Golf 7 epc ve motor arıza lambası


hocam ilk öncelikle siz aküyü bir kontrol ettirin hatta çok eskiyse değiştirin çünkü o basit çözüm. eğer yine düzelmezse dediğim gibi egzoz manifoldunu değişmeniz gerekebilir ancak arızamız aynı yerden kaynaklanmıyor olabilir. parça tek satılmıyor, sıfır turbo üzerinden çıkartıp gönderirler anca. yani sadece onun üretimi yok.
Hocam geçen bi ustaya götürdüm bi parça söyledi onu bulmaya çalışıyor onu bi deniycez olur-olmaz gelişmeleri burdan aktarırım
 

bu arızanın sebebi kırılan küçük bir parça
 
selamlar, fotoğraftaki kodu tam göremiyorum ama sanırım p2263 hatası. yaklaşık 3 aydır bende aynı sorunla karşılaşıyordum ve aracım 78 binde. her sabah bu arıza ışığını yakıyor ve araç turboyu açmıyor yani atmosferik yürüyordü ve start stop arızası veriyordu. yaklaşık 5 adet gayet bilgili ustalara gösterdikten sonra hepsi turbonun arkasındaki egzoz manifoldunda problem olduğunu, westegate tarafında bir kapakçık sürekli açık kalıyor ve aracı arızaya düşürdüğünü söyledi. geçen hafta turboyu söktürdüm ve ustaların dediği gibi çıktı. egzoz manifoldunun tamirine 8.500₺ işçilik istediler, aynı parçanın sıfırını getirttik 12000₺ + turbo sök tak işçilik ödeyerek sorunumu çözdüm.

eğer trabzonda yaptıracak kimse bulamazsanız samsuna beklerim.
Samsunda bu sorunu kime çözdürdünüz?
 
Arkadaslar merhaba,

Yetkili serviste 14 mayis da 4 buji degisimi yaptirdim. Yaklasik 4 gun sonra(18 mayis cumartesi gunu) araci ilk calistirdigimda arac start stop arizasi verdi. Motor ariza lambasi ve EPC yakti. Sanayiye gittim ariza sildiler. Garantili oldugu icin servise gotur dediler bi daha ariza lambasi yakarsa diye. O gun eve geldim sorun yok. Pazar gunu(19 mayis) tekrar calistirdim kisa bir surus bir problem yok. Pazartesi(20 mayis) mars bi bastim yine ayni arizalar. Sonra servisten ayrilma ustaya goturdum 3 ve 4. silindirlerde atesleme arizasi verdigini soyledi. Derken o da silmis arizayi tekrar. Neyse icim rahat etmedi servise gittim. Arac ariza versin diye geziyorum yok vermedi. Test surusune ciktik arabaya baya yuklendik yuksek devir yuksek hiz. Ama yok ariza vermiyordu. Servis dediki bi daha ariza cikarsa direkt bize getir hata tespitini oyle yapalim. Sonra aracta 1 hafta herhangi bi problem olmadi derken dun(26 mayis) araci yikamak icin az asagi indirdim araci yikama islemi bitti mars bastim tekrar ayni arizalar. Iyi dedim en azindan uzun yola cikinca yapmadi. Bugun servise gittim. Cihaz bagladilar Serviste 3. ve 4. silindir de atesleme sorunu cikti. P0303 ve P0304 ariza kodlari cikti.(tam hatirlayamadim kodlari) Servis bujide adaptasyon yaptigini soyledi. 3.silindirdeki ariza gitmis ama 4 devam ediyormus. Yarin tekrar gelin bakariz gerekirse degistiririz dedi. Bu arada bobinler olculmus ilk degisimde de bugun ku kontrollerde de bobinlerde hata olmadigi soylendi. Yani bobini atladik diyebiliriz herald.
Bujler 78 binde degisti. Bu zamana kadar degismemis. Uzerinden orjinal bujiler cikti. Servis gecmisinde de degisim gibi birsey yok.
Sorum bujide adaptasyon var mi?
3 ve 4 bujileri degistirmeye zorlayayim mi garanti kapsaminda?
Bujiler takilirken bi problem olmus olabilir mi? Fazla sikma, yuvayi bozma gibi vs vs. Boyle durumda servis soyler mi bunu?
Benzer durum yasayip bujileri tekrar degistirdiginde sikinti yasayan var mi?
Gercekten sorun bujilerde mi?
 
Arkadaslar merhaba,

Yetkili serviste 14 mayis da 4 buji degisimi yaptirdim. Yaklasik 4 gun sonra(18 mayis cumartesi gunu) araci ilk calistirdigimda arac start stop arizasi verdi. Motor ariza lambasi ve EPC yakti. Sanayiye gittim ariza sildiler. Garantili oldugu icin servise gotur dediler bi daha ariza lambasi yakarsa diye. O gun eve geldim sorun yok. Pazar gunu(19 mayis) tekrar calistirdim kisa bir surus bir problem yok. Pazartesi(20 mayis) mars bi bastim yine ayni arizalar. Sonra servisten ayrilma ustaya goturdum 3 ve 4. silindirlerde atesleme arizasi verdigini soyledi. Derken o da silmis arizayi tekrar. Neyse icim rahat etmedi servise gittim. Arac ariza versin diye geziyorum yok vermedi. Test surusune ciktik arabaya baya yuklendik yuksek devir yuksek hiz. Ama yok ariza vermiyordu. Servis dediki bi daha ariza cikarsa direkt bize getir hata tespitini oyle yapalim. Sonra aracta 1 hafta herhangi bi problem olmadi derken dun(26 mayis) araci yikamak icin az asagi indirdim araci yikama islemi bitti mars bastim tekrar ayni arizalar. Iyi dedim en azindan uzun yola cikinca yapmadi. Bugun servise gittim. Cihaz bagladilar Serviste 3. ve 4. silindir de atesleme sorunu cikti. P0303 ve P0304 ariza kodlari cikti.(tam hatirlayamadim kodlari) Servis bujide adaptasyon yaptigini soyledi. 3.silindirdeki ariza gitmis ama 4 devam ediyormus. Yarin tekrar gelin bakariz gerekirse degistiririz dedi. Bu arada bobinler olculmus ilk degisimde de bugun ku kontrollerde de bobinlerde hata olmadigi soylendi. Yani bobini atladik diyebiliriz herald.
Bujler 78 binde degisti. Bu zamana kadar degismemis. Uzerinden orjinal bujiler cikti. Servis gecmisinde de degisim gibi birsey yok.
Sorum bujide adaptasyon var mi?
3 ve 4 bujileri degistirmeye zorlayayim mi garanti kapsaminda?
Bujiler takilirken bi problem olmus olabilir mi? Fazla sikma, yuvayi bozma gibi vs vs. Boyle durumda servis soyler mi bunu?
Benzer durum yasayip bujileri tekrar degistirdiginde sikinti yasayan var mi?
Gercekten sorun bujilerde mi?
Bugün servise gittim tekrar. 3 ve 4 numaralı bobinde oksitlenme olmuş. Temizlediler. Kullanıcı hatası dendi. Ama değişimden önce böyle bir sorun olmadığını söyledim. Oksitlenme olmuştur biz sökünce yeni bujiyi taktıktan sonra oksitli kısım denk gelmiş olabilir dediler. Sonuç olarak problem düzeldi. Bobin arıza vermese bile oksitlenme işine baktırmanızı tavsiye ederim. Ayrıca servis özellikle motor yıkama yaptırmayın dedi.
 
Bu arıza benim arçta da mevcut ve 2.5 kmde 1 lt yağ eksiltiyor. Tavsiye edebileceğiniz bi yer var mı İstanbul içinde
 

Geri
Üst Alt