Fan müşürü arızası olabilir mi? Yardım lazım dostlar.


Euro 5 motor ile gelen yeni nesil dizel partikül filtresinin birçoğunuz biliyorsunuzdur. Malum her filtrede olduğu gibi bunun da tıkanma durumu olabiliyor. Geçenlerde yaşadığım olayı sizlerle paylaşmak istedim. Araç iki haftadır şehir dışına çıkmadığı için kısa süreli çalıştırmalar baya fazla olmuştu. Motor fan açıyor fakat motor çalışma süresi 10dk'yı geçmediği için dizel partikül filtresi düzenli olarak temizlenmiyordu. Normalde bu işlem uzun sürüş mesafelerinde gerçekleşir. Fakat biz nadiren hissederiz. Belirtileri de, motorun fan açması (durduğumuzda anlarız), devirin trafik ışıklarında durulduğunda 1000 civarında olması ve start-stop devreye girmemesi şeklindedir. 

Temizlenme işlemi gerçekleşemediği için en son motorda aşağıdaki uyarıları gördüm. Turuncu Ünlem ve Filtre İşareti.  

Aşağıda klavuzun ilgili bölümünde belirtildiği gibi devirli olarak aracı birazcık zorladıktan sonra uyarıların tamamı söndü. Sonuç olarak aracınızı bazen devirli kullanmanız gerekmekte. Uzun yokuşlarda daha düşük vites ile inmek bir çözüm. ve bazen tasarruf etmek yerine motor birazcık sıkıştırılabilir. Çünkü Dizel Partikül Filtresinin değişimi cebinizi yakacak fiyatlarda. Tıkanmasına sebebiyet vermemek ise sizin elinizde. 

IMG_0458.JPG

2016-05-29.png

 

Özellikle motor tamamen ısındıgında vites değişimlerinizi ara sıra devirli yapın ve yüklenin yoksa bu dpf başınıza çok iş açar.

 
Arkadaşlar merhaba. 

Bu akşam eve gelirken markete uğradım. Marketten evin arası 3 km. dir.  Marketten sonra aracıma bindim ve star stop un çalışmadığını farkettim.  Tam eve gelirken fan açtı ve çok sesli bir şekilde çalıştı. Oto parka geldim. Parkettim ama hala büyük bir gürültü ile çalışmaya devam etti. Hatta hafif bir şekilde yanık  metal kokuları duymaya başladım. Aracı parkettikten sonra 7-8 dk. daha devam etti bu durum. Araç daha 80 km. de. Biraz araştırdığımda normal olduğu söyleniyor. 80 km. de ki araç için de normal midir ve devamlı olacak mı bu durum, yardımcı olursanız sevinirim.  

 
Benzer durum benim de başıma gelmişti buradaki üstadlarımıza bende aynı soruyu sormuştum. merak etmeyin DPF temizleme devreye girmiş ve stop ettiğini için işlem yarıda kaldığından egzost sistemini soğutmak için fan uzun süreli çalışıyor. Bu zaman zaman başınıza gelecektir müsait olduğunuz durumlarda rolanti devri normal seviyesine gelene ve  fan durana dek stop etmemeye özen gösteriniz. 

 
yavas gittiyseniz fan çalısır korkmaya gerek yok

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Katalitik konvertör temizletme fiyatları hakkında bilgisi olan var mı? 

İyi akşamlar 

 
Şehir neresi hocam?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Mersin olsaydı bir arkadaşımın çalıştığı yer yapıyordu. O yüzden şehir sordum hocam. Yardımcı olamadım. :(

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Sakıncası olmazsa arkadaşınız ne kadara yapıyor..

 
Merhaba arkadaşlar,

Aracım 2016 highline dizel 110'luk. Soğuk havalarda bilindiği üzere ilk çalıştırmada rolanti 900 devirlerde oluyor sonra düşüyor. Fakat 5-6 kere bu rolantinin düşmediği durumları yaşadım. Yaklaşık 15 km yol gittiğim halde (sakin kullanım )rolanti halen 900 devir altına düşmüyor. Konfor tüketicilerine baktığımda herhangi bir tüketim olmuyor, start stopu devreye aldığımda, ışıklarda stop edip tekrar çalıştığında yine 900 devirlerde oluyor rolanti. En son bu durumla karşılaştığımdan 3 gün öncesi yaklaşık 700km uzun yol da yapmıştım ( dpf temizdir düşüncesindeyim). Fakat bu durumdayken aracı kendim stop edip geri çalıştırdığımda rolanti direk 600 devirler seviyelerine normale düşüyor. Bu durumu sorun olarak görmüyorum ama böyle birşey ile karşılaşan başkalarıda varmır merak da ediyorum açıkcası.

Yorumlarınızı bekliyorum ?

Saygılar

 
Dpf temizlik zamanı gelmiştir. Sürekli kısa mesafe kullanıyorsanız normal. Devirli şekilde biraz uzun yol yaptınız mi geçer hocam

 
Merhaba arkadaşlar,

Aracım 2016 highline dizel 110'luk. Soğuk havalarda bilindiği üzere ilk çalıştırmada rolanti 900 devirlerde oluyor sonra düşüyor. .....
Tahmininiz doğru Hocam

Işık yanmadan DPF temizliği yapıyor.

Kısa mesafeli veya düşük devirde sakin kullanmanın doğal sonucu.

Sorun yok. 

Açtığınız konuyu ilgili başlığa taşıdım. Konuyu baştan itibaren okumanızı tavsiye ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Depo isigi yanik gezmeyin ekstra olarak onu soyleyim.Isik yanarsa temizlik hic baslamaz.1000 devirde pasif bile calisamadan surekli dolar ve isik yanar.

Mumkun oldugukca isik yanik gezmeyin bu yuzden dolayi

 

Geri
Üst Alt