Güncel Bakım Masrafları


orjinal mann Filtreyi nereden almalıyım sizce
 

Merhabalar,
elektrikli su pompası değişimi esnasında antifriz değişim işi iyice kafamı karıştırmaya başladı. Şimdi servis çıkanı kaba alıp üstünü mü tamamlıyor? Ki bu şekilde eksilmemesi lazım. Yoksa çıkanı kullanmayıp yeni antifriz mi ekliyor saf su ile birlikte. Bence çıkanı kullanmak sıkıntılı bir durum böyle olduğuna emin miyiz?
 
Merhabalar,
elektrikli su pompası değişimi esnasında antifriz değişim işi iyice kafamı karıştırmaya başladı. Şimdi servis çıkanı kaba alıp üstünü mü tamamlıyor? Ki bu şekilde eksilmemesi lazım. Yoksa çıkanı kullanmayıp yeni antifriz mi ekliyor saf su ile birlikte. Bence çıkanı kullanmak sıkıntılı bir durum böyle olduğuna emin miyiz?
Yetkili servis radyatördeki sıvıyı komple yeniler o durumda.
Eskisini koyan varsa belki kısa süre önce yine aynı servis değiştirmiştir o zaman ihtiyac olmayabilir.
 
Bu hallere getiripte insan ustanın karşısına çıkmaya utanır.

Biz kaputu kaldırıp gül şerbeti kalite kontrolünü her 15 günde bir yapıyoruz.

 
Öncelikle aracınızın bu zamana kadar tüm bakımları yetkili serviste mi yapıldı..?

1.600 tl. fiyata "yakıt filtresi" dahil mi..?
1 ve 2. Bakim serviste 3 4 5 bosch serviste yapildi. Serviste ayrıca fren hidrolik sıvısı değişti 45 binde.

Dahil diye düşünüyorum hocam. Bakim ve fren hidroligi şeklinde söylediler plakadan sorgulayınca
 
Bizim antalyalı usta !
Videolara böyle aşırı doz atraksiyon / adrenalin (müslüm denen hıyara göre Ardinal)

İbreti alem Yüklemeleri yapıyor. (Fren hidroliği)

Değistir tabi ustam! Kapkara olmuş.

Ben daha beklerim ! (2. Resim)
Araç 3 yıl 10 aylık
(2. resim) hocam bu hidroliğin işi bitmiş bilginiz olsun. rengi yeşillenmeye başlamış
 
Son düzenleme:
@forzaGilles

Yapma hocam !

Kafama buyruk bireysel kendi service pdf planlarım var kabul ama

Araç 3 yıl 11 aylık

Fotoyu çektigimde 3 yıl 9 aylıktı

9 aylık bu gecikmenin resimdeki sonuçları nelerdir ?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211021_140707.jpg
    IMG_20211021_140707.jpg
    92.4 KB · Görüntüleme: 9
@forzaGilles

Yapma hocam !

Kafama buyruk bireysel kendi service pdf planlarım var kabul ama

Araç 3 yıl 11 aylık

Fotoyu çektigimde 3 yıl 9 aylıktı

9 aylık bu gecikmenin resimdeki sonuçları nelerdir ?
Şöyle ki; şırınga ile çektiğiniz sıvının rengi artık yavaş yavaş (yeşilleşmeye) başlamış., dolayısıyla

Tüm sıvı boşaltığı zaman tesisatın içindeki (fren hortumu içindeki sıvı) şırınga ile dolum deposundan çektiğiniz sıvıdan (daha kirli ve daha koyu) olacağını hesaba katmak lazım. ana tesisatın içindeki sıvı her zaman daha kirlidir., bu sebebten şırınga ile hidrolik deposundan çektiğiniz sıvı aldatıcıdır.
 
1 ve 2. Bakim serviste 3 4 5 bosch serviste yapildi. Serviste ayrıca fren hidrolik sıvısı değişti 45 binde.

Dahil diye düşünüyorum hocam. Bakim ve fren hidroligi şeklinde söylediler plakadan sorgulayınca
Hocam sizin bakımı serviste yaptırmanıza gerek yok., aracınız manuel vites (dsg olsaydı servise gitmeniz daha doğru olurdu) ve zaten araç full servis bakımlı da değil.,

Eğer (dışarda güvendiğiniz bir usta var ise); en kaliteli malzemeler ile bakımı yarı fiyatına dışarda yaptırabilirsiniz.,

Filtreler 269 tl + yağ 357 tl. +150 tl. işçilik verseniz, bakımı toplam 776 tl. ye halletmiş olursunuz.,

Geriye kalan fren hidroliği, antifriz değişimi ve şanzıman yağı değişimini de serviste yaptırırsınız., bu 3 kalem serviste yaklaşık 1.000-1100 tl. tutar. Toplamda tüm yapılacakları yaklaşık olarak 1.900 tl. halletmiş olursunuz., bu sayede tasarruf etmiş olursunuz., Tabi bu söylediklerim dışarda işini düzgün yapan güvendiğiniz bir usta var ise geçerli.,

Motor yağı: https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715

Filtreler;
https://www.filtremarketim.com/urun/volkswagen-golf-vii-1-2-tsi-81kw-110hp-hava-filtresi-c27009-mann

https://www.filtremarketim.com/urun/volkswagen-golf-vii-1-2-tsi-81kw-110hp-yag-filtresi-w712-95-mann

https://www.filtremarketim.com/urun...81kw-110hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

Not: sizin araçta yakıt filtresi değişmiyor., ben sizin aracı TDI zannettim., TSI araçlarda yakıt filtresi değişmiyor. Bosch Car Servislerin kullanıdığı Bosch marka filtreler ile Mann marka filtreler arasında ciddi anlamda kalite farkı vardır., Bosch filtrelerin kalitesi düşüktür.
 
Tekrar merhabalar,
Eylül ayında motordan gelen ses ve antifriz eksiltmesi üzerine triger setini continental set (elektrikli devir daim pompası dahil) ile değiştirtmiştim. Araç 75bin'de olmasına rağmen trigeri değiştirmiş oldum. Ancak ses devam ediyor. Sadece sabah duyulduğu için ve motor ısınınca kaybolduğu için pek önemsemedim.

Ses: https://streamable.com/rgoi4k Ayrıca ses klima çalışınca da değişmiyor.

Yetkili servis arabamı bırakmamı istemişti, ben bırakmak istemedim. Ancak V kayışını da Ali hocanın bu başlıkta salı günü yazdığı v kayışı değişim tavsiyesi üzerine değiştirmeyi düşündüm ama sizce erken mi olur? Sesi ciddiye almalı mıyım?

Bu sabah servisten aldığım parça fiyatları:
V kayışı : 205 TL
V kayışı gergi rulmanı: 538 TL
Şarj dinamo kasnağı: 800 TL
 
@forzaGilles

Resimler Tamirhane /antalya kanalından.

Aslan ustanın Fren hidroliği haznesinden şırıngayla çekilen numune resmi bu iken ?

Bendeki numunede bir yesillenme sezdiysen o da daha yepyeni 1 aylık telefon olmasına rağmen dandik 2600 liralık çayomi nedenli reel renk yansımamış fotoya

18 binlik iphonla cekseydim sapsarı gerceklik meydanda olurdu.

Benim çıplak gözümle gördüğüm direk sarı ve tamamen şeffaf saydam yapıda idi.

Benim periyot 5 yıl hocam.

Resimdekiler gibi 11 yıl uyuya kalmam tabi
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211120_234150.jpg
    IMG_20211120_234150.jpg
    123.8 KB · Görüntüleme: 15
  • Screenshot_2021-11-20-23-27-48-272_com.google.android.youtube.jpg
    Screenshot_2021-11-20-23-27-48-272_com.google.android.youtube.jpg
    149.5 KB · Görüntüleme: 15
Tekrar merhabalar,
Eylül ayında motordan gelen ses ve antifriz eksiltmesi üzerine triger setini continental set (elektrikli devir daim pompası dahil) ile değiştirtmiştim. Araç 75bin'de olmasına rağmen trigeri değiştirmiş oldum. Ancak ses devam ediyor. Sadece sabah duyulduğu için ve motor ısınınca kaybolduğu için pek önemsemedim.

Ses: https://streamable.com/rgoi4k Ayrıca ses klima çalışınca da değişmiyor.

Yetkili servis arabamı bırakmamı istemişti, ben bırakmak istemedim. Ancak V kayışını da Ali hocanın bu başlıkta salı günü yazdığı v kayışı değişim tavsiyesi üzerine değiştirmeyi düşündüm ama sizce erken mi olur? Sesi ciddiye almalı mıyım?

Bu sabah servisten aldığım parça fiyatları:
V kayışı : 205 TL
V kayışı gergi rulmanı: 538 TL
Şarj dinamo kasnağı: 800 TL
V kayışının sökülüp; gergi rulmanı ve şarj dinamo kasnağının kontrol edilmesi lazım., belki de sorun farklı bir şeyden kaynaklanıyordur bunu tahmin etmek zor., sesin kaynağını tespit edebilmek için belli başlı şeylerin kontrol edilmesi lazım., Ezbere iş yapıp (kayış/gergi/kasnak) değiştirmekte doğru olmaz.,

Ama farz edelim yapılan kontrolller sonrasında sesin kaynağı (kayış/gergi/kasnak) üçlüsünden herhangi birisinden (atıyorum gergi rulmanı) kaynaklı olduğu tespit edildi., İşte o zaman tek bir parçayı değiştirmemek gerek..!! bu 3 parça birbiriyle "eş güdümlü" çalıştığı için birinin bozulması diğerlerinin de dengesini bozacaktır.
 
@forzaGilles

Resimler Tamirhane /antalya kanalından.

Aslan ustanın Fren hidroliği haznesinden şırıngayla çekilen numune resmi bu iken ?

Bendeki numunede bir yesillenme sezdiysen o da daha yepyeni 1 aylık telefon olmasına rağmen dandik 2600 liralık çayomi nedenli reel renk yansımamış fotoya

18 binlik iphonla cekseydim sapsarı gerceklik meydanda olurdu.

Benim çıplak gözümle gördüğüm direk sarı ve tamamen şeffaf saydam yapıda idi.

Benim periyot 5 yıl hocam.

Resimdekiler gibi 11 yıl uyuya kalmam tabi
Çekilen resim çayomi telefondan kaynaklı olabilir onu bilmiyorum., Sonuçta çıplak gözle gören sizsiniz, malum eski telefon zaten resimleri kötü çekiyor diyodunuz., Aslında bunu anlamak 2 dk. bir iş., hidrolik kalemi testi ile sıvının röntgeni çekmekten zarar gelmez.
 
Bu arada yetkili servislere ! yerin 3 kat altına araba emanet etmeyecegim icin.

Arac 5 yaşına bastıgı gün fren hidroligi degisimine gidecegi adres belli.

Gökcan Balata/fren merkezi ankara şaşmaz sanayi.
Yanyana 5 peronda aynı anda hizmet veren fren müessesesi.

Fren hidrolik degisim Cihazları Ate
Kullandıkları fren hidroligi Ate
Ücret güncel 200 tl
Tecrübe ettim mi ?
Evet.
Peder beyin aracını götürdüm. Fren hidroligi değisti.
Her sey kuralına göre
Sol arka tekerden başlayıp sağ arka tekerden bitirme seklinde ( ABS merkezi uzaklık konumuna göre)

Yetkilide 230-240 tl iken kimsenin isine yaramaz burası kabul.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

V kayışının sökülüp; gergi rulmanı ve şarj dinamo kasnağının kontrol edilmesi lazım., belki de sorun farklı bir şeyden kaynaklanıyordur bunu tahmin etmek zor., sesin kaynağını tespit edebilmek için belli başlı şeylerin kontrol edilmesi lazım., Ezbere iş yapıp (kayış/gergi/kasnak) değiştirmekte doğru olmaz.,

Ama farz edelim yapılan kontrolller sonrasında sesin kaynağı (kayış/gergi/kasnak) üçlüsünden herhangi birisinden (atıyorum gergi rulmanı) kaynaklı olduğu tespit edildi., İşte o zaman tek bir parçayı değiştirmemek gerek..!! bu 3 parça birbiriyle "eş güdümlü" çalıştığı için birinin bozulması diğerlerinin de dengesini bozacaktır.
V kayışının sökülüp; gergi rulmanı ve şarj dinamo kasnağının kontrol edilmesi lazım., belki de sorun farklı bir şeyden kaynaklanıyordur bunu tahmin etmek zor., sesin kaynağını tespit edebilmek için belli başlı şeylerin kontrol edilmesi lazım., Ezbere iş yapıp (kayış/gergi/kasnak) değiştirmekte doğru olmaz.,

Ama farz edelim yapılan kontrolller sonrasında sesin kaynağı (kayış/gergi/kasnak) üçlüsünden herhangi birisinden (atıyorum gergi rulmanı) kaynaklı olduğu tespit edildi., İşte o zaman tek bir parçayı değiştirmemek gerek..!! bu 3 parça birbiriyle "eş güdümlü" çalıştığı için birinin bozulması diğerlerinin de dengesini bozacaktır.
V kayışının sökülüp; gergi rulmanı ve şarj dinamo kasnağının kontrol edilmesi lazım., belki de sorun farklı bir şeyden kaynaklanıyordur bunu tahmin etmek zor., sesin kaynağını tespit edebilmek için belli başlı şeylerin kontrol edilmesi lazım., Ezbere iş yapıp (kayış/gergi/kasnak) değiştirmekte doğru olmaz.,

Ama farz edelim yapılan kontrolller sonrasında sesin kaynağı (kayış/gergi/kasnak) üçlüsünden herhangi birisinden (atıyorum gergi rulmanı) kaynaklı olduğu tespit edildi., İşte o zaman tek bir parçayı değiştirmemek gerek..!! bu 3 parça birbiriyle "eş güdümlü" çalıştığı için birinin bozulması diğerlerinin de dengesini bozacaktır.
Tamamdır, sesi başta önemsemedim ama erteledikçe de fiyatlar yükseliyor. Pazartesi günü servise bırakacağım, umarım onlar çözebilir. Dediğiniz gibi gittiğimde önden, parça değişimi yapılmadan uyarıyı yaparım ve umarım servisten sorunsuz ayrılabilirim. Tekrar teşekkürler.
 

Geri
Üst Alt