Antifiriz Değişimi


Genelde G12 G12+ diye satılan ürünlerin kapağı ve içeriği kırmızı renkte oluyor.
Shell in ürünü G12++ seviyesinde renge göre tabi


coolant_application_chart_2015.jpg
 
Son düzenleme:

Shell ' de G-13 ve G12 evo antifriz yoktur.

G11 (yeşil ) ve G12 ( kırmızı ) mevcuttur.

( Shell kırmızı organik antifriz VW 774 D VE F ye uygundur )


G11 (VW TL 774 C ) Mavi / Yeşil

G12 ( VW TL 774 D ) Kırmızı

G12 + ( VW TL 774 F ) Kırmızı

G12 ++ ( VW TL 774 G ) Pembe/Eflatun

G13 ( VW TL 774 J ) Pembe/Eflatun

G12 EVO ( VW 774 L ) Pembe/Eflatun ve Mavi
https://www.coxmotorparts.co.uk/vw-...vo-replaces-g13-ready-mix-coolant-5-litres-2/

Ekli dosyayı görüntüle 72741


Ekli dosyayı görüntüle 72742




Ekli dosyayı görüntüle 72743



Ekli dosyayı görüntüle 72744




.

.
Teşekkür ederim.
 
Rica ederim. genleşme kabı üst hortumdan sıvı akarken bir taraftan genleşme kabına su ekleyin motoru susuz bırakmayın bir arkadaşınız veya tahta parçası deviri sabit tutsun devir arttıkça akış artar beklemek istemezseniz 3bin gibi.. size kalmış

Shell kırmızı antifriz uygun 2000 model sonrası tüm vag araçlar turuncu g12- pembe g13- eflatun g12evo ürünler kullanılabiliyor. . total de olur fark etmez sistemi temizlemesi için uygun ürün önerdim tekrar değişim olacak konulan sıvı çamur gibi olacağından.

Durulama market suyunu yada kar yağdıysa olduğunuz bölgede karı eritip ( Yağmur suyu da olabilir.) saf su yaparak 1 tur durulama suyu ile sistemi temizleyin mümkünse 20 km kadar aracı soğutmadan dolaşın sonra geçici antifrizi aynı gün koyabilirsiniz.

G12 ve G13 kullanılabiliyor.​

Soğutucu - Motor Kodu: CGGB​

  • KAPASITE
    5,6 litres

Notlar​

  • Alternatif tavsiyeler, De-ionised water with 40% anti-freeze, >-25°C: AF VWG TL774JG13
  • Alternatif tavsiyeler, De-ionised water with 50% anti-freeze, >-35°C: AF VWG TL774JG13
  • Alternatif tavsiyeler, AF VWG TL774GG12
Teşekkür ederim. En kısa zamanda değişimi yapacağım. Şuan Mavi renk antifiriz var. %50 su,%50 antifiriz değil de %40 oranda ekleme yapacağım araçta su kaçağı vardı kaçak giderici sıvı ile kapatıldı yoğun antifiriz koyarsam hortlatabilirim.
Not: aracım yokken bu kadar başım agrımazdı araç insandan çok bakım istiyor. Hele titiz araç sahiplerine daha zor benim gibi.
 
Teşekkür ederim. En kısa zamanda değişimi yapacağım. Şuan Mavi renk antifiriz var. %50 şu,%50 antifiriz değilde %40 oranda ekleme yapacağım araçta su kaçağı vardı kaçak giderici sıvı ile kapatıldı yoğun antifiriz koyarsam hortlatabilirim.
Not: aracım yokken bu kadar başım agrımazdı araç insandan çok bakım istiyor. Hele titiz araç sahiplerine daha zor benim gibi.
2012 model araca mavi kullanmak başlı başına hata yaşadığınız iklim koşullarına bağlı oranı ayarlarsınız örnek 60su%40ant -20 seviyesinde karışım yaparak sızıntının yeri zamanla tespit edilerek onarılır. Sonrasında olması gereken ürün konur..
Mavi ile devam ederseniz donma dışında pas korozyon gibi korumalar zayıf kalacaktır.


Unutmadan kaçak giderici ürünler geçici çözümlerdir tavsiye edilmez ( radyatörse ) kaynak yapılması Plastiklerden sızıyorsa parça değişimi , uzun yola çıktığınızda devirli kullandığınızda mutlaka sorun çıkaracaktır.
Motorunuzda şu dönemde kaçak olmayabilir G11 antifrizle devam ederseniz emsallerine göre 2/3 kat daha hızlı korozyon pas yapacaktır.
 
2012 model araca mavi kullanmak başlı başına hata yaşadığınız iklim koşullarına bağlı oranı ayarlarsınız örnek 60su%40ant -20 seviyesinde karışım yaparak sızıntının yeri zamanla tespit edilerek onarılır. Sonrasında olması gereken ürün konur..
Mavi ile devam ederseniz donma dışında pas korozyon gibi korumalar zayıf kalacaktır.


Unutmadan kaçak giderici ürünler geçici çözümlerdir tavsiye edilmez ( radyatörse ) kaynak yapılması Plastiklerden sızıyorsa parça değişimi , uzun yola çıktığınızda devirli kullandığınızda mutlaka sorun çıkaracaktır.
Motorunuzda şu dönemde kaçak olmayabilir G11 antifrizle devam ederseniz emsallerine göre 2/3 kat daha hızlı korozyon pas yapacaktır.
Hocam tamirciye teslim ettim hangi marka koydu bilmiyorum zaten filtre de hoşuma gitmedi mann filtre aldım kendim montaj yaptım. Yeni shell petrol den geldim,Antifirizi inceledim. Kendim değiştireceğim. Sanayi ustaları düz kafa mantık yürütüyor. Sorsam %40 Antifiriz %50 su kaç derece donma etkisi olur koy gitsin diyorlar. Çok teşekkür ederim ilgilenip, zaman ayırıp yardımcı olmanızdan dolayı.
 
Bana da yardımcı olurmusunuz bugün aracın kalorifer petegi makineye bağlayarak temizlik yapıldı antifiriz değişimi yapma ihtiyacı buldum.
Araç 2012 polo 1.4 benzinli CGGB motor kodlu araç üreticisi hangi renk antifiriz tavsiye etmiş bulamadım Google aramalar da.genleşme kabında g12 yazıyor hangi renk olduğu konusunda bilgi sahibi varsa çok sevinirim.
Antifrizin renginin hiç bir önemi yoktur, sıvıyı üreten firma isterse turuncu renk yapar, isterse mor renk yapar, antifrizin rengine göre uyumlu olup-olmadığı kararı verilemez,

Bir antifrizin aracınıza uyumlu olup-olmadığı araç üreticisinin aracınız için verdiği (uyumlu onay koduna) bakılır,

Polo MkV 6R kasa 1.4 benzin CGGB kodlu motor için uyumlu antifriz tipleri;
G13 (VW TL 774 J)
G12 Evo (VW TL 774 L)


Antifriz kapasitesi; 5,6 Litre

Arkadaşların da dediği gibi motordaki kaçağı —>kaçak giderici ürünler geçici bir çözümdür, ilerde mutlaka aynı sıkıntı yeniden tekrarlamasına engel olamazlar, kaçak radyatör ise kaynak yapılması veya kaynağa elverişli değil ise yeni radyatör (yan sanayi olmayan parça) ile değiştirmek, plastik veya hortumlardan kaynaklı ise (yan sanayi olmayan) parça değişimi yapılması gerekir.

Petek temizliği yapıldıysa arkadaşlarında dediği gibi mutlaka;
Durulama—>geçici antifriz (geçici antifriz de G13 tip olsun) —>tekrardan durulama—>G13 antifriz şeklinde yapmalısınız..!!
İlk durulama işlemi için; çeşme suyu veya içme suyu kullanılabilir fakat (2.ci kez yapılacak durulama işlemi için SAF SU kullanmanızı şiddetle öneririm),

Saf su pahalı birşey değildir, saf su alırken internetten, oto sanayiden almayınız, bu tip yerlede satılanlar genelde saf su falan değildir, saf suyu mutlaka kimyevi malzemeler satan (kimyevi malzeme depoları) veya kimyevi malzeme laboratuarıdan almanızı öneririm, dediğim gibi saf su pahalı bir sıvı değildir, Ayrıca ilerki yıllarda sahip olduğunuz veya yeni aldığınız bir araç antifriz eksiltmesi yaparsa asla çeşme suyu, içme suyu, Erikli su vs.. ile kesinlikle ilave yapmayınız, ilave sadece saf su ile veya (aracınıza uyumlu tipte “ready to use antifriz”) ile yapılmalıdır,

Şuan motorda kullandığınuz “mavi antifriz” aracınız için uyumlu değildir, ciddi sıkıntılar çıkaracaktır.!!
 
Antifrizin renginin hiç bir önemi yoktur, sıvıyı üreten firma isterse turuncu renk yapar, isterse mor renk yapar, antifrizin rengine göre uyumlu olup-olmadığı kararı verilemez,

Bir antifrizin aracınıza uyumlu olup-olmadığı araç üreticisinin aracınız için verdiği (uyumlu onay koduna) bakılır,

Polo MkV 6R kasa 1.4 benzin CGGB kodlu motor için uyumlu antifriz tipleri;
G13 (VW TL 774 J)
G12 Evo (VW TL 774 L)


Antifriz kapasitesi; 5,6 Litre

Arkadaşların da dediği gibi motordaki kaçağı —>kaçak giderici ürünler geçici bir çözümdür, ilerde mutlaka aynı sıkıntı yeniden tekrarlamasına engel olamazlar, kaçak radyatör ise kaynak yapılması veya kaynağa elverişli değil ise yeni radyatör (yan sanayi olmayan parça) ile değiştirmek, plastik veya hortumlardan kaynaklı ise (yan sanayi olmayan) parça değişimi yapılması gerekir.

Petek temizliği yapıldıysa arkadaşlarında dediği gibi mutlaka;
Durulama—>geçici antifriz (geçici antifriz de G13 tip olsun) —>tekrardan durulama—>G13 antifriz şeklinde yapmalısınız..!!
İlk durulama işlemi için; çeşme suyu veya içme suyu kullanılabilir fakat (2.ci kez yapılacak durulama işlemi için SAF SU kullanmanızı şiddetle öneririm),

Saf su pahalı birşey değildir, saf su alırken internetten, oto sanayiden almayınız, bu tip yerlede satılanlar genelde saf su falan değildir, saf suyu mutlaka kimyevi malzemeler satan (kimyevi malzeme depoları) veya kimyevi malzeme laboratuarıdan almanızı öneririm, dediğim gibi saf su pahalı bir sıvı değildir, Ayrıca ilerki yıllarda sahip olduğunuz veya yeni aldığınız bir araç antifriz eksiltmesi yaparsa asla çeşme suyu, içme suyu, Erikli su vs.. ile kesinlikle ilave yapmayınız, ilave sadece saf su ile veya (aracınıza uyumlu tipte “ready to use antifriz”) ile yapılmalıdır,

Şuan motorda kullandığınuz “mavi antifriz” aracınız için uyumlu değildir, ciddi sıkıntılar çıkaracaktır
 
Antifrizin renginin hiç bir önemi yoktur, sıvıyı üreten firma isterse turuncu renk yapar, isterse mor renk yapar, antifrizin rengine göre uyumlu olup-olmadığı kararı verilemez,

Bir antifrizin aracınıza uyumlu olup-olmadığı araç üreticisinin aracınız için verdiği (uyumlu onay koduna) bakılır,

Polo MkV 6R kasa 1.4 benzin CGGB kodlu motor için uyumlu antifriz tipleri;
G13 (VW TL 774 J)
G12 Evo (VW TL 774 L)


Antifriz kapasitesi; 5,6 Litre

Arkadaşların da dediği gibi motordaki kaçağı —>kaçak giderici ürünler geçici bir çözümdür, ilerde mutlaka aynı sıkıntı yeniden tekrarlamasına engel olamazlar, kaçak radyatör ise kaynak yapılması veya kaynağa elverişli değil ise yeni radyatör (yan sanayi olmayan parça) ile değiştirmek, plastik veya hortumlardan kaynaklı ise (yan sanayi olmayan) parça değişimi yapılması gerekir.

Petek temizliği yapıldıysa arkadaşlarında dediği gibi mutlaka;
Durulama—>geçici antifriz (geçici antifriz de G13 tip olsun) —>tekrardan durulama—>G13 antifriz şeklinde yapmalısınız..!!
İlk durulama işlemi için; çeşme suyu veya içme suyu kullanılabilir fakat (2.ci kez yapılacak durulama işlemi için SAF SU kullanmanızı şiddetle öneririm),

Saf su pahalı birşey değildir, saf su alırken internetten, oto sanayiden almayınız, bu tip yerlede satılanlar genelde saf su falan değildir, saf suyu mutlaka kimyevi malzemeler satan (kimyevi malzeme depoları) veya kimyevi malzeme laboratuarıdan almanızı öneririm, dediğim gibi saf su pahalı bir sıvı değildir, Ayrıca ilerki yıllarda sahip olduğunuz veya yeni aldığınız bir araç antifriz eksiltmesi yaparsa asla çeşme suyu, içme suyu, Erikli su vs.. ile kesinlikle ilave yapmayınız, ilave sadece saf su ile veya (aracınıza uyumlu tipte “ready to use antifriz”) ile yapılmalıdır,

Şuan motorda kullandığınuz “mavi antifriz” aracınız için uyumlu değildir, ciddi sıkıntılar çıkaracaktır.!!
Dediğiniz gibi video izledim vag grubu usta,önce çeşme suyu ile durulama yapıyor,sonra saf su gelene kadar durulama ardından antiriz ekliyor.
Sizlerin verdiği bilgi altın değerinde bilgi olarak görüyorum.
Yapacağım işlemi anlatayım yanlış olmasın.
Araç soğukken genleşme kabı geri dönüş hortumu çıkartıyorum,aracı çalıştırıp 2 bin devir de gaz vererek içindeki suyu boşaltıp genleşme kabına çeşme suyu salıyorum,pis su temiz olana kadar devam edip ardından saf su tekrar sirkülasyon yapıyorum,ardından karışım yaptığım antifirizi ekleyip hortumdan antifirizli su gelince gazı kesip hortumu takıyorum maxx seviyesine gelince kapatıp araçla 30 dakika dolaşıp geliyorum.
 
@hasanhasan

Bu işkemi motor soğukken yapmaya çalışırsanız, motorun ısınması için çok uzun süre vakit harcarsınız, motor soğukken devirdaim pompası ve sirkülasyon motorları devreye giremiyeceği için boşuna vakit kaybı olacaktır,

Aracı çalıştırıp kısa süre 10-15 dk. turlayın, motorun tamamen ısınmasına gerek yoktur, daha doğrusu motor tamamen ısınmasın sadece “hararet göstergesinin” hafiften yukarı kalktığını görünce aracı park edin,

Evet geri dönüş hortumunu söküp yapıyorsunuz, ancak işlem esnasında dikkat edin antifriz seviyesi (minimum çizgisinin) altına düşürmeyin..!! Genleşme kabında geri dönüş hortumunun altında bir yerde bir de “gidiş hattı hortumu” mevcuttur, eğer siz bu işlemi yaparken sıvı seviyesi gidiş hattı seviyesine kadar düşerse sistemin içine hava girer, bu sebebten işlem esnasında antifriz seviyesi hiç bir zaman çok fazla aşşağı düşmemesi gereklidir, yanınızda size yardımcı olacak bir arkadaşınız olursa iyi olur, tek başına yapmak işi zorlaştırır, sistemin içine asla hava girmemesi lazım.!!

Antifriz i önceden karışım yapmanıza gerek yoktur, çeşme suyu ile sistemi temiz su gelene kadar iyice temizleyin , devamında 7-8 litre saf su ile sirkülasyon yaparak çeşme suyunun içindeki istenmeyen mineral kalıntılarından kurtulmak için., son aşamada yaklaşık 2,8-3 litre antifriz ilave ediniz. Yani saf antifrizi önceden (%50-50 veya %40-60) şeklinde ayrı bir kap ta karışım yapmanıza gerek yoktur, siz zaten 7-8 litre saf suyu doldurduğunuz zaman sistem tertemiz olacak ekstra dan ayrı bir kapta karışım yaparak uğraşmanıza gerek yoktur,

Havalar ısınınca (Nisan-Mayıs) gibi “geçici antifrizi” tahliye etmek için, ilk başta yaptığınız işlemi tekrarlayınız,

Bir de dönüş hattının ucuna bağlayabileceğiniz 2-3 metre bir hortum tedarik ediniz, akıttığınız eski antifriz ve sistemin içindeki pislikler motorun üzerine akmasını önlemek için, tedarik edeceğiniz hortumun dönüş hatıının hortumuna bire bir uyumlu olmasına gerek yoktur, hortumun çapı daha büyük olsun, hortumu koli bandı ile bantlayın işlem bitince sökersiniz, işlem bitince dönüş hattının hortumunu genleşme kabına taktıktan sonra (hortumun kelepçesini) aynı yerden yani hortumun üzerindeki izi bellidir, kelepçenin bire bir iz bıraktığı yere ne biraz ileri ne de gerisinde olsun, bazı modellerde kelepçe olmayabiliyor o ayrı konu.,

Piyasada bulabileceğiniz G13 tip antifrizler;
-Liqui Moly KFS 13 (1 Litre olarak satılıyor)
-Motul Auto Cool G13 Ultra (1 Litre ve 5 Litre olarak satılıyor)

5 Litre büyük bidon satın almanızı öneririm, zaten geçici antifriz ve son aşamada kullanaxağınız antifriz dolumu için büyük bidon almanız maliyeti düşürecektir,

Yukardaki iki ürün de konsantre yapıda yani sulandırılmamış antifrizdir, kullanırken saf su ile istenilen oranda seyreltilerek kullanılır,

Piyasada bir de (ready to use / kullanıma hazır tip) yani daha önceden seyretilerek şişelenmiş antifrizler mevcuttur, Aldığınız antifrizin (konsantre yapıda) olduğuna dikkat ediniz,

Ayrıca antifriz alırken üretim tarihine veya son kullanım tarihine dikkat ediniz, bidonun üzerinde üretim tarihi veya son kullanım tarihi yazar, piyasada satıcılar genelde ilk önce ellerindeki eski tarihli ürünleri ellerinden çıkartmak isterler, buna dikkat ediniz aldığınız antifriz eski tarihli olmasın.!

(Sayfa 9) bir arkadaşımızın uygulaması mevcuttur okuyabilirsiniz; https://www.golftutkusu.com/topic/6716-antifiriz-degisimi/page/9
 
@hasanhasan

Bu işkemi motor soğukken yapmaya çalışırsanız, motorun ısınması için çok uzun süre vakit harcarsınız, motor soğukken devirdaim pompası ve sirkülasyon motorları devreye giremiyeceği için boşuna vakit kaybı olacaktır,

Aracı çalıştırıp kısa süre 10-15 dk. turlayın, motorun tamamen ısınmasına gerek yoktur, daha doğrusu motor tamamen ısınmasın sadece “hararet göstergesinin” hafiften yukarı kalktığını görünce aracı park edin,

Evet geri dönüş hortumunu söküp yapıyorsunuz, ancak işlem esnasında dikkat edin antifriz seviyesi (minimum çizgisinin) altına düşürmeyin..!! Genleşme kabında geri dönüş hortumunun altında bir yerde bir de “gidiş hattı hortumu” mevcuttur, eğer siz bu işlemi yaparken sıvı seviyesi gidiş hattı seviyesine kadar düşerse sistemin içine hava girer, bu sebebten işlem esnasında antifriz seviyesi hiç bir zaman çok fazla aşşağı düşmemesi gereklidir, yanınızda size yardımcı olacak bir arkadaşınız olursa iyi olur, tek başına yapmak işi zorlaştırır, sistemin içine asla hava girmemesi lazım.!!

Antifriz i önceden karışım yapmanıza gerek yoktur, çeşme suyu ile sistemi temiz su gelene kadar iyice temizleyin , devamında 7-8 litre saf su ile sirkülasyon yaparak çeşme suyunun içindeki istenmeyen mineral kalıntılarından kurtulmak için., son aşamada yaklaşık 2,8-3 litre antifriz ilave ediniz. Yani saf antifrizi önceden (%50-50 veya %40-60) şeklinde ayrı bir kap ta karışım yapmanıza gerek yoktur, siz zaten 7-8 litre saf suyu doldurduğunuz zaman sistem tertemiz olacak ekstra dan ayrı bir kapta karışım yaparak uğraşmanıza gerek yoktur,

Havalar ısınınca (Nisan-Mayıs) gibi “geçici antifrizi” tahliye etmek için, ilk başta yaptığınız işlemi tekrarlayınız,

Bir de dönüş hattının ucuna bağlayabileceğiniz 2-3 metre bir hortum tedarik ediniz, akıttığınız eski antifriz ve sistemin içindeki pislikler motorun üzerine akmasını önlemek için, tedarik edeceğiniz hortumun dönüş hatıının hortumuna bire bir uyumlu olmasına gerek yoktur, hortumun çapı daha büyük olsun, hortumu koli bandı ile bantlayın işlem bitince sökersiniz, işlem bitince dönüş hattının hortumunu genleşme kabına taktıktan sonra (hortumun kelepçesini) aynı yerden yani hortumun üzerindeki izi bellidir, kelepçenin bire bir iz bıraktığı yere ne biraz ileri ne de gerisinde olsun, bazı modellerde kelepçe olmayabiliyor o ayrı konu.,

Piyasada bulabileceğiniz G13 tip antifrizler;
-Liqui Moly KFS 13 (1 Litre olarak satılıyor)
-Motul Auto Cool G13 Ultra (1 Litre ve 5 Litre olarak satılıyor)

5 Litre büyük bidon satın almanızı öneririm, zaten geçici antifriz ve son aşamada kullanaxağınız antifriz dolumu için büyük bidon almanız maliyeti düşürecektir,

Yukardaki iki ürün de konsantre yapıda yani sulandırılmamış antifrizdir, kullanırken saf su ile istenilen oranda seyreltilerek kullanılır,

Piyasada bir de (ready to use / kullanıma hazır tip) yani daha önceden seyretilerek şişelenmiş antifrizler mevcuttur, Aldığınız antifrizin (konsantre yapıda) olduğuna dikkat ediniz,

Ayrıca antifriz alırken üretim tarihine veya son kullanım tarihine dikkat ediniz, bidonun üzerinde üretim tarihi veya son kullanım tarihi yazar, piyasada satıcılar genelde ilk önce ellerindeki eski tarihli ürünleri ellerinden çıkartmak isterler, buna dikkat ediniz aldığınız antifriz eski tarihli olmasın.!

(Sayfa 9) bir arkadaşımızın uygulaması mevcuttur okuyabilirsiniz; https://www.golftutkusu.com/topic/6716-antifiriz-degisimi/page/9
Ne kadar teşekkür etsem azdır siz ve bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim.
Tavsiyeleri harfiyen uygulayacağım.
Kafama takılan geçici antifriz sonrası kaliteli dediğiniz antifiriz konsantre olmayacak farklı olacak hangi marka ve çeşit olacak.
 
Dün 80.000 bakımımda triger değiştiği için antifriz değişimi de yaptırdım. REWO marka 12EVO kullandık. Aracım 2017 1.6 TDI Golf fabrikasyon G13 😇
 
Ne kadar teşekkür etsem azdır siz ve bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim.
Tavsiyeleri harfiyen uygulayacağım.
Kafama takılan geçici antifriz sonrası kaliteli dediğiniz antifiriz konsantre olmayacak farklı olacak hangi marka ve çeşit olacak.
Hocam benim aracım golf 7 1.6 tdi fabrikasyon g13 istiyor. Değişimden önce eksiltme olmuştu yaklaşık 300ml kadar ben de shellden kullanıma hazır antifriz aldım. Shell yetkili servisini arayıp kullanabilir miyim dedim . Sertifikasyonlara baktıktan sonra ekleme için kullanabilirsin hiçbir sıkıntı olmaz dedi. Dün trigerim değiştiği için komple antifriz de değişti. Normalde Liquimolly ya da motulun g13 ünü alacaktım fakat liquimolly de kalmamış 1 haftaya gelir dedi o ara almanyadan gelen sevkiyattan ürün çıkardı REWO marka g12 evo. Onu aldım g13 ten daha üstün vs bir çok araştırma var. Ama o olmasaydı motul g13 koyacaktım yüksek ihtimal
 
Hocam benim aracım golf 7 1.6 tdi fabrikasyon g13 istiyor. Değişimden önce eksiltme olmuştu yaklaşık 300ml kadar ben de shellden kullanıma hazır antifriz aldım. Shell yetkili servisini arayıp kullanabilir miyim dedim . Sertifikasyonlara baktıktan sonra ekleme için kullanabilirsin hiçbir sıkıntı olmaz dedi. Dün trigerim değiştiği için komple antifriz de değişti. Normalde Liquimolly ya da motulun g13 ünü alacaktım fakat liquimolly de kalmamış 1 haftaya gelir dedi o ara almanyadan gelen sevkiyattan ürün çıkardı REWO marka g12 evo. Onu aldım g13 ten daha üstün vs bir çok araştırma var. Ama o olmasaydı motul g13 koyacaktım yüksek ihtimal
Golf 7 araca çok iyi bakmanızı isterim tamircilerin eline insiyatifisine Bırakma benim araç polo 2012 düz motor benzinli golf'e göre altta kalır.300 tl ücreti olan Petek temizliğine 1 bin TL istediler. Antifiriz değişimi kendiniz yapın içiniz rahat etsin. Arkadaşların tavsiyesi üzerine shell konsantre alacağım.
 
Ne kadar teşekkür etsem azdır siz ve bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim.
Tavsiyeleri harfiyen uygulayacağım.
Kafama takılan geçici antifriz sonrası kaliteli dediğiniz antifiriz konsantre olmayacak farklı olacak hangi marka ve çeşit olacak.
Rica ederim., alacağınız her iki antifriz i de (konsantre olanlardan) almanız yapacağınız masrafı azaltır yani yararınıza olur, konsantre antifriz i istediğiniz oranda “saf su” ile seyreltip kullanırsınız,

Ayrıca;
geçici antifriz i ayrı, kaliteli antifriz i ayrı ayrı almanız yine yapacağınız masrafı yükseltir, Sebebi geçici antifriz i ve kaliteli de ayrı ayrı olarak satın aldığınızda mecburen 1 Litre olanlardan satın almanız gerecek bu da maliyeti yükseltecektir,

Böyle yapmak yerine “tek seferde” 5 Litre büyük bidon kaliteli bir antifriz alırsanız, sonuç olarak büyük 5 Lt. ‘lik bidonlar 1 ‘lik şişelere göre daha hesaplıdır, bu sayede masrafınız minimum a inecektir,

5 Litre (konsantre tip antifriz) ile %50-50 karışım yaparak toplamda 10 litre soğutma suyu elde edersiniz, ilk etapta geçici antifriz için (%40-60 oranında) karışım yapacağınız için size 5 lt. büyük bidon tam sizin için biçilmiş kaftan olur,

Ancak daha önce de söylediğim gibi yapacağınız masraf ve harcayacağınız zamanın boşa gitmemesi için öncelikle sizin ilk yapmanız gereken şey; yukarda arkadaşlar da aynı şeyi söylüyorlar Arkadaşların da motordaki kaçağı —>kaçak giderici ürünler geçici bir çözümdür, ilerde mutlaka aynı sıkıntı yeniden tekrarlamasına engel olamazlar, kaçak radyatörde ise kaynak yapılması veya kaynağa elverişli değil ise yeni radyatör (yan sanayi olmayan parça) ile değiştirmek, plastik veya hortumlardan kaynaklı ise (yan sanayi olmayan) parça değişimi yapılması gerekir, YANİ bu aşamadan önce problemi kalıcı olarak çözün sonrasında antifriz işlemini yapmanızı tavsiye ederim,

Motul Auto Cool G13 Ultra 5 Litre (konsantre antifriz);
9F9ADD2D-9273-480D-8A17-C492960B9402.jpeg
 

@hasanhasan
Motul marka antifrizlerde —>şişe/bidon üzerinde (ULTRA ibaresi) olmayan ürünler konsantre yapıda değildirler, Alırken bidon üzerinde ULTRA yazdığına dikkat ediniz.! (ready to use / kullanıma hazır / önceden seyreltilmiş) olan ürünler gereksiz yere maliyeti artırır gerek yok.
 

Geri
Üst Alt