@ansolak İki araçta 205/55 R16 lastikler var. Henüz BMW keyfini, daha doğrusu arkadan itişin keyfini çıkarma fırsatım olmadı ama bende önden çekişli ve el freni ile keyif alıyorum.
İnşallah bir gün nasip olur. Bende GTA'dan bir Amasya çıkarması beklerim.
Eren Kardeşim;
Kıymetli
@ansolak hocamızın tespitleri son derece yerli yerinde..
10 üzerinden değerlendirmek gerekse;
Standart sürüş koşullarında maksimum dikkatle takip dahil olmak üzere....
Tamamen aynı hava, yol, yük, hız, sürücü ve aklıma gelmeyen tüm etkenleri gözetsek...
16 ile 17 inch jantlar ve lastik arasındaki fark :
Konfor bakımından; 1 veya 2 puanken
Viraj performansı ve frenleme 1 veya 2 puanken
Performanslı kullanım esnasında veya limitler zorlandığında fark derhal açılır ama orantısız biçimde..
15 veya 16 inch lastik ve jantlarda 17 ile 18 arasındaki fark
Konfor bakımından 1 ila 3 puanken
Ani direksiyon hareketleri ile Viraj performansı ve frenleme açısından farki bir anda 4 ila 6 puan kadar açılacaktır.
Lastiklerdeki aslen konfor maksatlı geniş yanaklar ve fazladan lastik ile diğerinde konforsuzluk olarak algılayabileceginiz duruma yol açarken ağırlık transferinin etkisi olan salınıma müsaade etmediği için viraj ve frenlemede devasa diyebileceğimiz bir farka yol açacaktır.
Benim yüzme hareketi dediğim tehlikeli ve rahatsız edici kontrolsüz bir ağırlık transferinin etkisi olan salınım hareketi hissedeceksiniz. İste bu salınım kontrolsüz bir araç anlamına gelir. Yol tutamayan lastikler veya araç ne demek hepimiz biliriz...
bu etkiyi bağımsız salıncaklı sistem ile torsiyon çubuğunun farkı eklenirse...
Üzerine lastik iz açıklığı/ şasi genişliği, ağırlık, süspansiyon sistemine yapılan teknolojik takviyeler (DCC), ağırlık merkezinin düşüklüğü, süspansiyon sistemine doğrudan müdahaleler kısa ve sert süspansiyon yayları ile amortisörlerin sonumlemesi sonrası lüzumsuz salınımını ortadan kaldıracak spor süspansiyonlarının, lastik yanakları ve lastik hamuru ile yanak takviyelerinin etkilerinin de gözetilmesi gerekir...
Ford un yol tutuşu dillere destan... Bu standart donanımlı bir araçta dahi mevcut.
Eren Kardeşim şayet 16 ile 18 ve hatta 19 inch arasındaki farka bakabilseydiniz.. üzerine eklenen spor süspansiyonlarla farkın 10 üzerinden 8'e , DCC ile 10 üzerinden 10 a çıktığını görebilirdiniz...
Sonuç olarak o kadar fazla kriter var ki...
Aradığınız konfor ise 15 veya 16 inch jant ile lastiklerden şaşmamalı...
Yol tutuş istiyorsanız sizi standart bir araçta 3. Aşama modifiyeye ihtiyaç olmadan sadece DCC ve 18 inch jantlarla virajda 3 nokta emniyet kemerinin yetmeyeceği noktaya kadar "yatırmakla" kalmaz kapılara yapıştırır