silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Değerli Hocam;Hocam 3. madde ile ilgili bir sorum olacak.
Öncelikle sizlerden öğrendiğim bu taktikleri aracımın ilk gününden beri kullanmaktayım. Ancak aklımda şöyle bir sual var. Işıklarda vs auto hold devreye girdiğinde vites D konumunda olsa dahi bildiğim kadarıyla kavrama bırakıyor. Peki aracı park ederken autohold devreye girdiyse, elektromekaniğin park frenini kendiliğinden aktive etmesinin bir zararı olur mu ? Burada bir çelişki hissettim.
Not: Aracın acemisi olduğum için autoholdu devreye almadan frenleme yapmaya henüz alışamadım =)
Aracın o sırada auto hold veya fren sistemiyle tekerleklerinin durdurulmuş olmasının önemi bulunmaz. Maksadımız aracın aktarma organları üzerindeki stresinin P'ye aaldığınız anda şanzıman muhafazasına aktarılmasını önlemektir.
Frenin ikinci kademesi için ışıklarda önünde araç olmadığı esnada biraz çalışma yapmalısınız. Frenin üzerindeki baskıyı aracı durmaya yakın azaltmalı ve yalnızca aracı tutacak kadar minimum basınç uygulamalı. zamanla alışacaksınız.