fcsrn
Moderatör
Abi belki kızcaksın bana ama, dediğimi bir dene sende görceksin, araç yükünü şanzımana değil el frenine bırakıyor, dik yokuşta daha iyi belli oluyormcanerol dedi:Hocam cok dik bir yokus degil ise sikinti yok oylede yapabilirsijiz ama dik yokuslarda once el frenini cekin sonra P atin. Dik yokuslarda ister istemez sanzumana yuk biniyor geri D taktifimiz zaman tak eder oda vites yukten dustugu icin cikiyor. Duz yolda sanmiyorum sikinti olsun ama bende aliskanlik oldu N alip el freni cekip P takiyorum.Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınızHocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınızDeğerli Umut Hocam;DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim. s=s18 Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...
Çok güzel bir konu olmuş.
Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.
DSG kullananların kaçınması gereken iki durum var sadece...
1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.
2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.
Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.