ANA KONU


Forumda okumuştum ama bulamadım.

Bugün aracı park asisst ile otomatik park ederken engele geldğimdedalgınlıktan frene basmadım.Araç kendi frene sert bir şekilde basıp aracı durdurdu.Bunu yeni golfler sadece park sensörleri ile yapıyor diye biliyorum.Fikri olan bar mı?
Makyajlı kasalarda var bu özellik. Sanıyorum 26. haftadan sonra üretilenlerde vardı. 

 

Forumda okumuştum ama bulamadım.

Bugün aracı park asisst ile otomatik park ederken engele geldğimdedalgınlıktan frene basmadım.Araç kendi frene sert bir şekilde basıp aracı durdurdu.Bunu yeni golfler sadece park sensörleri ile yapıyor diye biliyorum.Fikri olan var mı?
Yeni kasa Tiguan’larda da var hocam aynı özellik, park sensörleri yardımıyla çalışıyor.

 
Forumda okumuştum ama bulamadım.

Bugün aracı park asisst ile otomatik park ederken engele geldğimdedalgınlıktan frene basmadım.Araç kendi frene sert bir şekilde basıp aracı durdurdu.Bunu yeni golfler sadece park sensörleri ile yapıyor diye biliyorum.Fikri olan var mı?
Değerli Hocam 

22. Haftadan sonra üretilen 2018 şasi yılına ait olan 2017 modellerde ve sonrasindakilerde standart bir özelliktir.

Hatta değerli dostumuz boş televizyon kutusuyla video çekerek benimle paylaşmıştı ve canlı test yapmıştık.

http://www.golftutkusu.com/topic/4633-22-haftadan-itibaren-yani-2018-şasi-yılında-standart-donanımda-yapılan-değişiklikler/

 
Değerli Hocam 

22. Haftadan sonra üretilen 2018 şasi yılına ait olan 2017 modellerde ve sonrasindakilerde standart bir özelliktir.

Hatta değerli dostumuz boş televizyon kutusuyla video çekerek benimle paylaşmıştı ve canlı test yapmıştık.

http://www.golftutkusu.com/topic/4633-22-haftadan-itibaren-yani-2018-şasi-yılında-standart-donanımda-yapılan-değişiklikler/
Yalnız aracım 2013 model:) O zaman galiba park assits ile alakalı bir durum bu.

 
Bu özellik ACC ile birlikte gelen şehir içi acil fren desteği anlamına gelen " Front assist " 
Anlatmak istediğim araç park esnasında arkadaki araca çok yaklaştığım zaman fren yapıp durdurdu aracı.Yani front asisst'in çalışma alanı ön tarafta olmadı.Arkadaki park sensörleri görevini yaptı.Belki 22.haftadan itibaren golflere gelen bu özellik belkide önceden araçlarda vardı front asisstle birlikte alınan.Tahmin yürütüyorum.

 
Anlatmak istediğim araç park esnasında arkadaki araca çok yaklaştığım zaman fren yapıp durdurdu aracı.Yani front asisst'in çalışma alanı ön tarafta olmadı.Arkadaki park sensörleri görevini yaptı.Belki 22.haftadan itibaren golflere gelen bu özellik belkide önceden araçlarda vardı front asisstle birlikte alınan.Tahmin yürütüyorum.
Değerli Hocam 

Bu özelliğin bulunduğunu zaman zaman söyleyen dostlarımız oldu gerçekten de.

Ancak maalesef video vb. elimizde geçerli bir kanıt hiç olmadı. 

Benim duyurduğum özellikler  donanimlarda yapilan değişikliklere ilişkin resmi açıklamalardır. =)

 
Değerli Hocam 

Bu özelliğin bulunduğunu zaman zaman söyleyen dostlarımız oldu gerçekten de.

Ancak maalesef video vb. elimizde geçerli bir kanıt hiç olmadı. 

Benim duyurduğum özellikler  donanimlarda yapilan değişikliklere ilişkin resmi açıklamalardır. =)
Fırsat bulursam duba ve benzeri şeylerle park esnasında frene basmadan araçtan bekleyeceğim bu işi tabi video çekmeliyim.Belki diğer sitedeki araç sahiplerininde bilmediği bir özelliği açıklığa kavuşturmuş oluruz:)

 
Fırsat bulursam duba ve benzeri şeylerle park esnasında frene basmadan araçtan bekleyeceğim bu işi tabi video çekmeliyim.Belki diğer sitedeki araç sahiplerininde bilmediği bir özelliği açıklığa kavuşturmuş oluruz:)
Mükemmel bir fikir.

Merakla bekleriz Hocam

Şayet youtube kanalımıza yüklersek herkesle paylaşırız.

 
@silvershadow

Murat hocam, daha önce konu açıp sormuştum fakat bulamadım.

Soru" Kırmızı ışıkta durduğumuzda S/S kapalı ise vitesi D den N ye almalimiyiz?" dı ve gelen cevaplar "hayır gerek yok" idi!

Forumumuzun kapalı kaldığı dönemde birşey dikkatimi çekti!

Kırmızı ışıkta dururken!

Anlık tüketim

D de 0,6L/h

N de 0,5L/h

Vitesi N'ye almaya gerek yok ise! Bu D deki fazla tüketim nedendir?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow

Murat hocam, daha önce konu açıp sormuştum fakat bulamadım.

Soru" Kırmızı ışıkta durduğumuzda S/S kapalı ise vitesi D den N ye almalimiyiz?" dı ve gelen cevaplar "hayır gerek yok" idi!

Forumumuzun kapalı kaldığı dönemde birşey dikkatimi çekti!

Kırmızı ışıkta dururken!

Anlık tüketim

D de 0,6L/h

N de 0,5L/h

Vitesi N'ye almaya gerek yok ise! Bu D deki fazla tüketim nedendir?
Hocam anlık tüketim pek bir şey ifade eden bir ölçüt değildir, zaten s&s devreye girmediği zamanlarda kırmızı ışıkta N’ye almanın amacı DSG’nin kavramasını korumaktır. Almasanız da çok sıkıntı olacağını düşünmüyorum ama almanızda fayda var.

 
@yer_ucagi_34 hocam

Bende dağ de kırmızıda dururken en azından 15-20sn den uzun firmalarda N'ye alınması yönünde düşünüyordum ancak buradaki hocalarımız gerek yok demişlerdi!

Gerek yoksa neden D de fazla yakıyor?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@silvershadow

Murat hocam, daha önce konu açıp sormuştum fakat bulamadım.

Soru" Kırmızı ışıkta durduğumuzda S/S kapalı ise vitesi D den N ye almalimiyiz?" dı ve gelen cevaplar "hayır gerek yok" idi!

Forumumuzun kapalı kaldığı dönemde birşey dikkatimi çekti!

Kırmızı ışıkta dururken!

Anlık tüketim

D de 0,6L/h

N de 0,5L/h

Vitesi N'ye almaya gerek yok ise! Bu D deki fazla tüketim nedendir?
Değerli Hocam

Park edecekseniz veya uzun süreli duraklayacaksanız N ye degil P ye alınmalı zaten. 

Start stop 10 saniyeden uzun duraklayacaksanız sizin için tüketimi 0 a düşürecektir zaten. 

Sizin kısa süreler içerisinde şanzımanda N ve D arasında gidip gelmenizin vereceği zarar duraklama esnasında sürtünmenin vereceği zarardan çok daha fazladır.

 

Geri
Üst