Güncel Bakım Masrafları


@mbonat ohh ne güzel bir tek kendimi stokcu sanıyordum :)

Bende 2 adet Luqi moly 4200 yağ

2 set mann filitre seti aldım 

Yağ değişimine henüz 7.500 km var :)
Hocam stoktan ziyade iki aracın bakımlarını yapacağız hepsi kullanılacak 😁 yağı stok yapmak yerine taze almak daha mantıklı 

 

Higline 1.4 TSI manuel 2016 model 3. servis bakımı + arka silecek değişimi + trim sesi izolasyonu = 1.069 TL

Doğuş Çankaya

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Higline 1.4 TSI manuel 2016 model 3. servis bakımı + arka silecek değişimi + trim sesi izolasyonu = 1.069 TL

Doğuş Çankaya
Arka silecek ne kadar mış.? Bir de arka silecek için faturada parça kodu ne yazıyor söyleyebilir misiniz.?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles

@Tüm TDİ cılar!!!

Periyodik bakımlarını  kendin pisir kendi ye usulü yapanlar icin!!

tdi yakıt filtresi hakkında daha önce forzagilles de hatırlatmıstı

Pu8021 olan orjinal mann kodlu golf tdi yakıt filtresinin  MANN merkez tarafından üretimden çekildiği

Bunun yerine 

Pu8028 kodlu yeni seri yakıt filtrelerinin satışa sunulduğu bilgisi  verilmisti.

mann web sitesindede 

tdi golfler için pu8028 halen satışı yapılan yakıt filtresi gözükmekte ama TR DE şuan tedarik sorunu var

yani bugün internetten sipariş verecek olanlar?

yakıt filtresi için 

eski PU 8021 ellerinde kaldı ise (kaldığını zannetmiyorum??)

alıp takabilerler

Pu8028 bulurlarsa zaten yeni üretim malzeme bunu da alıp taksınlar ama buda piyasada bulunmuyor.

yani büyük ihtimal 

mann olarak siparis vereceğiniz yakıt filtresi size UFİ/MAHLE yada xyz marka olarak gelebilir ...bu bilinsin....

MANN ısrarcılarının dikkatine!!! 

Teyid edip öyle siparis verin....

 
Ben garanti bittiği için 2017 golf 7,5 1.0 tsi 110hp aracıma 45.000 km bakımını kendi aldığım yağ ve filtrelerle özel serviste yaptırdım. Kullandığım malzemeleri ve fiyatlarını yazacağım. 

Luqui moly top tech 4200 5w30 =228 tl

Luqui moly engine flush =39 tl

Man filitre seti 

Yağ filtresi+polen+hava =190 tl

Shell helix hx8 synthetic 5w30 =71 tl

Silecek suyu+saf su =10 tl

Özel servis işcilik = 70 tl

Toplam bakım masrafı = 608 tl

Motor yıkama yani engine flush hakkında kendi deneyimimi ve araştırmalarımı aktarayım. Bu konuyu çok detaylı araştırdım. Bakımımda liqui moly nin engine flush ürününü kullandım. Durulama yağı olarak shell hx8 5w30 yağ kullandım. Asıl yağ olarak liqui moly top tech 4200 5w30 yağ kullandım. Filitre seti olarakta almanya üretim man filitrelerini kullandım. Öncelikle sıcak motora engine flush ı ekleyip 10 dakika hiç gaza basmadan rolantide çalıştırıyorsunuz. Ve hemen yağı boşaltıyorsunuz. Kapkara ve akışkan bir yağ boşalıyor. Ardından tıpayı kapatıp durulama yağı olan shelli ekliyorsunuz. 20 dakika kadardar motoru çalıştırıyorsunuz. Ve ardından yağı boşaltıyorsunuz. Ve yağ filitresinide çıkartıyorsunuz. Yağı son damlasına kadar boşaltıp filitre ağzının etrafındaki kalıntıları temizleyiniz. Bu boşalan yağın rengine baktığımda ise yine koyu renkte olduğunu gördüm. Ama eski yağ kadar siyah değil. Son olarakta tıpa ve filitreyi taktıktan sonra liqui moly top tech 4200 5w30 yağı koydum. Aracın sesi hem telefondan desibel ölçümünde düştüğünü tespit ettim. Hem aracın gidişi rahatladı. Yağ çubuğundan 1000 km sonra yağın rengini kontrol ettim. İlk gün koyduğum berraklıkta. İlerleyen süreçte yine kontrol etcem yağı. Bu arada benim araç golf 7.5 1.0 tsi benzinli motor ve yaptığım bakım 45.000 bakımı. Engine flush ürününü 2. Bir yağ ile durulama yapmıcaksanız tavsiye etmem. Kilometresi yüksek geçmişini bilmediğiniz araçlarda tavsiye etmem. Çok fazla tortu kir varsa motorda turbo kanalları çok ince olduğundan tıkama olasılığı var. Bide geçmişini bilmediğiniz araçta aşınma daha önceden çok ise. Silindir contalarının arasındaki boşluklar açılacağı için yağ yakma artma ihtimali var. Aracınız yeniyse ve düzgün zaman aralığında bakım yapıldığını biliyorsanız. Gönül rahatlığıyla bu bakımı yapıp motor ömrünüzü arttırabilirsiniz. Bu arada luqui moly top tech 4200 5w30 yağı kesinlikle öneririm. 2 yıl 30.000 km dayanıklılığı olan bir yağ. Alman malı en kaliteli yağlardan biri. Hatta firma 50.000 km ye kadar bu yapın dayandığını idda ediyor. Tabi ben yinede 15.000 km de bir değiştiriyorum yağı. Eğer mümkünse maliyetten kaçmam diyorsanız. %100 kafam rahat olsun diyorsanız. Durulama yağınıda liqui moly 4200 kullanın. Hatta 2. Bir yağ filitresi daha alıp. İlk yağ boşaltmadada filitreyi değiştirin. Tam sonuç ve kafanız rahat olacak. Durulama yapmanın amacı içerisinde kalam engine flush atığının temizlemek amaçlıdır. Yeni yağı bozmamamsı için. O yüzden bu işlemi yapcaksanız kesinlikle durulama yapın yoksa hiç yapmayın. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kendi uygulamamı ve araştırmalarımı aktardım. Yanlış bildiğim şeyler varsa düzeltebilirsiniz. Serviste kullandıkları yağ shell ultra 0w30. Anlaşmaları o yağ ileymiş. Antalya servisi dışarıdan yağda kabül etmediği için kendim en iyi yağ ve filitrelerde bide üstüne motor temizliğiyle bakım yapmayı tercih ettim ve çok memnun kaldım. Garantisi biten arkadaşların kesinlikle aracınıza shell yerine daha kaliteli yağları tercih edin. O yağa o kadar para değmez. Daha iyisini yapmak varken neden bunu değerlendirmeyelim. Paramızla rezil olalım. İçimize sinen bir bakım yapmak önemli. Bu arada 45.000 bakımı için yetkili servisin verdiği fiyat 980 tl ydi. Ben kendi yaptırdığım bakım 608 tl ye mal oldu. En kaliteli ürünlerle. Tercih sizin. Bu arada luqui moly yağ ve man filitreleri mekato internet sitesinden aldım. Filitrelerin hepsi orjinal ve almanya üretim. Yağda 2019 un 9. Ayı üretimi orjinal üründü tavsiye ederim. Orjinal ürün ve almanya üretim ürenler isteyenler gönül rahatlığıyla sipariş verebilir.

 
Ben garanti bittiği için 2017 golf 7,5 1.0 tsi 110hp aracıma 45.000 km bakımını kendi aldığım yağ ve filtrelerle özel serviste yaptırdım. Kullandığım malzemeleri ve fiyatlarını yazacağım. 

Luqui moly top tech 4200 5w30 =228 tl

Luqui moly engine flush =39 tl

Man filitre seti 

Yağ filtresi+polen+hava =190 tl

Shell helix hx8 synthetic 5w30 =71 tl

Silecek suyu+saf su =10 tl

Özel servis işcilik = 70 tl

Toplam bakım masrafı = 608 tl

Motor yıkama yani engine flush hakkında kendi deneyimimi ve araştırmalarımı aktarayım. Bu konuyu çok detaylı araştırdım. Bakımımda liqui moly nin engine flush ürününü kullandım. Durulama yağı olarak shell hx8 5w30 yağ kullandım. Asıl yağ olarak liqui moly top tech 4200 5w30 yağ kullandım. Filitre seti olarakta almanya üretim man filitrelerini kullandım. Öncelikle sıcak motora engine flush ı ekleyip 10 dakika hiç gaza basmadan rolantide çalıştırıyorsunuz. Ve hemen yağı boşaltıyorsunuz. Kapkara ve akışkan bir yağ boşalıyor. Ardından tıpayı kapatıp durulama yağı olan shelli ekliyorsunuz. 20 dakika kadardar motoru çalıştırıyorsunuz. Ve ardından yağı boşaltıyorsunuz. Ve yağ filitresinide çıkartıyorsunuz. Yağı son damlasına kadar boşaltıp filitre ağzının etrafındaki kalıntıları temizleyiniz. Bu boşalan yağın rengine baktığımda ise yine koyu renkte olduğunu gördüm. Ama eski yağ kadar siyah değil. Son olarakta tıpa ve filitreyi taktıktan sonra liqui moly top tech 4200 5w30 yağı koydum. Aracın sesi hem telefondan desibel ölçümünde düştüğünü tespit ettim. Hem aracın gidişi rahatladı. Yağ çubuğundan 1000 km sonra yağın rengini kontrol ettim. İlk gün koyduğum berraklıkta. İlerleyen süreçte yine kontrol etcem yağı. Bu arada benim araç golf 7.5 1.0 tsi benzinli motor ve yaptığım bakım 45.000 bakımı. Engine flush ürününü 2. Bir yağ ile durulama yapmıcaksanız tavsiye etmem. Kilometresi yüksek geçmişini bilmediğiniz araçlarda tavsiye etmem. Çok fazla tortu kir varsa motorda turbo kanalları çok ince olduğundan tıkama olasılığı var. Bide geçmişini bilmediğiniz araçta aşınma daha önceden çok ise. Silindir contalarının arasındaki boşluklar açılacağı için yağ yakma artma ihtimali var. Aracınız yeniyse ve düzgün zaman aralığında bakım yapıldığını biliyorsanız. Gönül rahatlığıyla bu bakımı yapıp motor ömrünüzü arttırabilirsiniz. Bu arada luqui moly top tech 4200 5w30 yağı kesinlikle öneririm. 2 yıl 30.000 km dayanıklılığı olan bir yağ. Alman malı en kaliteli yağlardan biri. Hatta firma 50.000 km ye kadar bu yapın dayandığını idda ediyor. Tabi ben yinede 15.000 km de bir değiştiriyorum yağı. Eğer mümkünse maliyetten kaçmam diyorsanız. %100 kafam rahat olsun diyorsanız. Durulama yağınıda liqui moly 4200 kullanın. Hatta 2. Bir yağ filitresi daha alıp. İlk yağ boşaltmadada filitreyi değiştirin. Tam sonuç ve kafanız rahat olacak. Durulama yapmanın amacı içerisinde kalam engine flush atığının temizlemek amaçlıdır. Yeni yağı bozmamamsı için. O yüzden bu işlemi yapcaksanız kesinlikle durulama yapın yoksa hiç yapmayın. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kendi uygulamamı ve araştırmalarımı aktardım. Yanlış bildiğim şeyler varsa düzeltebilirsiniz. Serviste kullandıkları yağ shell ultra 0w30. Anlaşmaları o yağ ileymiş. Antalya servisi dışarıdan yağda kabül etmediği için kendim en iyi yağ ve filitrelerde bide üstüne motor temizliğiyle bakım yapmayı tercih ettim ve çok memnun kaldım. Garantisi biten arkadaşların kesinlikle aracınıza shell yerine daha kaliteli yağları tercih edin. O yağa o kadar para değmez. Daha iyisini yapmak varken neden bunu değerlendirmeyelim. Paramızla rezil olalım. İçimize sinen bir bakım yapmak önemli. Bu arada 45.000 bakımı için yetkili servisin verdiği fiyat 980 tl ydi. Ben kendi yaptırdığım bakım 608 tl ye mal oldu. En kaliteli ürünlerle. Tercih sizin. Bu arada luqui moly yağ ve man filitreleri mekato internet sitesinden aldım. Filitrelerin hepsi orjinal ve almanya üretim. Yağda 2019 un 9. Ayı üretimi orjinal üründü tavsiye ederim. Orjinal ürün ve almanya üretim ürenler isteyenler gönül rahatlığıyla sipariş verebilir.
kendi arabama yapmış gibi rahatladım okurken. uzun yıllar nice mutlu kmler :))

 
Umarım bu kadar emeği ayrıntıyı teferruatı  

Araç 287560 km de iken de  paylaşırsınız forumda (aralık 2032 de motor sesini paylaşmanız dileğiyle)

Geyik falan yapmıyorum ...(bu forum teknik konularda boynuzlu geyik muhabbeti yapılacak yer değil zaten)

Diyeceğim şudur ..

Bu ayrıntılı emekleri yapıyor iseniz kendiniz icin uzun vadeli kullanıma istinaden yapıyorsunuz sanırım..

Sonucta bende +260 k aracı kullanmayı düşünen biri olarak bu ayrıntılı motor sağlığı bilgilerini dikkatle okudum....

Ama genç ruhta biri olup 2-3 seneye aracı satacaksanız ...bu ayrıntılar aracın yeni sahibine hicbirsey ifade etmeyecektir....aracın satış fiyatına da katkısı olmaz....

Bakalım ? 

Kim önce +200 bini devirecek

 
Merhaba Dogus City Esenyurt servisine daha önce kendi yagini götüren oldu mu? Yoksa kabul etmiyorlar mi? Bilgisi olan arkadas var mi?

 
Bu sene bakımı serviste yaptırmamayı düşünüyorum . Malzeme önerisinde bulunacak olan var mı ? Araç 2015 1.2 TSI golf . Şimdiden teşekkür ederim .

 

@forzaGilles

@Tüm TDİ cılar!!!

Periyodik bakımlarını  kendin pisir kendi ye usulü yapanlar icin!!

tdi yakıt filtresi hakkında daha önce forzagilles de hatırlatmıstı

Pu8021 olan orjinal mann kodlu golf tdi yakıt filtresinin  MANN merkez tarafından üretimden çekildiği

Bunun yerine 

Pu8028 kodlu yeni seri yakıt filtrelerinin satışa sunulduğu bilgisi  verilmisti.

mann web sitesindede 

tdi golfler için pu8028 halen satışı yapılan yakıt filtresi gözükmekte ama TR DE şuan tedarik sorunu var

yani bugün internetten sipariş verecek olanlar?

yakıt filtresi için 

eski PU 8021 ellerinde kaldı ise (kaldığını zannetmiyorum??)

alıp takabilerler

Pu8028 bulurlarsa zaten yeni üretim malzeme bunu da alıp taksınlar ama buda piyasada bulunmuyor.

yani büyük ihtimal 

mann olarak siparis vereceğiniz yakıt filtresi size UFİ/MAHLE yada xyz marka olarak gelebilir ...bu bilinsin....

MANN ısrarcılarının dikkatine!!! 

Teyid edip öyle siparis verin....
Hocam selam, Mann PU8028 yeni çıktığı için stoklara girmesi 1-2 ayı bulacaktır., 

İhtiyacı olanlar bularbilirseniz Hengst ve Mahle ‘de çok kalitelidir., Mahle için KX386 

Hengst için;

UFi marka hazne kabı olan araçlarda; E439KP

Mann-Hummel marka hazne kabı araçlarda; E483KP

UFi, Wunder, Bosch, Fil filtre vs.. bunlar kalitesiz (benim şahsi görüşüm)..

 

Geri
Üst Alt