Güncel Bakım Masrafları



Bu 60 bin V kayışı olayını da güzel uydurdular.

Benim arac 101 bin km de

Kaputu açıp bakayım kopmuştur bu vakte çoktan.

@Mustafabh

Hocam actıgınız konu

Servisin fiyatı böyle
Dışarının fiyatı böyle

Servisin fiyatı ne kadar günah ne kadar sevap degil aslında

Bu işlemlere degil 19 bin,,, 29 binde isteseler yine yolunuz yetkiliye düsecek

Dsg+ koltuk altı batarya + sıradışı etsi motor teknolojisi
Mk8 faultleri / sorunları

Yetkili servisin ensesine bir şamar indirip haydi bana güle güle demeye hep engeldir.

Buna iyi niyetten atılma korkusu denir
(Özel sektörde işten atılma korkusu gibi)
657 memurlar bilmezler bu korkuyu

karadüzen / manuel / 30 yıllık 1.9 tdi motorun sadece bi beden küçültülmüş 1.6 tdi motorunu alırsan
657 memur gibi takılırsın

Araba bozulmaz bozulursada usta alemlerinin elinde her türlü tamir onarım yedek parça reçetesi vardır zaten.

Dsg şanzuman icat edilmeseydi
vw Yetkili servisler batmıştı.
Kim yetkiliye gider di ki

Gitmeyen 3-5 kisiyi görünce
Bu sefer mild hibrit / koltuk altı batarya diye bisey çıkardılar.

Gelde yetkiliye gitme şimdi?
 
@edit

Bu arada karadüzen bilindik 30 yıllık teknolojisi sabit olan 1.6 tdi bir motor bozulmaz/bozulmamalı/ bozulursada teşhis tedavi yöntemleri şaaak yapılır edilir dedim ama

bu sınır bana göre tam 200.000 km dir.

Fabrikada defolu üretilmeyen tüm ekipmanları isviçre analog saatleri gibi tıkır tıkır tam ayarında çalısacak sekilde banttan inen aracın 200.000 km den önce error vermesini beklemem !

Yoksa eninde sonunda bozulur tabi (+200 bin de)
 
Selamlar, bugün fren hidroliği ve buji değişimi için Uzay otoya gittim. Memnun kaldım.
Araç 2018 1.0 TSI , toplam 5500 gibi bir fiyat tuttu. Üzerinde VW logolu NGK marka buji takmışlar.
Antifirizi de değiştirmek istedim ancak gerek olmadığını söylediler. Durumu gayet iyiymiş.
Tavsiye ederim.
 
Selamlar, bugün fren hidroliği ve buji değişimi için Uzay otoya gittim. Memnun kaldım.
Araç 2018 1.0 TSI , toplam 5500 gibi bir fiyat tuttu. Üzerinde VW logolu NGK marka buji takmışlar.
Antifirizi de değiştirmek istedim ancak gerek olmadığını söylediler. Durumu gayet iyiymiş.
Tavsiye ederim.
6-7 yıl bu tip antifrizlerden (g12 plus-g12 evo- g13 ) beklenen optimal ömürdür.
Bu 6-7 yıl bittiginde 8-9 yıla uzatma durumu icin antifirizin genel görünüm saydamlık renk,,, kabın durumu (kapta kararma kahverengilesme) bunlara bakılır

Bu vakte kadar triger + devirdaim degismişse zaten antifirizde degisir uzatmalara gerek kalmaz

Benim durumumda 9 yada10. Yılda triger degişimi gözüküyor (120 bine gelmeye tdi)

Güncel km 101 bin
Arac 7 yaşında

Kabın dıstan görünümü
Antifrizin kaptan enjektörle çekilmiş numune rengi

Bunların hepsi araç sahibinin uyanıklıgıyla / kaput altından haberdar olmasıyla alakalıdır.

Servis demiş size ? Antifirize baktık iyi falan

Olmaz SİZ bakacaksınız !
 
Merhabalar, 2021 Golf 1.0 eTSI aracım için 60.000 bakımı teklifi aldım.
Yağ, yağ filtresi, hava/polen filtresi, buji, fren hidrolik, v kayış ve v kayış gergi damperi için toplamda 19.000 TL fiyat aldım.
Fiyat yüksek düşünme aşamasındayım fakat sorum şu, bu bakımı dışarıda yaptırsam olabilecek fiyat ne olur sizce? Ya da 60.000 bakımı için v kayış ve buji gerekli midir sizce?
Hepsinin değişmesi lazım dışarıda daha ucuza yaparsın fren en önemli sıvı 3 yılda bir değişmesi önerilir bujiler zaten 60k da bir değişmesi gerekiyor belki v kayısı biraz daha durabilir kayısı kontrol edin sıkıntı yoksa devam edin 75 de değişin ben 120 bin km de triger kayısı ile beraber değişmiştim kayışta hiç bişey yoktu..periyodik bakım zaten olmazsa olmaz poleni siz alıp takın oradan 1000tl düşer basit bir iş zaten dışarıdan alacaksanız mann filtre öneririm orijinal olması kaydıyla
 
Orijinal dsg kart fiyatları konusunda bilgisi olan var mı acaba? Sıfır
 
Yetkili servisler 3-4 senedir nedense V kayışı ve gergi damperini değiştirme yoluna gidiyor, Fakat daha 61 bin km ‘deki bir araç için bu 2 parçanın değişmesine gerek yoktur, Ben olsaydım bu 2 parçayı 1-2 sene sonrası değiştirirdim., Bakımı dışarda yaptırırsanız motor yağı, filtreler, buji ve diğer parçaları kendiniz temin etmenizi öneririm.,

Dışarda yaptırmaya karar verirseniz sadece fren hidroliği değişimini serviste yaptırınız, dışarda bu işlemi düzgün yapabilen yer bulmanız çok olası değil.

Hepsinin değişmesi lazım dışarıda daha ucuza yaparsın fren en önemli sıvı 3 yılda bir değişmesi önerilir bujiler zaten 60k da bir değişmesi gerekiyor belki v kayısı biraz daha durabilir kayısı kontrol edin sıkıntı yoksa devam edin 75 de değişin ben 120 bin km de triger kayısı ile beraber değişmiştim kayışta hiç bişey yoktu..periyodik bakım zaten olmazsa olmaz poleni siz alıp takın oradan 1000tl düşer basit bir iş zaten dışarıdan alacaksanız mann filtre öneririm orijinal olması kaydıyla
Teşekkürler yardımlarınız için.
V kayış ve polen filtresini çıkarıp bu şekilde yaptıracağım galiba.

Bu arada ek bir bilgi vereyim. Ankara'da 3 servisten teklif aldım, bakım içeriği, hatta sıralaması, fiyatları ve iskonto miktarları birebir aynı. İskonto tarafında da hiçbirisi esnemiyor. Galiba bir standartlaşma var görünüyor. Geçen seneye kadar bu şekilde değildi, her servis farklı iskonto çalışabiliyordu, bu son bulmuş sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
6-7 yıl bu tip antifrizlerden (g12 plus-g12 evo- g13 ) beklenen optimal ömürdür.
Bu 6-7 yıl bittiginde 8-9 yıla uzatma durumu icin antifirizin genel görünüm saydamlık renk,,, kabın durumu (kapta kararma kahverengilesme) bunlara bakılır

Bu vakte kadar triger + devirdaim degismişse zaten antifirizde degisir uzatmalara gerek kalmaz

Benim durumumda 9 yada10. Yılda triger degişimi gözüküyor (120 bine gelmeye tdi)

Güncel km 101 bin
Arac 7 yaşında

Kabın dıstan görünümü
Antifrizin kaptan enjektörle çekilmiş numune rengi

Bunların hepsi araç sahibinin uyanıklıgıyla / kaput altından haberdar olmasıyla alakalıdır.

Servis demiş size ? Antifirize baktık iyi falan

Olmaz SİZ bakacaksınız !
Teşekkür ederim. Hocam renk ve kap iyi durumdaydı. Servisteki arkadaşlar ilgiliydi, öyle baktık iyi gibi değil de ben değiştirilsin dememe rağmen kontrollerini sağlayalım gerekirse değiştirelim dediler. Benden önceki sahibi bence değiştirmiştir, aracını seven bir beyefendiydi. Ben de öyleyim. Araç zaten 1 yıldır bende.
 
Teşekkürler yardımlarınız için.
V kayış ve polen filtresini çıkarıp bu şekilde yaptıracağım galiba.

Bu arada ek bir bilgi vereyim. Ankara'da 3 servisten teklif aldım, bakım içeriği, hatta sıralaması, fiyatları ve iskonto miktarları birebir aynı. İskonto tarafında da hiçbirisi esnemiyor. Galiba bir standartlaşma var görünüyor. Geçen seneye kadar bu şekilde değildi, her servis farklı iskonto çalışabiliyordu, bu son bulmuş sanırım.
Polen filtresi sizin sağlığınız için önemlidir, Serviste pahalı diye değiştirmeseniz bile en azından dışarda değiştirin veya kendiniz temin edip siz de kolayca 5dk. da polen filtresini değiştirebilirsiniz. Uzun süre değişmeyen polen filtresi sağlığınıza zararlı ve koku yapar,

Mann CUK 26009 (Golf Mk7 / Mk7,5 ve Mk8 için polen filtresi); https://www.filtremarketim.com/urun...85kw-116hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

Mann FP 26009 (Golf Mk7 / Mk7,5 ve Mk8 için polen filtresi); https://www.filtremarketim.com/urun...85kw-116hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

Not; Golf Mk7 / Mk7,5 ve Mk8 hepsinin polen filtresi aynıdır.
 
@Mustafabh

Ben düzenli yetkili servis abonesi olsam
Ankarada sanırım aydoğanları tercih ederdim

Vw dışında mercedes yetkili servisi olmaları ?

Bir miktar daha legalite / düzen/ kural tanıyıp kurallı iş yaptıkları sonucuna gelebilir.
 
Teşekkürler yardımlarınız için.
V kayış ve polen filtresini çıkarıp bu şekilde yaptıracağım galiba.

Bu arada ek bir bilgi vereyim. Ankara'da 3 servisten teklif aldım, bakım içeriği, hatta sıralaması, fiyatları ve iskonto miktarları birebir aynı. İskonto tarafında da hiçbirisi esnemiyor. Galiba bir standartlaşma var görünüyor. Geçen seneye kadar bu şekilde değildi, her servis farklı iskonto çalışabiliyordu, bu son bulmuş sanırım.
Ankara da ki yetkili servisler de yağı Shell kullanan var mı? Hiçbiri hava ve polen değiştirmiyor di mi(15bin de)
 
@Mustafabh

Ben düzenli yetkili servis abonesi olsam
Ankarada sanırım aydoğanları tercih ederdim

Vw dışında mercedes yetkili servisi olmaları ?

Bir miktar daha legalite / düzen/ kural tanıyıp kurallı iş yaptıkları sonucuna gelebilir.
Ben de son bakımda ve bir garantiden parça değişiminde Aydoğanlar'ı tercih etmiştim. Vites kolu arızasında garanti süreçlerinde ve diğer periyodik bakımda yardımcı oluyorlar. Bahsettiğiniz gibi daha kurumsal ve diğerlerine göre daha yetkinler gibi geliyor bana.

Ankara da ki yetkili servisler de yağı Shell kullanan var mı? Hiçbiri hava ve polen değiştirmiyor di mi(15bin de)
Otomol Shell, Arca Castrol.
Aydoğanlar da Castrol diye biliyordum ama teklifte kodu 50900VW yazıyor sadece.

Edit: Arayıp öğrendim, Aydoğanlar da Castrol kullanıyor.
 
Son düzenleme:


Geri
Üst Alt