@cembo Aynı araca sahibiz, yorumlarınıza genel itibariyle katılıyorum.
D modu sanki aracın şanzımanını korumak veya gerçekten az yakıt tüketmesi için ayarlanmış gibi. Normal seyir halinde aracı sürekli 1400dd civarı tutuyor ki act ve serbest modu da işin içine girince cidden ekonomik oluyor. Ancak daha önceden başka bir konuda da değindiğim gibi 1500dd de 250 nm max torku veren araç D modunda nasıl oluyor da 1500dd de iken sanki turbo lag (veya gaz tepkisi zayıflığı ) varmış gibi davranıyor anlamıyordum. Kullandıkça şunu fark ettim ki araç bu devirde gaz verince inatla vites düşürmeden hızlanmaya zorluyor. Çünkü vites düşürdüğü an yakıt tüketimi anlık olarak fırlayacak, muhtemelen euro normları ve düşük yakıt tüketimi yakalamak için vites düşürmek istemiyor. Aracın kağıt üzerinde ve testlerde Hızlanma ve ara hızlanma değerleri süper çünkü o testler dip gaz yapıldığı için araç hiçbir zaman vitesi yukarda tutmak için çabalamıyor. Ancak gerçek sürüş esnasında böyle bir kullanım sergilemediğimiz için ayak ucu ile gaza basıldığı senaryolarda araç vites düşürmek istemiyor.
yine bu düşük devirlerde örneğin gaza 1/6 da bassanız 1/4 de bassanız aracın kendini toparlayana kadarki hızlanması değişmiyor çünkü vitesi düşürmüyor ancak araç gitmiyor diye daha da gaza bastığınızda araç 1500-1600dd den itibaren fırlar gibi gidiyor. O yüzden bu gibi "arabaların araya girmemesi" hususlarına karşı biraz alışkanlık beraberinde ya S modu, ya da kulakçıklar ile anında müdahale gerekebiliyor.
Bu nedenle aracı aldığım ilk 2500km neredeyse hep S modunda kullandım çünkü bir türlü alışamamıştım. Şu anda ise tamamen D modunda alıştım ve arada kulakçıklar ile kontrol ediyorum. Burada benim de ekleyeceğim bir memnuniyetsizlik Kulakçıkların çok küçük olması, direksiyonu sadece 9:15 pozisyonunda tutarsanız kulakçıklar erişime müsait oluyor. Bu nedenle Aliexpress den kaliteli bir büyük kulakçık ekledim, şuanda erişimim çok daha rahat.
SS mevzusu da dediğiniz gibi, araç tam durmadan 5km/h hızlarda ilerlerken devreye girebiliyor. Burada genel kanı aracın 0 ila 5km arası yine yakıt tüketiminin coşması ve gaz salınımının yüksek olması nedeniyle bu kadar düşük hızlarda devreye giriyor. Bu husus sadece 1.5 değil diğer motorlardan da duydum. Ben bunun kesinlikle hata olduğunu değil, tam tersi bir mühendislik gereği ayarlandığını düşünüyorum. Direksiyona dokununca çalışması mühim çünkü aksi durumda direksiyon sertleştiği için kullanım kısıtlanacak ve durmaya yakın son saniye manevrası gerektiği durumlarda stop ederse kontrolü kaybetmemek için önemli bence. SS in bazen durduktan sonra devreye girmesi durumu da şundan olabiliyor, aracın o anki motor ısısının uygun olmaması, klima gereksinimi veya dururken dahi eliniz direksiyonda hafif hareket ettiği sürece stop etmiyor. Ben SS sadece ışıklarda ve min. 30sny bekleme varsa kullanıyorum, dur kalk trafikte kesinlikle kullanışsız.
Hız sabitleme düzenine ben de alışamadım, özellikle aracı şehir dışı kullanma fırsatı bulamadığım için limitör mü yoksa sabitlememi bazen karıştırıyorum. Bir de ben de bir süre hassas hız ayarı yapmamıştım, sonradan farkettim ki basılı tutarsanız bir bir artıyor veya azalıyor. Eski aracımda tam tersi mantıkta çalışıyordu hız sabitleme.
Bir de yine eski aracımda vites manuel modda ileri itince vites düşürüp, geri çekince vites arttırıyordu. Bunda ise tam tersi çalışması bir süre alışma zorluğu yaşattı.
Kadrandaki Dijital ekranda kesinlikle araç durum ekranı ile telefon rehberi birlikte sunulması gerekirdi. Ben sürekli yakıt tüketimi görürken arama yapmak için menüler içinde gezmek çok kullanışsız. Bu nedenle arama yapmak için hep media ekranı üzerinden hatta hızlı rehbere eklemediysem telefonu elime alarak kişileri bulup arama yapıyorum. (maalesef tehlikeli ve farkındayım)
Bir diğer husus android auto da spotify çalarken direksiyon üzerindeki şarkı atlama tuşu bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. (android telefonumdan olabilir çünkü spotify artık telefonda widget olarak ekran üzerine eklenmesini kaldırdıkları için bazen telefonda da bu ileri, geri şarkı atlama çalışmıyor)
Yine aklıma gelen ancak benim sanırım bulamadığım, direksiyon üzerindeki tuştan bir sonraki hafızadaki kanalına geçmek yerine bir sonraki kanalı arama yapıp geçiyor. Ben bu tuşun sadece hafızadaki kanallarsa gezmesin istiyorum. (belki de radio menüsü içinde vardır bu özellik, kurcalamadım)
Son olarak Kafa radyo, Radyo Odtu gibi kanalların media ekranında logoları çıkmıyor, diğer kanalların logoları çıkıyor. Usb ile yükleme gerekli diye okumuştum ancak kim uğraşacak radyo logosunu usb ile araca atmayı..
Yine uzun sürdü yazı, bir de mobilden yazınca iyice yordu..