Fil Filtre...
Bana Sampa'yı hatırlattı. Samsun'da yaşamama ve binlerce kişi çalıştırmasına rağmen daha önce hiç duymadığım, orada çalışan bir arkadaşım sayesinde duyup iş görüşmesine gidip 2.5 ay çalıştığım yeri hatırlattı. Amerikan kamyon ve TIRları dahil, aklınıza gelebilecek hemen hemen tüm marka ağır ticari araçlara 45.000 çeşit parça üreten/tedarik eden, milletin canla başla çalıştığı devasa bir üretim yeri. Mercedes, Man, Iveco, Volvo, Scania vs... Şok geçirmiştim. Bunlara aftermarket olarak üretiyordu fakat Ford Trucks'a ben işe girmeden kısa bir süre önce gerekli zorlayıcı testleri geçerek OEM üretmeye başlamıştı ve Ford her müşteri şikayetinde satış sonrası hizmetler departmanında boza pişiriyordu (Bu anlaşmayı "OEM kalitesinde parça üretmek nedir" sürecini öğrenmek için yapmışlar; vizyoner bir yaklaşım).
Sampa parçaları Türkiye'de çok duyulmasa da yurtdışında (özellikle gelir seviyesi Türkiye ile benzer veya daha düşük olan Rusya, Ukrayna ve Güney Amerika ülkeleri gibi yerlerle beraber son zamanlarda sık sık Avrupa'da da -İspanya ve Almanya'da depoları açıldı-) fiyat avantajından dolayı yok satıyor diyebiliriz.
Ve Kalite İyileştirme Satış Sonrası Hizmetler departmanında çalıştığım için müşteri şikayetlerinin %1 %2 kadar az olduğunu da gönül rahatlığıyla söyleyebilirim (bu arada parça satın alındıktan sonra 3 yılı geçmemişse direkt para iadesi veya parça değişimi yapılıyordu).
Otomotiv devleri de dar boğazda olduğu için bir parçayı ucuza bulduğu yerden alma yoluna gidebiliyor. Fil Filtre büyük bir iş başarmış. Ürettiği parçanın üstüne VW AG basma iznini alabilmek için akla karayı seçip feleğin çemberinden geçtiklerine eminim (Benim göğsümü kabarttılar, tebrik ederim).
Bu gibi durumlarda parça üreticilerinin sektördeki bilgi birikime bakmak için düz mantıkla kuruluş yıllarına bakarım. Mann 1941, Fil 1966. Ve Fil'in aşağıda paylaşacağım linkte önemli mihenk taşlarını çok önceden aldığını görüyoruz.
Bu demek değildir ki "Fil'e gözüm kapalı Mann kadar güvenip hemen gider alır takarım". Bunu zaman ve tecrübe gösterecek fakat VW AG, Fil'e bu yetkiyi vermişse Mann'la eşdeğer kalitede ve daha ucuz olduğu için yapmıştır. Eğer müşteri aracında filtreden dolayı sorun yaşarsa VW'nin başının etini yiyecek ve VW de Fil'in başının etini yiyecek ve Fil ürünlerinde iyileştirme yapacak veya masrafların veya şikayetlerin altından kalkamazlarsa anlaşmada yazan kurallara göre anlaşma feshedilecek. Umarım kimse sorun yaşamaz ve hem ülkemiz hem üretici kazanır ve bizim de cebimizden daha az para çıkmış olur...
Bakım konusunu bu kadar yakından takip edip filtrenin fiyatının düşmesini ilk andan itibaren takip ederek bize bu farkındalığı kazandıran tüm forumdaşlara da ayrıca teşekkürker.
Sampa:
https://www.sampa.com/tr
Fil:
https://www.filfilter.com.tr/tr/corporate/history
Mann:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mann+Hummel
Dipnot: Yukarıdaki Wikipedia linkinde Wix Filter'ın Mann'a ait olduğu yazıyor. Yukarıdaki Fil linkinde ise, Fil 1974'te Wix ile lisans anlaşması yapmış; güzel, fakat 1978'de lisans anlaşması "amacına ulaşarak" feshedilmiş. Bu noktayı olumlu yönde mi olumsuz yönde mi yorumlamak gerek bunu da sektörü daha iyi bilen arkadaşlara bırakalım...
Dipnot2: Filtron da Mann'a aitmiş
Arkadaşlar
Bu fiyatın 156+KDV iken diğer herşeye gelen oranda zam gelse 164+kdv olması gerekirken 101+kdv düşünce
Bu işte bir ....... var dedim bir ay önce ama kimse oralı olmamıştı.
Sizden kaçar mı
@Terms hocam
Sizden kaçsa excel'inizden kaçmaz. Tekrar elinize sağlık.
Yukarıdaki mesajınızı alıntılamadı ama
@Savatage, Ford da Sampa'ya OEM parçada %100 kontrol yaptırıyordu. VW de Fil'e yaptırıyor aşağıda paylaştığınız görsele göre. Bildiğiniz üzere dakikada/saatte yüzlerce/binlerce üretilen bir şeyi %100 kontrol etmek daha fazla adam/saat yani maliyet demektir ama ürettiğiniz ürüne böyle isimlerin damgalarını alabilmek için hiçbir şeyi şansa bırakmamak adına %100 kontrol yapmanız gerekiyor işte böyle
Ekli dosyayı görüntüle 58357