@forzaGilles Ali hocam merhaba.
bu şanzıman yağ değişim konusunda tam bir netlik yok. Biri diyor değişmeli servisler değişmez diyor.
çoğu servisi aradım servis danışmanıyla görüştüm,hepside fabrikanın kendilerine manuel şanzıman ile dsg kuru kavramamı çift kavramamı hangisiyse bu iki şanzıman tipinde yağ değişimi olmuyor diyor. Ancak eğer şanzımanda bir çalışma olmuşsa değişmeli diyorlar.Yağın bir litresine 600 tl fiyat verdiler( 600x2:1200tl sadece yağ ücreti).manuel şanzımanın servis ikmali 2 litreymiş.
siz illa fabrikanın koyduğu yağın koyulması gerektiğini üstüne basa basa söylemişsiniz. Diğer markalı yağlardan ve şanzıman yağ filtresinden alıp bu işlemi servise yaptırsak yine de yaptırmayın yağı dışardan almayın mı dersiniz? benim düşündüğüm 75w liqui moly top tec 5100 manuel şanzıman yağını düşünmüştüm(1lt.95 tl
) .gerçi kendi sitelerinde yağ seçiciye giriş yaptığımda VW grubu için toptec 5300 tam sentetik yağı tavsiye ediyor ama gel gelelim tr deki yetkili distribütörde sadece 5100 olanından varmış. Ve manuel şanzımanlara bu yağı tavsiye ediyorlarmış. Muhtemelen stok bu üründen fazla ellerinde o sebeple diğerini 5300 tam sentetik olanı getirmemiş olabilirler. çünkü liqui moly kendi sitesinde bizim araçlar için bu top tec 5300 olanı tavsiye ediyor,5100 olanı tavsiye etmiyor.Tr deki yetkili 5100 olasada olur diyorlar.sizce beklemek daha doğrumu olur? yada hiç bunlarla uğraşmayın illaki servisteki şanzıman yağını alınmı dersiniz? aracım 2015 1,6 tdı manuel.
Merhaba.,
Servise göre ve araç üreticisine göre manuel şanzıman ve kuru kavramalı araçların şanzıman yağı değişmez., çünkü araç üreticisi sahibi olduğunuz araç için biçtiği kullanım ömrü 10 yıldır., bu sebebten değişmemesi gerektiğini ve yağın ömürlük yağ olduğunu söylemekteler.,
10 yılın sonunda üreticiye göre aracın kullanım ömrü bitmiştir., bu aracın parçalanıp geri dönüşüme ayrılmasını gerekmektedir., ve yine 10 yılın sonunda araç üreticisinin sağlamakta zorunluğu olduğu yedek parça tedariği zorunluluğu ortadan kalkar.. artık bi zahmet yeni bir araç alın diyor yani bizlere.,
Fakat ülkemiz koşullarında bir araca uzun yıllar boyunca binmek zorunda olduğumuz için böyle bişey mümkün değil bizim için.,
Yağ ömürlük değil aracın her sıvısının ömrü olduğu gibi şanzıman yağının da bir ömrü var ama adamlar kelime oyunu yapıyorlar işte., özetle yeni araç satma derdindeler.,
Her 60bin km'de bir değiştirmek gerekir, şanzımanın ömrünü uzatır., tıkır tıkır saat gibi işler..
Yağ kapasitesi model yılına göre 1.0 / 1.2 / 1.4 / 1.5 / 1.6 vs.. motora göre farklılıklar gösteriyor., tam kapasite için model yılı ve motor kodunu ve şanzıman kodunu bilmek gerekiyor.,
şanzıman dan şanzımana değişmekle beraber ortalama 1,7 litre ile 2,3 litre arası değişiyor.,
Ben mutlaka fabrikanın koyduğundan koyulması söylememin sebebi, fabrikanın hangi tipte, hangi onaya sahip, hangi viskozitede yağ koyduklarını net bilmediğimiz için fabrikanın kullandığı yağı kullanmanız gerektiğini ifade ettim.,
75W mi kullanıyor bilmiyoruz, 70W-75 mi veya 80W-90 mı kullanmışlar öncelikle bundan emin olmamız lazım., diğer konu hangi onaya sahip yağ olmalı bilmemiz lazım., ve 2-3 sene önce yedek parçadan 1 kutu istemiştim orjinal şanzıman yağının üzerinde 75W vs.. yağın viskozitesi yazmıyor, specs'leri yani hangi onaylar vs. yazmıyordu., işte bu sebebten doğru yağı net bilmiyoruz, belki yeni kutularda yazıyordur bilmiyorum., 2-3 sene önceki kutu tasaramında yazmıyordu., yeni kutulara da yazıyor mu bakmadım..
bu bilgileri öğrendikten sonra yağın markasının önemi kalmıyor., o zaman istediğiniz markayı kullanabilirsiniz..
Esasen basit bir dişli yağı ama hata yapmamak gerekiyor..
Evet haklısınız yağın 1 litresine 600 lira istemeleri mantıklı bir açıklması yok., zubizudan 300-400 lira indirim olur., ben son sorduğumda litresine 350 tl. demişlerdi bu kadar artmış mı anlamadım.,başka bir servisten de fiyat alırsanız iyi olur..