Antifiriz Değişimi


7 yıl 4 aylık 1.2 TSI arabanın antifriz durumu.Bu güne kadar hiç ilave yapilmadı sadece ölçüm amaçlı kapak açıldı..
Mükemmel / perfect renk .....


***Renk tamam
***Yılda 2 kere bomemetre veya refraktometreyle ölçüm de tamam (-35 civarı)

Birde hararet ibresi yaz kış aheste sürüş + agustos sıcağında uzun yol performanslı sürüşte 90 a sümük gibi yapışıp kalıyorsa ne güzel.
 

@Savatage hocam tatilden gelirken hararet analog ibre 90 derecede sabitti hep yalnız MFA ekranda 103 dereceyi gördüm.
 
7 yıl 4 aylık 1.2 TSI arabanın antifriz durumu.Bu güne kadar hiç ilave yapilmadı sadece ölçüm amaçlı kapak açıldı..

Kilometre ve su pompası değişip değişmediği bilgisi nedir?
Seviye, ideal seviyeden fazla.
Hiç değişmemiş olabilir. Bakımları Nerede yapılıyor? Yetkili servisteyse ekleme yaparlar. Saf su eklediklerinden faturaya yazmazlar.

Yani baştan bu yana bu seviyedeyse, aracınız antifriz üretiyor diyebilirim. Şaka bi yana maşallah diyelim problem olmasın da varsın fazla olsun.
 
Bende üsenmeyip bu aksamın güncel antifriz rengini ekleyim.

Araç 5 yıl 6 aylık

Şu ana kadar
Toplamda
***Tam 1 litre saf su
***0,1 litrede motul g13 kullanıma hazır (sulandırımış) antifiriz ekledim

5,5 yılı iceren sürecte abartı eklemeler degil kanattindeyim..

Örnegin sadece 1,5 yılda bu eklemeler olsa o zaman maxi anormal bir durumdan bahsedebilirdik.

Renk olması gereken
Mor menekse/lila tonunu kaybetmiş evet kabul!!!

Turuncuya kayan bir durum var???

Yutubdaki master ustaların Çamur filmlerine figuran olmayız daha sanki
IMG_20230720_185046.jpg
 
@ogzogz araba 46000 km de.Manuel arabayı 5 yıl servis bakıma götürdüm son bakımdan 18 ay sonra da sanayide bakım yaptırdım.Kasimda bakım oldu.Su pompası degişmedi.Son bakımdan bu yana 8 ay olmuş.Tek marşta alan 7 yıllık aküyü keyfi olarak değiştirdim . Antifrizi değiştirtmek istiyorum ancak sanayi ustası beni sallamadı bende tamam dedim.Aynen şöyle dedi;Devam devam motul g13 te var adamda var ama fabrikasyon olmuyor.Arada buraya yine enjektör bardak numune koyup takip edecez.
 
Merhabalar,

Benim de 2016 model 1.4 tsi 125 hp golf aracımda su eksiltme problemi mevcut. Şimdiye kadar sürekli kontrol ederek arıtılmış su ekleyerek kullandım (saf su kullanmak gerektiğini forumu araştırınca öğrendim) ve kaçak biraz fazla gibi min-max çizgilerinin ortasına kadar doldurduğum su 3 gün sonra minimum çizgisinin altına iniyor. Kaçak nereden kaynaklanıyor çok anlayamadım ama fotoğrafları ekliyorum fikir verebilecek arkadaşlar için.

İşin kötü yanı ise 2 gün sonra uzun yola çıkacağım sürekli kontrol ederek azaldıkça su ekleyerek 650-700 km gitmemin bir sakıncası olur mu hem yolda kalmak vs. açısından hem de aracın sağlığı açısından? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
IMG_0544.jpeg
Islaklığı olabildiğince göstermeye çalıştım umarım bir fikir verir ikinci fotoğrafta paslı gibi gözüküyordu onu da göstermeye çalıştım kahverengiliği belli oluyor hafif de olsa
IMG_0545.jpeg
 
Merhabalar,

Benim de 2016 model 1.4 tsi 125 hp golf aracımda su eksiltme problemi mevcut. Şimdiye kadar sürekli kontrol ederek arıtılmış su ekleyerek kullandım (saf su kullanmak gerektiğini forumu araştırınca öğrendim) ve kaçak biraz fazla gibi min-max çizgilerinin ortasına kadar doldurduğum su 3 gün sonra minimum çizgisinin altına iniyor. Kaçak nereden kaynaklanıyor çok anlayamadım ama fotoğrafları ekliyorum fikir verebilecek arkadaşlar için.

İşin kötü yanı ise 2 gün sonra uzun yola çıkacağım sürekli kontrol ederek azaldıkça su ekleyerek 650-700 km gitmemin bir sakıncası olur mu hem yolda kalmak vs. açısından hem de aracın sağlığı açısından? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Ekli dosyayı görüntüle 68788
Islaklığı olabildiğince göstermeye çalıştım umarım bir fikir verir ikinci fotoğrafta paslı gibi gözüküyordu onu da göstermeye çalıştım kahverengiliği belli oluyor hafif de olsa
Ekli dosyayı görüntüle 68789
Aracın triger tarafının fotoğraflarını eklemişsiniz. Bu motorda devirdaim diğer tarafta şanzımanın üstünde. Benzin pompasının ordan aşağıya doğru bakın kaçak orda olabilir. Bayağı kronik bir durum zaten…
 
tamamını antifiriz koymayın 1/3 oranında koyun yoksa radyatörleri patlatır bir süre sonra, benim başıma geldi sonuçta asit su+antifiriz yapın
 
1.2 Tsi çok stresli motor değil ayrıca Tdi da olduğu gibi fazladan görevlendirilmiş ekstra parçalar yok..
Manifolt soğutucu dpf egr vs.. derken sıvı kapasitesi de farklı Kısacası yeni nesil dizelleri sıvıyla soğutalım intercooler takmayalım maliyet düşsün derken :) 2012 kasımda üretilmiş araç 140K 2019yılında sonuna doğru kalorifer peteğini tıkamıştı sıvının rengi çamur pas rengi de değildi kısacası korozyon içerden başlıyor.

Arkadaşın 1.2 Tsi 2015 triger değişiminde geçen sene 180 bin cıvarı akü tarafından devirdaim değişim yapıldı.
Antifriz güzel duruyordu devirdaim söküldü kel göründü iç kısım pas oturduğu yer aşırı korozyonlu çukur vs..

Videosu paylaştığımız araç 85bin km de antfrizi tertemiz çıkan devirdaim den tam olarak ne demek istediğimi umarım anlarsınız.
Süre 3:50 ve sonrası


Cahildim antifrizin rengine kandım
Hayale aldandım boşuna yandım
Seni ilelebet benimsin sandım
Ölürüm sevdiğim zehirim sensin
Evvelim sen oldun, ahirim sensin..:)
 
Aracın triger tarafının fotoğraflarını eklemişsiniz. Bu motorda devirdaim diğer tarafta şanzımanın üstünde. Benzin pompasının ordan aşağıya doğru bakın kaçak orda olabilir. Bayağı kronik bir durum zaten…
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Peki sürekli kontrol ederek su seviyesini minimumun altına düşürmeden 650-700 km civarında yol götürür mü araç bu şekilde?
 
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Peki sürekli kontrol ederek su seviyesini minimumun altına düşürmeden 650-700 km civarında yol götürür mü araç bu şekilde?
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Peki sürekli kontrol ederek su seviyesini minimumun altına düşürmeden 650-700 km civarında yol götürür mü araç bu şekilde?
Daha önceden fark edip gerekli değişim yapılsa iyi olurdu ancak. Çok aşırı bir kaçak yok. Kontrol edilerek gidilebilir. Zaten su bidonun da kendi sensörü var. Belli bir seviyenin altında o da uyarı verecektir.

Yola çıkmadan servisten 1 lt konsantre antifriz alıp 1 litre saf su ile karıştırın. Eskildikçe onu ekleyin. Eğer mümkün olursa...HEmde ilerisi için elinizin altında hazır soğutma sıvınız olur.
 
Temizleyici ürünler risklidir., içerde ince kanalları tıkayabilir., paslı soğutma sisteminde en son çare olarak kullanılıyo
hocam selamlar, önceden çeşme suyu kullanıldığı için genleşme kabında pas bariz şekilde kiremit rengini almış alt tabakası kabın. Tahminimce bu sebepten yağ sıcaklığı performanslı kullanımda 130 dereceleri görüyor fakat motor hararet 90 da sabit kalıyor. Her gazladığımda dakika başı yağ sıcaklığını kontrol ediyorum bu yüzden ama bu şekilde devam etmek istemiyorum. Araç 2013 model olduğu için soğutma sıvısı sistem temizliği yaptırıp olması gerektiği hale getirmek gibi bir isteğim var fakat kaçaklar oluşmaya başlar vs gibi yorumlarla karşılaştım ve endişe doğurdu bende. Değerli yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.
 
hocam selamlar, önceden çeşme suyu kullanıldığı için genleşme kabında pas bariz şekilde kiremit rengini almış alt tabakası kabın. Tahminimce bu sebepten yağ sıcaklığı performanslı kullanımda 130 dereceleri görüyor fakat motor hararet 90 da sabit kalıyor. Her gazladığımda dakika başı yağ sıcaklığını kontrol ediyorum bu yüzden ama bu şekilde devam etmek istemiyorum. Araç 2013 model olduğu için soğutma sıvısı sistem temizliği yaptırıp olması gerektiği hale getirmek gibi bir isteğim var fakat kaçaklar oluşmaya başlar vs gibi yorumlarla karşılaştım ve endişe doğurdu bende. Değerli yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.
Korozyon oluşumu oluyor kullanılan kimyasal korozyon tabakasını söküyor sonra kılcal çatlak va oluşup sızıntı yapıyor bu şartlarda kullanmak zaten sağlıklı değil cahil usta tayfasının bir aracı daha katletmesinin sonuçları
 

hocam selamlar, önceden çeşme suyu kullanıldığı için genleşme kabında pas bariz şekilde kiremit rengini almış alt tabakası kabın. Tahminimce bu sebepten yağ sıcaklığı performanslı kullanımda 130 dereceleri görüyor fakat motor hararet 90 da sabit kalıyor. Her gazladığımda dakika başı yağ sıcaklığını kontrol ediyorum bu yüzden ama bu şekilde devam etmek istemiyorum. Araç 2013 model olduğu için soğutma sıvısı sistem temizliği yaptırıp olması gerektiği hale getirmek gibi bir isteğim var fakat kaçaklar oluşmaya başlar vs gibi yorumlarla karşılaştım ve endişe doğurdu bende. Değerli yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.
Sistem temizliği yapmak biraz riskli bir işlemdir, çünkü kullanılan kimyasallar ağır solvent vs.. içerdiği için motorun veya soğutma sisteminin içindeki oluşan söktüğü pas/kir söktüğü için sistemi veya radyatör ü tıkayabilir, Radyatörün iç sirkülasyon hattı çok ince/dar kanallardan oluşur ve kullanılan kimyasal söktüğü pas/kir vs.. bu kanalları tıkama pontansiteli vardır,

Bu sebebten;
Şuan için en mantıklı çözüm eski antifrizi değiştirin, temizlik işlemini önce çeşme suyu ile bol bol suyu (hava yaptırmadan) devirdaim ediniz, diyaliz mantığı gibi içerdeki kiri-pisliği atsın, Sonrasında aynı işlemi saf su ile yapımız, en az 15-20 litre saf su ile iyice devirdaim ettirerek temizleyin, Saf su ucuz bir sıvı olduğu için endişe etmeyin, Saf suyu mutlaka kimyasal ürün satan yerlerden temin ediniz,

böylelikle (temizleyici kimyasal) kullanmadan sistemi temizlemiş ve risk almamış olursunuz,

Sonrasında genleşme kabını ve kapağını orjinali değiştirin, yan sanayi parça kullanmayınız..!! Genleşme kabı ve kapağı ayrı olarak satılır, yetkili servisten temiz ediniz, merak etmeyin pahalı bir parça değildir,

Son aşamada soğutma sisteminin içinde (%50 antifriz / %50 saf su) olacak şekilde yenileyiniz, ve sistemin havasını alınız, mümkünse (bilgisayar yardımı) ile sistemin havasını alınız,

1.6 TDI motorun soğutma sıvısı kapasitesi yaklaşık olarak 7-8 Litre civarındadır, yani 4 Litre (G13 tip) antifriz ve 4 Litre saf suya ihtiyanız olacak, alacağınız antifrizin “önceden seyreltilmemiş” (konsantre yapıda) yapıda olanlardan olmasına dikkat ediniz,

İşlemler bittikten sonra 4-5 ay geçsin, genleşme kabının içindeki sıvıda renk değişimi var mı, yeni takılan genleşme kabı yitekrardan pas rengi oluşumu oluyor mu ara-ara kontrol ediniz, Yaklaşık 8-9 ay sonrasında veya her sene enjektör yardımıyla genleşme kabından ufak bir numune alıp (sıvının rengini) aydınlık bir ortamda kontrol ediniz.
 

Geri
Üst Alt