golfü almadan önce bi çok c sınıfı test etmeye çalıştım.
leon, astra (yeni ), auris, focus, i30 ... hatchback alacaktım zaten o sebeple hep bunları test ettim.
bikaçtanede sedan japon.. bunların arasında civic, coralla ..
hepsi için bişeyler söyleyebilirim , genel olarak Japonların aktarma organaları muhteşem... bu hisse en yakın Avrupalı vw'de.... aktarma organları çok iyi vw'nin...
astra için söyleyeceklerim ise, aracın fazla büyük olmayan dışardan derli toplu görünüşünü çok beğendim. led farlar (artık xenon'u tercih ederim) ve stoplar çok iyiydi. çorluya gelen ilk aracın belkide ilk testlerinden birine ben çıktım. yolda test edildiğini farkedince , bayiye kadar takip ettim ve müşteri inince olarak ben çıktım.
dizelin 136 bg 320 tork olayını mutlaka test etmem gerek diye düşündüm. çünkü kağıt üzerinde oldukça etkileyici bi değerdi bu. hele bide aracın hafiflediğni falan duyunca belki listeye alırım diye düşündüm.
ilk bakışta eski tuş kalabalığı bulunmayan kokpiti çok etkileyici bulmadım. yani öyle bakakaldım diyemem. aklımda kalan sadece ortadaki ekran..
çıktık yola, arabanın dizel olmasında da hevesle altından fırlayacağını falan düşündüm (2005 model 1.5 cdrı bile jet gibiydi) ama nerdee... araç hala hantal geldi bana , nerede 136 beygir ? nerede 320 !!!! tork.... tamam araç gidiyor ama , anca gidiyor. bunu altında bi dizel motor daha var .. onu hiç götürmez gibime geliyor. bikaç viraj denemesi falan yaptım, yani viraja hızlı girdim, yol tutuşu gerçekten iyiydi. tabi biz wrc pilotu değiliz ama virajdaki karakteri gerçekten iyi.. bide civic sedan viraj konusunda aklımda kalan.... vites geçişi bi dsg havasında değil.. ama iş görüyor. dsg'den sonra geri kalanlar hep yavan tat veriyor nedense.. belki ilk kullandığım dsg olduğundadır.. o sebeple opelin aktarım konusunda bi vw olamayacağını düşünüyorum. o kadar beygiri ve torku arabanın neresi iç ediyor bilmiyorum ama yok işte... 1200 kilo getz'i 82 beygirlik crdı uçuruyodu..
, e zaten ayrıca astra bi tsı kadar yakacaksa neden tsı yerine bu dizeli alayımki diye düşündüm. bi önceki kasa astradan bi çok arkadaşımda var , onlarda yakıttan şikayetçi..buda öyledir diye düşündüm o ara..
ama ilk test ettiğim araç 1.2 tsı dsg'li leon idi.... bu araç 105 bg ve sadece 175 tork ile ve dsg'si, ayrıca test ettğim ilk c sınıfı araç olduğundan beni öyle etkilediki.... dedimki işte bu.....ondan sonra test ettiğim hiç bi araç bana vay be dedirttirmedi... ya leon yada golf alacaktım artık.. tabi leonun da eksi yönleri oldukça fazla. bi kere süratte yüzdüğünü fark ettim ve kararımı etkiledi.. hızlı girdiğim virajda arkasını saldı. ve esp devreye girdi.. bu beni ziyadesiyle üzdü.. tabi bunda 205 ve 16" lastiklerin ve torsiyonun büyük rolü vardır ama FR'ın da böyle olduğunu bikaç yerden duyunca kafamı golf'e çevirdim.
ve 1.4 tsı manuel highline golfümü aldım... çok deli kullanmam ama golf'ün yolunu şaşırtamadım daha.. yol tutuşu oldukça iyi....ataklık ve yürüme konusunda bence 136 bg 320 torklu astradan iyi...