Honour81 dedi:
DSG ile ilgili merak ettiğim bir kaç hususu burada sormanın uygun olabileceğini düşünüyorum, yanıtlarsanız çok sevinirim. Sorularım şunlar;
1- DSG nin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü nesilleri olduğunu okuyorum. Bu nesiller ne zaman piyasaya çıkmıştır ve birbirlerinden ne gibi farkları vardır? Bu hususta resmi bir açıklamanın bulunduğu yabancı bir link mevcut mudur yoksa bir şehir efsanesi midir?
2- DSG'deki P konumu fiziksel olarak ne yapar? Bunun park vitesi olduğunu biliyorum fakat vitesi P'ye aldığımda kavramayı ayırıp el frenini mi çeker yoksa manuel araçlarda 1. vitese alıp bırakmak gibi midir? (Ancak böyle olursa P'de bırakmanın şanzımana yük bindirmesi mantıklı olabilir)
3- Satış temsilcisi ve internetteki bazı kaynaklar ışıklarda durunca N'ye almamın faydalı olduğunu söylüyor. Bazı yerlerde de tersi yorumlar okuyorum. N'ye alınmalı mıdır alınmamalı mıdır?
4- 1. vitesi neredeyse hiç kullanmıyor, sıkışık trafikte durup kalktıkça hep 1-2 arası geçişler yapıyor, 2'ye çok erken atıyor, belki 2 km/s hıza çıkınca gibi. Bu iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi? Kavrama problemlerinin çoğunun bu sebepten olduğu ifade ediliyor.
5- Bir arkadaşın yorumunda, yine kavramanın sağlığı için, hemen gaza basmayıp ilk hareketi aracın kendisinin yapmasını beklemek ve sonrasında gaza basmak daha iyi olur yazıyor. Bu şekilde kullanım için AutoHold kapalı olmalıdır zira açık iken ilk hareket olmayacaktır. Bu durumda ne yapılmalıdır?
6- Start stop sistemi iyi midir kötü müdür? İstanbul trafiğine uygun olmadığı, dolayısıyla sıkışık trafikte kapatılmasının uygun olduğu çok yerde belirtilmiş.
7- Park etme durumunda kitapçıkta yazan işlem sırasıyla, ayak frende olacak, el frenini çek, P'ye al, kontağı kapat. Tam olarak doğru mudur? Bu sıralamada boşa (N'ye) alma bulunmadığı için, şanzımana binen yük nasıl ayrılacaktır?
2003 yılından beri manuel vitesli araç kullanıyordum. Bu benim ilk otomatik vitesli aracım ve henüz başlarken alışkanlıklarımın doğru bir şekilde oluşmasını istiyorum. Yardımlarınızı rica eder şimdiden teşekkür ederim.
Değerli Hocam;
Kusuruma bakmayın fırsat bulamadım bir türlü. Biliyorsunuz yeni araç alma arifesindeyim ve heyecanıyla yanıp tutuşuyorum..
Her biri birinden güzel sorularınızın yanıtlarına geçeyim. O kadar güzeller ki her biri konu başlığı olmalı; ki ben de öyle yapacağım sayenizde
1.
DSG' nin versiyon ve versiyonlarının farkı nedir sorusunun yanıtı burada:
http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/dsg-nedir-ve-diger-otomatik-viteslerden-farki-var-midir/msg1172/#msg1172
Ben özet geçeyim yine de:
DSG'nin versiyonları olduğu kesinlikle doğru.
* İlk nesili 6 ileri olan DQ200 isimli versiyonudur
6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
*İkinci nesili 7 ileri olan 2008 yılından itibaren piyasaya sürülen DQ250 isimli versiyonudur
7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
*Üçüncüsü yine7 ileri Eylül 2010'da 650 Nm. 'ye kadar torka dayanıklı bir DQ500 isimli versiyonunu gerçekleştirdiğini duyurusa da Audi TT RS'ten başka bir modelde kullanmadı.
*Dördüncüsü...Gururla sunduğum Tamamen benim keşfim
olan (DQ501 olduğunu tahmin ettiğim) bu versiyonu ise 2016 model Passat 2.0 TDI 240 PS 4Motion modelinde sunuldu 500 Nm.torka sahip bu canavara 6 ileri versiyonu bile dayanamazdı ve üçüncünün geliştirilmesiyle seri üretimi yapılan güçlü motorlu araçlar için ve daha yaygın kitlelere hitap edecek bir versiyona kavuştu.
Detaylar burada:
http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/yeni-nesil-dsg-sanziman'i-kesfettim-2016-model-dsg-sanziman/msg1173/#msg1173
*Beşinci nesili 7 ileri olan 2016 yılından itibaren piyasaya sürülecek DQ380 isimli versiyonudur. Kuru tip DQ200 versiyonunun güçlü yönleri alınarak geliştirilmesiyle, ıslak tip 84.9 kg ağırlığındaki bu versiyon DSG'nin her daim sıkıntısı olan ısınma problemini çözmüş görünüyor ve 380 Nm.lik maksimum torka kadar kullanılabilecek.
Detayları burada mevcut:
http://auto.sina.com.cn/news/2014-11-06/15271355710.shtml
*Altıncı nesili 10 ileri olan 2013 yılından itibaren geliştirildiği duyurulan ve 2015'te geliştirilmesine son verilen DQ511 isimli versiyonudur .
2.ve 7
DSG'deki P konumu fiziksel olarak ne yapar?
Bu vites manuelde 1. vitesle aynı şey kesinlikle değildir. Çünkü birinci viteste motorun vites kutusuna doğrudan bağlı olarak bırakılması söz konusuyken Burada her iki kavrama balatası ile tüm dişli takımları tam olarak devre dışıdır ve sağlam bir mekanik şanzıman ' kilidi ' ile kilitlidir. Motorlu araç durduğu zaman bu pozisyon sadece kullanılmalıdır.
P konumuna el freni muamelesi yapmamak, önce N ye alıp el frenini çektikten sonra P ye almak
Otomatik vitesli araçlarda P konumu aslında şanzıman kovanının kenarındaki bir kilit mekanizmasını çalıştırır. Yani şanzıman içindeki dişlileri şanzımana kilitleyerek aracın ilerlemesini engeller. Yokuşlarda veya başka türlü dengesiz zeminlerde el frenini çekmeden p ye almak şanzuman kovanına (dış cephesini kaplayan metal yüzeye) yük bindirir. Yokuş aşağı veya yukarı park ederken mutlaka önce N'ye alarak motorla şanzımanın bağını kesmeli ardından el frenini çekmeli. sonra ayağımızı frenden çekerek P'ye almalıyız. Aksi halde şanzımanın dış çeperine binen yük birden şanzımana aktarıldığı için böyle durumlarda aracı P den çıkartırken hem fiziksel olarak zorlama hem de "tak" diye bir ses oluşur.
3.
Satış temsilcisi ve internetteki bazı kaynaklar ışıklarda durunca N'ye almamın faydalı olduğunu söylüyor. Bazı yerlerde de tersi yorumlar okuyorum. N'ye alınmalı mıdır alınmamalı mıdır?
Uzun veya kısa süreli duraklamalarda evet. Araç hareket halindeyken asla..
4.5
1. vitesi neredeyse hiç kullanmıyor, sıkışık trafikte durup kalktıkça hep 1-2 arası geçişler yapıyor, 2'ye çok erken atıyor, belki 2 km/s hıza çıkınca gibi. Bu iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi? Kavrama problemlerinin çoğunun bu sebepten olduğu ifade ediliyor.
Doğru tespit. Uygun koşullar oluşmadığı sürece araç daima ekonomiye programlı ve bu nedenle hemen bir üst vitese geçmeye meyilli. Aracın hafifçe gaz verilerek ve yavaş yavaş hızlanması mı yoksa daha kuvvetlice gaz vererek derhal mi hızlanması gerektiği konusunda iki cenah var. Her ikisi de haklılar. Doğruyu ben de bilmiyorum
6.
Start stop sistemi iyi midir kötü müdür? İstanbul trafiğine uygun olmadığı, dolayısıyla sıkışık trafikte kapatılmasının uygun olduğu çok yerde belirtilmiş.
10 saniyenin altındaki duraklamalarda efektif olmadığı kılavuz kitapçıkta belirtilmiş.
Bundan kısa süreli duraklamalarda devreye girmesini engelleyecek şekilde fren pedalının iki kademesini bilinçli kullanmak sorunu çözecektir. Uzun süreli duraklamalarda ise start stop candır. Boşuna kavramanın ısınmasını ve yıpranmasını ve de yakıt tüketmenizi önler.