Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı


major24 dedi:
@ragipertas , Autohold u mecbur olmadığım sürece (genelde) kapalı tutuyorum. Ama dediğiniz gibi araç durduktan sonra size sadece P ye atmak kalıyor ve  uğraştan kurtarıyor.

- Bu arada autohold'un yakıt tüketimi, fren balatası  ve fren sistene etkisini merak ediyorum.
Ben kayseri deyim pek yokus yok tamamen ovalik alan fakat authold teknolojisini cok sevdim,  ozellikle ışıklarda frene basılı tutmamakda buyuk rahatlık ama bahsettiginiz durumlarla ilgili zaradan cok faydali gibi geliyor bana, tabi bunlar benim goruslerim.. Bilgi sahibi olan arkadaslar herzamanki gibi bizleri aydinlatirlarsada cok iyi olur

golf7 tdi dsg

 

major24 dedi:
@ragipertas , Autohold u mecbur olmadığım sürece (genelde) kapalı tutuyorum. Ama dediğiniz gibi araç durduktan sonra size sadece P ye atmak kalıyor ve  uğraştan kurtarıyor.

- Bu arada autohold'un yakıt tüketimi, fren balatası  ve fren sistene etkisini merak ediyorum.

@silvershadow , murat hocam aracı durdurup el frenini çektikten sonra ayak frenine basmadan P moda alınabiliyor mu araç ? Alınıyorsa zararı var mıdır ?
Değerli Hocam,

Az önce paylaştığım kılavuz sayfasında da belirtildiği gibi vites değiştirme esnasında ayağınızı fren pedalından çekmemelidir.

Fakat fren pedalına basmadan ve vites kolunun üzerindeki düğmeye basmadan P konumuna geçmez.

Eğer  1 saniyeden uzun süre N konumunda kaldıysa da vites kolu üzerindeki kilidi devralan gireceği için yine fren pedalı ile vites kolu kilidine değiştirme esnasında eş zamanlı olarak basılı tutmalıdır.

Auto Hold ciddi bir teknoloji ve ister manuel ister DSG olsun tüm kavrama sisteminin koruyucu meleği. :)

Gereksiz yarım debriyaj nedeniyle ısınmaları ve aşınmaları ve doğal olarak da kavramanın ömrünü uzatmak ta çok etkili.

 
silvershadow dedi:
@ragipertas , Autohold u mecbur olmadığım sürece (genelde) kapalı tutuyorum. Ama dediğiniz gibi araç durduktan sonra size sadece P ye atmak kalıyor ve  uğraştan kurtarıyor.

- Bu arada autohold'un yakıt tüketimi, fren balatası  ve fren sistene etkisini merak ediyorum.

@silvershadow , murat hocam aracı durdurup el frenini çektikten sonra ayak frenine basmadan P moda alınabiliyor mu araç ? Alınıyorsa zararı var mıdır ?
Değerli Hocam,

Az önce paylaştığım kılavuz sayfasında da belirtildiği gibi vites değiştirme esnasında ayağınızı fren pedalından çekmemelidir.

Fakat fren pedalına basmadan ve vites kolunun üzerindeki düğmeye basmadan P konumuna geçmez.

Eğer  1 saniyeden uzun süre N konumunda kaldıysa da vites kolu üzerindeki kilidi devralan gireceği için yine fren pedalı ile vites kolu kilidine değiştirme esnasında eş zamanlı olarak basılı tutmalıdır.

Auto Hold ciddi bir teknoloji ve ister manuel ister DSG olsun tüm kavrama sisteminin koruyucu meleği. :)

Gereksiz yarım debriyaj nedeniyle ısınmaları ve aşınmaları ve doğal olarak da kavramanın ömrünü uzatmak ta çok etkili.
Yine bizleri aydinlattiniz tesekkurler Murat hocam..

golf7 tdi dsg

 
DSG ile ilgili merak ettiğim bir kaç hususu burada sormanın uygun olabileceğini düşünüyorum, yanıtlarsanız çok sevinirim. Sorularım şunlar;

1- DSG nin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü nesilleri olduğunu okuyorum. Bu nesiller ne zaman piyasaya çıkmıştır ve birbirlerinden ne gibi farkları vardır? Bu hususta resmi bir açıklamanın bulunduğu yabancı bir link mevcut mudur yoksa bir şehir efsanesi midir?

2- DSG'deki P konumu fiziksel olarak ne yapar? Bunun park vitesi olduğunu biliyorum fakat vitesi P'ye aldığımda kavramayı ayırıp el frenini mi çeker yoksa manuel araçlarda 1. vitese alıp bırakmak gibi midir? (Ancak böyle olursa P'de bırakmanın şanzımana yük bindirmesi mantıklı olabilir)

3- Satış temsilcisi ve internetteki bazı kaynaklar ışıklarda durunca N'ye almamın faydalı olduğunu söylüyor. Bazı yerlerde de tersi yorumlar okuyorum. N'ye alınmalı mıdır alınmamalı mıdır?

4- 1. vitesi neredeyse hiç kullanmıyor, sıkışık trafikte durup kalktıkça hep 1-2 arası geçişler yapıyor, 2'ye çok erken atıyor, belki 2 km/s hıza çıkınca gibi. Bu iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi? Kavrama problemlerinin çoğunun bu sebepten olduğu ifade ediliyor.

5- Bir arkadaşın yorumunda, yine kavramanın sağlığı için, hemen gaza basmayıp ilk hareketi aracın kendisinin yapmasını beklemek ve sonrasında gaza basmak daha iyi olur yazıyor. Bu şekilde kullanım için AutoHold kapalı olmalıdır zira açık iken ilk hareket olmayacaktır. Bu durumda ne yapılmalıdır?

6- Start stop sistemi iyi midir kötü müdür? İstanbul trafiğine uygun olmadığı, dolayısıyla sıkışık trafikte kapatılmasının uygun olduğu çok yerde belirtilmiş.

7- Park etme durumunda kitapçıkta yazan işlem sırasıyla, ayak frende olacak, el frenini çek, P'ye al, kontağı kapat. Tam olarak doğru mudur? Bu sıralamada boşa (N'ye) alma bulunmadığı için, şanzımana binen yük nasıl ayrılacaktır?

2003 yılından beri manuel vitesli araç kullanıyordum. Bu benim ilk otomatik vitesli aracım ve henüz başlarken alışkanlıklarımın doğru bir şekilde oluşmasını istiyorum. Yardımlarınızı rica eder şimdiden teşekkür ederim.

 
@Honour81

3. Araç otomatik olarak N gibi davranıyor o durumda. Eski nesil otomatik vites gibi gitmeye hazır beklemiyor ;) Gerek yok bence.

4. Benim araç manuel dik yokuş hariç 1 hiç kullanmıyorum neredeyse. Hoş ben 3 ve 5'i de pek kullanmıyorum :D 1-2-4-6 :D

5. Autohold DSG dostudur. Uyum olarak iyi çalışıyorlar. Birlikte kullanın gaza da basın bir şey olmaz bence.

6. S&S manuel olduğum için ben de biraz rahat oluyor. Güzergahınıza göre kullanın hocam. Işıkları bol güzergah varsa kullanın yoksa kapatın sürekli.

7. Autohold kullanıyorsanız bunu da düşünmeye çok gerek yok gibi. ;)

 
DSG araç kullanıcısıyım. uzun süre manuel kullandım hep. şöylede bir kaygım vardı ki manuel kullanmayı çok seven biri olarak ilk zamanlarda triptonik yapıp kendim atıyordum. bazende S moduna alıp Manuel hissiyatı yartamaya calıstım . daha sonra kullandıkça bu isteklerimin hepsinin Alman mühendisleri tarafından DSG de birleştirildiği kanısına vardım. çok kullanışlı ve tatmin edici bir Otomatik şanzuman. Sorularınıza gelecek olursak... Star stop sistemi yeni bir teknoloji eksileri ve artıları elbette vardır. Bence 10 sn ve üzeri dur kalklarda kullanılması ekonomik açıdan faydalı. bazen insan kapanıp açılmasını sakıncalı olacakmış gibi algılıyor ama bu doğru değil. yinede şunu unutmamak lazım yol şartlarını ve önümüzü bizler daha iti algıladığımız için tepki vermesi biraz zaman alabiliyor DSG nin u gibi durumlar da bizler komut ederek bunu daha sağlıklı ve verimli hale getirebiliyoruz.*** bir diğer durum 1-2 vitesler arası geçiş hızı ki bu yine yakıt tasarrufu için yapılmış bir yazılım. fakat yazılım ile vites aralıkları hıza ve gaz tepkimesine  bağlı olarak ayarlanabiliyor. ****Işıklarda N konumunda tutulması kavrama için fayda sağlayabilir fakat eğimli ve sıkışık trafikte bu kollanmalıdır. malum frene basılması gerektiği ve fren balatalarıda hesaba katılmalıdır.buda yine kişinin daha kolay yapabileceği bir seçimdir. P konumu ise PArk etmede mutlak olması gerekendir. Auto hold sisteminde zaten bizim yerimize diğer bileşenleri araç otomatik olarak yaptığından sıkıntı yok p ye al kapat çık :)   ****Kısacası Bende ilk zamanlarda sizin düşüncelerinize ve sorularınaıza yakın düşündüklerim vardı fakat tüm cevapları Aracı Kullandıkça aldım ve son derece memnunum. DSG demek konfor+Tasarruf+Prestij demek bence... herkese iyi forumlar :)

 
Arkadaşlar kaç şey daha danışmak istiyorum.

1- Hareket halinde iken yalnızca D ve S arasında geçiş yapmanın sağlıklı olacağını öğrendim. Mesela N ye alınmamaLıymış. Manuel e geçiş için (vitesi sağa doğru kaydırma) durmam gerekli midir yoksa hareket halinde iken yapmanın bir sakıncası yok mudur? Olmaması gerekir ama yinede tecrübenize başvurmak isterim.

2- Manuel kullanımda iken normal manuel vitesli araçlarda yaptığımız gibi vites değiştirirken ayağımızı gazdan çekmemiz gerekir mi?

3- Geri vitese alınca ayna aşağıya inmiyor. İlk aldığımda iniyordu. Menüden baktım ayarı açık. Ne olabilir?

Birde önceki mesajdaki sorulardan 1 ve 2. ye cevap alamadım. Bu konularda bilgisi olan varsa, paylaşabilirse çok sevinirim.

 
Honour81 dedi:
Arkadaşlar kaç şey daha danışmak istiyorum.

1- Hareket halinde iken yalnızca D ve S arasında geçiş yapmanın sağlıklı olacağını öğrendim. Mesela N ye alınmamaLıymış. Manuel e geçiş için (vitesi sağa doğru kaydırma) durmam gerekli midir yoksa hareket halinde iken yapmanın bir sakıncası yok mudur? Olmaması gerekir ama yinede tecrübenize başvurmak isterim.

2- Manuel kullanımda iken normal manuel vitesli araçlarda yaptığımız gibi vites değiştirirken ayağımızı gazdan çekmemiz gerekir mi?

3- Geri vitese alınca ayna aşağıya inmiyor. İlk aldığımda iniyordu. Menüden baktım ayarı açık. Ne olabilir?

Birde önceki mesajdaki sorulardan 1 ve 2. ye cevap alamadım. Bu konularda bilgisi olan varsa, paylaşabilirse çok sevinirim.
Hocam merhaba

1. Hareket halinde D ve S arasında geçiş yapmanızda bir sakınca yoktur ancak N konumuna alınmamalıdır. Aracınızda sürüş profili seçme özelliği var ise eco modda serbest sürüş özelliği bulunur, ayağınızı gazdan çektiğinizde kendisini boşa alır ve bu şekilde araba oldukça uzun mesafeler gidebilir. Normal N konumundan farklıdır arabanın yaptığı bu şey :) Bu yüzden DSG alacak herkese sürüş profilini mutlaka tavsiye ediyoruz. Manuel'e geçmek için de durmanıza gerek yoktur ister vites kolunu sağa alarak isterseniz de anında direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile vites değişimi yapabilirsiniz.

2.DSG çok hızlı olduğundan manuel modda kullanırken ayağınızı gazdan çekmenize gerek yoktur. Bildiğim kadarıyla tek kavramalı otomatiklerde sistem yavaş çalıştığı için vites geçişinde ayak gazdan çekilmez ise yığılma yapıyordu araç. Bizimkinde böyle bişey yok çok şükür :)

3. Geri viteste aynanın aşağıya inmesi için ayna ayarının R konumunda olması gerekir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@Honour81

Hocam 1. sorunun cevabını bilmiyorum maalesef.

2. P konumu fiziksel olarak ne yapar onu da bilmiyorum ancak el frenini çekmeden hafif eğimli bir yerde P konumuna alırsak aracın ağırlığı DSG'nin üzerine biniyor ve tekrar D moduna almak istediğinizde gürültü ile geçiş yapıyor ki bir kez başıma geldi ve açıkcası o geçişteki sesten korkmuştum. Bu tecrübeme dayanarak P'de araç viteste değilse bile bir şekilde kavramanın ayrık olmadığını, şanzımanın kilitlendiğini ve aracın hareketine izin vermediğini söyleyebilirim. Araç eğimli yerde bırakılacak ise N konumuna alıp el freni çekilmeli, ayak freni bırakılarak boşluk alınıp yük frenlere devredilmeli sonra P konumuna alınmalıdır.

@silvershadow Murat hocama seslenelim yanlış biliyorsam ve yanlış bilgi verdiysem  ufak bir dokunuşta bulunsun :)

@theGenius Hüseyin kardeşimi de çağırayım.  Belki 1. sorunuzun cevabını biliyordur ve 2. soru için de daha teknik yorum yapabilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba Arkadaşlar

Dün bir sebeple hanımı ve ailesini köye götürdüm.Araç tam dolu ( 5 kişi ) ve poşetler ile bir küçük bir valiz vardı.Köy yolunda toprak eğimli bir yokuşu  yavaş yavaş çıkarken aracının biraz zorlandığını hissettim araç yeni olduğu için bana öylede gelmiş olabilir.Araç bir türlü vites değiştirmedi 1. viteste 4 bin devir bandında seyrediyordu motorun bağırtısı beni rahatsız ettiği için kendim direksiyondan 2. vitese attım.İkinci bir tırmanışta gene benzer şekilde oldu önce ikiye sonra 4 devir bandında yine 3. vitese geçiş yaptım.Sizin başınızada benzer durum geldimi.Bu normal karşılanabilecek bir durumdur.Araç 1.2 dsg.

SAYGILARLA

 
@RockandRage normal olabilir cunku benimim aracdada 4 kisi cikarken bazen rampada 2 agir gelio 1 e atiom manuel bu arada benimki ama dsg 7 ileri 2 ye atmasi lazim bence
 
RockandRage dedi:
Merhaba Arkadaşlar

Dün bir sebeple hanımı ve ailesini köye götürdüm.Araç tam dolu ( 5 kişi ) ve poşetler ile bir küçük bir valiz vardı.Köy yolunda toprak eğimli bir yokuşu  yavaş yavaş çıkarken aracının biraz zorlandığını hissettim araç yeni olduğu için bana öylede gelmiş olabilir.Araç bir türlü vites değiştirmedi 1. viteste 4 bin devir bandında seyrediyordu motorun bağırtısı beni rahatsız ettiği için kendim direksiyondan 2. vitese attım.İkinci bir tırmanışta gene benzer şekilde oldu önce ikiye sonra 4 devir bandında yine 3. vitese geçiş yaptım.Sizin başınızada benzer durum geldimi.Bu normal karşılanabilecek bir durumdur.Araç 1.2 dsg.

SAYGILARLA
Hocam rampada aracın bağırması çok normal. Mümkün olduğunca 3-4 bin devir arasında gidin rampada emin olun daha sağlıklı.

 
ben 2 bin devirde vites değiştiriyom  2500 3000 e zorlamadım hiç dogrumu yapıyom ki

 

Yunus Emre dedi:
ben 2 bin devirde vites değiştiriyom  2500 3000 e zorlamadım hiç dogrumu yapıyom ki
Normal şartlara sizinki doğru. Ama dik yokuşta araç yüklü ise yüksek devir devam edin ;)

 

Geri
Üst Alt