Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı


@Adv_Dbl hocam 5 yıldır 2012 cvt corolla kullanan biri olarak ve şu anda dsg de kullanıyorum sizin cvt hakkındaki düşüncelerinize katılmıyorum

en basiti araç sabit hızda rampa aşağı giderken 20-30 ile dsg de  ayağımı gazdan çektiğimde öne yığılma oluyor 

yine hızlı bir şekilde yolda giderken ani yavaşlamalarda da bu söylediğim dsg de yığılma öne doğru oluyor malasef

ben cvt de böyle bir durumla karşılaşmadım hiç sarsıntı ise eskiler için bir şey diyemem benim corolla 4 ileri ancak yeni kasa corollalar 7 ileri ve onuda kullanan biri olarak o benim kasaya göre daha da sarsıntısız ki benim corollada bile sarsıntı yok denecek kadar az.

devir 2-3 arası bir üst vitese geçiyor gazı dip gaz yaptığınız da 5-6 binleri buluyor oda eğlenceli bana göre.

ama golf de sakın ha sakın ani hızlanma yapmayın diye bütün arkadaşlar uyarıyor.

burda golf seven birisi olarak golf ü kötülemedim bilginize

japon sağlamlığı alman konforu bir netice bu olay

 

@palsak çok degerli hocam sanırım ki yazılarım tarafınızdan tam anlaşılmamış. Hemen tek tek cevap vereyim kısaca
CVT ye sarsıntılı tüü kaka şanzıman demedim aksine sarsıntısız sorunsuz sağlam ama bana göre keyifsiz dedim ki multitronik audi a4 te benzer karakterde hiç zevkli bişey değil. Devir 6 de sabit araba anırırken hızlanmanın neresi keyifli diye düşünüyorum ama bulamadım açıkçası.
DSG nin ayağınızı gazdan çektiğinizde yığılması son derece normal çünkü DSG yukarıda da bahsetmiştim aslında manuel şanzıman hemde iki adet :)  DSG tavrının manuelle benzerlik göstermesi kadar doğal bir şey olamaz aynı şey manuel içinde geçerli ayağınızı çekin gazdan o da yığılsın doğası bu. DSG yi CVT karakteri ya da Tam Otomatik Tork Konvertörlü bir şanzıman karakteristiği ile karşılaştırmayın. 
Golfte ani hızlanma yapmayın diye uyarılar sadece rodaj için geçerlidir onun dısında zaten dsg siz kick down yapmasınız dahi pedalı yarıladığınız zaman kick yapmış gibi gitmeye başlıyor. DSG mükemmel mi hayır değil tam anlamı ile alman despotu bir şanzıman ve kendısıne mudahaleyı pek sevmıyor açıkçası o kulakçıklar çocuk eglendirmek için konulmuslar gıbı özellikle 2 bin devre gelmeden manuel vıtes degıstırmekte oyle nazlı kı illlallah dedırtıyor. Adeta dokunma bana karışma en ıyısı ben bılırım dercesıne bende aman ne halin varsa gor dıyorum :)  
Japonlar evet sağlamlıkları ile ün yaptılar belki ama yeni nesil pek öyle sayılmaz ne yazık ki.  

 
yokuşta erken vites atıp baydığını çok okudum ama yeni aldığım passat böyle davranmıyor. yokuşta düşük viteste gitme konusunda oldukça ısrarcı. hemen vites düşürüyor. acaba yeni yazılımları mı değiştirdiler?

 
İki manuel hali hazırda da dsg kullanan birisi olarak alım satım konusunda problem oluşmayacağını bilsem manuel araçtan şaşmam, bu kadar keyifsiz bu kadar hissiz ve bu kadar gereksiz bir şanzıman olamaz güzelim araçları keyifsiz bir 4 tekere dönüştürmekten başka hiçbir anlamı yok, araba kullanmayı bilmeyen alıcı kitlesi yüzünden dsg bu kadar tutulmasa ne alınacak nede kullanılacak bir tarafı yok dsg nin, manuel alınca satarken zorluk çekiliyor yoksa manuel candır gerisi heyecan😎

 

Geri
Üst Alt