ANA KONU


@Ysf87 hocam haklısınız ama şunu hatırlatmak isterim 1.2 TSI için de bu şekilde bir ön yargı vardı ancak neler olduğunu hepimiz gördük, ayrıca 1.0 TSI motor yeni çıkmış bir motor değil daha önce Vag grubunun diğer araçlarında kullanıldı ve kendini şimdiden ispatladığını düşünüyorum. Bence bulabilirseniz 1.2 TSI ve 1.0 TSI test sürüşü yapın derim. Satın almadaki fark çok önemli değil sayılabilse de 3-4 bin TL bunun üzerine vergi, trafik ve kasko ücretlerinde fazlalık ve uzun vadede yakıt masrafı eklenecektir. Ama tabikide 125 bg'in tadı, hızlanmasını ve daha rahat yokuş çıkma konforunu pek sunamayacaktır.  

 

@Ysf87 hocam haklısınız ama şunu hatırlatmak isterim 1.2 TSI için de bu şekilde bir ön yargı vardı ancak neler olduğunu hepimiz gördük, ayrıca 1.0 TSI motor yeni çıkmış bir motor değil daha önce Vag grubunun diğer araçlarında kullanıldı ve kendini şimdiden ispatladığını düşünüyorum. Bence bulabilirseniz 1.2 TSI ve 1.0 TSI test sürüşü yapın derim. Satın almadaki fark çok önemli değil sayılabilse de 3-4 bin TL bunun üzerine vergi, trafik ve kasko ücretlerinde fazlalık ve uzun vadede yakıt masrafı eklenecektir. Ama tabikide 125 bg'in tadı, hızlanmasını ve daha rahat yokuş çıkma konforunu pek sunamayacaktır.  
Golf de 1.2tsi yok diye biliyorum. Ama leonda 1.2tsi kullandım kısa süre de olsa. Gayet tatminkardı. Bir de 1.0tsi motorda çok fazla indirim yapmıyorlar. Yani arada 3-5bin en fazla. Hal böyle olunca uzun vadede olmuşken 1.4tsi olsun istedim. Dediğiniz gibi ne kadar da olsa 1.4 motorun tadını vermeyecektir.

 
7b956b762c86330a586bd08789435c67.jpg
0cb1cb7d694a7b30185605976830c07d.jpg
1abd78ec5777d8dd5bede8e7e86371a3.jpg


Hayırlı cumalar cümleten, fotoğraflarda işaretlenen yerde vida eksik gibi üstatlar ilk fotoğrafı internetten aldım onda vida var, iyi bi ustaya denk geldik malzeme mi artırdı anlamadım, serviste ilk bakım harici tamir falan da görmedi. Arkaya bi boru gidiyor onu çalmışlar sanırım [emoji23]

 
Golf de 1.2tsi yok diye biliyorum. Ama leonda 1.2tsi kullandım kısa süre de olsa. Gayet tatminkardı. Bir de 1.0tsi motorda çok fazla indirim yapmıyorlar. Yani arada 3-5bin en fazla. Hal böyle olunca uzun vadede olmuşken 1.4tsi olsun istedim. Dediğiniz gibi ne kadar da olsa 1.4 motorun tadını vermeyecektir.
İmkanınıza göre öncelik sırası 1.5EVO > 1.4 > 1.2 > 1.0 tavsiye ederim. Hepsi iş görür ama hangisi daha iyi ve az zorlanır diye düşünürsek sıralama bu. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
merhaba arkadaşlar,

highline donanımında bir araç istediğim için bir müddet arayışımın sonucunda düz vites 1.2-105hp tsi araç sahibi olarak aranıza katıldım. 
vites önerilerine dikkatle yüksek viteste kullanıp hız yapmamama rağmen aracın şehiriçi şehirdışı ve karışık yakıt tüketimi 6,1-6,3 arası.
şehiriçi için bu değeri anladım da şehirdışında niye 4,5 litre seviyesini yakalayamıyorum? (100 km/h civarında bagajsız tek kişi 17inc dijon jant araçla)
yakıtı opet-bp-po gibi yerlerden alırım hep, araç 40bin km seviyesinde ve 3ncü sahibiyim. profosyonel seri buji değişimi etki eder mi, ya da ne(ler) yapabilirim?

önerilerinizi bekliyorum.

 
merhaba arkadaşlar,
highline donanımında bir araç istediğim için bir müddet arayışımın sonucunda düz vites 1.2-105hp tsi araç sahibi olarak aranıza katıldım. 
vites önerilerine dikkatle yüksek viteste kullanıp hız yapmamama rağmen aracın şehiriçi şehirdışı ve karışık yakıt tüketimi 6,1-6,3 arası.
şehiriçi için bu değeri anladım da şehirdışında niye 4,5 litre seviyesini yakalayamıyorum? (100 km/h civarında bagajsız tek kişi 17inc dijon jant araçla)
yakıtı opet-bp-po gibi yerlerden alırım hep, araç 40bin km seviyesinde ve 3ncü sahibiyim. profosyonel seri buji değişimi etki eder mi, ya da ne(ler) yapabilirim?
önerilerinizi bekliyorum.
Hocam 6.3 benzinli araç için çok iyi bir değer. Siz fabrika verisi hayal ediyosunuz ama o imkansız sayılır.
 
Merhabalar, sorum olacak acaba doğru bildiğimiz bir yanlışı mı yapıyoruz yoksa ben mi çelişkiye düştüm :)  

Otopark girişinde HGS etiketinin aynısından bulunuyor aracımın sağ üst tarafında, altında ise HGS etiketi. Ben aracım ile otoparkta okuyucunun dibine yanaştığımda 5 sn. sonra kapı açılıyor, birçok araba uzaktayken kapıyı açmaya başlıyor. HGS aynı şekilde sürekli kaçak yazıyor, yavaşta geçsem hızlıda geçsem okumuyor, neyse ki o plakadan düşüyor sorun değilde.

Acaba ilk söylediğim gibi doğru bildiğimiz bir yanlış mı var, kılavuzda yazanın ekran görüntüsünü ekliyorum, gösterilen alana yapıştırılmamalı mı şimdi :D  kendi kafamı karıştırdım.

Benim etiketlerim internetten bulduğum bir resim üzerinde işaretledim, ne çok köşede ne çok yukarda, gayet ortada gibi bir konumda yapıştırdım. Otopark giriş okuyucusu ise sağ üst tarafta kalacak şekilde yani tam üstüne gelecek şekilde.

hgs.jpg

hgs1.jpg

on_cam.jpg

 
merhaba arkadaşlar,

highline donanımında bir araç istediğim için bir müddet arayışımın sonucunda düz vites 1.2-105hp tsi araç sahibi olarak aranıza katıldım. 
vites önerilerine dikkatle yüksek viteste kullanıp hız yapmamama rağmen aracın şehiriçi şehirdışı ve karışık yakıt tüketimi 6,1-6,3 arası.
şehiriçi için bu değeri anladım da şehirdışında niye 4,5 litre seviyesini yakalayamıyorum? (100 km/h civarında bagajsız tek kişi 17inc dijon jant araçla)
yakıtı opet-bp-po gibi yerlerden alırım hep, araç 40bin km seviyesinde ve 3ncü sahibiyim. profosyonel seri buji değişimi etki eder mi, ya da ne(ler) yapabilirim?

önerilerinizi bekliyorum.
Değerli Hocam 

Golf tutkunu dostlar arasına hoş geldiniz 

Yakıt opet öneririm.

Hava sıcaklığı yüksek veya çok düşük olduğunda TSI motorlar yarim ya da bir litreye yakın yüksek tüketim eğilimindeler.

Klima kullanılıyor.

Klima yoksa cam açık seyrederken paraşüt etkisi yapıyor ve bu da maalesef  yarim ya da 1 litre fark edecektir.

En önemli etken ise önceki kullanım alışkanlıklarımız. 

Duraklamamız 10 saniyeden  uzun sürecekse (şanslısınız Antalyada tüm trafik ışıklarında süre bilgisi var) Frene arkanızdaki trafiği  tehlikeye atmadan daha sert basarak ve kısa sürede durarak start stop ve fren enerjisi geri kazanımını kullanmak...

Varsa Cruise control kullananı

Gaz pedalına basmadan dokunarak hızlanmak.

Ortalama bir araç sürücüsüne 1500 ila 1600 devir arasında yol ve yük durumu uygunsa vites yükseltin desem. Kesinlikle ters gelir.

Veya fren enerjisi geri kazanımından faydalanacaksınız diye geç ve daha sert frenaj yapmalısınız desem, ( ki kış aylarinda riskli ve mümkün değil ) yine tuhaf gelecektir

Gaza basmayın dokunun desem ve asla motor sesini duymadan vites yükselteceksiniz desem yine tuhaf gelecektir. Alışık olduğunuz 2000 devirlere ulaşmadan 1700 devirlerde vites yükseltmelisiniz.

Oysa cidden sürüş alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekecek.

İkinci kısmı sürücüyle değil koşullarla ilgili olan kısımdır.

Dijon lastikleri nedeniyle bir de artan sürtünme de buna dahil edin ortalama 0.5 veya 1 litre yüksek olacaktır.

Kısacası durum normal değerli Hocam

 
Merhabalar, sorum olacak acaba doğru bildiğimiz bir yanlışı mı yapıyoruz yoksa ben mi çelişkiye düştüm :)  

Otopark girişinde HGS etiketinin aynısından bulunuyor aracımın sağ üst tarafında, altında ise HGS etiketi. Ben aracım ile otoparkta okuyucunun dibine yanaştığımda 5 sn. sonra kapı açılıyor, birçok araba uzaktayken kapıyı açmaya başlıyor. HGS aynı şekilde sürekli kaçak yazıyor, yavaşta geçsem hızlıda geçsem okumuyor, neyse ki o plakadan düşüyor sorun değilde.

Acaba ilk söylediğim gibi doğru bildiğimiz bir yanlış mı var, kılavuzda yazanın ekran görüntüsünü ekliyorum, gösterilen alana yapıştırılmamalı mı şimdi :D  kendi kafamı karıştırdım.

Benim etiketlerim internetten bulduğum bir resim üzerinde işaretledim, ne çok köşede ne çok yukarda, gayet ortada gibi bir konumda yapıştırdım. Otopark giriş okuyucusu ise sağ üst tarafta kalacak şekilde yani tam üstüne gelecek şekilde.

Ekli dosyayı görüntüle 12195

Ekli dosyayı görüntüle 12196

Ekli dosyayı görüntüle 12197
Değerli Hocam 

Yanlış yere yapıstirmişsiniz maalesef

Olması gereken yer o taralı yer. Çünkü camın diğer kısımları infrared/kızılötesi kaplaması nedeniyle gelen ışımayı yansıtır.

Benzer durum yaşayan bir çok şey deneyen bir forumdaşımız tek çözüm yolu olarak taralı bölgeye yerleştirmekte bulmuştu.

 
Değerli Hocam 

Yanlış yere yapıstirmişsiniz maalesef

Olması gereken yer o taralı yer. Çünkü camın diğer kısımları infrared/kızılötesi kaplaması nedeniyle gelen ışımayı yansıtır.

Benzer durum yaşayan bir çok şey deneyen bir forumdaşımız tek çözüm yolu olarak taralı bölgeye yerleştirmekte bulmuştu.
Merhabalar, degerli yorumunuz için çok teşekkürler. Golf sahipleri olarak o bölgede mi kullanıyorsunuz bu tarz etiketleri, ben şimdi yeni etiket alıcam otopark ve Hgs için, direk bu taralı siyah bölgeye mi yapıştırmalıyım ? 

 
Merhabalar, degerli yorumunuz için çok teşekkürler. Golf sahipleri olarak o bölgede mi kullanıyorsunuz bu tarz etiketleri, ben şimdi yeni etiket alıcam otopark ve Hgs için, direk bu taralı siyah bölgeye mi yapıştırmalıyım ? 
Doğrudur Hocam bu kısma yapıştırınız.

Hgs etiketi elinizle geçerken tutmak beya aynanın arkasında gorüşünüzü engellemeyecek bir yerr de yapıştırsanız yeterlidir.

yanlış bilmiyorsam artık gereksiz çünkü plaka tanıma sistemi var.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Beyler işaretlediğim yerdeki fark nedir? 2 kişi + bagaj 30 ve 35 psi diyor. Hangisini baz alıcaz? 

İkisini de 35 psi yaptım öyle devam ediyorum. 225/45/17

Not: fotoyu lastik forumunda araştıtırken gördüm.

20160310_205822.thumb.jpg.39eee7e80ee8525dca2f06ee5dcbedc7.jpg

 
Beyler işaretlediğim yerdeki fark nedir? 2 kişi + bagaj 30 ve 35 psi diyor. Hangisini baz alıcaz? 
İkisini de 35 psi yaptım öyle devam ediyorum. 225/45/17
 
Not: fotoyu lastik forumunda araştıtırken gördüm.
/monthly_2017_07/20160310_205822.thumb.jpg.39eee7e80ee8525dca2f06ee5dcbedc7.jpg.393a694b8cac9751efc56fe156f31898.jpg
Şehir ici 30 şehirler arası 35 yapın derim. Tabi 18 ve 17 için 30 biraz düşük kalıyor 32 yapıyordum ben.
 
@yusuf

32 ideal ve herkesce öneriliyor, fakat lastik bazlanmış gibi duruyor (Hankook)

Daha önceki michelin XL yanaktı, 32'de normal gibi duruyordu. Hatta ondan önceki üzerinde gelen Hankook'lar da normal gibiydi.

 


Geri
Üst