Güncel Bakım Masrafları


Hayırlı olsun.
Ancak pahalı değil mi? Yanı başınızda apaydınlar da 1.050TL iken.
Ayrıca akü değişiminde yetkili servis dışında ilk defa işçilik fiyatı olduğunu gördüm.
Normalde aküyü satan değiştirir ve işçilik almaz.
evet böyle düşününce pahalı, ancak yakın zamanda öteki araçta 70 amper agm aküye yetkili serviste 2700 tl ödeyince bu fiyat makul geldi, normalde akü satmıyor usta ben isteyince getirdi, gece yarısı yolda kalınca gelip sağolsun ikiletmeden nazlanmadan, aküyü ondan almam gerektiği düşüncesi olmadan, yardım etti. Birde benim durumumda akü araştıracak konumda değildim sabah 5 te şehir dışına iş seyahatim vardı döner dönmez tamiratını halletmiş oldum.
 

@Forsss Alan memnun satan memnun olunca, hele birde sıkışık durumdan kurtulunca pahalı falan bakılmaz.
Hayırlı olsun.
 
2012 model Passat 1.4 tsı 122 hp variant comfortline için şarj dinamosu değişti kdv dahil toplam fiyat 8700 tl
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220525_181456.jpg
    IMG_20220525_181456.jpg
    88.1 KB · Görüntüleme: 36
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Yıllardır böyle

Kapkara olmuş yağ

Kapkara olmuş fren hidroligi (hadi bu kabul o da abartıp 8-9 yılı aşan fren hidroliklerinde nemli deniz kenarlarında oluyor)

Kapkara olmuş şanzuman yağı

Aşağıdaki

Ahirete gidip gelmiş Hava filtresi örnegindeki gibi

Bizlere abartı km + yıl üzerinden
İbreti alem görüntüler izletip korku saldılar

18 ayda bir bakım yapıyorum
Bizim hava filtresi niye canlı alabalık gibi çıkıyor o kadar kullanıma?

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Kardeşimin aracıydı yolda kaldı birden bire bütün arıza ışıkları yandı ve araç bir daha çalışmadı güç bela çekiciyle servise götürdük alternatör bozulduğu için akü şarj olmadığı söylendi golf içinde fiyatlar yaklaşık bu değerde olabilir
2012 model Passat 1.4 tsı 122 hp variant comfortline için şarj dinamosu değişti kdv dahil toplam fiyat 8700 tl
 
Son düzenleme:
Kardeşimin aracıydı yolda kaldı birden bire bütün arıza ışıkları yandı ve araç bir daha çalışmadı güç bela çekiciyle servise götürdük akü şarj olmadığı için alternatörün bozulduğunu söylendi golf içinde fiyatlar yaklaşık bu değerde olabilir
Geçmiş olsun bayağı üzücü bir rakammış 😳
 
2012 model Passat 1.4 tsı 122 hp variant comfortline için şarj dinamosu değişti kdv dahil toplam fiyat 8700 tl
Rehberli diyagnoz şarj dinamosunun arızasını tespit için mi alındı yoksa başka bir sebeple mi? Ücretli onarımı yapılan araçtan da arıza tespit için ücret alınması çok abest geliyor. İyice abartmışlar kazığı..
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Genel bilgilendirme

Yukarıda @Zafermtl üyemiz
193.000 km de şarj bobini (alternatör)
Degisimi örneklemesi vermiş ama

Benim yurt dışı forumlar dahil 400.000 km den önce alternatör arızasına rastlamışlığım yok (vw grup)

@forzaGilles in triger + V kayışı degisiminde ısrarla belirttigi
V Kayışı degişirken mutlaka ALTERNATÖR KASNAĞINI da değistirin hikayesinden yola çıkarak

Erken Alternatör arızalarının %90 nında bu kasnağın bilya düzeninin bozulması baş rol oynuyor.

Ha şimdi bu neyi değistirir.

Eger yetkili dışında tamir olacaksa

İşi bilen usta alternatör yerine kasnağı değistirir

Maliyet 8700 den 650 liraya gerileyebilir.

İcindeki yuvaya oturan altetrnatör rotor mili ile dönen kasnak bu!!!indir.jpeg
 
Rehberli diyagnoz şarj dinamosunun arızasını tespit için mi alındı yoksa başka bir sebeple mi? Ücretli onarımı yapılan araçtan da arıza tespit için ücret alınması çok abest geliyor. İyice abartmışlar kazığı..
Onun niye alındığını bilmiyorum o parçanında ne işe yaradığını bilmiyorum. Faturada neyse o ama benim kardeş ekstra bişeyler istemiş olabilir bi kaç ay önce yine yetkili servisten bi işlem yapılmıştı bistonlardan birinin basıncı düşük olduğu tespit edilmişti onla alakalı bi işlemde olabilir detayını bilmiyorum
 
Genel bilgilendirme

Yukarıda @Zafermtl üyemiz
193.000 km de şarj bobini (alternatör)
Degisimi örneklemesi vermiş ama

Benim yurt dışı forumlar dahil 400.000 km den önce alternatör arızasına rastlamışlığım yok (vw grup)

@forzaGilles in triger + V kayışı degisiminde ısrarla belirttigi
V Kayışı degişirken mutlaka ALTERNATÖR KASNAĞINI da değistirin hikayesinden yola çıkarak

Erken Alternatör arızalarının %90 nında bu kasnağın bilya düzeninin bozulması baş rol oynuyor.

Ha şimdi bu neyi değistirir.

Eger yetkili dışında tamir olacaksa

İşi bilen usta alternatör yerine kasnağı değistirir

Maliyet 8700 den 650 liraya gerileyebilir.

İcindeki yuvaya oturan altetrnatör rotor mili ile dönen kasnak bu!!!Ekli dosyayı görüntüle 58402

triger+v kayışı değiştirirken 100 kişiden kaçı ilaveten “alternatör kasnağını” da değiştirir..?

Ben söyleyim olsa olsa en fazla 5-6 kişi bunu yapar.,

Geriye kalanlar —> 650 tl. kasnağa verip değiştirmekten tasarruf yaptığını zannedip., alternatörün kendisi bozulup 8.500 tl. masraf açtığında —> yandım anaamm.., bu vw araçlardan uzak durun diyee forumlarda konu açanlar kervanına katılır.

Bilya gibi sürekli hareket halinde olan parçaların hepsinin bir ömrü vardır., aman değiştirmeyeyim ne olacak dediğin anda virüsün diğer mübasip yerlere sıçraması kaçılmaz olur.
 
@forzaGilles

Yanlız @Zafermtl icin aman fazladan bosuna para vermişsiniz gibi bir sonucta çıkmasın
Belki hakkatan şarj dinamosunun kendisi mefta oldu.

Forum takip etmenin bundan sonrası icin faydaları anlamında yazılıp çiziliyor.(yetkili servise devam edenler (dsg) eli mahkum yetkili servisin kestiği parmak acımaz diyecekler.

İlerde alternatör arızası yaşayanlar önce kasnak dan kurtarabilirmiyiz ihtimalini degerlendirmeli ....tabi dısarda sanayide dost ustanız varsa. (Cebinizi düşünen)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Arkadaşlar merhaba, 2016 kasım ayı çıkışlı golf (1.2 tsi dsg) (şuan 78 bin km’de), kasım ayında yetkili servise 6.kez bakıma götürdüğümde ekstra değişmesi kontrol edilmesi gereken bir parça oluyor mu bu yaş ve km’de (muhtemelen servis günü 85 bin km olur).

Daha önce ki bakımlarda arka (2020) ve ön fren (2019) balataları değişti, 2020 yılında bujiler değişti, hidrolik değişti, akü yüklemesi yapıldı.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt