Bir araçta önden çekiş sisteminin tercih edilmesinin sebebi, ekonomik ve pratik olmasıdır. Önden çekişli sistemler hem montaj kolaylığı, hem aktarma organlarındaki güç kayıplarının minimumda olması nedeniyle tercih edilir. Yüksek motor gücü olan modellere bakınız, hiç birinde önden çekiş göremezsiniz. Standart modelleri önden çekişli olan bir firmanın bile, yüksek motor gücüne sahip araçlarına bakınız, ya arkadan itişlidir, ya da 4 çekerdir. Viraj kontrolü konusuna gelince; bizler gibi ralli vs. pilotu olmayan, aracın fiziksel sınırlarını çok istese bile zorlayamayacak sürücüler için önden çekişli aracın kontrolü daha kolay olmakla birlikte, üst sınıf sürücüler için ise (Ralli, F1 pilotları vb.) arkadan itişli bir aracın kontrolü, önden çekişli bir aracın kontrolüne nazaran çok çok daha kolaydır. Hızlı bir virajda arkadan itişli bir araçla virajı alamadığınızda en fazla spin atarsınız (En ufak bir müdahalede bile bulunmazsanız), ancak önden çekişli bir araç ile hızlı bir virajda büyük olasılıkla kafadan yolun dışına "uçarsınız".