Güncel Bakım Masrafları


Bakımı dışarıda yaptıracağım, servisten karter tapası ve conta aldım.
Burada paylaşılan faturalara baktığımda sadece karter tapası yazıyor, normalde ikisinin de değişmesi gerekmiyor mu?

Birde bendeki faturada karter tapasının parça kodu forumda paylaşılanlardan farklı, bir yanlışlık mı var acaba? Aracım 2013 1.2 TSI Golf.
Bendeki parça kodu: N 90288901
Diğer faturalardaki parça kodu: N 90813202
kartel tıpası artı conta ayrı ayrı satılıyor. faturada bunlar yazılmış..burada tıpadan daha çok önemli olan conta..onu değişsen yeter.her vida kartele farklı diş açıyor..önemli olan conta her bakımda değişmesi gerekiyor..ben vida değilde conta alıp değişiyorum
 

Conta dedikleri 2-3 TL lik alüminyum pul.Tabiki parça kodu türetilip poşete konunca OEM malzeme olup 10 kat fiyatlandırılıyor.
 
Conta dedikleri 2-3 TL lik alüminyum pul.Tabiki parça kodu türetilip poşete konunca OEM malzeme olup 10 kat fiyatlandırılıyor.
O pul maalesef türkiyede üretilmiyor ben yerli pul görmedim genelde alman malı ve 1 yada 2 euroya satıyorlar..
 
Bakımı dışarıda yaptıracağım, servisten karter tapası ve conta aldım.
Burada paylaşılan faturalara baktığımda sadece karter tapası yazıyor, normalde ikisinin de değişmesi gerekmiyor mu?

Birde bendeki faturada karter tapasının parça kodu forumda paylaşılanlardan farklı, bir yanlışlık mı var acaba? Aracım 2013 1.2 TSI Golf.
Bendeki parça kodu: N 90288901
Diğer faturalardaki parça kodu: N 90813202
TSI motorların tapası ile TDI motorların tapası farklı olur.,

TDI motorda tapa ve contası bir arada gelir,

TSI motorlarda tapa ve conta ayrı satılır.,

TSI motorlarda (bakır ve alüminyum olmak üzere) 2 farklı conta bulunur., ikisi de aynı görevi görür ancak makbül olanı bakır olandır, bakır olan daha kalitelidir. Ancak buna rağmen bazı spesifik TSI motorlarda alüminyum conta kullanılabiliyor.
 
Dün serviste 2017 1.4 tsi dsg golfün 30k bakımını yaptırdım.
Tüm filtreler hava ve polen dahil.
Bujiler
Fren hidroliği
Castrol Yağ
Conta, cam suyu vs.
4690 lira ödedim köz gibi.
 
Dün serviste 2017 1.4 tsi dsg golfün 30k bakımını yaptırdım.
Tüm filtreler hava ve polen dahil.
Bujiler
Fren hidroliği
Castrol Yağ
Conta, cam suyu vs.
4690 lira ödedim köz gibi.
2023 de 5000tl yi geçecek bu işlemler
 
TSI motorların tapası ile TDI motorların tapası farklı olur.,

TDI motorda tapa ve contası bir arada gelir,

TSI motorlarda tapa ve conta ayrı satılır.,

TSI motorlarda (bakır ve alüminyum olmak üzere) 2 farklı conta bulunur., ikisi de aynı görevi görür ancak makbül olanı bakır olandır, bakır olan daha kalitelidir. Ancak buna rağmen bazı spesifik TSI motorlarda alüminyum conta kullanılabiliyor.

Açıklayıcı cevap için çok teşekkürler.
Kardeşim kendi plakasıyla 2 adet aldı servisten birtanesi bana. Aluminyum mu bakır mı hangisi artık bilmiyorum benim araçta da onun aldığını kullandık.

Birde önceki mesajlarda bir arkadaşın dediği gibi her tapa karterde farklı diş açıyorsa bunu her bakımda değişmemek daha mı sağlıklıdır?
 
Açıklayıcı cevap için çok teşekkürler.
Kardeşim kendi plakasıyla 2 adet aldı servisten birtanesi bana. Aluminyum mu bakır mı hangisi artık bilmiyorum benim araçta da onun aldığını kullandık.

Birde önceki mesajlarda bir arkadaşın dediği gibi her tapa karterde farklı diş açıyorsa bunu her bakımda değişmemek daha mı sağlıklıdır?
Her tapa karterde farklı diş açması gibi bir durum söz konusu olamaz.!

Tapayı fazla sıkarsanız, karter yağ boşaltma deliğindeki yivler yalama olur, o zaman başınıza iş alırsınız,

Yan sanayi tapa kullanırsanız işte o zaman tapanın kalitesiz oluşu kalıp farkı yüzünden dediğiniz olabilir.
 
2017 1.4tsi dsg Golf aracım var, 1 yıl filan oldun alalı.Serviste bakım yaptırmıyorum aldığımdan beri.En az 1500 lira oynuyor.Filtreleri ve yağı kendim orjinal alıp ustaya değiştirtiyorum en son yaptırdığımda 200 lirada işçilik parası almıştı benden. Aracım 83binde 40 binde buji değişmiş ve ben aldığımdan beri buji değiştirtmedim. Herhangi bir problem de yaşamadım şimdiye kadar. Servis orjinal buji ne kullanıyor ve değiştirme periyodu nedir bilen aydınlatabilir mi ? Bir de dsg bakımı oluyor mu ben kuru kavramada bakım olmuyor diye biliyorum ?
 
2017 1.4tsi dsg Golf aracım var, 1 yıl filan oldun alalı.Serviste bakım yaptırmıyorum aldığımdan beri.En az 1500 lira oynuyor.Filtreleri ve yağı kendim orjinal alıp ustaya değiştirtiyorum en son yaptırdığımda 200 lirada işçilik parası almıştı benden. Aracım 83binde 40 binde buji değişmiş ve ben aldığımdan beri buji değiştirtmedim. Herhangi bir problem de yaşamadım şimdiye kadar. Servis orjinal buji ne kullanıyor ve değiştirme periyodu nedir bilen aydınlatabilir mi ? Bir de dsg bakımı oluyor mu ben kuru kavramada bakım olmuyor diye biliyorum ?
DSG rutin bakım yok. İsterseniz dışarıda mekatronik kontrolü şanzıman ve mekatronik yağ değişimleri yapılabilir.

Buji için direkt servis derim..Forumda da araştırırsanız genel tercih bu yönde..
 
2017 1.4tsi dsg Golf aracım var, 1 yıl filan oldun alalı.Serviste bakım yaptırmıyorum aldığımdan beri.En az 1500 lira oynuyor.Filtreleri ve yağı kendim orjinal alıp ustaya değiştirtiyorum en son yaptırdığımda 200 lirada işçilik parası almıştı benden. Aracım 83binde 40 binde buji değişmiş ve ben aldığımdan beri buji değiştirtmedim. Herhangi bir problem de yaşamadım şimdiye kadar. Servis orjinal buji ne kullanıyor ve değiştirme periyodu nedir bilen aydınlatabilir mi ? Bir de dsg bakımı oluyor mu ben kuru kavramada bakım olmuyor diye biliyorum ?
Buji değişimini dışarda yaptırmanıza gerek yok., yetikili serviste buji değişimi dışarda yaptırmaktan daha uyguna gelir veya en kötü ihtimalle aynı rakama gelir.,

Fren hidroliği değişimi, Buji değişimi, Antifriz değişimi gibi işlemleri yetkili serviste yaptırmak daha hesaplıdır.

Aracınız 6 yaşında olduğu için yetkili serviste yapılacak tüm işlemlerde (kullanılacak yedek parçalarda ve işçilikte) %25 indirim hakkınız var, seneye yani 2024 yılında bu oran %30 olacak.
 


Geri
Üst Alt