aktive edilmemiş veya aktive edilmişse de devrede olmadığında (Frene ilk kademede basınca)
*Park yardım sistemi (Park Assist) devrede olmamalıdır.
*ACC varsa ve aktifse sistemin kontrolü ACC tarafından devralınacağı belirtilmektedir.
Römork takılı olmamalıdır