Yakıt Tüketimi


@mustafacagri sizin durum da takoza giren cıvata durumunun benzeri oluyor.

@HONEY ve @Lycian tespiti yapmış.
Filtre farkında yaşanan durum sonucunda sensörler; " yakıtı fazla püskürt, içeri hava çok geldi ısıtmamız lazım" diyip harlıyor diyebiliriz.
 

Beklenilenin aksine orjinal hava filtresinde ciddi bir direnç oluşmaz. Özellikle turbo beslemeli araçlarda motor her zaman istediği havayı rahatça alacaktır. Atmosferik Honda motorunda KN kullanmıştım ani yüklenmelerde bir tık fark vardı ancak psikolojik bile olabilir. Bizim makinalarda KN hiç tavsiye etmem. Yine karar sizin elbet.
 
@mustafacagri sizin durum da takoza giren cıvata durumunun benzeri oluyor.

@HONEY ve @Lycian tespiti yapmış.
Filtre farkında yaşanan durum sonucunda sensörler; " yakıtı fazla püskürt, içeri hava çok geldi ısıtmamız lazım" diyip harlıyor diyebiliriz.
Vallahi attığımız taş ürküttüğümüz kuşa değmedi: D hissiyat olarak performansta fark algılamadım filtre sonrası, belki gerçekten fark var belki yok. Bi sonraki bakıma geri kağıt filtreye dönüp gözlemleyeceğim. Filtreyi yakın zamanda temizlemiştim, belki kirlendiyse o da yakıt artırmıştır diye. Fazla bi kir çıkmamıştı, temizlik sonrası da yakıt bariz düşmedi :D

Kn filtre yangına körükle gitme misali performans vadederken fazla hava çekip yakıtı da artırıyor o zaman dolaylı yoldan...
Beklenilenin aksine orjinal hava filtresinde ciddi bir direnç oluşmaz. Özellikle turbo beslemeli araçlarda motor her zaman istediği havayı rahatça alacaktır. Atmosferik Honda motorunda KN kullanmıştım ani yüklenmelerde bir tık fark vardı ancak psikolojik bile olabilir. Bizim makinalarda KN hiç tavsiye etmem. Yine karar sizin elbet.
Ben de bariz bir fark hissetmedim açıkçası performansta(kutu içi olduğundan seste de bariz fark yok, çok ufak hırlama sesi geldi).
TSI motor araç uzun kullanım planım sebebiyle de mantıklı gelmişti kn temizleyip temizleyip kullanmak. Performans anlamında 2 3 HP verirse ne ala dedim, vermese de canı sağolsun demiştim. Fakat yakıt anlamında DSG+kn filtre tüketimi fazla gelince can sıktı. Suçu önce ağır bakım vakti yaklaştı diye araca attım ama ondan çıkmadı. Hedef kn filtre şu an :)
 
1.4 TSI DSG 150 HP 19” jantlar ile

Sivas Merkez Shell - İstanbul Ataşehir Shell arası.

Tam olarak 55,5 litre benzin ile 869 km. İlk yakıt aldığımda depoda 5 litre civarı benzin vardı, net yakıt tüketimini görebilmek için Bolu’da 5 litrelik takviye yaptım.

IMG_4296.jpeg
 
Ankara Yaşamkent - Eskişehir arası 1.2 tsi 110 hp Golf 7, 110 sabit hız klima açık tek kişi yakıt ortalaması1000097852.jpg
 
İstanbul-Antalya Adrasan oradan Kaş ve tekrar İstanbul,
Ücretli yollarda 150-160 sabit klima açık 2 kişi bagaj dolu şekilde, onun harici Antalya trafiği ve sürekli dağ tırmanışı.
Bence makul bu şartlarda. 1.5 Tsi Leon


2e9c87d1-97f6-49a9-835c-857207d3b9e5.jpg
 
Görünen o ki TSI nerdeyse az yakacak! Bu araç 120 hıza 2050/2100 devirde ulaşıyor ve bu hızda gidince 5.5/5.7 yakacaksa vay halimize. Benim araç 2018 mart çıkışlı ama araba 2017 model 1 yıldır otoparkta beklemiş bayide. Acaba diyorum toz toprağın altında kala kala filtreleri filan iyice kirlendi, yağ özelliğini filan kaybettti mi? Bakıma 7 bin km erken gitsem mi?

Şehiriçi ben kullanırsam küçük bir ilçede yaşıyorum 3. vitesi görmem imkanısz, 6-6.5 yakıyorum eşim geçerse direksiyona 9.2 yakmışlığı var :) Hani ne yaparsan yap bu kadar çok yakmamalı yine de ya. Bluemotion bu amaçla üretilmişti güya ama c4 çok rahat uzun sürede 1.5 litre daha yakar 100 km mesafede :)
Bence değerleriniz gayet normal zaten bu aracın fabrika verilerinin altında yakmaya çalışmak düşük hızda kullanmak ayrı bir masraf bence golf maalesef gaza nekadar dokunursan okadar yakan bi araç bence c4 deki tasarrufu beklemek yanlış ben istedigimde ort 4.5 canım sıkkın bastığımda 6.0 yaktım aynı yola o yüzden ata binen arpasını yedirir mantığındayım.
 
Golf beni de sasirtti yakitta. 1.6tdi 110’luk bugune kadar kullandigim en cok yakan arac. Evimizde 650k kmde 1.9 Bora ve 1.0 A3 var, ikisi de net 1 lt az yakiyor :) Yani arpalik bir performansta yok motor tarafindan bakinca ama gulu seven dikenine katlanir deyip geciyorum :)
 
Bende 2016 model 1.6 TDI aracımın yakıt fişi kayıtlarını tutuyorum. Son 30.000 km ortalamam 5.1 litre. Ben makul olduğunu düşünüyorum karışıkta.
 
Bende 2016 model 1.6 TDI aracımın yakıt fişi kayıtlarını tutuyorum. Son 30.000 km ortalamam 5.1 litre. Ben makul olduğunu düşünüyorum karışıkta.
Müthiş değer 30.000 için. İstanbulda uzun dönem ort. 6.5 yakıyorum 2018 1.6 TDI stage 1.
Trafiksiz saatler 5 civarı yakar.
 

Ankara'dan Geyikli'ye 3 kişi, full bagaj ve sürekli orta düzeyde açık klima kombinasyonunda Geyikli'ye vardığımda ki depo durumum. Ortalama yakıtına bakmamıştım.

Görünene göre buradan da Tekirdağ'a götürürmüş depo ışığını yakmadan :)

(1.0 TSI Manuel 17" dijon)

1721695874927.png
 

Geri
Üst Alt