Güncel Bakım Masrafları



Selamlar., (fabrikanın taktığı filtre de FFA marka Türk malı çıktı demişiniz)..,

Yanlışım varsa düzetin., sizin araç (2020 yılı trafiğe çıkışlı) 2019 model 1.5 TSI DSG diye hatırlıyorum.,

Demek istediğim; bu aracın 2 senedir bakımı, motor yağı, yağ filtresi vs. değişmedi mi.? :)
Aynen Ali hocam, model ve trafiğe çıkış doğrudur. Tabi ki değişti. 2-3bin aralığında kendi ustamda sağlama alma amaçlı yağ ikmali yapmıştım. Fotoğrafta yağ boşaltma tankında duran filtre o zaman çektiğim, araçtan sökülen filtre. :) Ondan sonra da araç iki kez yetkilide bakıma girdi.

Bu arada merak edenler için ETKA'dan kontrol ettim, ekran görüntüsü ekliyorum. H ve T son ekleri birbiri yerine kullanılabilir denmiş.
Ekran-Al-nt-s.png
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Peki bu fil marka yerli filtre kullanımı sadece tr çapındaki yetkili servislere mi özel yoksa avrupa çapındaki yetkili servislerde de mi artık fil marka kullanılacak.

Websitesinden alınan ekran görüntüsü ile Almanya ofisi açıldığına göre bu global bir anlaşma, yani tr yetkili servislerine özel değil diye varsayıyorum, doğru mudur ? Ya da teyit edilebilir mi ? Yabancı forumlarda sormak lazım üyeliği olanlar varsa ?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Peki bu fil marka yerli filtre kullanımı sadece tr çapındaki yetkili servislere mi özel yoksa avrupa çapındaki yetkili servislerde de mi artık fil marka kullanılacak.

Websitesinden alınan ekran görüntüsü ile Almanya ofisi açıldığına göre bu global bir anlaşma, yani tr yetkili servislerine özel değil diye varsayıyorum, doğru mudur ? Ya da teyit edilebilir mi ? Yabancı forumlarda sormak lazım üyeliği olanlar varsa ?
https://bobistheoilguy.com/forums/threads/vw-jetta-oil-filter-cut-open.318277/

Dışarıda da durum bu şekilde...

Yalnız şok içerisindeyim. Son bir defa daha giderim falan diyordum servise ancak bu durumdan sonra zor...

İlla ki bazı gereklilik ve şartnamelere uygun filtredir ancak..bilemedim. Mann-Hummel grup gibi yıllarını synthetic media ar-gesine kafa yormuş bir firma ile kıyas yapamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Peki bu fil marka yerli filtre kullanımı sadece tr çapındaki yetkili servislere mi özel yoksa avrupa çapındaki yetkili servislerde de mi artık fil marka kullanılacak.

Websitesinden alınan ekran görüntüsü ile Almanya ofisi açıldığına göre bu global bir anlaşma, yani tr yetkili servislerine özel değil diye varsayıyorum, doğru mudur ? Ya da teyit edilebilir mi ? Yabancı forumlarda sormak lazım üyeliği olanlar varsa ?


@Lycian

Avrupada rastlayan yok gibi

Amerikada jetta forumlarında 2 adet farklı forumda rastlayan olmuş (fabrikasyon)

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9342379-OE-factory-1-4T-oil-filter-cut-open


https://bobistheoilguy.com/forums/threads/vw-jetta-oil-filter-cut-open.318277/
 
@Savatage aynen abi. Avrupada pek yok gibi..

Çok can sıkıcı gerçekten. Bugüne kadar vw servislerinin parça kalitesinden hiç ödün vermediği için tercih ederdim.

Bu FFA filtrenin anti-drain valve kısmıda nitrile (eski nesil malzeme), Mann veya Mahle silikon valve kullanıyor. Filtre elemanının kalitesi nasıl acaba?

https://bobistheoilguy.com/forums/t...gen-04e-115-561-h-virgin.312666/#post-5166239

Burda eski H serisi filtrenin yeni hali..Beyaz bahsettiğim silikon anti-drain valve.

Bu da kullanılmış (~15k km) kesilmiş hali

https://bobistheoilguy.com/forums/t...4e-115-561-h-factory-installed-9625mi.318156/
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Arkadaşlar
Bu fiyatın 156+KDV iken diğer herşeye gelen oranda zam gelse 164+kdv olması gerekirken 101+kdv düşünce
Bu işte bir ....... var dedim bir ay önce ama kimse oralı olmamıştı.
 
Fil Filtre...

Bana Sampa'yı hatırlattı. Samsun'da yaşamama ve binlerce kişi çalıştırmasına rağmen daha önce hiç duymadığım, orada çalışan bir arkadaşım sayesinde duyup iş görüşmesine gidip 2.5 ay çalıştığım yeri hatırlattı. Amerikan kamyon ve TIRları dahil, aklınıza gelebilecek hemen hemen tüm marka ağır ticari araçlara 45.000 çeşit parça üreten/tedarik eden, milletin canla başla çalıştığı devasa bir üretim yeri. Mercedes, Man, Iveco, Volvo, Scania vs... Şok geçirmiştim. Bunlara aftermarket olarak üretiyordu fakat Ford Trucks'a ben işe girmeden kısa bir süre önce gerekli zorlayıcı testleri geçerek OEM üretmeye başlamıştı ve Ford her müşteri şikayetinde satış sonrası hizmetler departmanında boza pişiriyordu (Bu anlaşmayı "OEM kalitesinde parça üretmek nedir" sürecini öğrenmek için yapmışlar; vizyoner bir yaklaşım).

Sampa parçaları Türkiye'de çok duyulmasa da yurtdışında (özellikle gelir seviyesi Türkiye ile benzer veya daha düşük olan Rusya, Ukrayna ve Güney Amerika ülkeleri gibi yerlerle beraber son zamanlarda sık sık Avrupa'da da -İspanya ve Almanya'da depoları açıldı-) fiyat avantajından dolayı yok satıyor diyebiliriz.

Ve Kalite İyileştirme Satış Sonrası Hizmetler departmanında çalıştığım için müşteri şikayetlerinin %1 %2 kadar az olduğunu da gönül rahatlığıyla söyleyebilirim (bu arada parça satın alındıktan sonra 3 yılı geçmemişse direkt para iadesi veya parça değişimi yapılıyordu).

Otomotiv devleri de dar boğazda olduğu için bir parçayı ucuza bulduğu yerden alma yoluna gidebiliyor. Fil Filtre büyük bir iş başarmış. Ürettiği parçanın üstüne VW AG basma iznini alabilmek için akla karayı seçip feleğin çemberinden geçtiklerine eminim (Benim göğsümü kabarttılar, tebrik ederim).

Bu gibi durumlarda parça üreticilerinin sektördeki bilgi birikime bakmak için düz mantıkla kuruluş yıllarına bakarım. Mann 1941, Fil 1966. Ve Fil'in aşağıda paylaşacağım linkte önemli mihenk taşlarını çok önceden aldığını görüyoruz.

Bu demek değildir ki "Fil'e gözüm kapalı Mann kadar güvenip hemen gider alır takarım". Bunu zaman ve tecrübe gösterecek fakat VW AG, Fil'e bu yetkiyi vermişse Mann'la eşdeğer kalitede ve daha ucuz olduğu için yapmıştır. Eğer müşteri aracında filtreden dolayı sorun yaşarsa VW'nin başının etini yiyecek ve VW de Fil'in başının etini yiyecek ve Fil ürünlerinde iyileştirme yapacak veya masrafların veya şikayetlerin altından kalkamazlarsa anlaşmada yazan kurallara göre anlaşma feshedilecek. Umarım kimse sorun yaşamaz ve hem ülkemiz hem üretici kazanır ve bizim de cebimizden daha az para çıkmış olur...

Bakım konusunu bu kadar yakından takip edip filtrenin fiyatının düşmesini ilk andan itibaren takip ederek bize bu farkındalığı kazandıran tüm forumdaşlara da ayrıca teşekkürker.

Sampa: https://www.sampa.com/tr
Fil: https://www.filfilter.com.tr/tr/corporate/history
Mann: https://en.wikipedia.org/wiki/Mann+Hummel

Dipnot: Yukarıdaki Wikipedia linkinde Wix Filter'ın Mann'a ait olduğu yazıyor. Yukarıdaki Fil linkinde ise, Fil 1974'te Wix ile lisans anlaşması yapmış; güzel, fakat 1978'de lisans anlaşması "amacına ulaşarak" feshedilmiş. Bu noktayı olumlu yönde mi olumsuz yönde mi yorumlamak gerek bunu da sektörü daha iyi bilen arkadaşlara bırakalım...
Dipnot2: Filtron da Mann'a aitmiş

Arkadaşlar
Bu fiyatın 156+KDV iken diğer herşeye gelen oranda zam gelse 164+kdv olması gerekirken 101+kdv düşünce
Bu işte bir ....... var dedim bir ay önce ama kimse oralı olmamıştı.

Sizden kaçar mı @Terms hocam :) Sizden kaçsa excel'inizden kaçmaz. Tekrar elinize sağlık.

Yukarıdaki mesajınızı alıntılamadı ama @Savatage, Ford da Sampa'ya OEM parçada %100 kontrol yaptırıyordu. VW de Fil'e yaptırıyor aşağıda paylaştığınız görsele göre. Bildiğiniz üzere dakikada/saatte yüzlerce/binlerce üretilen bir şeyi %100 kontrol etmek daha fazla adam/saat yani maliyet demektir ama ürettiğiniz ürüne böyle isimlerin damgalarını alabilmek için hiçbir şeyi şansa bırakmamak adına %100 kontrol yapmanız gerekiyor işte böyle :)

Ekli dosyayı görüntüle 58357
IMG_20220523_230009.jpg
 
Son düzenleme:
@SCC Hiç süphesiz hocam. VW AG orjinal parça onayını almak büyük iş.

Forumdaki arkadaşlara bende teşekkür ederim. Dikkat edip, detaylara bakıp araştırmakla çok yararlı ve keyifli bir şekilde ilerliyor forumdaki paylaşımlarımız.
 
Peki bu fil marka yerli filtre kullanımı sadece tr çapındaki yetkili servislere mi özel yoksa avrupa çapındaki yetkili servislerde de mi artık fil marka kullanılacak.

Websitesinden alınan ekran görüntüsü ile Almanya ofisi açıldığına göre bu global bir anlaşma, yani tr yetkili servislerine özel değil diye varsayıyorum, doğru mudur ? Ya da teyit edilebilir mi ? Yabancı forumlarda sormak lazım üyeliği olanlar varsa ?
Bunu şuan bilmiyoruz., Aklıma ilk gelen forumda Almanya’da olan @Recep Gül dostumuz ve İsveç’teki @windshear dostumuz, Ne zaman bakım zamanı gelir de servise gittiklerinde yağ filtresi ve diğer filtrelerin resmini çekebilirse işte o zaman bu durum sadece Türkiye’ye mi özel bir durum yoksa tüm Avrupa’yı da kapsıyor mu..? o zaman anlayabiliriz.,

Rus forumlarında benzer durum yaşanmış adamın biri aracına yetkili servisten TSI motor için yağ filtresi aldığını ve filtrede (Made in Turkey) yazıyor, eski filtreler hep Mann filtre (Made in Germany) olurdu falan diye konuşulmuş.,

Onların (rusların) yorumu savaş yüzünden ambargo var, avrupadan yedek parça tedarik sıkıntısı olduğundan, bundan dolayı Türk ‘lere yaptırıyorlar galiba diyee konuşmalar geçmiş :)
 
Arkadaşlar dün akşam bu konudaki 20-30 sayfayı okudum ama (2 Nisan / 18 Nisan) arasındaki tarihlerde 1.6 TDI araç sahiplerinden bakım faturası paylaşan bir arkadaşımıza denk gelmedim.,

(2 Nisan / 18 Nisan) tarihleri arasında 1.6 TDI için bakım yaptıran var mı.?

Bu tarihler arasında 1.6 TDI için bakım yaptıran arkadaşlarım varsa, rica etsem faturanın ekran görüntüsü paylaşabilirler ise çok makbule geçicek.

Sormamın sebebi; bu tarihler arasında bir (ara zam) yapılmış., TSI için paylaşanlar olmuş ama TDI için malesef paylaşan olmamış, Yapılan bu (ara zam) ile filtreler ve diğer kalemlerin fiyatlarını öğrenmem gerekti ondan soruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Filtreler: 295 TL (10 Aralık 2021)
Yağ: 488 TL (10 Aralık 2021)
İşçilik: 0 TL
Toplam: 783 TL

Dün babamla ilk defa bakımı kendimiz yapmış olduk. Oldukça keyif aldım.
İstediğimiz kadar oyalanıp yağın son damlasına kadar süzülmesini bekledik :) Kendi bildiğini okuyan ustalardan kurtulduk. Bundan sonra yıllık bakım için sanayiye gitmeye son.
İki bakım arasında geçen mesafe ve süre: 13796 km ve 324 gün
Filtreler de yağ da oldukça iyi durumda çıktı (Bakım aralığını %25 %30 uzatmayı düşünüyorum).

(Her ne kadar oldukça ekonomik ve kaliteli bir bakım olmuş olsa da 6 ay önceki fiyatları görünce insan üzülüyor. Aynı malzemelerle bakımı bugün yapsam %30 artışla 1016 TL).

Buraya 50 TL işçilik eklemem gerekiyor.

Karter korumada sağ arka köşede bir kelepçe vardı ve onu söküp arabanın altında iki büklümken tekrar takamamıştım.
Karter koruma iyice kendini salmış, neredeyse düşme noktasına gelmişti. Sanayiye uğradım ve aracı lifte kaldırıp muhafazayı tam anlamıyla taktılar. Alt takım rot bağlantı elemanlarında gevşeme var mı onları da kontrol ettirdim.

Çok basit kısa iş için 50 TL isteyen ustaya mı sinirleneyim; 50 TL'nin artık bir değeri kalmadığı için ustaya hak verip kendi hâlimize mi üzüleyim bilemedim...
 
Buraya 50 TL işçilik eklemem gerekiyor.

Karter korumada sağ arka köşede bir kelepçe vardı ve onu söküp arabanın altında iki büklümken tekrar takamamıştım.
Karter koruma iyice kendini salmış, neredeyse düşme noktasına gelmişti. Sanayiye uğradım ve aracı lifte kaldırıp muhafazayı tam anlamıyla taktılar. Alt takım rot bağlantı elemanlarında gevşeme var mı onları da kontrol ettirdim.

Çok basit kısa iş için 50 TL isteyen ustaya mı sinirleneyim; 50 TL'nin artık bir değeri kalmadığı için ustaya hak verip kendi hâlimize mi üzüleyim bilemedim...
Ne yazık ki hocam parada değer de yok. Ustaların gözünde müşterinin değeri de yok...

"Bu seferlik benden olsun ne yaptık ki" deyip müşteri kazanmak varken oysaki.

Neyse siz liftin 10 dk lık kullanım bedeli olarak düşünün. Ustanın yaptığı birşey olmasa da...

Self servis yıkamalar nasıl ki artmaya başladı, self servis liftli tamirhaneler de yakında başlar diye düşünüyorum.
 

Buraya 50 TL işçilik eklemem gerekiyor.

Karter korumada sağ arka köşede bir kelepçe vardı ve onu söküp arabanın altında iki büklümken tekrar takamamıştım.
Karter koruma iyice kendini salmış, neredeyse düşme noktasına gelmişti. Sanayiye uğradım ve aracı lifte kaldırıp muhafazayı tam anlamıyla taktılar. Alt takım rot bağlantı elemanlarında gevşeme var mı onları da kontrol ettirdim.

Çok basit kısa iş için 50 TL isteyen ustaya mı sinirleneyim; 50 TL'nin artık bir değeri kalmadığı için ustaya hak verip kendi hâlimize mi üzüleyim bilemedim...
aklımda deli senaryo, hepimizin her yerde başına gelebilir diye yazıyorum…
aracı lifte almış iken aksilik ya lift arızalandı, araç düştü vs o esnaf durur mu arızanın/hatanın arkasında?!
 

Geri
Üst Alt