Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı


Değerli Hocam;Kara kaplı kitapta yazanlar benim gibi standart kullanıcılar için idealdir.

Çünkü oluşacak olası bir aksilikte uydurduğumuz elementlerden birinin element tablosunda olmadığına bakarak nereden uydurduğum konusunda kendime soracağım soru yanıtsız kalacağından kesinlikle söylemeliyim ki kılavuz kitaçığa güvenerek Vw mühendislerinin onca zaman ve para harcayarak yaptıkları deney ve çalışmalara burun kıvırmayıp bu çalışmalar sonunda elde ettikleri bilgi ve kurallara uymalı ve de

"Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli."

Çünkü bir şekilde şanzımana yük binmesini önlüyor doğrudan P'ye almanıza karşın frenlere bindiren bir yapısı var.

Mantığımıza aykırı gibi görünse de bu böyle.
Murat Hocam herzaman ben aracımı park edecek ve aractan ayrılacakken frene Başar durdurur sonra P ye alır anahtarı çekiyorum. Araç P den sonra anahtarı çekince zaten kendiliğinden elfrenini çekiyor bu haliyle hızlı bir sonlandırma oluyor. Sanırım bir sorun olmayacaktır bu şekilde . hem kılavuza yakın bir luygulama hemde rahat ve hızlı. Nede olsa otomatik P ye alınca geri kalanını kendisi yapıyor [emoji1] [emoji106]

One Life Live it.!!!

 

Selamlar arkadaslar,

Dun youtube da dolasirken asagida paylastigim video ya rastladim. Seat forumlarindan birinden guzel bir DSG kullanimi video su hazirlanmis. Aslinda anlatilanlarin hepsi forumumuzda soylenmis seyler fakat gorsel ile daha faydali oluyor. Video da sitenin reklami var, forum kurallari disi ise simdiden hatam affola. Hazirlayanlarinda emegine saglik. Nacizane fikrim GolfTutkusu ailesi olarak youtube kanalimizi daha aktif kullanabiliriz diye dusunuyorum. Forum uyelerinde olmayan donanim yok, herkes tanitabilir mesela. Kisa zamanda bende dynaudio opsiyonunu tanitmaya calisacagim. Herkese guzel gunler dilerim.



 
Arkadaşlar Merhaba,

Benim de merak ettiğim bir nokta aracı hareketliyken manuale almak veya tam tersi araç hareketliyken manualden otomatiğe geri almak doğru mudur. Yoksa manual vites otomatik arası geçişleri araç durduğunda yapmak mı daha sağlıklıdır? Çünkü yoğun trafikte trafik bir anda açılmaya başladığında araç hareketliyken tekrar otomatiğe alıyorum fakat akan trafikte aracı durdurarak manuale almaya çalışmak pek mümkün olmuyor?

 
@denizcan268  Araç hareketliyken manule moda alınır manuel moddan çıkılır sakıncası yok. Dieksiyon arkasındaki kulakcıklardan da manule moda alınabilir,manuel moddan çıkmak için sağtaraftaki vites büyütme kulakçığı + 3sn kadar basılı tutulunca D moduna geçiş yapılır. 1001 türlü özellik var dsg de

 
Arkadaşlar DSG pişmanlıktır
Bağımlılık yapıyor manuelden soğutuyor [emoji41]

 
Ben durdugumda aracı N ye alıyorum. Araba salindigi anda el frenini çekiyorum ve daha sonra P ye alıyorum. Bu şekilde şanzımana yük binmiyor gibi hissediyorum ve düşünüyorum. Umarım yaptığım doğru bilinen yanlışlardan değildir. Çünkü Murat Hocamın yazdığı bu değil.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bugun otomatik modda yokus asagi kalkista gaza basmama ragmen dsg ust vitese atmadi,devir saati yukselince kendim attim ust vitese.Acaba yokus asagi giderken benim bilmedigim bir puf noktasimi var? 

 
Ben durdugumda aracı N ye alıyorum. Araba salindigi anda el frenini çekiyorum ve daha sonra P ye alıyorum. Bu şekilde şanzımana yük binmiyor gibi hissediyorum ve düşünüyorum. Umarım yaptığım doğru bilinen yanlışlardan değildir. Çünkü Murat Hocamın yazdığı bu değil.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Değerli Hocam 

Yaptığınız kesinlikle doğru 

Nerede farklı bir şey yazdım ki acaba?

Baktım ilk sayfada buldum. 

Anlatım bozukluğu olduğu için mesajımı yeniden düzenledim. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değerli Hocam 
Yaptığınız kesinlikle doğru 
Nerede farklı bir şey yazdım ki acaba?
Baktım ilk sayfada buldum. 
Anlatım bozukluğu olduğu için mesajımı yeniden düzenledim. 
2112b9e546c219c16c85af165ea89788.jpg

İşaretledigim yerde sizin dediginizle benim yaptığım tam örtüşmüyor. Size kendimden daha fazla itimat ettiğimden şüpheye düştüm Murat Hocam :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bugun otomatik modda yokus asagi kalkista gaza basmama ragmen dsg ust vitese atmadi,devir saati yukselince kendim attim ust vitese.Acaba yokus asagi giderken benim bilmedigim bir puf noktasimi var? 
Yokuş aşağı bende de kolay kolay yukseltmiyor. Muhtemelen DSG diyor ki: "Lan bunlar şimdi arabayi bayir aşağı tutamaz bari ben tutayim." Yani aklıma başka bir açıklama gelmiyor :D

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Lütfen her yere yazalım. Çünkü ben böyle yapılması gerektiğini bilmiyordum.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce N konumuna almalı sonra elektromekanik el frenini çekmeli. Sonra P konumuna almalı

 
Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların dikkat edilmesi gereken bir kaç  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı ve dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanmalısınız ve manuel şanzımandaki yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmamak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almamak.

3. Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce N konumuna almalı sonra elektromekanik el frenini çekmeli. Sonra P konumuna almalı
Hocam 3. madde ile ilgili bir sorum olacak.

Öncelikle sizlerden öğrendiğim bu taktikleri aracımın ilk gününden beri kullanmaktayım. Ancak aklımda şöyle bir sual var. Işıklarda vs auto hold devreye girdiğinde vites D konumunda olsa dahi bildiğim kadarıyla kavrama bırakıyor. Peki aracı park ederken autohold devreye girdiyse, elektromekaniğin park frenini kendiliğinden aktive etmesinin bir zararı olur mu ? Burada bir çelişki hissettim. 

Not: Aracın acemisi olduğum için autoholdu devreye almadan frenleme yapmaya henüz alışamadım =)

 

S.a. Beyler 98 model dsg golf 4 var altımda. Hiç sönmeyen bir abs ışığı ve sanayi sanayi dolaşmama rağmen bir çözüm bulamadım. Sorum şu abs yi tamamen devre dışı bıraktırsam dsg yle bir alakası varmıdır abs nin? yani şanzımana olumsuz bir etkisi olurmu? 

 

Geri
Üst Alt