@ansolak Bahsettiğim durumu başka biri bu şekilde özetlemiş; (Alıntıdır)
"Selamlar. Uzun zamandir dikkatimi ceken, burada yazmak istedigim bir durum var.
Ama oncelikle direksiyon hissi kavramini biraz acmak, farkli basliklar altinda yorumlamak istiyorum.
(Konuyu yorumlarken, bmw kullanicisi oldugum icin, ornekleri daha cok bmw uzerinden goturmek istiyorum)
***
Eski usul hidrolik direksiyonlardan baslamak isterim. Yanlis bilmiyorsam tamamen mekanik bir sistem. Yani aksin acisini dogrudan direksiyondan mekanik bir sekilde siz belirliyorsunuz, tepkiler cok net. Aks ile direksiyon dogrudan birbirine bagli. Sadece motordan da guc alarak, sivi destegiyle calisan sistem direksiyona uygulanan kuvveti azaltmamizi sagliyor. Yani eski usul mekanik direksiyonlardan farki, yumusatilmis olmasi.
Yeni usul elektrikli sistemlerde ise direksiyonun, aks ile mekanik bagi yok. Direksiyon ile aksin arasindaki, motordan bagimsiz, akuden guc alarak calisan sistem; sizin verdiginiz direksiyon acilarini aksa iletiyor. Bu da, eski usul hidrolik sisteme gore bence daha uzun bir tepkime suresi doguruyor. Belki farkedilmesi zor ama bu acidan hidrolik direksiyonlardan daha yavas tepki veriyor. Ne kadar kaliteli, ne kadar iyi optimize edilmis olursa olsun tamamen yapay bir his.
Markadan markaya da degisiklik gosteren bi durum bu. Mesela bmw'lerde cok hizli calisiyor. Direksiyon hareketlerine aks cok hizli cevap veriyor. En son insignia test etmistim. Bu konuyu dikkate aldigimda, tepkime suresindeki zayifligini hemen farketmistim. Olmasi gerekenden 0.1-0.2 saniye daha gec iletiliyordu aksa. Renaultlarda da farkettigim bir durumdu bu.
Ayrica bu baslik altinda incelemek istedigim direksiyonun duyarlilik kismi var. turuna gore aksin verdigi aci.
Ornek vermem gerekirse; kimi otomobillerde 100 kmh hiz ile orta seritte giderken, mesela direksiyonu aniden 5 cm cevirdiginizde yan seride gecerken, kimisinde bariyerlere girebilirsiniz. Bilgisayar oyunu oynayanlarin daha iyi anlamasi icin; mousetaki sensivity ayari neyse, bu da aynisi. Mesela bu hassasiyet ayari vag grubunda biraz dusuk. Ayrica sportif otomobillerde duyarlilik daha yuksek oluyor. Ford ve bmw bu konuda cok iyi. Ama bu konu kisiden kisiye degisebilir. Kimisi bu fazla duyarliligi cok oynak bulabilir.