Güncel Bakım Masrafları


Aynen. 1.5 tsı aracım var. Benim aracın da yakıt filtresi deponun içinde. Uzun ömürlü filtre olduğu söylendi. Ama tabi Türkiyedeki yakıt kalitesini göz önünde bulundurduğumuzda ne kadar uzun ömürlü orası tartışılır.
200 bin olmadan değişmesi taraftarıyım. 150 bini görünce bakım listeme eklemiştim
 

Bi ara yetkili servise sormuştum. Değişim periyodları arasında yakıt filtre değişimi yok demişti. Youtube da Tamirhane kanalı var. Antalyada,Arslan Usta. Vag grubu çalışıyor hep. Baya da tecrübeli bi usta sanırım. Bi ara onun videolarından birinde değişim yaparken görmüştüm. Arka koltuğu söküp değişim yapmıştı.

200 bin olmadan değişmesi taraftarıyım. 150 bini görünce bakım listeme eklemiştim
 
Bi ara yetkili servise sormuştum. Değişim periyodları arasında yakıt filtre değişimi yok demişti. Youtube da Tamirhane kanalı var. Antalyada,Arslan Usta. Vag grubu çalışıyor hep. Baya da tecrübeli bi usta sanırım. Bi ara onun videolarından birinde değişim yaparken görmüştüm. Arka koltuğu söküp değişim yapmıştı.
Önce ki modellerde 30bin km de bir değişmesi tavsiye edilen filtreye ne yapıp uzun ömürlü oluyor anlamıyorum. Uzun ömürlü deyip 60k da bir deseler yine iyi ama süre belirsiz. Yakıt pompasını elimize alınca değişelim diyecekler demek ki:(
 
Son düzenleme:
Servis bugün golf 8, 2. yıl bakımı için 9 bin tl talep etti normal mi?
 
Normal değil. Yine tüm tuşlara basmışlar anlaşılan..

Normal hesap

Mk8 İlk yıl bakımı yağ + yağ filtresi

5500 üzerine

Polen + hava + genisletilmis bakım kalemleri (1900)

+ Fren hidroligi degisecek (1300)

olur 9000 !!!

Benim arabada bildiğin vw golf

Böyle masrafları olsa 5 bankaya 15 kredi kartı patlatıp takibe düserdik
 
Geçtiğimiz hafta 30.000 km bakımı yaptırdım. (Golf 8 1.0 tsi) Filtre ve motor yağı dışında fren hidroliği değişimi yaptırdım. Tutar istanbul Özön için 10.000TL'dir. (Cam sıvısı falan yok bu fiyatta)
Garantisi devam eden araç sahiplerine bilgi olması için paylaşmak istedim.
Bu arada +1 yıl uzatma garantisi için peşin 26.000TL. KK ile 29.000TL fiyat teklifi paylaştılar.
Yetkili servisler fren hidrolik bakımını tüm sistemden boşaltarak mı yapıyor yoksa kapağı açıp üstüne hidrolik eklemelerine mi yazıyorlar hidrolik değişimi diye
 
Yetkili servisler fren hidrolik bakımını tüm sistemden boşaltarak mı yapıyor yoksa kapağı açıp üstüne hidrolik eklemelerine mi yazıyorlar hidrolik değişimi diye
Tümden cihazla sistemi boşaltarak yapıyorlar yetkilide
 
Arkadaşlar
Servis bugün golf 8, 2. yıl bakımı için 9 bin tl talep etti normal mi?
30000 km bakımı için de bana aynı fiyatı verdiler. Özel serviste yaptırsam mı diye düşünmedim değil. Dışarıda yaptırsam ne olur ki?
 
Arkadaşlar

30000 km bakımı için de bana aynı fiyatı verdiler. Özel serviste yaptırsam mı diye düşünmedim değil. Dışarıda yaptırsam ne olur ki?

3200 liraya biter .

1.0 e-tsi için hatta 5 litre degil 4 litre yağ lazım . Bu motulun 4 litre olanı üretilmiyor. Olsa fiyat daha da düşerdi. Neyseee

Ürünler uzman parça web sitesinden.

1437+992+750 (işcilik)

Yetkili servisi boşverin , paranız cebinizde kalsın önerisinde bulunmuyorum (bulunmam)
Herkes kendi aracından sorumlu , bakmakla yükümlü (velayet)

Ben sadece ticari matemetik hesabı verdim.

Bu yağ iyimi ? Güvenilirmi ? Sahte olabilirmi ? Bu filtreler dandikmi çakmamı , sanayide bunları takacak olan ustanın elinin ayarı yamukmu.

Bu şüphlerle insanlar yetkili servisi kolay kolay bırakmıyor zaten.

Battı balık yan gidiyor. (+6 bin)

Screenshot_2024-02-18-14-24-59-067_com.android.chrome.jpgScreenshot_2024-02-18-14-21-12-629_com.android.chrome.jpg
 
Eee? Fren hidroliği maliyeti ne olcak onu es gectin diyene de ?

Yetkili servise veda eden (edebilecek) olanlar icin es gectim.(yani 2. Yıl fren hidroliği falan hikaye)

Fren hidroligi

Deniz kenarı nemli memleketlerde 4-4,5 yıl

Çorak bozkır iklimlerde(ankara , konya vsvsvs) 6-6,5 yıl rahat kendini kurtarır.

Eee doğuş + yutub ustaları öyle demiyor ama ?

Doğusta(yetkilide) kalan doğusun fetvalarını birebir yerine getirisin tabi.

Yetkiliye baş kaldırma bu tip özgürlükler için yapılmalı.

Bana 70.000 km de arka balataların bitmiş hemen degişmesi lazım diyen ankara arca servisi tınlamayıp 95.000 km ye geldim .

Onlara göre benim balata 25 bin km önce bitti. Üzerine disk kendini yedi kırıldı çatladı yetmedi kaliper eriyor artık.(ben ayakta uyuyorum ya?)
 

***Performans (race) tarzı sürüşler (sürekli frenli /gazlamalı)

***Dağ zirvesinden full frenleme ile 30-40 hızlarda inişler

***Arkada römork / karavan yüklü sürüşler

Fren hidroliginde aşırı nemlenme varsa kaynama riskini arttırır demiş

Dogru demiş itiraz yok!!

Diğer tarafta normal sürüş icin yorumunu da belirtmiş.

Dogu karadeniz Dağ zirvelerinden full frenlemeli 30-40 hızlarla inişi en iyi @SCC bilir.

Yoksa
Ankara => istanbul yönü

Tünelden 90 km/h hızla çıktın
Ordan sonra kaynaşlıya dogru 11 km full iniş var frene gerek yok gaza gerek yok iniş bittiginde hızın 170 e dayanıyor. Frene ihtiyaç olmayan disk+balatayı cayır cayır yakmayan bir ortamda fren hidroligi istesende kaynayamaz!!

Yabancı bir forumdan bir yorum
Direk çevirerek ekledim.Screenshot_2024-02-18-16-04-54-474_com.android.chrome.jpg
 

Geri
Üst Alt