1661
Üye
Bu durumun bir belirtiside arac sogukken titreme yapmasidir diye biliyorum.
Dpf temizlik zamanı gelmiştir. Sürekli kısa mesafe kullanıyorsanız normal. Devirli şekilde biraz uzun yol yaptınız mi geçer hocam
Tahmininiz doğru Hocam
Işık yanmadan DPF temizliği yapıyor.
Kısa mesafeli veya düşük devirde sakin kullanmanın doğal sonucu.
Sorun yok.
Açtığınız konuyu ilgili başlığa taşıdım. Konuyu baştan itibaren okumanızı tavsiye
Yorumlar için teşekkürler,Depo isigi yanik gezmeyin ekstra olarak onu soyleyim.Isik yanarsa temizlik hic baslamaz.1000 devirde pasif bile calisamadan surekli dolar ve isik yanar.
Mumkun oldugukca isik yanik gezmeyin bu yuzden dolayi
Değerli Ozan HocamHerkese merhabalar
Bugün size şöyle bir sıkıntımdan bahsedeyim
Devir saati motoru zorlayacak hiç bir etken yokken yani klima kapalı motor sıcaklığı normal iken araç resimdeki gibi 1 in altına inmiyor
Bu durumdaykende start stop çalışmıyor ve freni bıraktığımdada herzaman ki konforlu kalkışını yaptırmıyo ayağını birden debriyajdan çekip kalkarsın gibi sarsıyor insanı
Siz üstadlarıma sorum neden devir saati kendi kendine 1 in üstüne çıkar
Rica ederim @silvershadow.@silvershadow hocam DPF ile ilgili konu açılmış daha once.
@ozan2088 hocam bu faydali konu icin tesekkurler.
Hocam aracınız dizel mi?Bugün akşam serinliğinde arkadaşlar bikaç yere gittik trafiğe takılmadık araç aşırı zorlanmadı sakin kullanım anlayağınız. arkadaşı bırakırken senin araba çok fan açıyor bir sıkıntı olmasın dedi. banada öyle geliyordu ama yeni araba alınca huyunu suyunu bilmediğimden normaldir heralde diyip geçiştiriyodum. 90 km hızla serin serin giderken hararet göstergesi 90da sabit fakat yağ sıcaklığı 102leri falan gördü. eve geldim park ettim araç rolantide çalışırken fan uzun süre açık kaldı. 6.5 dakika sonra fan durdu. su seviyesine baktım minimumun üzerinde biyerlerde duruyor pembe su. ayrıca havalandırmadan içeri sıcak hava geliyor lowda olmasına rağmen.
ne yapmalıyım dosylar yarın servise bir uğrayayım mı ?
Değerli HocamBugün akşam serinliğinde arkadaşlar bikaç yere gittik trafiğe takılmadık araç aşırı zorlanmadı sakin kullanım anlayağınız. arkadaşı bırakırken senin araba çok fan açıyor bir sıkıntı olmasın dedi. banada öyle geliyordu ama yeni araba alınca huyunu suyunu bilmediğimden normaldir heralde diyip geçiştiriyodum. 90 km hızla serin serin giderken hararet göstergesi 90da sabit fakat yağ sıcaklığı 102leri falan gördü. eve geldim park ettim araç rolantide çalışırken fan uzun süre açık kaldı. 6.5 dakika sonra fan durdu. su seviyesine baktım minimumun üzerinde biyerlerde duruyor pembe su. ayrıca havalandırmadan içeri sıcak hava geliyor lowda olmasına rağmen.
araç 2016 dizel ve 8binde
ne yapmalıyım dosylar yarın servise bir uğrayayım mı ?
Normalde temizlenmesi insan sağlığı açısından (temizleyecek kişi için çok tehlikeli) normalde değişmesi lazım ama ciddi şekilde pahalı., sanayide temizleyen yerler var.."Dizel partikül filtresi"ni aratırken bu konuya denk geldim ve hortlatmak istedim
Rejenerasyon uyarısı aracımda (1.6 TDI) 4-5 depoda bir ancak yanardı ve sönmesi 45 dakika ile 1 saat arası sürerdi.
Fakat özellikle son 2 haftadır 1 depoda 2-3 defa yanmaya başladı ve şehirlerarası yolda 3000 devirde 45 dakika kesintisiz gitsem de sönmedi. Akabinde, bir yerde durduktan sonra aracı tekrar çalıştırdığımda uyarı artık yanmıyordu.
En son yandığında ise eve geldiğim için aracı stop ettim ve yaklaşık 1 dakika kadar fan çalışıp kapandı.
Yakıtı sürekli Shell'den alıyorum. Acaba DPF mi doldu? Araç 163.000'de. Bakım aralıklarında bu filtrenin temizliğiyle ilgili bir şey görmedim fakat acaba temizletmek gerekiyor mudur?
Evet, aynen öyle.Ekranda ışık yakan ,
Aktif rejenerasyon mu 4-5 depoda bir yani 4000-4500 km de bir oluyordu?
Normalde temizlenmesi insan sağlığı açısından (temizleyecek kişi için çok tehlikeli) normalde değişmesi lazım ama ciddi şekilde pahalı., sanayide temizleyen yerler var..