Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı


Hocam 3. madde ile ilgili bir sorum olacak.

Öncelikle sizlerden öğrendiğim bu taktikleri aracımın ilk gününden beri kullanmaktayım. Ancak aklımda şöyle bir sual var. Işıklarda vs auto hold devreye girdiğinde vites D konumunda olsa dahi bildiğim kadarıyla kavrama bırakıyor. Peki aracı park ederken autohold devreye girdiyse, elektromekaniğin park frenini kendiliğinden aktive etmesinin bir zararı olur mu ? Burada bir çelişki hissettim. 

Not: Aracın acemisi olduğum için autoholdu devreye almadan frenleme yapmaya henüz alışamadım =)
Değerli Hocam;

Aracın o sırada auto hold veya fren sistemiyle tekerleklerinin durdurulmuş olmasının önemi bulunmaz. Maksadımız aracın aktarma organları üzerindeki stresinin P'ye aaldığınız anda şanzıman muhafazasına aktarılmasını önlemektir.

Frenin ikinci kademesi için ışıklarda önünde araç olmadığı esnada biraz çalışma yapmalısınız. Frenin üzerindeki baskıyı aracı durmaya yakın azaltmalı ve yalnızca aracı tutacak kadar minimum basınç uygulamalı. zamanla alışacaksınız.

 

S.a. Beyler 98 model dsg golf 4 var altımda. Hiç sönmeyen bir abs ışığı ve sanayi sanayi dolaşmama rağmen bir çözüm bulamadım. Sorum şu abs yi tamamen devre dışı bıraktırsam dsg yle bir alakası varmıdır abs nin? yani şanzımana olumsuz bir etkisi olurmu? 
Hocam yetkili servise uğradınız mi sorun ile alakalı. En azından sorunu söylerler.
 
S.a. Beyler 98 model dsg golf 4 var altımda. Hiç sönmeyen bir abs ışığı ve sanayi sanayi dolaşmama rağmen bir çözüm bulamadım. Sorum şu abs yi tamamen devre dışı bıraktırsam dsg yle bir alakası varmıdır abs nin? yani şanzımana olumsuz bir etkisi olurmu? 
Hocam aracınızdaki şanzıman DSG değil bildiğim kadarıyla, ayrıca ABS'yi devre dışı bırakmak çok ciddi bir risk, sanayilerdeki ustalar bilemeyebilir bence de mutlaka yetkili servise danışmalısınız. @yusuf hocamın da dediği gibi en azından sorunu öğrenir, ona göre çözüm yoluna gidersiniz.

 
Bu durumda ileride ışıkların kırmızıya döndüğünü görünce hangisi yapıyoruz;

1- ayağımızı gazdan çekip aracın kendiliğnden yavaşlamasını mı bekliyoruz ?

2- son metrelere kadar gaza devam edip sert frenle mi duruyoruz?

 
Hocam aracınızdaki şanzıman DSG değil bildiğim kadarıyla, ayrıca ABS'yi devre dışı bırakmak çok ciddi bir risk, sanayilerdeki ustalar bilemeyebilir bence de mutlaka yetkili servise danışmalısınız. @yusuf hocamın da dediği gibi en azından sorunu öğrenir, ona göre çözüm yoluna gidersiniz.
Araba otomatik ben dsg diye biliyorum şanzımanı. Zaten 2 yıldır abs ışığı yanıyordu iptal gibi bişeydi yani. 

 
Bu durumda ileride ışıkların kırmızıya döndüğünü görünce hangisi yapıyoruz;

1- ayağımızı gazdan çekip aracın kendiliğnden yavaşlamasını mı bekliyoruz ?

2- son metrelere kadar gaza devam edip sert frenle mi duruyoruz?
Değerli Alper HOcam;

Yanıt 2... ancak durum göründüğünden hassas .. :)

1. Uzaktaki ışık yeni yeşile döndüyse yetişmek için asla gazlamam çünkü ben gidene kadar kırmızıya dönebilir. 

2. ilk ve en önemli kural mümkün olduğunca frene basmadan ve durmadan geçmektir. Işık kırmızıya döndüyse ışığın süresini biliyorsam genellikle ona göre davranırım. sizin de bildiğiniz gibi; ana arter, tali yol yaya geçidi için çeşitli sürelerde yanar. 

3. daima arkamızdaki trafiği kontrol altında tutarak. mümkün olan en kısa sürede durup mümkün olan en uzun süre motorun start stop tarafından kapalı kalmasını sağlarız. Bu süre 10 saniyeden kısa olacaksa start stop devreye girmesi önlenir.

bunun nedenleri: 

* Çalışmayan motor yakıt tüketmeyen motordur. ( yakıt tasarrufu)

*Çalışmayan motorda sürtünme olmadığı için kavramanın ömrünü uzatmaktır. Sürüş profili seçimi varsa bu durumda boşa aldığı için sorun olmuyor.(DSG ömrü uzatmak)

*Kısa mesafede frenleme, vites küçülterek de yapılırsa maksimum fren enerjisi geri kazanımı demektir; ki bu da kalkış ucuza gelecek demektir. :)

 
Değerli Hocam;

Kara kaplı kitapta yazanlar benim gibi standart kullanıcılar için idealdir.

Çünkü oluşacak olası bir aksilikte uydurduğumuz elementlerden birinin element tablosunda olmadığına bakarak nereden uydurduğum konusunda kendime soracağım soru yanıtsız kalacağından kesinlikle söylemeliyim ki kılavuz kitaçığa güvenerek Vw mühendislerinin onca zaman ve para harcayarak yaptıkları deney ve çalışmalara burun kıvırmayıp bu çalışmalar sonunda elde ettikleri bilgi ve kurallara uymalı ve de

"Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce N konumuna almalı ve elektromekanik el frenini çekmeli ve son olarak P konumuna almalı "

Çünkü bir şekilde şanzımana yük binmesini önlüyor doğrudan P'ye almanız şanzımana bütün yükü bindirmek anlamına geliyor.
Arkadaşlar aracı park ederken yapılanlar sırasında aklıma takılan bir şeyi sormak istiyorum. Auto hold açık kullanıyorum genelde aracımı, sanırım alıştımda. Trafikte beklerken ayağın frende olmaması ve  Elektromekanik el frenini otomatik çekmesi pratiklik sağlıyor.

sorum şu; 

DSG'de park edince İlk yapılacak şey el frenini çekmek ise autohold açıkken de ilk yapılacak şey kontağı kapatmak mı olacak o zaman? özellikle start-stop açık iken malum araba durduğunda motor da durmuş oluyor zaten ve park edip ineceksin , bir daha devreye girip motorun çalışmasını istemiyorsun. İşte DSG'yi park etme sıralamasını yaparken aracın  stop etmemiş olması şart mı? şu sıralamaları doğru yanlış yorumlayıp düzeltebilir misiniz? 

A) auto hold açık iken :durduk start stop devreye girdi ya da girmedi ...  1-kontağı kapat ( el freni otomatik çekilmiş oldu), 2- P' ye al

B ) autohold açık iken : durduk start stop devreye girdi ya da girmedi ... 1- önce N' ye al 2- kontağı kapat ( el freni otomatik çekilmiş oldu) 3- p'ye al 

teşekkürler.

 
Arkadaşlar aracı park ederken yapılanlar sırasında aklıma takılan bir şeyi sormak istiyorum. Auto hold açık kullanıyorum genelde aracımı, sanırım alıştımda. Trafikte beklerken ayağın frende olmaması ve  Elektromekanik el frenini otomatik çekmesi pratiklik sağlıyor.

sorum şu; 

DSG'de park edince İlk yapılacak şey el frenini çekmek ise autohold açıkken de ilk yapılacak şey kontağı kapatmak mı olacak o zaman? özellikle start-stop açık iken malum araba durduğunda motor da durmuş oluyor zaten ve park edip ineceksin , bir daha devreye girip motorun çalışmasını istemiyorsun. İşte DSG'yi park etme sıralamasını yaparken aracın  stop etmemiş olması şart mı? şu sıralamaları doğru yanlış yorumlayıp düzeltebilir misiniz? 

A) auto hold açık iken :durduk start stop devreye girdi ya da girmedi ...  1-kontağı kapat ( el freni otomatik çekilmiş oldu), 2- P' ye al

B ) autohold açık iken : durduk start stop devreye girdi ya da girmedi ... 1- önce N' ye al 2- kontağı kapat ( el freni otomatik çekilmiş oldu) 3- p'ye al 

teşekkürler.
Değerli Hocam

zihninizde şanzımanda eskiden kurmalı masa saatlerindeki gibi bir zemberek olduğunu ve gergin bir şekild e beklediğini varsayın.

Auto hold bildiğiniz gibi aracın mevcut fren sisteminin otomatize edilmiş hali. 

Şanzıman boş vitese alınarak içerisindeki gerilimi deşarj etmediği sürece o gerilim saklanıyor. Bu saklanan gerilim direkt P ye alırsak şanzıman muhafazası üzerindeki kulaklara ya da dişliler aktarılır , ister aito hold istersek normak fren olsun doğrudan frenlere verirsek bu gerilim hiç bir yere deşarj edemediği için şanzımanın kendi kendisine zarar veriyor.

Mantığı bu.

Dolayısıyla yanıt B...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
18.000 TL fark verip birde dsg nin istediği şekilde mi araç kullanacağız, yahu hondanin manuel otomatik farkı dsg nin yarısı kadar değildir ayrıca ariza da yapmaz kolay kolay bu işte bir enteresanlık var ama neyse.

 
@Serkanasn sevgili adaşım sanırım Honda fiyatlarına bakmamışsınız!
1.6 Executive Dizel Düz | 1597 cc | Dizel141.050 TL
1.6 Executive Dizel Otomatik | 1597 cc | Dizel169.800 TL
Aradaki fark tam tamına 28.750 TL cik :)
 

 
O aradaki fark sanırım tam %50-%60 ötv sınırına denk geliyor diğer durumlarda 3-4 bin TL civarinda bir fark var sadece.

93FCD2B8-2219-4D4E-A3FB-317CA902214B.jpeg

 
@Serkanasn benzınlıdekı sanzıman cvt denen ucuz bır sanzıman o sebeple aradakı fark az ve dizelde aynı donnımda alt versıyond dahı fark 25 bın sevgili arkdaşım.Her ikisinde de ötv aynı 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Meselenin teknik boyutunu tam olarak bilmemekle birlikte cvt nin tam otomatik ve sarsıntısız bir şanzıman olduğunu honda sahibi olan bir arkadaşım söylemişti, önemli olan sarsıntısız, ucuz ve problemsiz olması diye düşünüyorum, şahsen ben manuel vitesi her durumda tercih ederim, hatta opel bayisini arayip manuel astra excellence varmı diye sorduğumda satış temsilcisi bana manuel ve otomatik vites arasında fark yok dedi bende problem fiyatı değil mesele keyif meselesi dedim, inanın manuel daha pahalı da olsa manuel tercih ederim, ben sadece dsg mevzusuna bu kadar aşk ile bağlı bir kitle varken 5000 TL bile fark olmayan vitesi 20.000 farkla daha çoookk satar volkswagen diyorum.

 
opelde otomatik üzerine bide ev verseler zaten almayın. her vites geçişindeki sarsıntıyı kandilli rasathanesi richter 0,3 olarak kaydeder istese!!!! (test 2016 temmuz yeni astra sürüş 13 dk.)

Dsg hiç test etmedim binmedim ama önceliğimiz dsg nin +20 edip etmeyeceğinin  kıyaslamasından ziyade, +20 bin  ettikten sonra yetkili servislere kul köle olma zorunluluğu. iyi niyet diye yapılanma  oluşturulmuş?

Diyorki ömür boyu beraberiz! yok öyle bi dünya.. x3 misli tarife servis bakımı olmaz yani.....

gözü kapalı +20 bin vereyim de her yıl bunun dsg konforunun bedelini  taksitle +30 bine katlamak sıkıntı!!!

 

@Serkanasn CVT evet sarsıntısız cunku bildiğiniz anlamda vites dişlisi yok. Üretim maliyeti son derece ucuz çünkü içerisinde parça sayısı son derece az. Ama keyfi de bir o kadar iğrenç bir şanzıman devir 6 bina araç sürekli hızlanıyor mobilet gibi :)  Yıllarca 1995-2011 e dek kesıntısız manuel araç kullandım ve 2011 yılında ilk OV aracım olan Renault Laguna II Phase II 2.0 Turbo yu aldığımda ben neden manuel kullanmışım ki dedim. Sanırım bunda yıllık yaptıgım 25 bın km nin de etkisi buyuk olsa gerek. DSG ise (bunu genel anlamda çift kavramalar için kullanıyorum) farklı katagorıde bir şanzıman aslında gerçek anlamda bir OV değil iki adet manuel şanzımanın birleştirilip otomatikleştirilmiş hali. Bu nedenle pahalı olması da kaçınılmaz. Dayanıklılık sorunları tartışılır belki o ayrı bir başlık konusu olacak kadar uzun olur zaten. Bu pahalı maliyeti Renault'da da fark edeblirsiniz 8-10 bin arası EDC farkı belki bir DSG kadr değil amaikisi arasındaki kalıte ve karakter farkını da dusununce çift kavramaların pahalı olduğu gerçeği apaçık ortada. 
Ayrıca manuel sanzımanın bakım maliyeti de hıc ucuz değil özellikle golfte sızde 100-150 bın aralığında kavrama bıtıreceksınız ve sız ne yazık kı garantıde olsanız dahi 2 bin tl gibi rakamı cepten vereceksınız oysa DSG de 7 yıl boyunca ılk 2 yılında hiç para vermemek sonraki 5 yılında da yalnızca işçilik ucreti ile kavramayı ve diğer parcaları degıstırebılecegımız bır sanzımana sahip olacagız. Burada su savunmayı getırebılırsınız ama bız 2 yıl sonunda servıse gıtmek zorunda degılız aradakı fark sanzıman parası kadar olabilir. Dogrudur haklısınız bu yaklasımla ancak aynı sekılde servıse gıtseydık olacak olan tam da yukarda dedıgım olacaktı.

 

Geri
Üst Alt