9 saat önce, mehmetmert yazdı:
Başka foruma yazdığım mesajı diret alıntılıyorum buraya uzun uzun yazdım en azından boşa gitmesin
-1 takım Goodyear Eagle F1 Asymetric 2'den sonra 225/45/17 ölçülerinde Sportcontact5 almayı düşündüm.Yaklaşık 1500km'de yol yaptım taktırdım taktıralı biraz yorum yapayım
-Öncelikle Goodyear Eagle F1'i takalı tam 28.000km olmuş,gözle baktığımız zaman dışında herhangi bir deformasyon yoktu fotoğraflarda görebilirsiniz zaten.Diş kalınlığı ise hala bayağı bayağı vardı
Fakat bu lastik bende ömür açısından sınıfta kaldı.Görsel olarak değil ama kauçuk ömrü olarak.Başta Adananın yollarının çok kaymak olmasına bağladım ama ilk aldığımda böyle değildi.Yani stock TDI Golfu falan geçmem imkansızdı şehir içi ışıktan kalkışlarda arabda 1. ve 2. vites yoktu çok patinajdaydık.Fren ise ABS çıkmıyordu neredeyse çok ilginç ama öyle...LAstik basınçlarınıda kendim kontrol ederim elektronik ölçüm cihazım var.Tabi bu yazdıklarım kuru zemin için geçerli.Yağmur yağdığında ne bu kadar sarıyor nede abs sürekli devrede oluyordu ilginç...
-Yani Gözle görülür bir deformasyon olmamasına rağmen 1.5 yıl ve 28.000kmde artık değiştirme kararı aldım.En çok Continental Premium Contact 6 ile Sportcontact 5 arasında kaldım.PC6 SC5'den aşşağı kalır yanı yok gibiydi,ömür olarak daha iyi ama performans olarak azıcık daha az...vs gibi. Riske girmedim CS5'i aldım.
-Lastiği taktık,Konfor ve yol sesi olarak bir fark farkedemedim bence bu konuda ikiside aynılar.Yağmur yeni bitmişti yollar hafif ıslak ama tozsuz tertemizdi.Araba sadece 2 de bir ASR ışığı yakıp sarmadan devam edebiliyordu ve bu beni çok sevindirdi.Yol temiz biraz daha tozlansın umarım değişmez dedim ve bingo 2'nin sonuna kadar sönmeyen hatta bazen 3e atınca bile yanan ASR ışığı artık neredeyse yok gibiydi.Çok zorlamadan rodajımı yaptım duzgünce...
-1500km kullandım hatta şu anda -5 derecede bile kullanmak zorundayım
Adanada sarmaktan kurtulduk bayağı oranda bu sevindirici oldu daha az ABS kütürtüsü ise bonusu oldu.Araba CS5 de sararken bile gidiyor ama öyle bir durumda var.Goodyearda başta öyle idi hatta tam bir fiyat/performans lastiği idi ama kullandıkça olmadı dahada kötü oldu...
-Son olarakta şu video ile kapatayım,sınav vardı sabahladım.Eve geçiyordum sabaha karşı 4.30 gibi.Kırmızı ışıkta kırmızı yanmasına rağmen SuperbII durduk yere taciz etti bixenonlarıyla
Yeşil yanınca bende dayanamadım ışıklardan kalktık bununla.Kavşağın o kısmı geceleri hep ıslak oluyor malesef."x Kebapçı" gece hortumu alıp komple dükkanını yıkadığı için dikkat etmek gerekiyor...
-İşin şaşırtıcı noktası bende değil ESP'nin ışığı limittimde bile değilken superbII çok kötü bir kaza atlattı suya girdiğimiz zaman.Videoyu dikkatli izlerseniz ıslağa girdiği anda önce dümdüz önden kaymaya başlıyor.Kuruda ön tekerler tutmaya başlayınca arkası geldi.ESP tuttu cidden onu.Sürüş karakteri,viraja giriş,arabanın kendi limitleri dışında burda en büyük etken lastik oldu bence.
-28.000km değil 20.000km gitsin ama ömrünün sonuna kadar düzgün bir performans ve güvenlik sunsun bana başkada birşey istemem
ESP Save the Day Avoid Crash | ESP Kazayi Onledi - YouTube