Güncel Bakım Masrafları


Doğustan FB liyim.

Alıp beni galatasaray store / GS müzesi/ GS stadına götürseniz gezdirseniz bu kadar daraltı gelmez

TR Vw distrütörünün servislerinde showroomlarında bir nefret basıyor bana.

Adamların herseyi KIL yaaaa...
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Fatura böyle, tutarlar KDV hariç, KDV ile toplam 30.000 ödedim. Bunun içinde paspas, silecek filan da var, onların fiyatı makuldü. Yağ dışında parça fiyatları makul zaten genel olarak.
Şimdi baktığımda;
  • 1260 TL + KDV fren hidroliği işçiliği çok saçma.
  • Rehberli diagnoz 540 + KDV?
  • Frenler için tek tek lastik söküldü takıldı, disk sökültü takıldı, disk değiştirildi diye ayrı ayrı girmişler. Neredeyse 5.000 TL toplam işçilik var.
  • Ön ve arka ölçüldü kısmının anlamadım. Bu rot ayarı mı? Eğer öyleyse bunu gerektirecek bir durum yoktu, ben onayını da vermedim.Ayrıca 2.000 TL'ye nasıl bir rot ayarı bu?

Parasında hiç değilim ama bu aymazlık canımı sıkıyor. Bu kadar şişirip sonra bakım kapsamından hava filtresini çıkarıyorlar.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot 2024-02-07 at 16.47.58.png
    Screenshot 2024-02-07 at 16.47.58.png
    1.7 MB · Görüntüleme: 94
Fatura böyle, tutarlar KDV hariç, KDV ile toplam 30.000 ödedim. Bunun içinde paspas, silecek filan da var, onların fiyatı makuldü. Yağ dışında parça fiyatları makul zaten genel olarak.
Şimdi baktığımda;
  • 1260 TL + KDV fren hidroliği işçiliği çok saçma.
  • Rehberli diagnoz 540 + KDV?
  • Frenler için tek tek lastik söküldü takıldı, disk sökültü takıldı, disk değiştirildi diye ayrı ayrı girmişler. Neredeyse 5.000 TL toplam işçilik var.
  • Ön ve arka ölçüldü kısmının anlamadım. Bu rot ayarı mı? Eğer öyleyse bunu gerektirecek bir durum yoktu, ben onayını da vermedim.Ayrıca 2.000 TL'ye nasıl bir rot ayarı bu?

Parasında hiç değilim ama bu aymazlık canımı sıkıyor. Bu kadar şişirip sonra bakım kapsamından hava filtresini çıkarıyorlar.
Disk değiştirmek için zaten eskisini sökmek gerekiyor, 2 kere isçilik yazmışlar resmen. Rehberli diyagnoz da saçma bana göre herhangi bir masraf kalemi yok, bakım işçiliğine dahil olmalı. Rot ayarı alt takımda parça değişmediği için istege bagli olmaliydi 2000 tl de ordan yazmışlar. Kalem kalem toplayınca cidden guzel para yapıyor. Gecmis olsun.
 
Disk değiştirmek için zaten eskisini sökmek gerekiyor, 2 kere isçilik yazmışlar resmen. Rehberli diyagnoz da saçma bana göre herhangi bir masraf kalemi yok, bakım işçiliğine dahil olmalı. Rot ayarı alt takımda parça değişmediği için istege bagli olmaliydi 2000 tl de ordan yazmışlar. Kalem kalem toplayınca cidden guzel para yapıyor. Gecmis olsun.
İşçilik süresi yaklaşık 9,16 saate denk geliyor.

Yanlış hatırlamıyorsam eskiden lastik söküldü takıldı vs. ekliyorlardı.
Yahu zaten disk ya da balata değişimi olacaksa bu çıkacak.. onuda ekle bunu da ekle diye kontrolsüzce ekliyorlar.
Mantık yok, sorsan normal..
 
Valla işin kötüsü bana bile yedirdiler bunu. Zaten acelem vardı tam mesai bitiminde aldım, yolda baktım detaya, benim hatam.
Doğuş'a uzun bir mail döşedim bakalım ne cevap verecekler.
 
Fatura böyle, tutarlar KDV hariç, KDV ile toplam 30.000 ödedim. Bunun içinde paspas, silecek filan da var, onların fiyatı makuldü. Yağ dışında parça fiyatları makul zaten genel olarak.
Şimdi baktığımda;
  • 1260 TL + KDV fren hidroliği işçiliği çok saçma.
  • Rehberli diagnoz 540 + KDV?
  • Frenler için tek tek lastik söküldü takıldı, disk sökültü takıldı, disk değiştirildi diye ayrı ayrı girmişler. Neredeyse 5.000 TL toplam işçilik var.
  • Ön ve arka ölçüldü kısmının anlamadım. Bu rot ayarı mı? Eğer öyleyse bunu gerektirecek bir durum yoktu, ben onayını da vermedim.Ayrıca 2.000 TL'ye nasıl bir rot ayarı bu?

Parasında hiç değilim ama bu aymazlık canımı sıkıyor. Bu kadar şişirip sonra bakım kapsamından hava filtresini çıkarıyorlar.
Bu söylemlerinizi keşke orada dile getirseydiniz, imza atmadığınız veya onay vermediğiniz işlemlerin ücretlerini sizden alma yetkileri yok, doğuş bu saatten sonra pek bişey yapamaz imzanız var çünkü evrakların altında,

@DuzboruDownpipe
gfs rehberli diagnoz işlemini arka fren balataları aynı zamanda (auto hold ve elektronik el freni) olduğu için kaliper pistonunu bilgisayar ile geri itmek ve el freni ayarı için yazmışlardır.
 
Bu söylemlerinizi keşke orada dile getirseydiniz, imza atmadığınız veya onay vermediğiniz işlemlerin ücretlerini sizden alma yetkileri yok, doğuş bu saatten sonra pek bişey yapamaz imzanız var çünkü evrakların altında,

Haklısınız, bunun ben de farkındayım. Ancak bir beklentim yok, sadece ne dönecekler merak ediyorum. Standart prosedür bu derlerse yapacak bir şey yok zaten.
Örneğin Doğuş Maslak'a gitsem de tam olarak bu işçilik kalemlerini mi yazacaklardı?
 
@DuzboruDownpipe
gfs rehberli diagnoz işlemini arka fren balataları aynı zamanda (auto hold ve elektronik el freni) olduğu için kaliper pistonunu bilgisayar ile geri itmek ve el freni ayarı için yazmışlardır.

Bu bana çok saçma geliyor. Gerekirse disk-balata değişim işçiliğini 500 TL fazla yazsın ama zaten o işin kapsamında olan bilgisayar işlemine ayrıca 500 TL yazmasın.
 
Doğuş'tan aradılar az önce. Yazılan kalemler disk ve balata değişimindeki standart kalemlerdir, onda sorun yok, rot ayarı da bizde fren işlemlerinden sonra standart ekleniyor, sorun size bu açıklanıp total bir işçilik söylenmesi gerekirdi, onu söylememişler dedi.
Özetle oradaki işçilik kalem ve birimlerine takılmayın, iş yaptıracağınızda total işçilik rakamı olarak teklif alın ve totali karşılaştırın, oradaki kırılımlara takılmayın diyor. Böylece konuyu kapatmış olduk.
Dün biraz gereksiz yükseldim zaten ama neyse olayı öğrenmiş olduk, bundan sonra detaylı işlem yaptıracağımda tam teklif almadan onay vermem. :)
 
@ysb firmaya net bilgi vermeyin. Usulüne uydurup size cevap yazarlar.

Ne yapılabilir?
Aynı işlem için başka şubeden fiyat alınır. Orada farklı muamele varsa o zaman çayınızı yudumlayıp nasıl evirip çevireceklerini dinleyebilirsiniz. Sonuç hep aynı, tezgah aynı.
 
Doğuş'tan aradılar az önce. Yazılan kalemler disk ve balata değişimindeki standart kalemlerdir, onda sorun yok, rot ayarı da bizde fren işlemlerinden sonra standart ekleniyor, sorun size bu açıklanıp total bir işçilik söylenmesi gerekirdi, onu söylememişler dedi.
Özetle oradaki işçilik kalem ve birimlerine takılmayın, iş yaptıracağınızda total işçilik rakamı olarak teklif alın ve totali karşılaştırın, oradaki kırılımlara takılmayın diyor. Böylece konuyu kapatmış olduk.
Dün biraz gereksiz yükseldim zaten ama neyse olayı öğrenmiş olduk, bundan sonra detaylı işlem yaptıracağımda tam teklif almadan onay vermem. :)
Zaten kimse sorgulamasın diye fatura kalemleri böyle saçma saçma açıklamalardan oluşuyor. Bakım ve Genişletilmiş Bakım diye bir saçmalık vardı, her gittiğimde farklı bir açıklama yapıyorlardı hakkında. Faturaya 29 kalem eklemişler 29 bin tutmuş. İnsan bakınca “e yetkili servis orijinal işlemler cart curt normaldir” algısı oluşuyor. Onlar da biliyor “Rot ayarı”nın karşısına 2000₺ yazdıklarında alacakları tepkiyi. Size verdikleri son cevap aslında işin tek doğru kısmı. Serviste yapılan işlemlere kalem kalem bakınca sinir tavan yapıyor, total olarak bakıp özel servisin verdiği 5 lira parça 3 lira işçilik teklifiyle karşılaştırınca en azından yetkili / özel servis seçimi kolaylaşıyor veya insan kendi kendini ikna ediyor yetkili servisi seçtiği için. :) Ülkede en az bulunan şey netlik ve şeffaflık olduğu için itinalı insanların canı hep sıkılacak maalesef…
 
Valla işin kötüsü bana bile yedirdiler bunu. Zaten acelem vardı tam mesai bitiminde aldım, yolda baktım detaya, benim hatam.
Doğuş'a uzun bir mail döşedim bakalım ne cevap verecekler.
Cevabı sabırsızlıkla bekliyoruz.
Sonradan gördüm cevabı. Komik bir cevap. Aksini tahmin etmek hayal ürünü olurdu
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ysb
Cevabı sabırsızlıkla bekliyoruz.
Sonradan gördüm cevabı. Komik bir cevap. Aksini tahmin etmek hayal ürünü olurdu
Doğuş'tan aradılar az önce. Yazılan kalemler disk ve balata değişimindeki standart kalemlerdir, onda sorun yok, rot ayarı da bizde fren işlemlerinden sonra standart ekleniyor, sorun size bu açıklanıp total bir işçilik söylenmesi gerekirdi, onu söylememişler dedi.
Özetle oradaki işçilik kalem ve birimlerine takılmayın, iş yaptıracağınızda total işçilik rakamı olarak teklif alın ve totali karşılaştırın, oradaki kırılımlara takılmayın diyor. Böylece konuyu kapatmış olduk.
Dün biraz gereksiz yükseldim zaten ama neyse olayı öğrenmiş olduk, bundan sonra detaylı işlem yaptıracağımda tam teklif almadan onay vermem. :)
Ben de cevabı sonradan gördüğünüzü sonradan gördüm.
 
Zaten kimse sorgulamasın diye fatura kalemleri böyle saçma saçma açıklamalardan oluşuyor. Bakım ve Genişletilmiş Bakım diye bir saçmalık vardı, her gittiğimde farklı bir açıklama yapıyorlardı hakkında. Faturaya 29 kalem eklemişler 29 bin tutmuş. İnsan bakınca “e yetkili servis orijinal işlemler cart curt normaldir” algısı oluşuyor. Onlar da biliyor “Rot ayarı”nın karşısına 2000₺ yazdıklarında alacakları tepkiyi. Size verdikleri son cevap aslında işin tek doğru kısmı. Serviste yapılan işlemlere kalem kalem bakınca sinir tavan yapıyor, total olarak bakıp özel servisin verdiği 5 lira parça 3 lira işçilik teklifiyle karşılaştırınca en azından yetkili / özel servis seçimi kolaylaşıyor veya insan kendi kendini ikna ediyor yetkili servisi seçtiği için. :) Ülkede en az bulunan şey netlik ve şeffaflık olduğu için itinalı insanların canı hep sıkılacak maalesef…

Aynen öyle. Geçmiş faturalara baktım, Alfa Romeo servisi mesela adam gibi fren işçiliği => şu kadar, debriyaj balata işçiliği => şu kadar diye yazmış. Yok teker sök, bijon tak filan yok. :)
 

Buraya da ekleyeyim hatta örnek olsun, tarih eski olduğu için fiyat kafa karıştırmasın diye kestim.
Yağımı da Motul alıp kendim götürmüştüm, hatta BMC kutu içi filtreyi de götürdüm, hiç sorun yapmadan BMC filtreyi takıp benim yağı kullandılar.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot 2024-02-08 at 23.17.05.png
    Screenshot 2024-02-08 at 23.17.05.png
    756.3 KB · Görüntüleme: 55

Geri
Üst Alt