Güncel Bakım Masrafları



@forzaGilles Ali hocam merhaba.
bu şanzıman yağ değişim konusunda tam bir netlik yok. Biri diyor değişmeli servisler değişmez diyor.
çoğu servisi aradım servis danışmanıyla görüştüm,hepside fabrikanın kendilerine  manuel şanzıman ile dsg kuru kavramamı çift kavramamı hangisiyse bu iki şanzıman tipinde yağ değişimi olmuyor diyor. Ancak eğer şanzımanda bir çalışma olmuşsa değişmeli diyorlar.Yağın bir litresine 600 tl fiyat verdiler( 600x2:1200tl sadece yağ ücreti).manuel şanzımanın servis ikmali 2 litreymiş.
siz illa fabrikanın koyduğu yağın koyulması gerektiğini üstüne basa basa söylemişsiniz. Diğer markalı yağlardan ve şanzıman yağ filtresinden alıp bu işlemi servise yaptırsak yine de yaptırmayın yağı dışardan almayın mı dersiniz? benim düşündüğüm 75w liqui moly top tec 5100 manuel şanzıman yağını düşünmüştüm(1lt.95 tl :)  ) .gerçi kendi sitelerinde yağ seçiciye giriş yaptığımda VW grubu için toptec 5300 tam sentetik yağı tavsiye ediyor ama gel gelelim tr deki yetkili distribütörde sadece 5100 olanından varmış. Ve manuel şanzımanlara bu yağı tavsiye ediyorlarmış. Muhtemelen stok bu üründen fazla ellerinde o sebeple diğerini 5300 tam sentetik olanı getirmemiş olabilirler. çünkü liqui moly kendi sitesinde bizim araçlar için bu top tec 5300 olanı tavsiye ediyor,5100 olanı tavsiye etmiyor.Tr deki yetkili 5100 olasada olur diyorlar.sizce  beklemek daha doğrumu olur? yada hiç bunlarla uğraşmayın illaki servisteki şanzıman yağını alınmı dersiniz? aracım 2015 1,6 tdı manuel.

 
@forzaGilles Ali hocam merhaba.
bu şanzıman yağ değişim konusunda tam bir netlik yok. Biri diyor değişmeli servisler değişmez diyor.
çoğu servisi aradım servis danışmanıyla görüştüm,hepside fabrikanın kendilerine  manuel şanzıman ile dsg kuru kavramamı çift kavramamı hangisiyse bu iki şanzıman tipinde yağ değişimi olmuyor diyor. Ancak eğer şanzımanda bir çalışma olmuşsa değişmeli diyorlar.Yağın bir litresine 600 tl fiyat verdiler( 600x2:1200tl sadece yağ ücreti).manuel şanzımanın servis ikmali 2 litreymiş.
siz illa fabrikanın koyduğu yağın koyulması gerektiğini üstüne basa basa söylemişsiniz. Diğer markalı yağlardan ve şanzıman yağ filtresinden alıp bu işlemi servise yaptırsak yine de yaptırmayın yağı dışardan almayın mı dersiniz? benim düşündüğüm 75w liqui moly top tec 5100 manuel şanzıman yağını düşünmüştüm(1lt.95 tl :)  ) .gerçi kendi sitelerinde yağ seçiciye giriş yaptığımda VW grubu için toptec 5300 tam sentetik yağı tavsiye ediyor ama gel gelelim tr deki yetkili distribütörde sadece 5100 olanından varmış. Ve manuel şanzımanlara bu yağı tavsiye ediyorlarmış. Muhtemelen stok bu üründen fazla ellerinde o sebeple diğerini 5300 tam sentetik olanı getirmemiş olabilirler. çünkü liqui moly kendi sitesinde bizim araçlar için bu top tec 5300 olanı tavsiye ediyor,5100 olanı tavsiye etmiyor.Tr deki yetkili 5100 olasada olur diyorlar.sizce  beklemek daha doğrumu olur? yada hiç bunlarla uğraşmayın illaki servisteki şanzıman yağını alınmı dersiniz? aracım 2015 1,6 tdı manuel.
Merhaba.,

Servise göre ve araç üreticisine göre manuel şanzıman ve kuru kavramalı araçların şanzıman yağı değişmez., çünkü araç üreticisi sahibi olduğunuz araç için biçtiği kullanım ömrü 10 yıldır., bu sebebten değişmemesi gerektiğini ve yağın ömürlük yağ olduğunu söylemekteler.,

10 yılın sonunda üreticiye göre aracın kullanım ömrü bitmiştir., bu aracın parçalanıp geri dönüşüme ayrılmasını gerekmektedir., ve yine 10 yılın sonunda araç üreticisinin sağlamakta zorunluğu olduğu yedek parça tedariği zorunluluğu ortadan kalkar.. artık bi zahmet yeni bir araç alın diyor yani bizlere.,

Fakat ülkemiz koşullarında bir araca uzun yıllar boyunca binmek zorunda olduğumuz için böyle bişey mümkün değil bizim için.,

Yağ ömürlük değil aracın her sıvısının ömrü olduğu gibi şanzıman yağının da bir ömrü var ama adamlar kelime oyunu yapıyorlar işte., özetle yeni araç satma derdindeler.,

Her 60bin km'de bir değiştirmek gerekir, şanzımanın ömrünü uzatır., tıkır tıkır saat gibi işler..

Yağ kapasitesi model yılına göre 1.0 / 1.2 / 1.4 / 1.5 / 1.6 vs.. motora göre farklılıklar gösteriyor., tam kapasite için model yılı ve motor kodunu ve şanzıman kodunu bilmek gerekiyor.,

şanzıman dan şanzımana değişmekle beraber ortalama 1,7 litre ile 2,3 litre arası değişiyor.,

Ben mutlaka fabrikanın koyduğundan koyulması söylememin sebebi, fabrikanın hangi tipte, hangi onaya sahip, hangi viskozitede yağ koyduklarını net bilmediğimiz için fabrikanın kullandığı yağı kullanmanız gerektiğini ifade ettim.,

75W mi kullanıyor bilmiyoruz, 70W-75 mi veya 80W-90 mı kullanmışlar öncelikle bundan emin olmamız lazım., diğer konu hangi onaya sahip yağ olmalı bilmemiz lazım., ve 2-3 sene önce yedek parçadan 1 kutu istemiştim orjinal şanzıman yağının üzerinde 75W vs.. yağın viskozitesi yazmıyor, specs'leri yani hangi onaylar vs. yazmıyordu., işte bu sebebten doğru yağı net bilmiyoruz, belki yeni kutularda yazıyordur bilmiyorum., 2-3 sene önceki kutu tasaramında yazmıyordu., yeni kutulara da yazıyor mu bakmadım.. 

bu bilgileri öğrendikten sonra yağın markasının önemi kalmıyor., o zaman istediğiniz markayı kullanabilirsiniz..

Esasen basit bir dişli yağı ama hata yapmamak gerekiyor..

Evet haklısınız yağın 1 litresine 600 lira istemeleri mantıklı bir açıklması yok., zubizudan 300-400 lira indirim olur., ben son sorduğumda litresine 350 tl. demişlerdi bu kadar artmış mı anlamadım.,başka bir servisten de fiyat alırsanız iyi olur..

 
@ErenErdem ben servisi aradım geçenlerde. Bu motor 1.5 tsi 150 ps DPCA kodlu. Şasi sorgusunda 0w-20 çıktığını söylediler. Ama öncesinde 2021den itibaren sadece passatlarda bu yağı kullandıklarını belirttiler. Aynı motor golfümde mevcut şasi sorgulattım benim aracım içinde 0w-20 olduğunu söylediler.  Belirtilirse serviste bu vizkoziteyi kullanırlar diye düşünüyorum. 
Benim aracım 1.5 tsi Dada kodlu motor, ikk bakımda 0w30 shell yağ kullandılar, şimdi ikinci bakım zamanı geliyor servis yine 0w30 kullanılacağını söyledi. Dediğiniz gibi önerilen yağ 0w20 olması gerekiyor ancak servisler ilginç bir şekilde 0w30 tercih ediyor.

 
@ack937 @ErenErdem belki ilk bakımda 0w30 kullandıldığı için sonrakilerde 0w20 değil de aynı vizkoziteden devam demiş olabilirler. Yanlışım yoksa motor yaşlandıkça da genelde kalın vizkotizeye geçilir yağ yağma ve aşırı aşınma gibi durumlar var ise (2-3 senelik motor için geçerli değil tabi). Bundan ötürü daha ince yağ koymak istemiyor olabilirler. Tabi 0w30 yağ ikmali emisyon ve tüketimde negatif etkiye sebep oluyor. Kimin umurunda ki?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mugzy golf varken sürekli gittiğim servis ve servis danışmanım yaptı %5 indirimi...  

 
@ErenErdem castrol edge professional longlife III 5w-30

4,3lt

Screenshot_20210311-172331_Samsung Internet.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ErenErdem castrol edge pro long life III 5w-30 yağı genelde doğuş servisleri kullanıyor. diğer servislerden bazıları shell kullanıyor ve belirttiğim dpca 1.5tsi 110kw (150bg) motora ait yağın, shell yağ seçicideki karşılığı 0w-30 ulltra çıkıyor, 2. seçenek shell hx8 5w-30. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2017 / B8 Passat ile bakım serüvenine başladık ve ilk işlem olarak, " Economy serisi " ürün tanımı ile başladık.

 
Geçen gün 32000km itibari ile fren balatası uyarı ışığı yaktı aracım.  Servisten %15 indirim ile 490 tl ön balatalar için fiyat aldım. Herhangi bir randevuya gerek olmadığı ve randevusuz gelebileceğimi söylediler. Neyse gittim, bekledim fln sıram geldi,  aracı teslim aldılar fln.. Bir süre sonra servis danışmanı beni aradı, kusura bakmayın 490 tl fiyatı olan balatadan kalmamış 750 tl fiyatlı üst segment bir balata var onu takalım mı diyor  :)) kabul etmedim.. Ama şaşırdım üet segment balata neymiş daha öncesinde hiç bahsetmemişti..

Dışardan ön ve arka balatalar için 600 tl fiyat verdiler serviste 990 liraya geliyor ön ve arka.. Ne önerirsiniz?  :)

 
@Omer___Sahin HAHAHA servisler aç kaldı heralde :) birde bu gittiğiniz servis kayseride ise normaldir :)  

hayır o kelimeyi diyen adamın siz tamam en iyisini takın dediğinizde sizin araca dandik olanı takmayacagını nerden kestireceksiniz nasıl güveneceksiniz hale bak yaw :)  

 

  Servisten %15 indirim ile 490 tl ön balatalar için fiyat aldım. Herhangi bir randevuya gerek olmadığı ve randevusuz gelebileceğimi söylediler. Neyse gittim, bekledim fln sıram geldi,  aracı teslim aldılar fln.. Bir süre sonra servis danışmanı beni aradı, kusura bakmayın 490 tl fiyatı olan balatadan kalmamış 750 tl fiyatlı üst segment bir balata var onu takalım mı diyor  :)) kabul etmedim.. 

Ama şaşırdım üet segment balata neymiş daha öncesinde hiç bahsetmemişti..

Dışardan ön ve arka balatalar için 600 tl fiyat verdiler serviste 990 liraya geliyor ön ve arka..


"₺196.900'den Golf 8 var.. kusura bakmayın ondan kalmamış  ₺223.500 olandan verelim mi?" :)

(Bu arada ₺223.500 olanı verebilecek bayi varsa alacak olan hemen alsın dışarıda(sarı sitede) daha pahalı..)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt