Arkadaşlar aracıma yaptığım AMATÖR uygulamalarımı video çekerek sırf grup üyelerimize belki faydam olur diye böyle birşey yaptım.
Biliyorum ki farklı forum kanallarında ve video platformlarında daha iyileri var ama herkesin bu işi amatör de olsa yapabilirim demesi için hazırladım.
Doğrularım ve yanlışlarımı yazarsanız sevinirim çünkü yapacak olanlara yol göstersin.
Teşekkürler
Hocam elinize sağlık . Uygulama güzel olmuş . Fakat tavsiyem koltuklarda yine yumuşak ama daha büyük fırça kullanırsanız işiniz kolaylaşır . Birde koltuklar için özel alkantra temizleyicileri kullanmanızı tavsiye ederim . Paylaşımınız için teşekkürler.
Sonax brillant shine denedim sonuç bu
Elinize sağlık hocam paylaşım için teşekkürler .
Hocam, yeni araç satın aldım ve bunun temizliği konusunda ne tavsiye edersiniz. Boya koruma gibi şeylerden bahsediyorlar.
Hocam öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanın .
Boya koruma olarak soft99 fusso f/p ürünüdür tavsiye ederim . Temizlik içinse ph dengeli şampuan bu valet pro olabilir veya kolayca temin edebileceğiniz sonax turuncu olabilir. (valet pro tavsiyemdir . ) Şampuan dışında dışarısı için en önemlisi yumuşak ve kaliteli bir bez . İçerisi için auto finesse spritz tavsiye ederim .
Hocam elinize sağlık. Bira detaylardan bahsedebilir misiniz, nasıl yapıldığına dair.
Hocam detaylardan bahsedeyim fakat şunu öncesinden belirtim çok ince işçilik isteyen bir iştir doğabilecek herhangi bir olumsuzlukta ben sorumlu olmam .
Öncelikle aracınız metalik renkse bu sonucu almanız mümkün olmaz tavsiyem hiç denemeyin .
İlk olarak çizik veya taş izi olan yerin etrafını ölçün eğer 110 mikrondan ince ise bu işe hiç girişmeyin sadece rötuş yapıp bırakın . Etrafı bundan daha ince çiziklerde zımpara yapmaya kalktığınızda boyayı büyük bir ihtimal açarsınız ki bunun o bölgenin boyanmasından başka çaresi olmaz .
Detaya gelirsek aracın boya koduna göre boya ve sertleştirici alıyorsunuz . Boyaya 2/1 oranında sertleştirici giriyorsunuz . Yanı 10 gr boyaya 5 gr sertleştirici karıştırıyorsunuz . Çizik veya taş yarası fark etmez önce 1500 lük zımpara ile sulu zımparalıyor ve kurutuyorsunuz zaten kurudu mu yaptığınız yer matlaşır . Daha sonra çiziği veya taş izini aracın boyasının dışına biraz taşacak şekilde dolduruyorsunuz çizik çok derinse bunu 1 den fazla katlar halinde ve katlar arası 25-30 dakika bekleyerek yapıyorsunuz. Boyayı ilk sürdüğünüzde dolu gözükse de kuruyan boyanın hacmi küçüldüğünden boya kuruduktan sonra ikinci hatta üçüncü katı yapmanız gerekebilir . Boya tam kuruduktan sonra ( Bu sıcaklığa da bağlı olarak 1-3 gün sürer) taşan boyayı zımpara ile almalısınız . Bu işlemde çok çok dikkatli olmalısınız ve zımpara takozu kullanmalısınız .Öncelikle 1500 lük sulu zımpara boyadaki fazlalık gidince 2000 lik sulu zımpara yapıp daha sonra orbital bir makine ile pasta yapmalısınız . Rotary makine rötuşu çıkarabilmekte ondan polisajı mutlaka orbital makine ile yapmanızı tavsiye ederim .
Hocam tekrardan yazıyorum anlatırken kolay gözüken bu işlem çok dikkat isteyen bir iş dediğim gibi aracınız metalik renk ise veya boya o bölgede 110 mikrondan ince ise tavsiyem zımpara yapmamanızdır .
Arkadaşlar gördüğüm tüm soruları cevaplamaya çalıştım arada görmediklerim olabilir böyle bir durumda soruyu yeniden sormanızı rica ediyorum .