Güncel Bakım Masrafları


@metinkar

Hocam bujilerin resimlerine zoom yaparak baktım da ?

Bujilerin kalbi olan buji tırnaklarında (elektrod kutuplarında) en ufak korozyon / oksidasyon yok

Bujinin dişli gövdesindeki kararma / oksitlenme / paslanma gibi gözüken manzara da

Buji montajından önce uygulanan GRES yağı uygulamasından geri kalan ısınmış deforme gresin kalıntıları

Bu bujilerle daha kaç bahar yaşanırdı aslında ?
IMG_20250322_150358.jpg
 

Efendim neymiş ECE R90 vurgusu yapılıyor,

ECE R90 şartnamesi OEM üreticlerin karşılaması gereken minimum standarttır,

Herhangi bir OEM ünvanına sahip Balata/Disk üreticisi ile OE ünvanına sahip bir üreticinin balataları arasında ciddi kalite farkı vardır,

Kaldı ki herhangi bir Balata/Disk üreticisi hem OE üreticisi ünvanına hem de OEM üretici ünvanına sahip de olabilir,

Bir üreticinin OEM üreticisi ünvanına sahip olması en kaliteki yedek parçayı üretiyor anlamına da gelmez,

OE ünvanına sahip bir üretici örneğin VW AG için OE kalite standardında yedek parçayı VW AG ‘nin taleb ettiği şartnamelere uygun en üst kalite standardında üretir,

Ancak dış piyasa için üreteceği aynı yedek parçayı üretirken VW AG ‘nin taleb ettiği en üst kalite şartnamelerini sağlama zorunluluğu yoktur, Bu durumda parçanın kalitesini VW AG değil yedek parça üreticisini belirler,

Ate, Textar, Hella-Pagid, TRW, Jurid, Bosch, Ferodo veya yetkili serviste satılan OE balata zaten markadan ziyade ;

Araba işine biraz merakli bir insan zaten kaliteli olduğunu düşündüğü bir balata ile orta kalite veya düşük bir kalite balatayı eline aldığı zaman o balatanın malzeme kalitesini anlaması gerekir, Anlayamaması anormal bir durumdur.
 
@metinkar

Hocam bujilerin resimlerine zoom yaparak baktım da ?

Bujilerin kalbi olan buji tırnaklarında (elektrod kutuplarında) en ufak korozyon / oksidasyon yok

Bujinin dişli gövdesindeki kararma / oksitlenme / paslanma gibi gözüken manzara da

Buji montajından önce uygulanan GRES yağı uygulamasından geri kalan ısınmış deforme gresin kalıntıları

Bu bujilerle daha kaç bahar yaşanırdı aslında ?
Ekli dosyayı görüntüle 82883

Hocam teessüf ederim;) ben 7.5b km de ara bakım (kimse duymasın yağ ve yağ filtresi) yapıp her 15bin km de servise götüren adamım bu bujiyi istersen çitile yenilensin al de takmam ben takarmıyım neyse duymasın kimse arabama aşığım ben:)
 
Bu tablo hatalı olması gerekeni söyleyim bakımı 10.000 de bir yapın, bakımda tr de satılan yağlar adi avrupalı ile aynı değil çok satılan markalar, ikincisi çok tepe ve dur kalk var yollarda avrupa da o da yok ondan dolayı 15.000 yazmışlar yanlış 10000 olması gerekli, buna bağlı olarak da triger setini 60.000 bir değistirin tüm kayiş ve v kayışını. Mazotu filtresini bir bakım arayla değistirin.
Forumda kartlar yeniden dağıtılıyor… :D
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Yakın zamanda DSG için şanzıman ve mekatronik yağı + dsg basınç tüpü uygulaması yaptırıp fiyat alan var mıdır ?
Bu işlemi serviste mi yaptırmak mantıklı dışarıda mı ?
Sol yanım servisten yana ancak basit bir işlem olduğu için fiyat farkına değer mi değmez mi bilmiyorum.
Dışarıda yaptırırsam Reset Garaj gibi işin ehli ustalara gideceğim.
 
@AhmetCakmak
@Savatage
@ogzogz
@metinkar
@Lycian
@GolfTutkulu
@SCC

TSI ve eTSI motorların yağ filtresi hakkında bilgilendirme:

TSI ve eTSI motorlarda yetkili servislerde (OE / Original Equipment) parça olarak 04E115561H kodlu (Mann Filter / Made in Germany) yağ filtresi kullanılıyordu, 561H kodlu filtrenin üretimi durduruldu,

VW 2022 Nisan ayından sonra (Türkiye için) tedarik olarak değişikliğe gidilerek (FFA / FİL Filter Anonim) marka (Yerli Üretim / Made in Turkey) 04E115561T kodlu filtreye geçiş yapılmıştı,

Ancak Almanya’da 561T kodlu (Made in Turkey) filtre kullanılmıyordu, onun yerine 04E115561H kodlu filtre’nin devamı niteliğindeki yeni 04E115561AC kodlu (Mann Filter / Made in Germany) filtre kullanılmaya başlanmıştı,

Biz de ise 561AC kodlu filtreyi istesek de tedariği yoktu, Doğuş getirmiyordu., Sipariş ekranı da kapalı idi,

Ocak 2025 ‘den itibaren 561AC kodlu (Made in Germany / Mann Filter) marka yağ filtresi Türkiye için sipariş ektanı açılmıştır, ve yetkili servislere de artık Şubat ayından itibaren yavaş yavaş 561AC kodlu filtre gelmeye başladı.,

Yetkili serviste bakım yaptıran arkadaşlar veya bakımı dışarda yaptıran ama yağ filtresini yetkili servisten temin eden arkadaşlar 561AC kodlu Almanya üretimi filtreden kullanılmasını taleb edebilirler,

04E115561H (Mann Filter / Made in Germany) 2022 yılında Üretimi Durduruldu..!!

04E115561T (FFA / FİL Filter Anonim / Made in Turkey) Türkiye ve bazı diğer ülkeler için 2022 Nisan ayından itibaren kullanılmaya başlandı.

04E115561AC (Mann Filter / Made in Germany) 2025 yılı itibariyle Türkiye için sipariş ektanı açıldı, yetkili servisler Şubat ayından itibaren kullanmaya başladı.
 
Geçen grupların birinde görmüştüm. Yetkili servisin biri Petrol Ofisi yağ kullanmış.
 
Söylem mi yoksa faturada parça kodu olarak bilgi var mı?

Grupların birinden gelmiş. Galerimde duruyormuş.

Petrol Ofisi yağ kullanılmış.

@forzaGilles hocamın dediği gibi 561AC Mann yağ filtresi yetkili servislerde kullanılmaya başlanmış.
 

Ekli dosyalar

  • 1000176943.jpg
    1000176943.jpg
    89.9 KB · Görüntüleme: 35
Arkadaşlar, 2016 Golf 7 1.2 aracıma geçenlerde ağır bakım diyebileceğimiz bakım yaptırdım. Araç 111.000 km de.

  • Periyodik Bakım Seti (Yağ, filtreler vs.)
  • Triger Seti
  • V Kayış Seti
  • Antifiriz Değişimi
  • Devirdaim Değişimi
  • Ön-Arka Balata Değişimi
  • Ön Salıncak Burçlarının Değişimi
  • Engine Flush ve Ceratec Katkı

Malzeme fiyatları 15.850₺ tuttu.
İşçilik için de 4.900₺ ücret ödedim.
Toplamda 20.750₺ bir maliyeti oldu.

Malzemeleri internet üzerinden getirttim. İşçiliği de bulunduğum yerdeki bir ustaya yaptırdım, fiyatta biraz yardımcı oldu. Benim bakım maliyeti bu şekilde.
 
Arkadaşlar, 2016 Golf 7 1.2 aracıma geçenlerde ağır bakım diyebileceğimiz bakım yaptırdım. Araç 111.000 km de.

  • Periyodik Bakım Seti (Yağ, filtreler vs.)
  • Triger Seti
  • V Kayış Seti
  • Antifiriz Değişimi
  • Devirdaim Değişimi
  • Ön-Arka Balata Değişimi
  • Ön Salıncak Burçlarının Değişimi
  • Engine Flush ve Ceratec Katkı

Malzeme fiyatları 15.850₺ tuttu.
İşçilik için de 4.900₺ ücret ödedim.
Toplamda 20.750₺ bir maliyeti oldu.

Malzemeleri internet üzerinden getirttim. İşçiliği de bulunduğum yerdeki bir ustaya yaptırdım, fiyatta biraz yardımcı oldu. Benim bakım maliyeti bu şekilde.

Güzel bakım olmuş. Henüz değişmemişse araya şanzıman yağ değişimi de eklense tadından geçilmez.
 
Güzel bakım olmuş. Henüz değişmemişse araya şanzıman yağ değişimi de eklense tadından geçilmez.
Hocam manuel aracım. Ustama danıştım bu konuyu ama sıkıntı yoksa değiştirmeyelim dedi. Vites geçişlerinde ses yapıyor, fabrikanın yağı gibi olmuyor dedi. Açıkçası bu konuda çok fazla karşıt düşünce var. Kimi değiştir diyor kimi değiştirme diyor. İnsan ne yapacağını bilmiyor
 

Hocam manuel aracım. Ustama danıştım bu konuyu ama sıkıntı yoksa değiştirmeyelim dedi. Vites geçişlerinde ses yapıyor, fabrikanın yağı gibi olmuyor dedi. Açıkçası bu konuda çok fazla karşıt düşünce var. Kimi değiştir diyor kimi değiştirme diyor. İnsan ne yapacağını bilmiyor

Hocam sen ustaya bakma. Düzgün yağ aldıktan sonra fabrika yağından çok daha iyileri var. Yok illa fabrika yağı olsun diye ısrar edilirse gidip servisten satın alırsınız. Şuan servis hangi marka kullanıyor bilmiyorum ancak bu yağları sonuçta Volkswagen kendisi üretmiyor. Shell, Castrol gibi firmalara kendi ambalajına koyduruyor. Şuan çoğumuzun aracındaki fabrika şanzıman yagı shell dir büyük ihtimalle. Bu markalar dan alabilirsiniz,ayrıca motor yağında olduğu gibi ilgili spesifikasyonları karşılayan vw onaylı yağlar da yine aynı kaliteye sahip olacak yada dediğim gibi çok kafaya takılıyorsa servisten satın alınabilir.
 

Geri
Üst