Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı


Honour81 dedi:
@alper32

E 2. vitesten sonra fark yaratıyorsa dur kalk trafikte bir anlamı kalmıyor ki. Siz neden dur kalk trafikte S modunu tercih ediyorsunuz o zaman?
DSG dur kalk trafikte kısa sürede 2. Vitese geçiş yapıyor normal modda iken, sürekli 1-2 şanzımanın ısınmasına neden olabilir, bu nedenle sport modda daha geç vites büyüteceği için, ski vites değişimi olmamış olur.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 

Honour81 dedi:
@alper32

E 2. vitesten sonra fark yaratıyorsa dur kalk trafikte bir anlamı kalmıyor ki. Siz neden dur kalk trafikte S modunu tercih ediyorsunuz o zaman?
Vitesin 1-2 arasında gezmesi 1-2-3-4 arasında gezmesinden iyidir mantığıyla, trafikte D modu bazen 4 e kadar çıkabiliyor.

 
İşin açığı ben 4 yıl garantili olarak kullanacağım bu aracı zaten garanti uzatmak için 18 ayım var ( 1500 tl den )  o sebeple  hep D de sürerim haa bazen f1 vites nedir diye merak edersem o başka tabi.  onun dışında  düz vitese takıp manuel kullanacaksam  dsg almamın ne mantığı var.    rahatlık ve konfor için  alıyorum bu riskli vitesi  :D

 
Bir soru daha, ayağımızı frenden çekip gaza basmadan aracın rölanti devrinde kendi kendine gitmesini sağladığımızda, araç yarım debriyaj yapmış mı oluyor yoksa tam kavrama gerçekleşmiş mi oluyor ? ( park manevraları, sıkışık trafikte dur kalk vs.)

 
Honour81 dedi:
Bir soru daha, ayağımızı frenden çekip gaza basmadan aracın rölanti devrinde kendi kendine gitmesini sağladığımızda, araç yarım debriyaj yapmış mı oluyor yoksa tam kavrama gerçekleşmiş mi oluyor ? ( park manevraları, sıkışık trafikte dur kalk vs.)
Bunu bende merak ediyorum, sıkışık trafikte gaza dokunmuyorum genelde

 
Honour81 dedi:
Bir soru daha, ayağımızı frenden çekip gaza basmadan aracın rölanti devrinde kendi kendine gitmesini sağladığımızda, araç yarım debriyaj yapmış mı oluyor yoksa tam kavrama gerçekleşmiş mi oluyor ? ( park manevraları, sıkışık trafikte dur kalk vs.)
Hocam autohold desteği ile dururken araba yarım debriyaj yapmaz. Eğer autoholdu kapatırsanız ve frene tam basmazsanız şanzıman yarım debriyaj yaparak arabayı ilk harekete hazırlar. Tam basarsanız yine yarım debriyaj beklemez araç, kavramayı ayırır. Devir saatinden takip edebilirsiniz durumu. Araç kavrama yapmaya başladığı an devir oynamaya başlar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
theGenius dedi:
Bir soru daha, ayağımızı frenden çekip gaza basmadan aracın rölanti devrinde kendi kendine gitmesini sağladığımızda, araç yarım debriyaj yapmış mı oluyor yoksa tam kavrama gerçekleşmiş mi oluyor ? ( park manevraları, sıkışık trafikte dur kalk vs.)
Hocam autohold desteği ile dururken araba yarım debriyaj yapmaz. Eğer autoholdu kapatırsanız ve frene tam basmazsanız şanzıman yarım debriyaj yaparak arabayı ilk harekete hazırlar. Tam basarsanız yine yarım debriyaj beklemez araç, kavramayı ayırır. Devir saatinden takip edebilirsiniz durumu. Araç kavrama yapmaya başladığı an devir oynamaya başlar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Teşekkür ederim fakat aslında benim sormak istediğim durma anındaki yarım debriyaj durumu değildi. Durma esnasında Auto hold devredeyken kavramayı ayırıyor. Burası net.

Dur kalk trafikte genellikle gaza basmadan aracın kendi kendine rölanti devrinde hareket etmesine izin veriyoruz. Bu durum yarım debriyaj mıdır, tam kavrama yapmış mı olur?

Örneğin manuel vitesli bir araçta 1. Viteste aracı kaldırdıktan sonra ayağımızı gazdan çekersek, araç tam kavrama yapmış bir biçimde rölanti devrinde ilerler. DSG de bu şekilde olmuyor mu?

Birde şu tapatalk nedir, faydalı mıdır? Herkes bununla mesaj atıyor :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Honour81

Hocam tapatalk mobil kullanıcılar için kolaylık biraz. Ama siteye alıştıysanız devam ;)

 
arkadaşlar konu karışık geldi bana. Dsg yi kısaca temel özelliklerini,yapılması veya yapılmaması gerekenleri en güncel bilgilerle özetleyebilir misiniz ?

 
arkadaşlar konu karışık geldi bana. Dsg yi kısaca temel özelliklerini,yapılması veya yapılmaması gerekenleri en güncel bilgilerle özetleyebilir misiniz ?
İlk mesajı okumanız yeterli Hocam. 

Ben tüm bu sohbetleri orada özetledim madde madde. 

Burada anlaşılmayan bir şey varsa yanıtlamaya hazırım :)

 
Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.
Hocam son yazdığınız not sanki önce el freni çekilip sonra P'ye almak gerek şeklinde düzeltilmeli.

 
Arkadaşlar merhaba, aracımı Ptesi teslim aldım. İlk izlemimler çok güzel :)  Benim sorum ışıklarda beklerken D de mi beklemeli yoksa N ye mi almalı. D de auto hold da araç kendini tutuyor fakat N de bırakıyor. Bu durum beni kararsız bıraktı. Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. 

 
Arkadaşlar merhaba, aracımı Ptesi teslim aldım. İlk izlemimler çok güzel :)  Benim sorum ışıklarda beklerken D de mi beklemeli yoksa N ye mi almalı. D de auto hold da araç kendini tutuyor fakat N de bırakıyor. Bu durum beni kararsız bıraktı. Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. 
Frene sert bastığınız zaman auto hold ile birlikte araç kendini boşa alıyor ;)

 


Geri
Üst Alt