Golf 7 epc ve motor arıza lambası


@mehmetmert hocam gerginlik yoksa devam ediyorum. benimde aklıma ilk buji gelmişti lakin buji olsaydı farkederdi usta sizde diyorsunuzya TSI de 60bin de değişiyor. E araba 63 binde yani normal şartlarda 3bin km önce buji değişmiş olmalı ki değişmiştir servis kaçırmaz parayı. 3bin km de buji arıza yapmaz diye düşündük. Kul yapısı bu arıza da yapabilir veya serviste değişirken yeniyi takarken çatlatmıştır vs vs de olabilir. Tüm bu etmenlerden dolayı buji ihtimalinin üzerinde durmadım. Bu yüzden de yetkili servis bakımlı 63 bindeki aracın buji arızası olmaz dedim. Direkt turboya yöneldim. Birde araç bazen normal bazen lamba yakıyormuş. Bunlar beni buji ihtimalinden uzaklaştırdı.

Bazı şeyleri mecbur servise yaptırıyoruz ama servisle pek aram yok hocam sa. as. o kadar samimiyiz?

 

@Matematikçi degerli hocam tartışmanıza gerek yok arıza neyden çıktı hangi sensör çok merak ettım

60 bin kmde bi tsı motorun turbo sorunu olduğunu bende hiç duymadım görmedim neyse arıza paylasımımızı yapalım geçmiş olsun diyelim birbirimize s=s16

 
@Matematikçi degerli hocam tartışmanıza gerek yok arıza neyden çıktı hangi sensör çok merak ettım

60 bin kmde bi tsı motorun turbo sorunu olduğunu bende hiç duymadım görmedim neyse arıza paylasımımızı yapalım geçmiş olsun diyelim birbirimize s=s16
Gerginlik yok hocam ufak yanlış anlaşılma olmuş. Şayet üslubumda bir ukalalık olduysa, yanlış anlaşıldıysam, kalbini kırdıysam forumun huzurunda değerli dostumuz @mehmetmert hocamızdan özür diliyorum. Özellikle de Şu zor günlerimizde kalp kırmayıp gönül almanın önemli olduğunu düşünüyorum.

 
Tartisma yok canim olurmu oyle sey ben telefondan kisa kesip, smileysiz yazdigim icin gereksiz germis gibi olmus ama oyle bir amacim yoktu :)   Yanliz turbo tamir kiti ne imis merak ettim ayrintilari faturadan yazarmisiniz.Benim bildigim bizim turbolarin tamiri yok daha

 
Gerginlik yok hocam ufak yanlış anlaşılma olmuş. Şayet üslubumda bir ukalalık olduysa, yanlış anlaşıldıysam, kalbini kırdıysam forumun huzurunda değerli dostumuz @mehmetmert hocamızdan özür diliyorum. Özellikle de Şu zor günlerimizde kalp kırmayıp gönül almanın önemli olduğunu düşünüyorum.
Değerli Hocalarım

@mehmetmert @Matematikçi

Üslubunuzla örnek olduğunuz ve örnek kaldığınız için de ben teşekkür ederim.

İşte olgunluk böyle bir şey ... 

Gönülden tebriklerimi kabul edin.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert evet hocam turboların şuan tamırını yapabılen yok zaten pekte bozulmuyor değerli hocam 

sorun oldugu zaman degişim en mantıklısı birçok turbo çesıdının tamır kıtı oluyor pervanesı contaları mili degiştirılıyor fakat son derece randıman verdıgı gorulmemıstır

 
@EMRAH ATTS @mehmetmert turboyu tamir etmeyecekler hocam bende ilk başta tamir edecekler diye düşündüm. turbo tamir kiti dedikleri şey (ustabaşının anlattığından çıkardığım) turbo kapağını açıp kapayan valfmiş.

 
Arkadaşlar ilave bilgi:

İlk mesajımda yazdığım 1.2,TSI Seat Turbo arızası vardı. 25-30 bin km de 2 sene dolmadan iki üç ay önce garantiden değiştirilmiş idi.

Araç 50.000 cıvarına geldi ve değişimden sonra 2 yıl geçmeden yine EPC birkaç kez yandı, kontağı açıp kapatınca söndü. Soğuk havalarda yanmış idi, tam olarak bozuldu mu o da kesin değil çünkü şu anda EPC ışığı sönük ve herşey normal. Ancak taramada P334A Charge Pressure Control Actuator valf arızası verdi. 9 kez tekrar etmiş. Turbo WateGate i kontrol eden elektrik motoru arızası. Yetkili servis parça için muhtemelen para almayacaklarını söyledi ama sadece valf değişimi için 630 TL işçilik talep ediyorlar bilginiz olsun.

Yani garantiden değişen parça 2 yıl geçmeden yeniden bozuldu :(

Bunu müşteriye yansıtmamaları gerekiyor çünkü parçanın parasını zaten OEM imalatcısından alıyor VAG ki onu bize ücretsiz verebilme ihtimalinden söz etti. Ama müşteriye işçilik ödetiyor haksız yere. İtiraz ettik sonucu bekleyeceğiz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@calik Benim yaşadığım sorunda tam olarak buydu turbo wategate arızası dedi. Turbo tamir kiti dedikleri şeyin açılımı da o işte belkide arkadaşınızın ilk turbo arızaısındaki turbo değişimi gereksizdi sorun büyük ihtimalle yine aynıydı.

 
@34fth61

Evet.

Her durumda servis işçilikten kazandığı için değiştirmek istiyorlar. İlk seferde araç garantide idi o nedenle hem turboyu OEM e iade edip hem de işçiliği de OEM'e fatura etmiş olabilirler. İkincisinde bu sefer adaptörü iade edip, işçiliği araç sahibine fatura etmek istiyor, sonuçta hep kazanan distribütör ve servis.

İşin teknik kısmında ise 50.000 km de yetkili servise 2 bakımını da yaptırmış bir aracın turbosu arızalanıyor ise bunu "müşteri hariç" kim sorumlu ise ödemeli, kabul edilebilir bir şey değil. Ama ülkemizde ne kadar geçerli?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hocam aynı sorun nedeniyle benim aracımda şu anda doğuş oto çankayada. ilk sorun oldugunda uyarı ekranını sildik takip edin, tekrar ederse gelin dediler. Tekrar edince gidip bıraktım, aracım 1 yaşında bile değildi. 23 bin km de. Turbo tamir kiti arızası değişti. Herşey tamam dediler. 9. gün yine aynı arıza yapınca yine bıraktım. Şimdi 2 gündür serviste. Bir açıklama yapamıyorlar. İstanbul doğuş oto ile görüşüyorlarmış. Sizin aracın son durumu nedir?

 
hocam aynı sorun nedeniyle benim aracımda şu anda doğuş oto çankayada. ilk sorun oldugunda uyarı ekranını sildik takip edin, tekrar ederse gelin dediler. Tekrar edince gidip bıraktım, aracım 1 yaşında bile değildi. 23 bin km de. Turbo tamir kiti arızası değişti. Herşey tamam dediler. 9. gün yine aynı arıza yapınca yine bıraktım. Şimdi 2 gündür serviste. Bir açıklama yapamıyorlar. İstanbul doğuş oto ile görüşüyorlarmış. Sizin aracın son durumu nedir?
Bende buna benzer bir sorunla karşılaştım. Servis sorunu giderdik aracınızı alabilirsiniz dedi aracı almaya gittim çalıştırdım yine aynı arıza lambası yandı çağırdım ustayı aracı aldı biraz uğraştı yazılım yükledi düzeldi belkide tek sorun yazılımdı diye düşünüyorum hala.

 
Arkadaşlar bugun 1.2 tsi aracımın epc lambası yandı dün aracın oeriyodik bakımlarını yaptırmışmıştım hemen servis sorumlusunu aradım müsaitseniz gelin bakalım dediler aracı bilgisayara bağladılar  çıkan sonuç turboda basınç kaybı pasif yazıyordu usta ile konuştuğumda arıza işiğinin tek sefer yanıp ve yanık kalmaya devam ettiğinde korkulacak pek birşey olmadığını soylediler. Epc lambası sureklı yanıp sonduğunde sıkıntı olduğunu soyledi basınçkaybınım turbonun içindeki valften yada sensorden kaynaklana bileceğini veya turboyu besleyen hortumların birinde ufacık bile bir delik olduğunda basınç kaybı uyarısı çıkacağını soyledi. Aracıma 0/1 den yazılım attıkar tekrarlarsa gelmemi konunun incelenmesi gerektiğini soylediler. Aracı servisten çıkarttığımda yazılımdan mıdır bilmiyorum ama çekişi düşmüş gibi geldi yarın tekrar deniyecem aracı bakalım hayırlısı...

 
Merhabalar 

Benzer bir EPC ve çekişten düşme sorunu 7-8 ay önce bende yaşadım. İzmir de tavsiye edilen iyi bir servise gittim. Usta 3 saate yakın aracı kontrol ve muayene etti. Turboyu devreye alan bir parça varmış elektrikli 800  küsür Lira + 250 TL de işçilik. Ayrıca bu parçanın yan sanayisi de olmuyor bilgisini verdiler. İstanbul dan gelmesini bekledik bir iki gün. Sabahtan bıraktım akşam iş çıkısında aldım. Ahmet usta beni bekliyordu çok da efendi bir kişi, arızalı parça üzerinden hatanın nasıl olduğu konusunda bilgi de verdi. Arızalı parça hala bende merak eden olursa fotoğrafın ekleyebilirim. Onarım sonrası benzer bir problem olmadı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt