Güncel Bakım Masrafları


@forzaGilles Bu konuda Çağdaş Bey'le ortak sorunumuz.

Gönderildi: 25 Eylül

  On 25.09.2019 at 9:54 AM, Golf835 yazdı:

"BU sesin sol havalandırma ızgarasından geldiğini tahmin etmeye başladım... Yıllık bakımda değiştiricem sol ızgarayı.. Şİmdilik orayı dinliyorum.."

Hocam aynı durumdan muzdariptim. Ciddi şekilde sinir bozucuydu. Surucu havalandırma kanalından şüphelenip hem kendim söküp baktım, hem de servis de aynı işlemi yaptırdım ama bu ses havalandırma kanalı kaynaklı değil. Servis, direksiyon altındaki bölgeye çift taraflı bant benzeri bir malzeme kullandı. Sesten kalıcı olarak kurtulabildim.Bahsettigim bölgenin fotoğrafını daha sonra yükleyebilirim.






 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Silecek değisimi?

Hayatımda tatmadığım bir lezzet...

Yıllardır tüm araçlarıma 

Silecek değil !!!  

Silecek Lastiği değişimi yolunu tercih ederim.

Ank. İvedik sanayide bir dükkan

Önüne yanaşırım !

Ön her iki silecek camının lastiğini 30 saniyede söküp 70 saniyede yenisini takarlar ....en son eski aracıma 

7,5 ardan 15 lira vermiştim

Şimdi 10*2 den 20 liradır.

Arka silecek lastiğide hadi o da 10 olsun.

Eder full değisim 30...

Sanırım yetkili servisler ön silecekleri 210 liraya değiştiriyor?

İnternette 130-140 falan bosch? (ön)

 
Silecek değisimi?

Hayatımda tatmadığım bir lezzet...

Yıllardır tüm araçlarıma 

Silecek değil !!!  

Silecek Lastiği değişimi yolunu tercih ederim.

Ank. İvedik sanayide bir dükkan

Önüne yanaşırım !

Ön her iki silecek camının lastiğini 30 saniyede söküp 70 saniyede yenisini takarlar ....en son eski aracıma 

7,5 ardan 15 lira vermiştim

Şimdi 10*2 den 20 liradır.

Arka silecek lastiğide hadi o da 10 olsun.

Eder full değisim 30...

Sanırım yetkili servisler ön silecekleri 210 liraya değiştiriyor?

İnternette 130-140 falan bosch? (ön)
Burada bir arkadaş ön ve arka sileceği serviste toplam 150 lira ödedim demişti., bana tuhaf gelmişti acaba servis yoğunluktan yanlışlık mı yaptı diye düşünmüştüm.. Çünkü bende sadece ön sileceğin 200-210 tl. arası satıldığını biliyorum., Acaba sileceği eco seri mi verdiler diye düşünüyorum.. 

@UmutAsar hocam selam, fatura duruyorsa ön ve arka sileceğin faturada yazan parça kodlarını paylaşa bilirmisiniz.? Silecekler eko seri mi değil mi öğrenmiş oluruz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ismail_32 Yağ seçimi olarak luqui moly top tech 4200 5w30 en iyi seçeneklerden birisi olur. Tsi ve tdi motorların tüm sertifikalarına uygun en kaliteli yağlardan birisidir. 

Filitre seti olarak mann flitreleri piyasada bulabileceğin en kaliteli filitrelerdir. 

Tsi motorlar için uygun vw sertifikası 

Vw 502 00

Vw 504 00 

Bu iki uygun normları sağlayan yağları tercih etmeye çalışın. 

Vw 504 00 sertifakalı yağlar daha kaliteli yağlardır. 

Sebebi ise değişken servis bakımına yani 2 yıl 30.000 km servis bakım aralığı dayanımına sahiptir. Yani daha kalitelidir. 

Vw 502 00 ise 1 yıl 15.000 km servis bakım aralığı dayanımına sahiptir. 

Aşağıdaki liste vw yetkili servisinden alınmıştır. Tüm yağ markalarının vw 50400 sertifikasına sahip listedir. Bu liste farklı yağ tercih etceklere yardımcı olacaktır.Screenshot_20191213_154209_com.adobe.reader.jpgScreenshot_20191213_154216_com.adobe.reader.jpgScreenshot_20191213_154223_com.adobe.reader.jpgScreenshot_20191213_154227_com.adobe.reader.jpgScreenshot_20191213_154231_com.adobe.reader.jpg

 
@ismail_32 Yağ seçimi olarak luqui moly top tech 4200 5w30 en iyi seçeneklerden birisi olur. Tsi ve tdi motorların tüm sertifikalarına uygun en kaliteli yağlardan birisidir. 

Filitre seti olarak mann flitreleri piyasada bulabileceğin en kaliteli filitrelerdir. 

Tsi motorlar için uygun vw sertifikası 

Vw 502 00

Vw 504 00 

Bu iki uygun normları sağlayan yağları tercih etmeye çalışın. 

Vw 504 00 sertifakalı yağlar daha kaliteli yağlardır. 

Sebebi ise değişken servis bakımına yani 2 yıl 30.000 km servis bakım aralığı dayanımına sahiptir. Yani daha kalitelidir. 

Vw 502 00 ise 1 yıl 15.000 km servis bakım aralığı dayanımına sahiptir. 

Aşağıdaki liste vw yetkili servisinden alınmıştır. Tüm yağ markalarının vw 50400 sertifikasına sahip listedir. Bu liste farklı yağ tercih etceklere yardımcı olacaktır.Ekli dosyayı görüntüle 26006Ekli dosyayı görüntüle 26007Ekli dosyayı görüntüle 26008Ekli dosyayı görüntüle 26009Ekli dosyayı görüntüle 26010
İlginç olan listede motul 8100 x-clean+ 5w30'un olmaması halbuki üzerindeki etikette 504 00 ve 507 00 sertifikalarını karşıladığı yazıyor?

 
@rizalion hocam emeğinize sağlık, iyi sürüşler dilerim. 

Yağın markasını değiştirirken engine flush gerçekten gerekli mi? 

Sıfır aldığım 2016 model 1.2 tsi manuel aracımda 15, 30, 45 ve 60 bakımlarında serviste castrol yağ kullanıldı. Bundan sonraki bakımda liqui moly yağa geçiş yapmayı düşünüyorum. 

 
@Yigit3735 teşekkür ederim. Umarım yardımcı olabiliyorumdur. 

Yağ markası değişiminde engine flush yapmak şart değil tabikide. Castrolden luqui moly ye geçmek sıkıntı yaratcağını sanmam. Çünkü kaliteli bir yağdan kaliteli bir yağa geçiyorsunuz. 

Ama tabi mesela 0w30 bir yağdan 5w30 bir yağa geçerken engine flush tavsiye ederim. 

Ama aynı viskolitede yağlardan diğerine geçmek çok bir sıkıntı değil. 

Engine flush tamamen isteğe bağlı bir seçenek. Ben motor ömrünün bi nebze artacağını düşündüğüm için yaptım araştırmalarıma göre. Bide yapmışken en iyisini yapmak için. 

Bazı ucuz yağ markalarının içerisinde normlara uygun hale getirebilmek için çok fazla katkı maddesi kullanıyorlar. Bu katkı maddeleri bazen farklı yağ markalarının katkılarıyla kimyasal tepkimeye girebiliyor. Buda yağın bozulmasını hızlandırıyor. Engine flush yapmak bu katkılardan kurtarıyor. Ama durulama yağınıda aynı yağdan kullanırsan kesin çözüm olur. Kafan rahat olur. Bence 75 bin bakımında engine flush ve durulama yaparak iyi bir sonuç alırsınız. Çünkü araç sıfırdan itibaren sende ve zamanında bakım yaptırmışsın. Geçmişini bildiğiniz ve çok fazla kilometre yapmamış araçlarda engine flush tavsiye ediyorum ben. 

Ama castrolden luqui moly ye geçmek hiçbir sıkıntı yaratmıcaktır diye düşünüyorum. İkiside kaliteli yağlar. Ve katkı maddeleri az olan yağlar. 

 
Merhaba arkadaşlar aracımın soğutma suyu durumu bu şekilde. Tamamlamam gerekir mi? Nasıl tamamlayabilirim hangi ürünü almalıyım?

direk kapağı açıp üzerini tamamlamam yeterli mi ? Teşekkürler 

AE8FA59B-2A80-416D-A40E-70D41C83D240.jpeg

 
@Tracy299 minimum seviyeye ulaşmış gibi, araç stop ettikten 1-2 saat sonra seviye kontrolü yapıp minimum-maksimum seviyenin tam ortasına kadar doldurmakta fayda var.

 
@Tracy299

Saf su =Distile su =Arı su=Deiyonize Su

Hepsi aynı kapıya çıkar...

Koctaş /bauhauus yada bir benzinligin shopuna girin yukarda eşanlamlarını belirttiğim saf su ekleyeceksiniz. (Üst çizgiye kadar

Öyle Erikli /Saka /Abant pet şişe koymayın sakın olmazzz

 
Arkadaşlar İstanbul Avrupa yakasında iyi bi usta varmıdır periyodik bakım İçin tavsiye edeceğiniz yetkili servise artık gitmek istemiyorum şimdiden herkese teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Merhaba arkadaşlar aracımın soğutma suyu durumu bu şekilde. Tamamlamam gerekir mi? Nasıl tamamlayabilirim hangi ürünü almalıyım?

direk kapağı açıp üzerini tamamlamam yeterli mi ? Teşekkürler 

Ekli dosyayı görüntüle 26025
Savatage hocanın dediği gibi Saf su/distile su ile üst çizgiye kadar ilave ediniz., yalnız bu işlemi (motor soğuk iken) ve araç düz bir zemindeyken yapınız.!! 

Diğer şeçeneğiniz servisten veya bir yerden G13 antifiriz temin edip, başka bir içi temiz bir kapta (200ml G13 antifiriz/200ml. saf su) %50-%50 karışımı hazırlayıp ilave yapabilirsiniz. 

 
@Tracy299 Araç düz bir zeminde ve soğuken seviye üst çizgisine kadar saf su ekleyebilirsiniz. 

Kışları çok soğuk bir yerde yaşıyorsanız. Antifiriz derecesini ölçüm cihazla ölçtürün. Antifiriz özelliğini zamanla yitirebilir çünkü. Değişmesi gerekebilir. 

Bu kadar uğraşcak vaktim yok diyorsanız. 

MOTUL INUGEL G13 -37 ANTİFRİZ 1 LT 

Hazır karışım antifirizi direk üst çizgiye kadar ekleyebilirsiniz. Saf suyla uğraşmadan hazır karışımdır ve g13 sizin araca uygun antifiriz türüdür. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

 


Geri
Üst Alt