225-45 -17 lastik secimi


Pirelli Tuğla benzetmesi biraz agir olmus sanki
emoji1.png
emoji106.png

Duebanlaeimda Pirelli P zero var simdilik memnunum ozellikle islak&kuru perdormansi son derece tatminkar biraz ugultu yapsada sevdim bu lastikleri.
Hep olumsuz değil elbette Ender Hocam.

Türkiye koşulları için biçilmiş kaftan aslında.

Korkmadan sürersin.. çukur beya tümsek  fark etmez..

Yıpratamazsın 

Baloncuk kolay kolay yatıramazsın

Yumuşak hamurlu lastiklerden daha ekonomik sürüş sağlar.

-"Yok daha neler? "

Demeyin Pırelli alırsanız bunlar kesin..

 

Bridge Turanza kötü bir lastik mi (?)  Neden bazıları araçlarını teslim alır almaz bu lastiği değiştiriyo (?) 

 
Bridge Turanza kötü bir lastik mi (?)  Neden bazıları araçlarını teslim alır almaz bu lastiği değiştiriyo (?) 
Değerli Hocam;

Ulusal veya uluslararası standartlardaki hiç bir lastik kötü değil;

Yalnızca alışkanlıklar ve alışkanlıklarımızın sonucu olan beklentilerle kararlarımız şekilleniyor. 
kimisi ses(gürültü), kimisi yakıt tüketimine etkisi, kimisi frenaj değerleri, kimisi ise ıslak zemin performansını veya burada saymadığımız başka bir özelliği öncelikli olarak arıyor. 

Bu önceliklerinin getirdiği sürüş alışkanlıklarına göre lastikleri hangi marka olduğuna bakmaksızın değiştirme yoluna gidebiliyorlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok deneyimleyemedim ama Bridgestone Turanza , Pirelli P3'e göre gayet konforlu ve sessizdi (Her ikisi de 225/45/17). Tabi 1 sene sonra nolur bilinmez.

17" kullanırken konfor için lastik ne kadar fark yaratır bilmiyorum ama en azından sessizlik konusunda artıları olan bir lastik benim için çok daha önemli.

Kaldı ki yol tutuş, frenleme, ani kalkış vs konularında aracı test edicek ya da sınırları zorlayacak bir sürüş alışkanlığım yok, ayrıca Golf 7 fren performası konusunda - lastiklerden bağımsız - olarak çok da iyi bir araç değilmiş (?)

Diğer tarafdan :D  ABS ile acil frenleme yapılacak pozisyonlara sokmayın kendinizi derler (?) Kontrollü sürüş dışında ABS'nin bir getirisi yoktur hatta fren mesafesinin beklenmedik şekilde uzaması da zaten ABS'nin doğal çalışma prensipleriyle çelişmemektedir....

 
ayrıca Golf 7 fren performası konusunda - lastiklerden bağımsız - olarak çok da iyi bir araç değilmiş (?)
Merhaba biraz açıklama getirebilirmisiniz..? Neden Golf 7 frenleme performansı konusunda çok iyi değil? Bizimle de paylaşırsanız memnun oluruz

 
Parantez içinde bir soru işareti bırarakarak "öyle midir acaba" şerhi düşmeye çalıştım aslında; "evet öyledir" demek istemedim...

Tam olarak nedenini bilememekle birlikte ilk aracımı beklerken golf sahibi olanlardan gelen duyumlar/eleştiriler bu yöndeydi; sık sık "duramayan" ya da "çarpayazan" golf sahiplerinin  serzenişlerini okumuştum forumlarda, hatta bu durum Golf 7'nin eksilerinden birisi olarak da gündeme gelmekteydi sesli çalışan süspansiyon sistemi ve A sütunu - dikiz aynası civarından aşırı rüzgar sesi almasıyla birlikte..

İlk Golf 7'mi aldıktan sonra (ki Pirelli P3 ile gelmişti) ben de birkaç kez "neredeyse" öndeki araca çarpmaktan kıl payı kurtulmuştum. Bu  doğal olarak, ABS'li aracı kullanmayı bilmemek, lastik tipi/markası, ülkemizdeki yol şartları, iklim şartları vb. faktörlerle ilişkin tartışmaları beraberinde getirmişti. Yani Golf 7'nin fren performasın kötü değildir; ya  lastikler kötü, ya yol bozuk ya da ABS'li araç kullanmayı bilmiyosunuz gibisinden değerlendirmeler yapılmıştı. 

Ama bende bıraktığı izlenim Golf 7'nin fren kabiliyetinin (ABS'nin fren mesafesini uzattığını biliyorum) arıza (ki malfunction aslında tam karşılığı) hali hariç tutulmak üzere yeterince güven vermediği ve 2. kez Golf 7 satın alan  birisi olarak bunu bilerek aracımı kullanmam gerektiğidir. Yoksa, Golf 7 gibi bir aracı üreten akıl arabayı durduramıyor demek istemiyorum :)

Zaman zaman Golf 7'de frenleme "zaafiyeti" oluşuyor dersek durumu kurtarmış oluruz heralde :S Bu da Golf 7 gibi bir araç için istenmeyen bir durum bana göre.

 
Parantez içinde bir soru işareti bırarakarak "öyle midir acaba" şerhi düşmeye çalıştım aslında; "evet öyledir" demek istemedim...

Tam olarak nedenini bilememekle birlikte ilk aracımı beklerken golf sahibi olanlardan gelen duyumlar/eleştiriler bu yöndeydi; sık sık "duramayan" ya da "çarpayazan" golf sahiplerinin  serzenişlerini okumuştum forumlarda, hatta bu durum Golf 7'nin eksilerinden birisi olarak da gündeme gelmekteydi sesli çalışan süspansiyon sistemi ve A sütunu - dikiz aynası civarından aşırı rüzgar sesi almasıyla birlikte..

İlk Golf 7'mi aldıktan sonra (ki Pirelli P3 ile gelmişti) ben de birkaç kez "neredeyse" öndeki araca çarpmaktan kıl payı kurtulmuştum. Bu  doğal olarak, ABS'li aracı kullanmayı bilmemek, lastik tipi/markası, ülkemizdeki yol şartları, iklim şartları vb. faktörlerle ilişkin tartışmaları beraberinde getirmişti. Yani Golf 7'nin fren performasın kötü değildir; ya  lastikler kötü, ya yol bozuk ya da ABS'li araç kullanmayı bilmiyosunuz gibisinden değerlendirmeler yapılmıştı. 

Ama bende bıraktığı izlenim Golf 7'nin fren kabiliyetinin (ABS'nin fren mesafesini uzattığını biliyorum) arıza (ki malfunction aslında tam karşılığı) hali hariç tutulmak üzere yeterince güven vermediği ve 2. kez Golf 7 satın alan  birisi olarak bunu bilerek aracımı kullanmam gerektiğidir. Yoksa, Golf 7 gibi bir aracı üreten akıl arabayı durduramıyor demek istemiyorum :)

Zaman zaman Golf 7'de frenleme "zaafiyeti" oluşuyor dersek durumu kurtarmış oluruz heralde :S Bu da Golf 7 gibi bir araç için istenmeyen bir durum bana göre.
Değerli Hocam;

Kesinlikle haklısınız. Deneyimlerinizin sonuçlarına benzer biçimde başıma gelen 30 km/s hızda giderken blok frenle kızaklayınca.. bu arabanın frenleri kötü demiştim..

Ama sonra arabanın üzerinden aldığım çamuru Dunlop'a çamur atayım derken elime yüzüme bulaşmıştı... :)

Aracınızı kullanırken lastik markasına dikkat ettiğimizin yarısı kadar lastik basınçlarına dikkat ettik mi?

Çünkü lastik basınçlarına ne kadar önem verilmesi gerektiğiyle ilgili vakti zamanında yazdığım şu detay yazıya bakma imkanınız olursa belki siz de bana hak verebilirsiniz.






 
Selam biraz önce tekstilkent avek e 18 durban jantlari sordum 1.780 tl tanesine dediler toplamda 7.120 tl ye geliyor.durban hayaldi iyice hayal oldu benim için :(

 
Selam biraz önce tekstilkent avek e 18 durban jantlari sordum 1.780 tl tanesine dediler toplamda 7.120 tl ye geliyor.durban hayaldi iyice hayal oldu benim için :(
Hocam durban ile iş bitmeyecek.

Spor yay ve süspansiyon da gerekli.

 
Bakıyorum da kimse Michelin'den söz etmemiş.

Michelin Primacy 3 ve Michelin Pilot Sport 4'de ödüle doymayan çok beğenilen lastikler.

 
Pirelli Tuğla benzetmesi biraz agir olmus sanki
emoji1.png
emoji106.png


Durbanlarimda Pirelli P zero var simdilik memnunum ozellikle islak&kuru perdormansi son derece tatminkar biraz ugultu yapsada sevdim bu lastikleri.

986758778d38ceb37c9bfb978811dd49.jpg
Lastiklerden memnunmusunuz hocam? 

Michelin nokian lastikleri kullanan var mı yorum yaparsa sevinirim.

 
Lastiklerden memnunum simdilik hocam. Malum Alanya da sicak olunca biraz sert lastik olmasi iyi benim adima. Ama fiuatlari yuksek ve bulmak zor oluyor. Lastik isi biraz Takim sempatisi gibi her markanin uygun ve kaliteli urunleri var artik günümüzde. Amacina uygun lastik alindiktan sonra cokda onemi yok markasinin modelinin.

 
Michelin pilot Sport 4' ü çok uzun araştırmalarım sonucunda tercih etmiştim. İncelemediğim yerli yabancı test kalmamıştı. 2. Alternatifim Goodyear eagle f1 asimetrik 3 ve 3. alternatif Pirelli PZero.  Ps4 Yol tutuş efsane, özellikle ıslakta daha iyisi yok diye biliyorum. Ama yanak XL olduğundan mı bilemem biraz sert ve gürültülü. Kış lastiklerim daha konforluydu, ya da konforu kışlıklar kadardı (Alpin5)

Hankook'lar eskiyince sıralamam yine bu yönde olur ama bu kez Asimetrik 3'ü denemek istiyorum. Hatta Conti SC6 17 inc için üretilirse ilk tercihim. Conti yol tutuş ve konforu çok iyi harmanlıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

4 aydır essege biniyorumuşum ya
Conti csc5 aldım tavsiye ederim mükemmel

 

Geri
Üst Alt