Güncel Bakım Masrafları



04ce030a834262a63538a9b4d1341920.jpg



93c14a33d936941cc4064e507fd11d05.jpg

Birkaç net fiyat var elimde belki yardımı dokunur.+18 kdv

 
Geçen gün 32000km itibari ile fren balatası uyarı ışığı yaktı aracım.  Servisten %15 indirim ile 490 tl ön balatalar için fiyat aldım. Herhangi bir randevuya gerek olmadığı ve randevusuz gelebileceğimi söylediler. Neyse gittim, bekledim fln sıram geldi,  aracı teslim aldılar fln.. Bir süre sonra servis danışmanı beni aradı, kusura bakmayın 490 tl fiyatı olan balatadan kalmamış 750 tl fiyatlı üst segment bir balata var onu takalım mı diyor  :)) kabul etmedim.. Ama şaşırdım üet segment balata neymiş daha öncesinde hiç bahsetmemişti..

Dışardan ön ve arka balatalar için 600 tl fiyat verdiler serviste 990 liraya geliyor ön ve arka.. Ne önerirsiniz?  :)
Az önce servisin yedek parça bölümünü arayıp, balatayı sorgulattım..  Ellerinde varmış zaten.. Servis Danışmanı neden böyle bir şey yaptı, şaşırdım doğrusu..  Pek bir önemi olur mu bilmem ama ankette sıfır puanı ve şikayet edilmeyi haketti diye düşünüyorum... Servise gidince neden böyle yaptığını da kendisine soracağım.  Ama büyük ihtimalle cuma günü elimizde yoktu, cumartesi sabah tedarik ettik diyecektir..  :angry:

 
Geçen gün 32000km itibari ile fren balatası uyarı ışığı yaktı aracım.  Servisten %15 indirim ile 490 tl ön balatalar için fiyat aldım. Herhangi bir randevuya gerek olmadığı ve randevusuz gelebileceğimi söylediler. Neyse gittim, bekledim fln sıram geldi,  aracı teslim aldılar fln.. Bir süre sonra servis danışmanı beni aradı, kusura bakmayın 490 tl fiyatı olan balatadan kalmamış 750 tl fiyatlı üst segment bir balata var onu takalım mı diyor  :)) kabul etmedim.. Ama şaşırdım üet segment balata neymiş daha öncesinde hiç bahsetmemişti..

Dışardan ön ve arka balatalar için 600 tl fiyat verdiler serviste 990 liraya geliyor ön ve arka.. Ne önerirsiniz?  :)
Olayın mantığı şu:

Siz servise gittiğiniz, servis danışmanı ekrandan baktı balata fiyatını ve işçilik maliyetini size söyledi ama gözden kaçırdığı bişey vardı (yazının sonunda bunu açıklıyacam)., neyse balata değişimi için aracı servis alanına aldılar ve yedek parça bölümünden balataları istediler, ama yedek parça personeli sistemden baktığında balatanın ellerinde olmadığı fark etti.,

Neden böyle oldu çünkü danışman size aslında orjinal balatanın fiyatını söylemedi., onun yerine (eco seri olan orjinal balatanın) fiyatını söyledi., Peki neden size orjinal balata yerine eco seri orjinal balatanın fiyatını söyledi çünkü işine gelmedi., eğer size ilk başta orjinal balatanın fiyatından bahsetseydi yaptırmaktan vazgeçebilme olasılığını çok iyi biliyor.,

VW 'de 2 tip balata olur., Orjinal Yedek Parça (fabrikanın araca taktığı parça) ve Eco seri yedek parça., Eco seri yedek parça da orjinal dir ama ömrü daha kısa vs.. müşteriye çözüm odaklı alternatif sunmak adına VW tarafından ortaya çıkan bir çözüm yolu.,

VW Economy serisi yedek parçalar; (Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Silecek) parça gurublarını kapsar..

Servis müşteriye bazı parçalarda maliyeti düşürmek amaçlı eco seri parça gibi çözümler sunar/sunabilir.,

Günümüz dünyasında düzen böyle işliyor

Dışarda size ön-arka balatalar için verdikleri 600 lira olayına gelirsek.,

Fren balatası ve fren diski üreten ünlü markalar Ferodo, TRW, Bosch, Textar, Pagid, Jurid vs.. aklınıza gelebilecek tüm üreticiler dış piyasa için ürettikleri balataları Çin, Tunus, Hindistan gibi yerlerde üretirler., kalite anlamnda zayıf, ses yapan, ömrü kısa olması gibi olumsuz özellikleri olan yedek parçalardır.,

Yani ünlü disk ve balata üreticisi olan Textar veya Ferodo vs.. araç üreticii için orjinal balata üretirken en üst seviye standartlara göre üretim yaparken, aynı marka aynı fren balatasını dış piyasa için ürettiğinde avrupa standartlarını ucu ucuna karşılayabilecek üretim yapıyorlar

Bu istisnayı bozan tek marka ATE markasıdır, ister VW 'ye üretim yapsın, ister Mercedes için, isterse de dış piyasa için üretim yapsın istisnasız orjinal ile aynı kalite de üretim yapar.,

600 liraya satılan ön-arka balata takımından bişey beklemeyin..

Lastik, fren, balata bu tip parçalarda ucuza kaçılmaması gerekir..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Olayın mantığı şu:

Siz servise gittiğiniz, servis danışmanı ekrandan baktı balata fiyatını ve işçilik maliyetini size söyledi ama gözden kaçırdığı bişey vardı (yazının sonunda bunu açıklıyacam)., neyse balata değişimi için aracı servis alanına aldılar ve yedek parça bölümünden balataları istediler, ama yedek parça personeli sistemden baktığında balatanın ellerinde olmadığı fark etti.,

Neden böyle oldu çünkü danışman size aslında orjinal balatanın fiyatını söylemedi., onun yerine (eco seri olan orjinal balatanın) fiyatını söyledi., Peki neden size orjinal balata yerine eco seri orjinal balatanın fiyatını söyledi çünkü işine gelmedi., eğer size ilk başta orjinal balatanın fiyatından bahsetseydi yaptırmaktan vazgeçebilme olasılığını çok iyi biliyor.,

VW 'de 2 tip balata olur., Orjinal Yedek Parça (fabrikanın araca taktığı parça) ve Eco seri yedek parça., Eco seri yedek parça da orjinal dir ama ömrü daha kısa vs.. müşteriye çözüm odaklı alternatif sunmak adına VW tarafından ortaya çıkan bir çözüm yolu.,

VW Economy serisi yedek parçalar; (Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Silecek) parça gurublarını kapsar..

Servis müşteriye bazı parçalarda maliyeti düşürmek amaçlı eco seri parça gibi çözümler sunar/sunabilir.,

Günümüz dünyasında düzen böyle işliyor

Dışarda size ön-arka balatalar için verdikleri 600 lira olayına gelirsek.,

Fren balatası ve fren diski üreten ünlü markalar Ferodo, TRW, Bosch, Textar, Pagid, Jurid vs.. aklınıza gelebilecek tüm üreticiler dış piyasa için ürettikleri balataları Çin, Tunus, Hindistan gibi yerlerde üretirler., kalite anlamnda zayıf, ses yapan, ömrü kısa olması gibi olumsuz özellikleri olan yedek parçalardır.,

Yani ünlü disk ve balata üreticisi olan Textar veya Ferodo vs.. araç üreticii için orjinal balata üretirken en üst seviye standartlara göre üretim yaparken, aynı marka aynı fren balatasını dış piyasa için ürettiğinde avrupa standartlarını ucu ucuna karşılayabilecek üretim yapıyorlar

Bu istisnayı bozan tek marka ATE markasıdır, ister VW 'ye üretim yapsın, ister Mercedes için, isterse de dış piyasa için üretim yapsın istisnasız orjinal ile aynı kalite de üretim yapar.,

600 liraya satılan ön-arka balata takımından bişey beklemeyin..

Lastik, fren, balata bu tip parçalarda ucuza kaçılmaması gerekir..
Evet servisteki eleman da eco seri ve orjinal parçadan bahsetti telefonda..  Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için, gayet açıklayıcı oldu.  Yanlız gözden kaçırdığı birşey dediğiniz kısmı anlamadım. 

 
Evet servisteki eleman da eco seri ve orjinal parçadan bahsetti telefonda..  Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için, gayet açıklayıcı oldu.  Yanlız gözden kaçırdığı birşey dediğiniz kısmı anlamadım. 
Gözden kaçırdığı şey uyanıklık yapıp eco seri olan (ucuz olan) parçanın fiyatını söylerken, ezbere iş yapmıcaktı önündeki ekran ona hem eco seri yi gösterir hem de orjinal olanı, ama o müşteriyi bağlamak için kendi işine geleni eco seri olanın fiyatını söyledi.,

Kader de ona yapmak istediği uyanıklığa imkan vermedi., hangi parçanın takılması gerektiğine kendisi değil aracın sahibi karar verir., her iki parçadan da size bahsedip olayın mantığını açıklayıp (benim size anlattığım gibi) tercihi size bırakması gerekir.,

VW Almanya neden böyle bişey yapmış, müşteriye çözüm odaklı alternatif sunmak için ama danışman  bu kararı size bırakmıyorl kendisi aracın sahibi mi dir nedir.,

Sonra insanlar servise gittim "orjinal ekipman" taktırdığını zannedip evine dönüyor..

 
@forzaGilles Hocam koskoca wv firması neden tek ürün üretip bunu uygun fiyata müşterilerine sunmaz da böyle 2 seçenek arasında bırakır müşterileriini anlamış değilim doğrusu.Dediğiniz gibi danışman arkadaşın 2 seçeneği de müşteriye söylemesi gerekir.Ben bujileri değiştirtimiştim geçen yıl hiç bana böyle bi soru sorulmadı nedense.

 
@forzaGilles Hocam koskoca wv firması neden tek ürün üretip bunu uygun fiyata müşterilerine sunmaz da böyle 2 seçenek arasında bırakır müşterileriini anlamış değilim doğrusu.Dediğiniz gibi danışman arkadaşın 2 seçeneği de müşteriye söylemesi gerekir.Ben bujileri değiştirtimiştim geçen yıl hiç bana böyle bi soru sorulmadı nedense.
Cevap çok basit hocam ---> kapitalizim

Not: takılan parçanın eco seri olup-olmadığını anlama imkanınız var., bu konuda endişelenmeyin..

 
Merhaba.,

Servise göre ve araç üreticisine göre manuel şanzıman ve kuru kavramalı araçların şanzıman yağı değişmez., çünkü araç üreticisi sahibi olduğunuz araç için biçtiği kullanım ömrü 10 yıldır., bu sebebten değişmemesi gerektiğini ve yağın ömürlük yağ olduğunu söylemekteler.,

10 yılın sonunda üreticiye göre aracın kullanım ömrü bitmiştir., bu aracın parçalanıp geri dönüşüme ayrılmasını gerekmektedir., ve yine 10 yılın sonunda araç üreticisinin sağlamakta zorunluğu olduğu yedek parça tedariği zorunluluğu ortadan kalkar.. artık bi zahmet yeni bir araç alın diyor yani bizlere.,

Fakat ülkemiz koşullarında bir araca uzun yıllar boyunca binmek zorunda olduğumuz için böyle bişey mümkün değil bizim için.,

Yağ ömürlük değil aracın her sıvısının ömrü olduğu gibi şanzıman yağının da bir ömrü var ama adamlar kelime oyunu yapıyorlar işte., özetle yeni araç satma derdindeler.,

Her 60bin km'de bir değiştirmek gerekir, şanzımanın ömrünü uzatır., tıkır tıkır saat gibi işler..

Yağ kapasitesi model yılına göre 1.0 / 1.2 / 1.4 / 1.5 / 1.6 vs.. motora göre farklılıklar gösteriyor., tam kapasite için model yılı ve motor kodunu ve şanzıman kodunu bilmek gerekiyor.,

şanzıman dan şanzımana değişmekle beraber ortalama 1,7 litre ile 2,3 litre arası değişiyor.,

Ben mutlaka fabrikanın koyduğundan koyulması söylememin sebebi, fabrikanın hangi tipte, hangi onaya sahip, hangi viskozitede yağ koyduklarını net bilmediğimiz için fabrikanın kullandığı yağı kullanmanız gerektiğini ifade ettim.,

75W mi kullanıyor bilmiyoruz, 70W-75 mi veya 80W-90 mı kullanmışlar öncelikle bundan emin olmamız lazım., diğer konu hangi onaya sahip yağ olmalı bilmemiz lazım., ve 2-3 sene önce yedek parçadan 1 kutu istemiştim orjinal şanzıman yağının üzerinde 75W vs.. yağın viskozitesi yazmıyor, specs'leri yani hangi onaylar vs. yazmıyordu., işte bu sebebten doğru yağı net bilmiyoruz, belki yeni kutularda yazıyordur bilmiyorum., 2-3 sene önceki kutu tasaramında yazmıyordu., yeni kutulara da yazıyor mu bakmadım.. 

bu bilgileri öğrendikten sonra yağın markasının önemi kalmıyor., o zaman istediğiniz markayı kullanabilirsiniz..

Esasen basit bir dişli yağı ama hata yapmamak gerekiyor..

Evet haklısınız yağın 1 litresine 600 lira istemeleri mantıklı bir açıklması yok., zubizudan 300-400 lira indirim olur., ben son sorduğumda litresine 350 tl. demişlerdi bu kadar artmış mı anlamadım.,başka bir servisten de fiyat alırsanız iyi olur..
@forzaGillesAli hocam tekrar merhaba, bizim manuel araçların şanzıman yağ koduna ulaştım. Öğrenebilmek açısından yardımcı olmanız mümkünmüdür? hangi wizkozite ve hangi spectleri karşıladığına dair bir öngörünüze ihtiyacımız var.
bu işi çözse çözse nacizane sizin çözebileceğinizi umdum.
kodu G052527A2

 
@forzaGillesAli hocam tekrar merhaba, bizim manuel araçların şanzıman yağ koduna ulaştım. Öğrenebilmek açısından yardımcı olmanız mümkünmüdür? hangi wizkozite ve hangi spectleri karşıladığına dair bir öngörünüze ihtiyacımız var.
bu işi çözse çözse nacizane sizin çözebileceğinizi umdum.
kodu G052527A2
Anladığım kadarıyla parça kodundan yağ onayı türetmişler., G052527A2 olmuş G0(52527)A2 yani yağ onayı parça kodunun içinde gizli.,

Bu demek oluyor ki yağın üretici onayı: VW TL 525 27

Yani alacağınız şanzıman yağının VW TL 525 27 onaylı olması gerekiyor.,

Yalnız dikkat edin aldığınız yağ kutusunun üzerinde VW TL 525 27 yazması bu yağın üretici onayı aldığı anlamına gelmez.,

Yağ kutusunun üzerinde Recommends ve Approvals ifadeleri olur.,

Recommends ifadesi: yağımızın üretici onayı yok ama biz (yağ firması) kullanılmasını tavsiye ediyoruz  anlamına gelir.

Approvals ifadesi: yağımız üreticinin onayını almıştır anlamına gelir.

Anladığım kadarıyla yağın viskozitesi 75W

Hocam bizim araçlardan ziyade siz aracın şasi numarasıyla servisten yedek parçadan sorgulatıp yağın parça kodunu öğrenin.,

VW 'de tek bir MTF oil çeşidi yok., çok fazla yağ çeşidi var araçtan araca farklılık gösteriyor., en doğrusu aracınızın şasi numarasıyla sorrgulatmanız yedek parçadan

Kusura bakmayın size kesin net cevaplar veremiyorum., emin olmadığım şeyde yanlış yönlendirmek istemem.,

Siz öncelikle yetkili servisin yedek parça bölümü ile konuşun önce yağdan kesin emin olalım sonrasına bakarız..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGillesAli hocam.

Meşhur Antalya Aslan usta DSG ye 75W yağ koyuyor.

LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5100 75W

Bu durumda DSG ve manuele aynı yağ mı konuyor? bana ilginç geldi.
Sanki manuelinki daha yoğun olmalıydı gibi geliyor bana.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt